Lainatun viestin kirjoitti alkujaan enkine
Toivottavasti vaan vaikeustasoa on tasoiteltu (ylivaikeita tehtäviä helpotettu). Nuo aikaisemmat Driverit on mielestäni pilattu älyttömällä vaikeustasolla...
3 n k ! n E
No joo, makuasia.
Se mikä itselle kolahti ekaa Driveria pelatessa, oli nimenomaan noiden tehtävien haastavuus. Niihin piti todella paneutua ja keskittyä kun takaa-ajot alkoivat...jännitystä piisasi ja samoin vaarallisia tilanteita. Olihan siellä muutama aivan hillitön tehtävä jota sai tahkota kymmeniä kertoja, vaan läpi nekin tuli vedettyä ajan kanssa ja filis oli mainio läpipeluun jälkeen.
Mieluummin liian vaikea kuin liian hellppopeli , toiseen ominaisuuteen kun pelaaja pystyy aina mukautumaan ajan kanssa.
Jokaisessa pelissä tosin saisi kyllä olla monipuoliset vaikeustasosäätimet. Driver 3:n tapauksessa vaikkapa tyyliin:
*Overall difficulty: Normal - Hard - Impossible (kokonaisvaikeustaso)
*Cops aggression: Normal - High - Extreme (kuinka äkäisesti poliisit kampeavat pelaajaa tien sivuun)
*Smart AI-Cops: ON/ OFF (enemmän tiesulkuja, blokkeja sekä suunniteltuja pussitusyrityksiä)
*Agents: ON/Off (hatusta vetäisty "erikoisjoukkojen* panssaroitu cop-car...nopeampi ja aggressiivisempi kuin Extreme-tason poliisi)
*Agents probability 33%/50%/100% (millä prosenttimahdollisuudella Agenttiauto kutsutaan Tanneria hätyyttämään.
*Traffic: Light - Normal - Hard - Extreme (liikenteen määrä keyestä todella ruuhkaisaan.
Tuohon voisi vielä lisätä Tannerin auton kestävyyden säätöä kuin myös poliisiautojen kestävyyttä ym, mutta noilla saisi jo kummasti säädettyä pelin vaikeustasoa.
---------
Peukkuja pelin suorituskyvylle, Driv3rissa on mailitolkulla kaupunkialueita ajettavana ja tämänkaltaisissa peleissä jos missä, toivoisi ruudunpäivityksen olevan silkinsuluvaa. Tätä tuskin on odotettavissa, mutta mikäli pysytään 30FPS:n yläpuolella rankimmissakin rymistelyissä niin hyvä.