Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma

Vastaus: Dragon's Dogma

Mahdollista save-bugia tämän pelin kanssa, joten lukekaa tämä ennen kuin Capcom saa päivitystä kehiin:

A quick public service announcement for you Dragon's Dogma and Dragon's Dogma: Dark Arisen players. A number of users have encountered an unforeseen issue with a recent downloadable Title Update (patch). The TU, in some cases, has caused players' DD save data to become corrupted (cue Olra purification jokes), meaning the game will no longer save or load their game progress.

To prevent the possibility of permanent loss of your data, please copy your existing save data (whether it be DD or DDDA) to an external storage device or cloud whenever possible--especially if you are picking up the game for the first time in awhile or switching over to Dark Arisen for the first time.

If you experience repeated issues with your save data becoming corrupt, please try playing the game offline while we investigate the issue. We’re exploring the issue currently and hope to have a solution as quickly as possible. Many apologies for the inconvenience.

( GregaMan > Manage Blog )
 
Vastaus: Dragon's Dogma

. ..Tuo uusi alue on todella vaikea ja oikeastaan alle 50 level ei kannata edes yrittää. Ja varusteiden kannattaa olla hyvät ja ajantasalla. Itse olen lvl 50 Magick Archer ja pataan tulee että tukka lähtee, vaikka peruspelin puolella ei mitään vaikeuksia olekaan.

Hyvältä kuulostaa. Päätin nimittäin jättää Hard Moden myöhemmäksi kun staminan kulutus oli aivan jotain älytöntä. Siinä sitten on mukava jäädä nojailemaan polviinsa kun monsteri tulee ja yhdellä iskulla päästää kärsimyksistä. Normal Modella staminaa sitten kyllä riittää, mutta hirviöt jäävät ennen pitkään turhan heikoiksi, jos hyödyntää pelin kaikki avut. Valitettavasti joutuu hieman säätämään omaa pelaamistaan että vastus nousee miellyttäväksi.

Kun mukaan ottaa useimmiten vain main pawn:in niin pelaamiseen alkaa tulla taas uusia ulottuvuuksia. Tosin kolmatta pyörää joka hallitsee muutaman taikatempun jää kyllä monesti kaipaamaan mutta se on suhteellisen helppo korjata. Tosin jos on yhtä nirso kuin minä, niin sitä saattaa kahlata useamman kymmenen pawnin läpi Rift:issä ja kun ei löydy miellyttävän näköistä (ja ennen kaikkea miellyttävän kuuloista), niin sitten tyytyy vain omiin jumalaisiin luomuksiinsa vaikka sitten turpaan tulisikin. :p

Pitää siis muistaa uskaltautua Bitter Black:in saarella tuota kauppiasta pidemmälle ennen kuin epähuomiossa ylittää lvl 50:n.

Pelissä on helpotettu fast travelia kun siitä aiemmin oli valitusta, että ei voi oikeastaan fast travelia kuin Gran Soreniin niin nyt noita port crystaleja on lisätty peliin.

. ..Paljon mukavempi matkata nyt kun ei tarvi aina kävellä.

Itse en ole paljon noita kristalleja haalinut ja niitä vähiäkin olen säästänyt. Niin rasittavaa kuin tuo kävely kartan päästä päähän samoja maisemia tuijottaen voikin joskus olla, niin se kuitenkin auttaa tuon immersion kanssa josta täytyy pitää kiinni sorkin ja hampain.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Hard mode sopii mun mielestä peruspeliin ihan hyvin ja itellä oli yhdellä savella pelattuna likimain loppuun asti hardilla. Alussa toki vaikeaa kun ihan kaikki vihut 1 shottaa kuoliaaksi, mutta siinä lvl 35-50 alkaa jo helpottamaan. Toki riippuu mitä hahmoluokkaa pelailee, ite pelasin Fighter - Warrior - Mystic Knight ja näin ollen oli HP:t ja Defence ihan hyvät. Bitterblack Islelle en lähtis hard modella ihan ensimmäisen pelikerran aikana, on nimittäin varmaan aika sadistista menoa.

