Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreams - Luo unelmasi

Täällä on peruspeli rakennettu vähintäänkin alpha-tasolle asti valmiiksi. Seuraavaksi pitäisi rakentaa top-lista pelaajien tuloksista. Onko valmiina vai pitääkö lähteä säätämään? Perustuisi läpäisyaikaan.

En oo vielä oman pelin kanssa päässyt ihan niin pitkälle, mutta scoreboardeja on kyllä näkynyt useammassa pelissä ja siihen suoraan liittyvät gadgetit löytyy ”gameplay gear”:n alta.

Katsoin äsken ja ”score-gadget” antaa suoraan ohjeet scroreboardin tekoon. Uskon että sen jälkeen saa pähkittyä oman listan mieleisekseen.

Huomasin myös, että vaatii pelin julkaisemisen ”dreamina”, jotta pistetaulukko tallentaa tulokset ja toimii oikein. Pelkkä scene ei riitä. Tosin ”dreamin” voi tallentaa myös privaattina, jos haluaa eka itse testailla.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa hakea Dreams peliä nimeltä "Spongebob: Bikini Bottom WIP". Tämä on vielä alkutekijöissä, mutta silti reilun kymmenen hengen porukka on jo nyt saanut vaikuttavaa jälkeä aikaan.

Spoilereiden alla kuvia:
2006200720082009201020112013

Sekä toisen pelaajan video. Tässä jätetään jonkin verran pieniä yksityiskohtia pois, mitkä teki vaikutuksen meikäläiseen. Näihin lukeutuu mm:
- Hiiiskely, jonka myötä Paavon ilme, ryhti, askel ja ääniefekti muuttuu
- Krusty Krab ajoneuvo, jolla on mahdollista kerätä N2O palloja pelimaailmasta
- NPC hahmon antama tehtävä
- Mahdollisuus matkustaa bussissa.

Liikkuminen ja ajoneuvoilla ajaminen on ilmavaa, mutta tämä ei kuitenkaan tuhonnut pelinautintoa. Suurin osa ajasta päällä oli lapsenomainen hymy, kun Paavolla koitti noukkia vaikeasti sijoitettuja tähtiä maailmasta + musiikki oli aivan mahtava. En tosin tiedä onko tämä suora kopio TV-sarjasta vaiko tekijöiden omaa sävellystä.

 

Liitetiedostot

  • Bikini Bottom WIP_2.jpg
    Bikini Bottom WIP_2.jpg
    498,3 KB · Lukukerrat: 3
Saisivat saada sen VR tuen jo kokeiltavaksi, mikään ei ole niin arsyttävää kun yrittää super kömpelöillä editointityökaluilla (olipa movet tai DS4) yrittää objekteja tehdä.. DS4 gyrot ei pysy asemissaan ja movessa taas huonot mekanismit 2d ruudulla. Jotenkin on niin kömpelöä että ei normi 3d mallinnus softien tai vaikka PSVR Sculpt:in jälkeen viitsi edes yrittää.
 
Nyt on viimeisiä hetkiä ostaa Dreamsin Early Access-versio, sillä se poistuu myynnistä aivan kohta (9.12). Tarkemmin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Suomen aikaa.

Vielä pelin saa halvemmalla hinnalla ja se päivittyy ilmaiseksi kokoversioon sitten, kun sen julkaisu on.
 
Early Accessin ostajat saavat 11. helmikuuta päivityksen peliin ja pääsevät muutaman päivän etuajassa pelaamaan Dreamsin kokoversiota.

Joten viikon päästä tiistaina ei tarvitse enää unelmoida, vaan voi... unelmoida.

 
Early Accessin ostajat saavat 11. helmikuuta päivityksen peliin ja pääsevät muutaman päivän etuajassa pelaamaan Dreamsin kokoversiota.

Joten viikon päästä tiistaina ei tarvitse enää unelmoida, vaan voi... unelmoida.


Oman pelin runkoa saanut alulle. Hienosäätö ja upea Jumping Man on valmis julkaisuun. En kuitenkaan pidättelisi hengitystä sitä odotellessa. :D
 
Olenkos ymmärtänyt oikein, että muiden pelaajien tekemiä ääniefektejä ja muita juttuja pääsee kaikki käyttämään? Ja kuinkas vaikea tässä on väsätä omia tuotoksia, onko noita "työkaluja" helppo käyttää?

