Olenkos ymmärtänyt oikein, että muiden pelaajien tekemiä ääniefektejä ja muita juttuja pääsee kaikki käyttämään? Ja kuinkas vaikea tässä on väsätä omia tuotoksia, onko noita "työkaluja" helppo käyttää?
Tämä voisi olla ihan kiva ostos nyt, kun alkuvuosi on suht hiljainen itseä kiinnostavien pelien suhteen.
Early Accesia tullu käytettyä about 20-40h ja kyllä on periaatteessa helpoo käyttää, kunhan jaksaa käydä tutoriaalit lävitse. Jos LBP on tuttu, niin tekemiseen ja ohjelmointiin pääsee helpommin sisään.
Voi tehdä kaiken itse, tai lainata muilta valmiita juttuja, joita saa yleensä muokata vapaasti. Alkuperäinen tekijä saa aina päättää itse, voiko muut käyttää sitä luomusta ja voiko sitä muokata vapaasti.
Todella paljon ihmiset antaa tuotoksiaan muiden käyttöön ja tarvittavat jutut on helppo löytää, hakutoiminnolla. Esim, haluat tehdä 3-person shootterin, mutta et jaksa alkaa itse ohjelmoimaan koko ohjaus/kamera/tähtäys systeemiä, hakutoiminnolla löytyy helposti se kaikkein suosituin/eniten peukkuja kerännyt systeemi ja liität sen vain omaan hahmoosi ja pääset suoraan tekemään peliä. Ellet jaksa tehdä sittenkään kaikkia yksityiskohtia, niin etsit vain muiden jakamista, ne sulle sopivat luomukset ja käytät, niitä omassa pelissässi/teoksessasi. Jokaisen pelin tiedoissa näkyy sitten reilusti, kenen teoksia siihen on käytetty. Mitään ei ole kuitenkaan pakko antaa muiden käyttöön ja voi julkaista vaikka vain pelin pelattavaksi.
Ai niin, Youtubesta löytyy todella hyvin tutoriaaleja, jos miettii jonkun asian tekemistä, mutta ei tiedä tarkkaan miten sen tekisi.
Tietenkin, kun on vappat kädet ja vain mielikuvitus rajana, niin jonkun uniikin, toimivan ja viilatun pelin/luomuksen takemiseen menee yllättävän paljon aikaa.