Harmittaa ettei löydy oikein pawneja joita vois arvostella tai lahjoa. Väistämättä kaikki pawnit mitä riftissä vastaan tulee on vain peruspelin puolelta, eikä niitä näin ollen voi arvioida. Sama toistenpäin eli omaa pawnia ei ole kukaan Dark Arisenin tulon jälkeen lainannut ja rift crystallit vähenee koko ajan.

Eli lainailkaahan meikäläisen pawnia seikkailuillenne nii saapi RC:tä. Voin vastavuoroin lainata teidän ja jos jotain equipeja haluatte niin niitäki on ylimääräisiä aika paljon. Tai muuta itemiä. Dark Arisen lisärin equipeja tosin ei voi lahjoa.

PSN: Kiraih
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Tuli tämä Dark Arisen nyt hommattua ja ensi tuntuma noin 10h pelaamisen jälkeen hyvinkin positiiviset. Ei ehkä ihan Souls peleille pärjää minun mittapuulla, mutta näin toimintaroolipelien genressä kuitenkin ihan kärkipäässä menee.

Hieman vielä hakusessa jotkin jutut pelissä. Joten kyselenki täältä enemmän peliä pelanneilta, että miten tuon main questin kans edetään? Saavuin tuonne Gran Soren alueelle, jossa suoritin vielä jonkun main quest tehtävän. Tämän jälkeen ainot questit mitä vääntäny on ollut ilmeisesti side questejä, joten pitääkö pelissä tehdä joku tietty määrä noita sivutehtäviä ennen kun taas pääjuoni etenee, vai pitääkö vain puhua oikeille tyypeille vai mitäs v..dua? Onko vain että olen missannut jotain jostain.
Sit nuo portcrystalit jaetaanko pelissä niitä kuin tiheään? Yhden olen löytänyt, enkä uskalla sitä vielä käyttää, koska jos ne on erittäin harvinaisia pelissä, nii mieluusti sen sitten tarkaa harkitsen missä käytän.
Sitten vielä semmoinen kysymys, että saako tuota inventoryn kokoa isommaksi mitenkään? ja kuinka suuri vaikutus ylipäätänsä tuolla on, että onko kantamukset very light, light jne.?
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Pääjuonen tehtäviä tuossa vaiheessa peliä ovat ne mitä siltä Wyrm Hunt ukolta saapi, Maximillian taisi nimeltään olla. Seisoskelee sen linnan edessä. Se antaa Gran Soreniin saavuttuasi 5 eri päätehtävää, joista pitää kai 2-3 tehdä että pääsee taas etenemään juonessa. Ennen näitä Wyrm Hunt tehtäviä pitää kuitenki käydä Pawn Guildissa tutkimassa maanalaista luolastoa. Siinä ytimekkäästi alkuvaiheen päätehtävien tunnistus. En muista onko niitä merkattu mitenkään erityisellä tavalla sinne Quest - valikkoon.

Port Crystaleja olen löytänyt 4 tai 5, eikä niitä varmaan sen enempää ole. Ja kyllä niitä uskaltaa käyttää, koska ne voi milloin vain poimia takaisin inventoryyn ja viedä eri paikkaan. Ei ole kertakäyttöisiä.

Weight on tärkeä elementti pelissä ja on suositeltavaa pysyä aina siinä Very Light. Tällöin hahmon stamina palautuu nopeammin ja liikkeet ovat ketterämpiä. Tärkeää varsinkin jos olet Strider, Ranger tai Assassin. Fighter vocationilla on sellainen augment, joka nostaa tuota Light Weightin rajaa tuntuvasti ja se on suositeltavaa nostaa. Taisi olla Fighter rank 5 kun aukeaa, Sinew nimeltään.

EDIT. Lisätään nyt vielä sen verran että jos tarttet noita Ferrystoneja lisää niin voin niitä sulle lahjoitella kun on storage täynnä. Ite kun en tartte kun sain tuon unlimited ferrystonen kun omistin alkuperäisen DD saven.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

@flÄSh
Okei, tämä selvensi kyllä paljon juttuja. Kiitos paljon nopeasta vastauksesta.

Kiitos tarjouksesta, mutta eikö se Black Cat merchant tyyppi myynyt niitä kohtuu halpaan hintaan. Joten ei ainakaan vielä ole tullut pulaa/tarvetta niille. Tietty voisin sun psn tunnuksen lisätä, jos myöhemmin tulee pawnille tarvetta.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

@flÄSh
Okei, tämä selvensi kyllä paljon juttuja. Kiitos paljon nopeasta vastauksesta.

