Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DriveClub [Hype]

Joillakin ennakkolataajilla on myös ollut ongelmia saada latausta käyntiin ja DC selvittelee asiaa.
Tässä Paul Rustchynskyn twitterviesti asiasta.

Rushy33 sanoi:
I'm chasing up the PlayStationStore team to find out why not everyone has been able to start their DRIVECLUB pre-load. Will report soon.

Edit: Jenkkien palvelimet alkaneet toimimaan, tunnin katkos.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Kyllä sen vain pitää toimia, jos maksavat asiakkaat eivät pääse pelaamaan jonkun servereiden kyykkäämisen takia, niin sitten pelintekijöiden on aika reagoida nopeasti ja hankkia lisää servereitä. Ei todellakaan ole hyväksyttävää vuonna 2014, että serverit eivät kestä kuormaa, julkaisuissa jne.

Jos tähän ei pysty niiin parempi sitten lopettaa pelien tekeminen, ja siirtyä kutomaan vaikka sukkia.

Kannattaako laittaa servereiden kapasiteetin kasvattamiseen järjettömiä summia rahaa vain sen takia että muutaman ensimmäisen päivän ajan käyttäjämäärä on moninkertainen normaaliin nähden? Kuitenkin tiedetään että yhtäaikainen käyttäjämäärä ei kyseisen pelin kohdalla tule enää koskaan olemaan yhtä korkea kuin juuri julkaisussa?
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Kannattaako laittaa servereiden kapasiteetin kasvattamiseen järjettömiä summia rahaa vain sen takia että muutaman ensimmäisen päivän ajan käyttäjämäärä on moninkertainen normaaliin nähden? Kuitenkin tiedetään että yhtäaikainen käyttäjämäärä ei kyseisen pelin kohdalla tule enää koskaan olemaan yhtä korkea kuin juuri julkaisussa?

Sitä pitää pelintekijöiden / julkaisijan miettiä, että kumpi on pienempi paha, laittaa servereihin enemmän rahaa, vai saada huonoa julkisuutta ja menettää mahdollisesti maksavia asiakkaita tulevaisuudessa noiden katkoksien takia.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Sitä pitää pelintekijöiden / julkaisijan miettiä, että kumpi on pienempi paha, laittaa servereihin enemmän rahaa, vai saada huonoa julkisuutta ja menettää mahdollisesti maksavia asiakkaita tulevaisuudessa noiden katkoksien takia.

Veikkaampa, että esim harva muistaa enää GTA:n palvelin ongelmia. Eikä edes varmaan siinä pelissä olisi tullut takaisin sitä rahamäärää, mikä olisi palanut extra palvelimiin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Veikkaampa, että esim harva muistaa enää GTA:n palvelin ongelmia. Eikä edes varmaan siinä pelissä olisi tullut takaisin sitä rahamäärää, mikä olisi palanut extra palvelimiin.

Se on valitettavaa, jos ihmisillä on liian huono muisti. Tuommoiset tilanteet ei parane koskaan, jos ihmiset ei äänestä tässätapauksessa lompakollaan. Jättäisi vain ostamatta sellaisten pelintekijöiden pelit, joilla on noita ongelmia. Uskoisin, että tilanteeseen tulisi suht nopeasti parannusta, kun ei olisi maksavia asiakkaita.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ei se nyt ole maailman loppu, jos alussa on vähän ongelmia. Tietysti ketuttaa, jos vaimo ja lapset on reissussa just niihin aikoihin ;)
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Mikäli peliä lähdetään jakamaan porrastetusti, voidaan korkeinta ruuhkahuippua tasoitella pidemmälle aikajaksolle ja serverit ehkä kestävät. Hyvä esimerkki tästä oli kuukausi sitten ilmestynyt Destiny. Ei mitään ongelmia julkaisupäivänä.

Tässä DriveClubin tapauksessa tökkiminen on nähdäkseni päivänselvää. Jaetaan "ilmaiseksi" Plus-jäsenille ja kaikille Euroopassa samanaikaisesti. Tuskin kukaan lähtee mitoittamaan omaa serverifarmiaan tämän korkeimman huipun pohjalta.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Nyt pari ekaa kisaa ajettu Tour moodista ja ihan OK:lta vaikuttaa, ei toi ajotuntuma oo läheskään niin huono miltä se on näyttänyt videoissa pädillä ajaessa.
Viel jos palvelimet toimisi niin pääsisi nettiin pelaamaan myöskin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Se on valitettavaa, jos ihmisillä on liian huono muisti. Tuommoiset tilanteet ei parane koskaan, jos ihmiset ei äänestä tässätapauksessa lompakollaan. Jättäisi vain ostamatta sellaisten pelintekijöiden pelit, joilla on noita ongelmia. Uskoisin, että tilanteeseen tulisi suht nopeasti parannusta, kun ei olisi maksavia asiakkaita.

Miksi nyt täytyisi muistella julkaisupäivien ongelmaa? Kuten todettu, niin ei siinä ole mitään järkeä julkaisupäivän takia palvelinmäärää nostaa, etenkin juuri tälläisen "ilmais" pelin kohdalla.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

KonsoliFINin arvio nyt luettavissa:
http://www.konsolifin.net/playstation/arvostelut/1119/

Aika paljon mietteet pelistä vaihtelivat viimeisen parin viikon aikana. Välillä olin jo valmis tuomitsemaan 2/5-linjalle, mutta kuitenkin onnistui koukuttamaan lopulta varsin tehokkaasti.
Varmaan ihan hyvä veto tarjota plussalaisille ilmaiseksi. Uskon että moni sellainen, joka ei muuten autopelejä aktiivisesti tahkoa saattaa innostua tästä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Aika paljon mietteet pelistä vaihtelivat viimeisen parin viikon aikana.

Ihmettelen aina näitä arvioita lukiessa, miten yhteisöllisyyteen nojaavaa peliä voidaan arvioida ilman yhteisöä sen ympärillä? Tämä kuten Destiny kuitenkin lukeutuvat vahvasti sen varaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihmettelen aina näitä arvioita lukiessa, miten yhteisöllisyyteen nojaavaa peliä voidaan arvioida ilman yhteisöä sen ympärillä? Tämä kuten Destiny kuitenkin lukeutuvat vahvasti sen varaan.

Sillä, että serverit ovat olleet jo hyvän aikaa päällä ja peliseuraa varsin riittävästi. KonsolFINistäkin meiltä oli kolmen herran aktiivinen kööri edustamassa samoin kuin muilta kotimaisilta medioilta ulkomaan elävistä puhumattakaan. Luitko arvostelua? Siellä näitä kuuluisia yhteisöllisiä ominaisuuksia kovasti kehuttiin... ;)
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihmettelen aina näitä arvioita lukiessa, miten yhteisöllisyyteen nojaavaa peliä voidaan arvioida ilman yhteisöä sen ympärillä? Tämä kuten Destiny kuitenkin lukeutuvat vahvasti sen varaan.

Metacriticsissä ei juuri tästä syystä ole vielä yhtään virallista arviota, sama ilmiö oli Destinyn kohdalla. Eli pelitalo/kehitystiimi pyytänyt että arvostelevat juuri tuon yhteisöllisyyden perusteella, koska molemmat pelit perustuvat siihen.

Nämä tyypit, jotka pelaavat yksinpeliä ja arvioivat sitä niin eivät varmaan ole tutustuneet peliin ollenkaan hyvin. Harmi.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ihmettelen aina näitä arvioita lukiessa, miten yhteisöllisyyteen nojaavaa peliä voidaan arvioida ilman yhteisöä sen ympärillä? Tämä kuten Destiny kuitenkin lukeutuvat vahvasti sen varaan.

Kuten TeRm0z sanoi, niin yli viikon verran tässä on päässyt jo yhteisöllisyydestä nauttimaan. Kotimaiset ja ulkomaiset pelimediat ovat kisailleet pelin parissa keskenään. Soolo- ja clubihaasteet tuovat kivasti lisää tekemistä yksinpelin kylkeen.

Meikäläisen ainoa huoli ennen julkaisua oli se, että miten serverikapasiteetti mahtaa kestää, koska tuolla pienemmälläkin pelaajamäärällä se kyykkäsi pariin otteeseen.

Itse peli on todella pätevän oloista huristelua, ja on pitänyt paljon paremmin otteessaan kuin osasin kuvitellakaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Isot tahot ovat antaneet scoreja tyyliin:
Eurogamer: 6
Polygon: 7,5
Gamespot: 5
IGN: 7,9

Jotenkin oli itellä sellainen tuntuma ettei tästä tule keskivertoa parempaa ajopeliä ja näin taisi käydä. "Forza killer " jep jep...
Nyt odotetaan keskiyöhön jotta pääsee pelaamaan. Oispa jokin tapa jolla vois vähän sorkkia Ps4:n asetuksia että näitä ennakkotilattuja pelejä pääsisi vähän aikasemmin pelaamaan :o vieläkin on pienoinen hype päällä vaikka arvostelut sanoo toisin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Minkä takia klubiin mahtuu vain kuusi pelaajaa? Jäänee taas pienten kuppikuntien peliksi tämä, miten tätä voidaan kehua sosiaalisena ja yhteisöllisenä pelinä kun klubien koko on noin pieni?

Aika vaisun pelin ovat saaneet aikaiseksi vaikka tätäkin kehitelty pitkään ja jopa myöhästynytkin reippaasti.
 
Ylös Bottom