Tämä voisi olla ihan kiva ostos nyt, kun alkuvuosi on suht hiljainen itseä kiinnostavien pelien suhteen.
 
Olenkos ymmärtänyt oikein, että muiden pelaajien tekemiä ääniefektejä ja muita juttuja pääsee kaikki käyttämään? Ja kuinkas vaikea tässä on väsätä omia tuotoksia, onko noita "työkaluja" helppo käyttää?

Tämä voisi olla ihan kiva ostos nyt, kun alkuvuosi on suht hiljainen itseä kiinnostavien pelien suhteen.
Joo, se on tuon luontipuolen avainasioita, että pystyy käyttämään muiden tekemiä asioita. Voit joko ottaa suoraan toisen projekteista tai sitten osa tekee ihan yksittäisiä asioita jakoon muiden käyttöön. Mielestäni pystyy myös lukitsemaan käytön muilta, jos niin haluaa.

Itse olen niin vähän väsännyt tutoriaalien ja työkalujen kanssa, että en pysty omalla kokemuksella hirveästi sanomaan tuosta helppoudesta. Vaikuttaisi tekeminen kuitenkin olevan ihan helppoa mitä vähän testailin, mutta näppäinkomennot ja yksinkertaiset asiat on hyvä opetella loistavasti tehdyistä tutoriaaleista. Ne tutoriaalit on hauskalla narratiivilla tehtyjä "minitehtäviä".
 
Toivottavasti tämä tulisi arvosteltavaksi, Dreams vaikuttaa kaikin puolin kiinnostavalta idealta. KonsoliFINin striimissä tämä tulisi takuuvarmasti olemaan, kunhan saapuu. Pyydetty on, joten odotellaan.
 
Olenkos ymmärtänyt oikein, että muiden pelaajien tekemiä ääniefektejä ja muita juttuja pääsee kaikki käyttämään? Ja kuinkas vaikea tässä on väsätä omia tuotoksia, onko noita "työkaluja" helppo käyttää?

Tämä voisi olla ihan kiva ostos nyt, kun alkuvuosi on suht hiljainen itseä kiinnostavien pelien suhteen.

Early Accesia tullu käytettyä about 20-40h ja kyllä on periaatteessa helpoo käyttää, kunhan jaksaa käydä tutoriaalit lävitse. Jos LBP on tuttu, niin tekemiseen ja ohjelmointiin pääsee helpommin sisään.

Voi tehdä kaiken itse, tai lainata muilta valmiita juttuja, joita saa yleensä muokata vapaasti. Alkuperäinen tekijä saa aina päättää itse, voiko muut käyttää sitä luomusta ja voiko sitä muokata vapaasti.

Todella paljon ihmiset antaa tuotoksiaan muiden käyttöön ja tarvittavat jutut on helppo löytää, hakutoiminnolla. Esim, haluat tehdä 3-person shootterin, mutta et jaksa alkaa itse ohjelmoimaan koko ohjaus/kamera/tähtäys systeemiä, hakutoiminnolla löytyy helposti se kaikkein suosituin/eniten peukkuja kerännyt systeemi ja liität sen vain omaan hahmoosi ja pääset suoraan tekemään peliä. Ellet jaksa tehdä sittenkään kaikkia yksityiskohtia, niin etsit vain muiden jakamista, ne sulle sopivat luomukset ja käytät, niitä omassa pelissässi/teoksessasi. Jokaisen pelin tiedoissa näkyy sitten reilusti, kenen teoksia siihen on käytetty. Mitään ei ole kuitenkaan pakko antaa muiden käyttöön ja voi julkaista vaikka vain pelin pelattavaksi.

Ai niin, Youtubesta löytyy todella hyvin tutoriaaleja, jos miettii jonkun asian tekemistä, mutta ei tiedä tarkkaan miten sen tekisi.

Tietenkin, kun on vappat kädet ja vain mielikuvitus rajana, niin jonkun uniikin, toimivan ja viilatun pelin/luomuksen takemiseen menee yllättävän paljon aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joitain peliengineitä, 3d mallinnusohjelmia ja verrokkina PSVR Sculpt ohjelmaa käyttänenä voisin sanoa että kankea ja sekava on systeemi Dreamsissä.. kehittäjien videoissa kaikki näyttää aina helpolta mutta hirveen panostuksen vaatisi mikään järkevä tekemininen. Dualshock & movet perustilassa ihan hirveää kuraa, sekavaan valikkosysteemiin yhdistettynä. Sitten jos saavat sen PSVR suunnittlun tuossa toimimaan niin luultavasti palaan kokeilemaan, noin muuten melkoinen pettymys luontityökalujen suhteen.
 
Joitain peliengineitä, 3d mallinnusohjelmia ja verrokkina PSVR Sculpt ohjelmaa käyttänenä voisin sanoa että kankea ja sekava on systeemi Dreamsissä.. kehittäjien videoissa kaikki näyttää aina helpolta mutta hirveen panostuksen vaatisi mikään järkevä tekemininen. Dualshock & movet perustilassa ihan hirveää kuraa, sekavaan valikkosysteemiin yhdistettynä. Sitten jos saavat sen PSVR suunnittlun tuossa toimimaan niin luultavasti palaan kokeilemaan, noin muuten melkoinen pettymys luontityökalujen suhteen.

Ennemminkin sanoisin Dreamsin systeemin ruokkivan luovuutta, kuin millin tarkkaa mallintamista. Moni asia pitää vetää vaan käsivaralla ja virheet tekee lopputuloksesta persoonallisemman. Ei kannata kuvitella, PSVR:n muuttavan sitä asiaa.
 
Ennemminkin sanoisin Dreamsin systeemin ruokkivan luovuutta, kuin millin tarkkaa mallintamista. Moni asia pitää vetää vaan käsivaralla ja virheet tekee lopputuloksesta persoonallisemman. Ei kannata kuvitella, PSVR:n muuttavan sitä asiaa.

Ei ollut kyse millintarkasta mallintamisesta vaan vaivasta... jos psvr olisi työkulultaan sitä mitä näissä vr muotoilu & maalailu ohjelmissa on(kuten psvr sculpt) niin homma helpottuisi huomattavasti.
Siellähän on jo move kapula tuki mutta sen käyttäminen on 2d tilassa melko epätarkkaa. Valikot näytti movella toimivan kuitenkin hyvin.
 
Tuossa eilen tuli testattua pitkästä aikaa miten Movet toimii Dremsissä... tavallaan hyvin mutta jotenkin nappien toiminnot on kovasti hakusessa, ns epäintuitiivinen logiikka. Objektien pyörittely ja maalailu toimii melko hyvin mutta syvyys suunnan navigointi siinä kappaleiden manipulointi on työn takana johtuen 2d näkymästä. Valikko hierarkkia ja toiminnat on kyllä edelleen hyvin sekavia, ei ole selvää miten pääsee sujuvasti navigoimaan ja jos jonkun valikon kohdalla on liian pitkään niin popuppia tulee ao. toiminnosta. Ehkä saa poiskin mutta luulisi että sen saisi aina halutessaan näkymään, silloin kun haluaa.
Tämä kaikki on silleen sääli,tällä saa laadukasta peliä aikaan mutta käyttöliittymä logiikka kaikkinensa hankaloittaa. Lisäksi en tykkää yhtään että peliobjekteja jne tulee "kirjastoon"tipottain,pitää kerätä tutoriaaleista jne. pisteitä että saa luomiseenlisää materiaalia :(

(voin toki olla väärässä.. tässä vaan "nyypän" ajatuksia)
 
KonsoliFINin striimissä pelattiin tänään Dreamsia. Käynnistin pelin ensimmäistä kertaa, joten kaikki tapahtuu sokkona. Lähetys kesti noin 1,5 tuntia ja pelasin ainoaa pelintekijöiden luomaa unta. Erään katsojan mukaan sen kesto on jotakuinkin kolme tuntia, joten striimissä päästiin varmaankin puolivälin tuntumaan.

 
Ylös Bottom