Kiitos tarjouksesta, mutta eikö se Black Cat merchant tyyppi myynyt niitä kohtuu halpaan hintaan. Joten ei ainakaan vielä ole tullut pulaa/tarvetta niille. Tietty voisin sun psn tunnuksen lisätä, jos myöhemmin tulee pawnille tarvetta.

Jees jos jotain kamaa tarvihet nii sano vaan. Oma Sorceress pawn on tosiaan nyt viritetty aika end game jutuilla, joten jos hirveän alussa olet ei ehkä kannata vielä lainailla.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Sain vihdoin ja viimein hankittua pelin kun tuo Dark Arisen versio tuli. Olen kauan aikaa ollu kiikun kaakun että pitäiskö ostaa ja täytyy sanoa että ehdottoman kannattava ostos ja aivan huikeita seikkailun hetkiä päässy pelissä kokemaan.

Mulla on pieni ongelma pelin lopun ja NG+ kuvioiden kanssa. Spoilerissa detaljit.

Eli lohari on hengiltä ja Everlasting Everfallia on tutkittu sen verran että ne 20 henkikiviä on hommattu ja sitten siinä viimosena valinta vielä valittu että enhän minä kotia lähe. Eli minusta on tullu jumala joka ei nyt sitten osaa mennä ku kahteen kaupunkiin eikä osaa tehä mitään. Ja kovasti haluttaisi joko pelailla end gamea tai ees alottaa ng+ ja ehottomasti lähteä tuolla minun hahmolla Bitter islandille jossa en oo kerenny ees käyä pyörähtään. Kertoaa mulle että tuolta vielä pääsee takasin oikeaan peliin jotenki ja kertokaa vielä että miten?

Juoni oli kyllä melkein vahingossa ohi sitten kun siihen alkoi vähänkään keskittymään.

Miten muuten Witchwoodin goleemit saa henkiin?

Olisin isosti kiitollinen jos saisin apua pulmaan. Kun ei haluaisi wikipediassa tai vastaavassa itteltään liikoja spoilata.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Mulla on pieni ongelma pelin lopun ja NG+ kuvioiden kanssa. Spoilerissa detaljit.

Eli lohari on hengiltä ja Everlasting Everfallia on tutkittu sen verran että ne 20 henkikiviä on hommattu ja sitten siinä viimosena valinta vielä valittu että enhän minä kotia lähe. Eli minusta on tullu jumala joka ei nyt sitten osaa mennä ku kahteen kaupunkiin eikä osaa tehä mitään. Ja kovasti haluttaisi joko pelailla end gamea tai ees alottaa ng+ ja ehottomasti lähteä tuolla minun hahmolla Bitter islandille jossa en oo kerenny ees käyä pyörähtään. Kertoaa mulle että tuolta vielä pääsee takasin oikeaan peliin jotenki ja kertokaa vielä että miten?

Juoni oli kyllä melkein vahingossa ohi sitten kun siihen alkoi vähänkään keskittymään.

Miten muuten Witchwoodin goleemit saa henkiin?
Tuossa vaiheessa et voi enää päämäärättömän vaeltelun lisäksi tehdä muuta kuin käyttää Godsbanea, joka ilmeisesti on inventoryssasi, ja tappaa itsesi. Sen jälkeen voit aloittaa New Game +:ssan.

Witchwoodissa on ilmeisesti kaksi golemia, joita vastaan voi taistella. Yksi tavallinen ja yksi Metal Golem, jota vastaan taistellakseen täytyy tehdä Gran Sorenista aloitettava Witch Hunt -tehtävä, jonka tehdäkseen pitää olla tehtyinä Lost and Found sekä Come to Court -tehtävät.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Kiitoksia neuvoista. NG+ on nyt aloitettu. Tarkempi inventoryn kattelu ois helpannu. Kiitoksia myös toiseen asiaan liittyvistä neuvoista.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Semmosta pulmaa olen nyt päässäni pyöritellyt tässä NG+:aa pelatessa kun; olen alotellut Bitterblack islen koluamista ja NG+ alkaisi siinä sivussa oleen loppukuvioissa. Mietinkin tässä että onko kokemuksia NG:n aloituksesta Bitterblack isleä silmällä pitäen, eli alkaako Bitterblackin koluaminen alusta taas jos aloitan Gransyksen puolella NG++:n.

