Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

Vastaus: DriveClub [Hype]

Kyllähän tämän melkein arvasi kun on nähnyt videoita + ei olla koskaan puhuttu autosimusta.
Silmäkarkkia ja sosiaalista (?) pelaamista mutta itselle se ei riitä. Kun vielä puhutaan että ajetaan autoa padilla. :D
Kokeilla tätä voi mutta kyllä pääpaino on sinne Project Cars + ratti/polkimet setti.

Aika monet pelit alkavat olla hypen valloissa ja sit itse peli on keskiverto kamaa.
Loppuvuodesta/ ensi vuoden alussa voi sitten räjähtää potti eri pelien puolella. :)
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Eihän tätä ole missään välissä tarkoitettu rattipeliksi. Pcars taas tuskin myy mitään kauheita määriä kun on liian simu, joten voi miettiä miks konsoleilla on arcadepelejä enemmän.

Mut eihän potentiaalinen Driveclub pelaaja ole missään määrin potentiaalinen kohdeyleisö pcarsin tyyppiselle pelille ja päinvastoin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Metacriticin keskiarvo 74 tällä hetkellä :( No huomenna pääsee itse kokeilemaan, mutta odotukset vähän romahti. Onneksi välillä on erimieltä, mutta usein tuo keskiarvo on ollut hyvin lähellä sitä mitä itsekin pelille antaisin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Mut eihän potentiaalinen Driveclub pelaaja ole missään määrin potentiaalinen kohdeyleisö pcarsin tyyppiselle pelille ja päinvastoin.

Paitsi, jos sattuu arvostamaan ja pitämään hyvistä peleistä, oli genre sitten arcadea tai simua.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Metacriticin keskiarvo 74 tällä hetkellä :( No huomenna pääsee itse kokeilemaan, mutta odotukset vähän romahti. Onneksi välillä on erimieltä, mutta usein tuo keskiarvo on ollut hyvin lähellä sitä mitä itsekin pelille antaisin.

http://www.gametrailers.com/reviews/hk4dfa/driveclub-review

Katso tuo gametrailersin arvostelu. Omat odotukseni eivät romahtaneet ainakaan tuon arvostelun myötä ja gametrailers on osunut omalla kohdallani nappiin melkeinpä aina. Odotan audiovisuaalisesti upeaa, hienon nopeudentunteen omaavaa arcadekaahausta, jossa se kisailu muita pelaajia vastaaan on se pelin suola. Gametrailersin arvostelun perusteella sellaista olisi odotettavissa. Huomenna sitten pääsee testaamaan!
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Isot tahot ovat antaneet scoreja tyyliin:
Eurogamer: 6
Polygon: 7,5
Gamespot: 5
IGN: 7,9

Jotenkin oli itellä sellainen tuntuma ettei tästä tule keskivertoa parempaa ajopeliä ja näin taisi käydä. "Forza killer " jep jep...

Taitaa Forza taas viedä vuoden ajopeli kruunun :/ Gran Turismon pessyt moneen kertaan ja nyt näköjää evolution studiosin yrityksenkin.. Ainoa menetys pelkästään pleikkarin omistajana on, ettei pääse pelaamaan ajopelien kunkkua :/ mutta 400+ euroa + livejäsenyyttä ei viitti tästä huvista maksaa, vaan edelleen toivoo, että pleikkarille tulis vähintään Forzan veroinen ajopeli, mutta sitä odotellessa.. ehkä project cars sitten.. toivottavasti tämä DC kuitenkin pystyy viihdyttää 40e arvosta..

Jos yksinoikeuspelitarjonta pleikkarilla ois vähän huonompi ni harkitsisin konsolin vaihtoa :/
Toivottavasti myös PS4 IGC:ssa alkaa pikkuhiljaa näkyä aaa-pelejä :/
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

http://www.gametrailers.com/reviews/hk4dfa/driveclub-review

Katso tuo gametrailersin arvostelu. Omat odotukseni eivät romahtaneet ainakaan tuon arvostelun myötä ja gametrailers on osunut omalla kohdallani nappiin melkeinpä aina. Odotan audiovisuaalisesti upeaa, hienon nopeudentunteen omaavaa arcadekaahausta, jossa se kisailu muita pelaajia vastaaan on se pelin suola. Gametrailersin arvostelun perusteella sellaista olisi odotettavissa. Huomenna sitten pääsee testaamaan!
Juu täytyy tsekata se. En mitään arvosteluja vielä lukenut, kunhan ohimennen vilasin keskiarvon :-D ja huomenna tosiaan pääsee itse jo sanomaan mielipiteensä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Juu täytyy tsekata se. En mitään arvosteluja vielä lukenut, kunhan ohimennen vilasin keskiarvon :-D ja huomenna tosiaan pääsee itse jo sanomaan mielipiteensä.

Mieluummin kannattaisi lukea niitä arvosteluja kuin vain vilaista arvosanojen keskiarvoa. Siinä ei loppupeleissä paljoa kostu.

Karpaasi tossa jo summailikin omia odotuksiaan pelin suhteen, ja ne tiivistävät aika hyvin myös omat tunnelmat.

