Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreams - Luo unelmasi

Nii, siinä kun LBPeetä markkinoitiin mitä muistelen ihan eri tasolla, muutenkin peli oli vähän niiku kaikille jotain, "play, create, share". Monille hauskaa tasoloikkaa, jossa samalla oli mahdollisuus luoda mitä vaan mielikuvitus tuotti, siihen aikaan ainakin. Miksei nykyäänkin, kyl siinä nähtiin vaikka mitä uskomattomia tuotoksia vuosien varrella.

Mutta Dreams on enemmänkin pelkkä työkalu kun peli, tai niin olen itse ymmärtänyt? Siinä ei varsinaisesti ole mitään pelattavaa, ostat vaan tyyliin työkalun millä sit teet ns duunia joka ainakin mun osalta jätti pelin ostamatta.

Jos dreams olisi tehty samal taval peliksi ja lisäksi sit tämmönen työkalu ja sonyn markkinointi eri tasolle olisi ehkä lopputulos ollut erilainen. Mut jossittelu on turhaa, näin joku sanoi ainakin.
 
Mutta Dreams on enemmänkin pelkkä työkalu kun peli, tai niin olen itse ymmärtänyt? Siinä ei varsinaisesti ole mitään pelattavaa, ostat vaan tyyliin työkalun millä sit teet ns duunia joka ainakin mun osalta jätti pelin ostamatta.
Ehkä tuollainen mielikuva kertoo markkinoinnin epäonnistumisesta. Jo ihan julkaisussa Dreamsissa oli myös ihan tarinavetoinen yksinpeli (joskaan ei kauhean pitkä). Ja vuosien varrella Media Molecule on tehnyt omia seikkailujaan lisää. Ja pelaajat ovat tehneet omia luomuksiaan niin paljon, ettei pelattava varmastikaan lopu. Hyvänä esimerkkinä Pig Detective -pelit, joista aikanaan kirjoittelin. Eli pelkkä työkalu se ei todellakaan ole.
 
Ehkä tuollainen mielikuva kertoo markkinoinnin epäonnistumisesta. Jo ihan julkaisussa Dreamsissa oli myös ihan tarinavetoinen yksinpeli (joskaan ei kauhean pitkä). Ja vuosien varrella Media Molecule on tehnyt omia seikkailujaan lisää. Ja pelaajat ovat tehneet omia luomuksiaan niin paljon, ettei pelattava varmastikaan lopu. Hyvänä esimerkkinä Pig Detective -pelit, joista aikanaan kirjoittelin. Eli pelkkä työkalu se ei todellakaan ole.

No siinä se sit varmaa näkyy, luulen etten ole ainoa jotka ovat kuvitelleet the dreamsin pelkäksi työkaluksi ja lopputulos sit on tämä.
 
No siinä se sit varmaa näkyy, luulen etten ole ainoa jotka ovat kuvitelleet the dreamsin pelkäksi työkaluksi ja lopputulos sit on tämä.
Pojan kanssa kun aikoinaan tätä kokeiltiin, niin ei edes löydetty sitä yksinpeliä. Tai ei sitten vaan hahmotettu sitä jotain introjuttua varsinaiseksi yksinpeliksi. Oli aika kevyt, eikä ainakaan meitä kiinnostava. Ei tullut sitten kauheasti tuohon muuten tutustuttua. Ehkä pitääkin nyt se kuitenkin tehdä.
 
Pojan kanssa kun aikoinaan tätä kokeiltiin, niin ei edes löydetty sitä yksinpeliä. Tai ei sitten vaan hahmotettu sitä jotain introjuttua varsinaiseksi yksinpeliksi. Oli aika kevyt, eikä ainakaan meitä kiinnostava. Ei tullut sitten kauheasti tuohon muuten tutustuttua. Ehkä pitääkin nyt se kuitenkin tehdä.

Nii mä kans joskus julkasuaikoihin muistelisin et se "yksinpeli" oli just tyylii joku parin tunnin intro et "kattokaa tämmöstä sit voitte itte tehää" tai jotain semmosta. Et se varsinainen pelaaminen oli sitten sitä tee se itse ja pelaa toisten tekemiä.
 
Mutta Dreams on enemmänkin pelkkä työkalu kun peli, tai niin olen itse ymmärtänyt? Siinä ei varsinaisesti ole mitään pelattavaa, ostat vaan tyyliin työkalun millä sit teet ns duunia joka ainakin mun osalta jätti pelin ostamatta.

Mene nyt hyvä mies katsomaan tuolta edelliseltä sivulta muutama mun linkkaama video.
Mä en ole muuta tehnyt kuin pelannut muiden tuotoksia ja kellossa vissiin 50-60 tuntia.
 
Parilla tyypillä ollut kiva pikku projekti. Täytyy tsekata kun seuraavan kerran kaivan vr lasit laatikosta.
Varsinkin lopusta kannattaa katsoa vertailut eri versioiden välillä sillä jätkät on tehneet ainakin kahdesti rakennukset ja muut enemmän tai vähemmän uusiksi. Siis ihan huikea ero ekan ja viimeisen version välillä.

 
Media molecule itsekin näköjään teki vielä yhden pelin.
Pelkästä visuaalisesta annista tulee jo nostalginen fiilis vaikka olen muistaakseni vain jossain päiväkodissa leikkinyt tuollaisella junaradalla.
Yhteensä 95 kenttää joista mä en tainnut tänään pelata vielä puoliakaan ja pelasin pari tuntia ja kenttäeditorikin löytyy trailerin mukaan.
Näyttää myös erittäin hyvältä ps5:lla.

 
Media molecule itsekin näköjään teki vielä yhden pelin.
Mistä tämän Tren -pelin oikein löytää Storessa?
Netissä kyllä tulee vastaan mainoksia ja että julkaisu olisi 1.8. mutta ainakaan itse en tuota löydä ja Storen hakukin tuottaa vain tällaiset tulokset.Tren haku.png
 
Ellen ihan väärin ole ymmärtänyt, Tren ei ole itsenäinen peli vaan Dreams pelissä oleva lisäosa tjsp jonka Media Molecule vähän aikaa sitten sinne lisäsi.

Jos Dreams peliä ei löydy, niin se on tällähetkellä PS Plussalla ilmainen.
 
Trip's voyage tuli joskus mainittua kun siinä vasta oli pari kenttää, mutta se on nyt valmis.
Tai no se on ollut valmis jo kuukausia, mutta itse pelasin sen vasta joitakin päiviä sitten.
Tämä on siis lyhyesti sanottuna pleikkarin super mario odyssey kuten trailerista näkee.
Tarjolla on neljä maailmaa joissa kaikissa on monta pienempää tehtävää ja niistä saatavia kultaisia ankkureita tarvitaan tietty määrä jotta seuraavan alueen saa auki.

Peli näyttää erittäin hyvältä ja kontrollit toimii kuten kuuluu.
Varsinkin nyt kun dreams oli ps+ pelinä niin kellään ei ole enää tekosyytä jättää tämä pelaamatta jos tasoloikka vaan kiinnostaa.
Jonkun videon mukaan tämän tekijä palkattiin ihan kunnon pelistudioon hommiin joka on kyllä täysin ansaittua.
Mulla meni tän parissa nelisen tuntia kun koitin tehdä ihan kaiken joten mikään puolen tunnin teknologia demo tämä ei ole.

 
Viime marraskuussa tuli linkitettyä twitter postaus jossa näytettiin tulevaa jurassic park tuotosta.
Se on edelleen tulossa, mutta tekijät sai universalilta postia ettei jurassic park nimeä, logoa tai mitään muutakaan saa käyttää joten aluksi ne meinasi lopettaa projektin siihen vaikka tätä on tehty jo kolme vuotta.
Ne päätti kuitenkin tehdä ensin koko homman valmiiksi ja sitten poistaa kaikki logot ja muut.

Tämä on eka virallinen devlog video ja kun näkee kuinka paljon tyypit on nähneet vaivaa vaikka pelkkien puiden lehtien kanssa niin ei voi kuin hattua nostaa.
Lisäksi kiva nähdä kuinka tekijä on oikeasti testannut, muokannut ja testannut taas lisää esimerkiks sitä miten t-rexin tekoäly käyttäytyy autoa jahdatessa.

 
Ylös Bottom