Toki tällä hetkellähän Gransys on aivan mukava paikka temmeltää kun kaikenlaisia liskoja pyörii tavailla ja muutenkin vihut ovat ryhmittäytyneet osaksi uudella tavalla. Enpä muuten ees tienny tätä ensimmäisellä kierroksella vaan lähdin suoraan Everfalliin poukkoileen wakestonejen perässä. Sitten ihmettelin että miksi Pelaajalehden Dark Arisen -arvostelussa puhuttiin että tässä D&D pelissä Dragoneita riittää mutta Dungeonit on vähissä. Itse kun olin vain kamppaillut isoa punaista vastaan vain.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Dark Arisen on saanut tällä viikolla ilmaisen DLC-patchin, eli patch 1.02 nyt ladattavissa. Patchilla saa Bitterblack Islandin neitoselta Online Store-valikosta ladattua 0,00 eurolla "The Crucibles of the Lost". DLC ilmeisesti hieman päivittää BBI:n kauppiaiden storageja ja omaan storageen ilmestyy item jolla voi itsensä warpata jonnekin Arena tyyliselle alueelle. Areenalla sitten on toinen toistaan mahtavempia boss-sekoituksia vastassa antamassa voimannäytettään kaikille BBI:n urhoollisille sotureille.

Itse latasin DLC:n, mutten vielä ole kokeillut tätä aluetta, sillä aloittelin peliä alusta ja omat hahmoni ovat vasta 30 levelin tienoilla. Mutta ulkomaalaisten foorumien kommenttien perusteella aika jäätävää menoa on tarjolla : )
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Tulipahan hommattua Dark Arisen hyllyyn ku ensimmäinen osa jäi niin hyvin mieleen... Mukava yllätys oli tuo, että 100k RC:tä napsahti heti tilille kun peli tunnisti aiemman osan tallennukset sekä rajan fast travel ominaisuus.

Aloittelin pelin "load game" kohdasta, joten peli käsittääkseni jatkui suoraan siitä mihin eka osa jäi? Missaanko tällä tapaa jotakin vai mikä on homman nimi? Tulisikohan peli aloittaa kuitenkin kokonaan puhtaalta pöydältä vai ei...?
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Morjes,

Kyllä on hieno peli tämä :)

Suosittelen kaikille miekka-ropen ystäville, tulee mieleen Demon´s Soulsin ja Kingdoms of Amalurin sekoitus.

Tahkottu nyt level 64 asti enkä ole vielä main questia pelannut läpi, tullut noitten vocationeiden kanssa räpellettyä, ja hamstrattua kaikki mitä eteen tullut :D

main Pawnillaki on kaikki vocation-pallot maksimilla, saa hyvän augmented-taito-sekoituksen :) Ranger ja Warrior-Pawnit lainassa, oma tällä hetkellä Mage, vaihtelen tätä kyllä ihan fiiliksen mukaan.

Pikamatkustuksesta sen verran, Portcrystalleja tarvisi lisää, ferrystonejahan voi aina ostaa black Cat:ista tai Fournival nimiseltä aateliselta.

Pawnit ja niiden puheripuli, ´This looks interesting´ ja poimii kiven maasta :D

hankkisin suoraan Dark Arisen levy-version, Pakkohankinta kokeiltuani adventure-demoa :)
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Pikamatkustuksesta sen verran, Portcrystalleja tarvisi lisää, ferrystonejahan voi aina ostaa black Cat:ista tai Fournival nimiseltä aateliselta.

....

hankkisin suoraan Dark Arisen levy-version, Pakkohankinta kokeiltuani adventure-demoa :)

Kannattaa ehottomasti jos peliä harkitsee ostavaksi niin suorilta hommata Dark Arisen. Ei taida enää hintakaan päätä enää huimata. Dark Arisenissahan on korjattu peliä sen verran että noita port crystaleja löytyy maailmasta nyt enemmän kuin original pelissä, jossa oli vain yksi. Nyt niitä taitaa joku 5-6 löytyä, lisäks Cassandriksessa on jo yks kiinteä myös joten fast traveli on paljon miellyttävämpää.