Grafiikka on nättiä, vauhdintunne on parempi kuin missään aikaisemmassa pelissä, ruudunpäivitys on sulavaa ja ohjaus on jämäkkä ja hyvä ( olen pelannut vain pädillä). Varsinkin driftikisat ovat koukuttaneet haasteina muilta pelaajilta. Jotain kiehtovaa tuossa huipputulosten jahtaamisessa on. Omat lisähaasteensa näissä tuovat sitten toki rata ja autovalinta. :)

Tekoäly on toki välillä vähän kyseenalainen, mutta ei siihenkään ole onneksi pahemmin kerennyt pää hajoamaan.

Niin sanottu uratila alkaa olemaan kohtapuoliin paketissa, mutta se on juurikin tuo yhteisöllisyys ja clubin puolesta taisteleminen, joka kolisee meikäläiselle kaikista parhaiten. Tekemistä pitäisi olla ihan riittämiin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

(olen pelannut vain pädillä).

Ja siinä ei ole mitään väärää, etenkään arcade-peleissä. Mielestäni Forza ja GT ovat konsolipuolella sen verran simuja, että niissä menettääkin jo jotain oleellista, jos ei pelaa ratilla, mutta muuten padi sopii ajeluihin erittäin hyvin.


Varsinkin driftikisat ovat koukuttaneet haasteina muilta pelaajilta. Jotain kiehtovaa tuossa huipputulosten jahtaamisessa on.

Itse pidän myös driftikisoista (siis nimenomaan haasteista) eniten. Pelin "driftimekaniikat" on todella maukkaasti toteutettu.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Typerä kysymys, mutta miten käy niiden pelaajien, joilla ei ole kaverilistalla yhtään pelaajaa? Millaisiin clubeihin voi silloin liittyä...
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Mieluummin kannattaisi lukea niitä arvosteluja kuin vain vilaista arvosanojen keskiarvoa. Siinä ei loppupeleissä paljoa kostu.

No luonnollisesti. Tuossa jo kirjoitinkin etten vielä ole ehtiny lukemaan, kunhan vilasin keskiarvon. Mutta se keskiarvo on usein myös hyvin lähellä sitä mitä itse pelille antaisin eli hyvä lähtökohta. Ja joka tapauksessa olin ajatellut kokeilla eka ilmaisversioo eli ei arvosteluilla sinänsä ole tässä pelissä mitään merkitystä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Typerä kysymys, mutta miten käy niiden pelaajien, joilla ei ole kaverilistalla yhtään pelaajaa? Millaisiin clubeihin voi silloin liittyä...

Todennäköisesti ajat silloin maailman listaa vastaan. Huomennahan tuo selviää.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ainakin ohjekirjassa puhutaan siitä, että voit luoda vaikka julkisen clubin, johon voi kuka vain liittyä.
 
Juu, klubeista saa joko julkisia tai sitten "invite only". Ja taisipa peli jopa ehdottaa mihin klubeihin voisi liittyä, jos omaa koloa ei ole vielä löytynyt. Sinänsä jengiin kuuluminen kannattaa joka tapauksessa, sillä osa autoista aukeaa myös klubitason perusteella.

Klubeille ja soolohaasteille on omat pelilistansa. Haasteensa voi heittää kummalle tahansa puolelle tai vaikka molempiin.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Onko tuossa jokin merkitys sillä et onko kavereiden vai randomien kanssa klubissa? siis käytännön merkitys. Helpottaako se jotain, jos on tuttuja ihmisiä?
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Jos mulla on vaikka 6 kfinniläisen clubi, niin täytyykö siellä olla kaikkien samaan aikaan radalla, vai voinko esim yksin edustaa clubiani ajamissani kisoissa?
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Onko tuossa jokin merkitys sillä et onko kavereiden vai randomien kanssa klubissa? siis käytännön merkitys. Helpottaako se jotain, jos on tuttuja ihmisiä?
Eihän tuolla periaatteessa ole merkitystä, mutta tottahan se nimenomaan käytännössä motivoi ihan eri tavalla kun jengissä on edes puolituttuja. Luultavasti porukka pysyy tällöin myös paremmin kasassa.

Varsinaisessa nettipelissä voi klubilleen kerryttää pisteitä yksinkin edustamalla. Samoin noissa haasteissa ainoastaan kunkin klubin paras tulos merkitsee tulostaululla (ei siis väliä kuka tuloksen ajanut, sekin tieto kyllä näkyy tarvittaessa).
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Jos mulla on vaikka 6 kfinniläisen clubi, niin täytyykö siellä olla kaikkien samaan aikaan radalla, vai voinko esim yksin edustaa clubiani ajamissani kisoissa?

Jokainen ajettu kisa tuo kuljettajan maineen lisäksi myös clubille lisää mainetta. Lisäksi voit toki jättää joko soolo- tai clubihaasteita tärkyiksi muille. Clubihaasteissa muut voivat sitten kanssa parantaa asettamaasi tulosta kun tulevat linjoille. Aikarajan haasteille voi päättää itse ja skaala vaihteleekin puolesta tunnista useiden päivien koitoksiin.

Eli lyhyesti sanottuna voit edestaa clubiasi yksin.
 
Ylös Bottom