Itellä lähti nyt läpipeluu numero 5 tai 6 tulille. Aikasemmin PS3 teki tenät ja jouduin buuttaamaan koko systeemin ja menetin kaikki tallennukset ym. Tällä kertaa maailmaa lähti pelastamaan STR painotteinen mystic knight, toverinaan STR painotteinen Strider. Levelit vasta alta 30. Tämä peli se vaan jaksaa kiinnostaa pelaamaan, harvoin on tullu pelejä vastaan joita jaksan näin pitkään pelailla.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Itellä lähti nyt läpipeluu numero 5 tai 6 tulille. Aikasemmin PS3 teki tenät ja jouduin buuttaamaan koko systeemin ja menetin kaikki tallennukset ym. Tällä kertaa maailmaa lähti pelastamaan STR painotteinen mystic knight, toverinaan STR painotteinen Strider. Levelit vasta alta 30. Tämä peli se vaan jaksaa kiinnostaa pelaamaan, harvoin on tullu pelejä vastaan joita jaksan näin pitkään pelailla.

Pottumaista kun elektroniikat ei kestä ikuisesti, mulla hajos BluRay-Asema kun pelailin innoissani Demon´s soulssia, jouduin sit takuuseen lähettää ja menetin yli 100:n tunnin tallennuksen (ei pystynyt varmuuskopioimaan tätä)

itellä lähti nyt NG+ jos oikea termi kun alusta mutta samalla levelillä+inventaariolla :) Grigori olikin paljon haastavampi Assassinilla kuin Magic Archerilla, tai sit en vaan osaa noilla tateilla tähdätä :D iloinen yllätys oli että portcrystallit jäi kartalle joten nyt on noin tuplamäärä sijoitettu sinne.

Lainatkaahan nyt joku mun Pawnia, prettyplease :) ei ole vielä ollut lainassa,(lvl101 Warrior) lisätkää vaikka kaverilistalle niin eikös silloin ole ilmaista? haluan nimittäin nähdä miten tämä peli ilmoittaa siitä.
Voin tietty ottaa vaihto-oppilaaksi lainaajan Pawnin, kunhan se pysyy hengissä kun pimeys on vallannut maailman, ja Bitterblack island kutsuu. Olen vasta pintanaarmaissut tätä aluetta.
Mielenkiintoinen cursed item-systeemi, ei ihmekkään että Rift-Crystallit vähenee ennenkuin loppuu :)
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Eikös sielä ole mahdollisuus siirtää koko kovalevyn sisältö uudelle ja nuo kaikki savetkin säilyisi ?
Jos konsoli vaihtuu, lukitut savet ei palaudu edes täydestä backupista. Ainostaan Plus-jäsenien Online Storagen kautta saa lukitutkin savet talteen ja toiselle konsolille.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Jos konsoli vaihtuu, lukitut savet ei palaudu edes täydestä backupista. Ainostaan Plus-jäsenien Online Storagen kautta saa lukitutkin savet talteen ja toiselle konsolille.

Juu, en tiedä onko D-Dogman savet lukittuja,mutta kyllä mä repisin pelihousuni jos menettäisin ajalla ja vaivalla Dragon Forgetut varusteet.

Onpas näppärän oloinen strideri lainassa millä on Rusted Bow viimeiseen asti raretettu
eli antaa hyvin Damagea+torpor+poison, tästä innoistuin itekkin ja aloin metsästää Drakeja Rusted-aseilla :) tarvis varmaan myös katsoa noita aneled/black aseita miten fantsuiksi ne saa jos viimosen päälle rarettaa, Ehkä myös Golden-aseet, olen vaan myynyt ne kaik :)

Niin ja vihdoinkin kävi oma pawnikin lainassa, saako siitä normaalistikkin kasan Rift-Crystalleja palkkioksi? (muistaakseni 70-170k) En tiedä oliko joku täältä, mutta oli ääretön leveli kysees
ääretön leveli näyttäis olevan level 200 mikä on myös pelin katto vissiinki
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom