Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DriveClub [Hype]

Jollei tuo ajomalli muutu radikaalisti ratilla pelatessa, niin ei tuota rattipeliksi voi suositella. Ekaa kertaa ikinä kun ei todellakaan ole rattia ikävä. Pädille selkeästi tehty toi.

Ahaa.. No se on ymmärrettävää, koska pädikuskeja on tällä hetkellä massiivisesti enempi. Tulee vain mieleen, että mitä jos D.Club olisi tosiaan jo vuosi sitten onnistuttu puskemaan markkinoille - rateista ei olisi ollut hajuakaan. Vai tulikos tuo T80 markkinoille jo 2013 loppupuolella? No olisi ainakin selvinnyt suurelle yleisölle jo silloin Sonyn ja Thrustmasterin avioliitto.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Sen verran täytyy aikaisempaan "arviooni" lisätä, että nyt alkaa olemaan urheiluautoja alla ja vauhdintunnetta alkaa olemaan, mutta jotenkin omat silmät ei meinaa erottaa rataa monessa paikassa, varsinkaan jos yrittää ajaa konepelliltä/ohjaamosta. Pakko ajella takaa, jotta kamera on edes hiukan ylempänä, siltin pimeällä ei mun lasien kanssa näe mitään..

Radat on kapeita kuin mikroautoradat ja siltin saatu jotain ihme oikomisjuttuja. Joissain tulee penaltia ja joissain ei,,ei mitään logiikkaa.

Lisäksi ihmetyttää tuo auton fysiikka. Menee kuin juna, jopa sivuluisussa eikä oikean elämän kanssa mitään tekemistä. Sit joku nyppylä..menee edelleen kuin kiskoilla, mut sit seuraava nyppylä ja auto irtoaakin realistisesti tiestä ja sit auto alkaa heittelee, eikä köyttäydykään ollenkaan, kuten muissa sivuluisu tilanteissa. Kaiken kruunaa jäätävä törmäysfysiikka ja se et AI ajaa surutta jatkuvasti perään.

Edelleen peli tuntuu siltä, että potentiaalia olisi huikeasti, mutta rahat on palanut ääniin (jotka on makeat) ja grafiikkaan. Pelattavaakin kerrankin kivasti ja erilaista, mutta kun peli ei vain mitenkään tunnu kuitenkaan nautittavalta. Se on paha ongelma, kun "tehtävät" koukuttaa ja saa pelaamaan seuraavan kisan, niin siltin joka kisa on aika "plääh" ja ohjaus ketuttaa. Siltin "hei sain kolme tähteä, pelaan vielä yhden". Eli aika uskomaton yhdistelmä. Tavallaan siis kidutan itseäni keskivertoa huonommalla pelillä, mutta se huono peli saa "yksi vielä"-fiiliksen.

Eli hyvin hyvin ristiriitainen kokemus kyllä. Huomenna taas varmaan lisää, jospa pääsisi koittamaan ihmispelaajia vastaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

+1 Omenanraaton kanssa aikalailla samaa mieltä, peli jaksaa koukuttaa vaikka paljon tässä parannettavaa olisi ja paremmaksi peliksi tästä olisi. Mihin ihmeeseen on käytetty se vuoden lisä kehitysaika!
Tekoäly pistää kyllä mukavasti hanttiin ja uskaltaa ohittaa pelaajan, mutta se että vähän väliä törmäilee pelaajaan ei hyvä juttu. Grafiikat on ihan nätit ja valaistukset hienot, mutta ei mitään wow elämystä. Hyvin tämä silti maittaa, pelissä on niin hyviäkin asioita ja jotku asiat on tehty oikein :).
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Kyllä minä T300RS ratilla ajelen,pädillä ekakertaa tätä kokeilin ajaa niin enhän edes tiellä pysyny.
T3PA polkimia odotan vielä,olen varannau ne jo.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Joo kyllä kun enemmän ajattelee, niin varmasti on ratilla(kin) viihdyttävä tuo ajomalli. Tulee mieleen joku Dirt 2, joka epärealistisuudestaan huolimatta oli todella mahtavaa ratilla.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Laitoin sitten luoden klubin KFin, kun ei ollut kukaan muu sitä tehnyt. Sisään pääsee kutsusta, niitä on jaossa niin kauan kuin riittää :cool:

Edit: vähän yhteydet tökkii, kustomoinnin tallennuksia joutui yrittämään moneen kertaan...

Lisää heshton jos on tilaa :)
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Joo kyllä kun enemmän ajattelee, niin varmasti on ratilla(kin) viihdyttävä tuo ajomalli. Tulee mieleen joku Dirt 2, joka epärealistisuudestaan huolimatta oli todella mahtavaa ratilla.

Joo, itse olen miettinyt samaa kanssa. Sen takia onkin käynyt mielessä, että hankkisi jonkun Thrustmasterin ratin. Varsinkin driftissä saattais saada vielä paremman tuntuman.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Joo kyllä kun enemmän ajattelee, niin varmasti on ratilla(kin) viihdyttävä tuo ajomalli. Tulee mieleen joku Dirt 2, joka epärealistisuudestaan huolimatta oli todella mahtavaa ratilla.

Ite en saa kyllä oikein vertailu pohjaa tästä mihinkään. En ole näin kiskoilla ajamista tuntenut missään. Paitsi kärjistäen Trainz simulaattorissa. Dirttejäkin pelaillut paljon, mutta en näin helpolla ole pystynyt ajamaan. Kokoajan on olo et ois kaikki ajoavut päällä, eikä ite tarvi ajaa ollenkaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Minusta tässä tuo kamera ja sen käytös tekee osin sitä "junamaista" vaikutelmaa, eli kamera on varsin tiukasti kiinni auton takana ja sitten kun tietyt rajat ylitetään kamera tempautuu irti. Monissa muissa autopeleissä kamera seuraa ns. löysemmällä jousella autoa.

Ajotuntuma on erilainen kuin monessa muussa mutta itse tykkään tuostakin, autot ja radat on kuitenkin eläväisiä kontaktinsa osalta, muutokset pidossa tiukoissa tilanteissa tuntuvat äkkinäisiltä ja ajamisen parantamisessa riittää nysvättävää itselläni. Radoissa on kivasti epätasaisuutta ja kanttarit tuntuu kanttareilta. Toki jos ajaa yltiö rauhallisesti niin auto menee varsin ennustettavasti mutta riski ajamisella joutuu ajalemaan kieli keskellä suuta.

Yksi missä olisi parannettavaa on autojen heikohkot äänet, jotenkin geneeriset ja vaimeat vaikka vahvistimen nuppia on käännetty kovemmalle kuin muissa peleissä.
Enemmän häiritsevä on kolmannen persoonan kameran väärä paikka, auto peittää näkyvyyttä ja olisi kiva että laskisivat "auton paikkaa" alemmas. Toinen näkyvyys vamma on tuo sopiva iltavalaistus niin tuntuu että ei eteensä näe.. yö vielä menettelee (kun tien reunoissa on pikku valot) vaikka autojen valot on kuin 60 luvulta (heikot). En vaan tajua miksi autopeleihin keksitään näitä näkyvyyshaittoja, se on se auto ja tie jotka pitää olla haaste ei se että saanko pimeästä mössöstä erotettua seuraavan mutkan "huonolla" kelillä :(

Mites muuten nuo tarrotukset...niitä on tippunut kisoista runsaasti mutta autoja valitessa ne samat 4 ekaa custom valintaa siellä vaan näkyy??
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Lisää heshton jos on tilaa :)

Paikka on varattu sinulle :)

Heh, ennen töihin lähtöä (eli heti viideltä kun heräsin), yritin lisätä klubiin jäseniä, edelleen oli kaikki verkkotoiminnot harmaana. Kun eilen illalla vaihdoin välillä Wolfensteiniin, niin sen jälkeen ei servuihin ole saanut yhteyttä. Nyt on PSN-verkkokin alhaalla, laitan sinulle heshton kaveripyynnön kun verkko heräilee.

Edit: Se olikin hetkellinen härö, laitoin kaveripyyntöä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Itse ole pelannut auton takana olevasta kuvakulmasta melkein ollenkaan, joten siitä on paha sanoa mitään. Jopa GT tuntuu siitä kuvakulmasta kehnolta ajettavalta. Burnoutit ja kumppanit tekevät tämänkin toki oikein hyvin, joten tarvitsee varmaan vielä testata tuokin kuvakulma.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta kommentit, että tässä ei tarvitse ajaa itse ollenkaan.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Itse ole pelannut auton takana olevasta kuvakulmasta melkein ollenkaan, joten siitä on paha sanoa mitään. Jopa GT tuntuu siitä kuvakulmasta kehnolta ajettavalta. Burnoutit ja kumppanit tekevät tämänkin toki oikein hyvin, joten tarvitsee varmaan vielä testata tuokin kuvakulma.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta kommentit, että tässä ei tarvitse ajaa itse ollenkaan.

Oletuksena siis itse ajan konepelliltä, tai kojelaudalta (ei rattia näkymässä), mutta hämärässä ei omat silmät erota mitenkään tietä sieltä, niin pakko vetää taakse. Mutta kyllähän tuo auto menee kuin sähköautoradalla. Napista sivuluisuun ja siinä mennään ilman huolta hallinnan menetyksestä.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Oletuksena siis itse ajan konepelliltä, tai kojelaudalta (ei rattia näkymässä), mutta hämärässä ei omat silmät erota mitenkään tietä sieltä, niin pakko vetää taakse. Mutta kyllähän tuo auto menee kuin sähköautoradalla. Napista sivuluisuun ja siinä mennään ilman huolta hallinnan menetyksestä.

Itselläni taas on kovia vaikeuksia saada auto hallittuun luisuun kässärillä...melkein aina menee ali tai yli...kaasua plus kova vauhti niin monessa autossa lähtee perä irti kaarteessa, toisissa hallitummin kuin toisissa. Sitä en sitten ole kokeillut että muuttuuko tuntuma muista kuin ulkonäkökulmasta. Enemmän tässä on haastetta auton hallinnassa kuin horizon 2:ssa..
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

En mä oo juuri muuta tehnyt kuin kaasu ensin pohjassa, sitten ratti linkkuun ja ympyrästä kässärillä auto poikittain. Sit voikin painaa kaasu pohjassa vastakkaiseen suuntaan ohjaten ja auto on palautunut itselleen suoraan. Vauhtikin pysähtyy kuin seinään tuossa driftauksessa. Olisin itse juuri kaivannut, että täytyis jotain tehdä ettei lähde yli, mutta ilmeisesti sekin onnistuu, mutta en osaa. :D
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Olisin itse juuri kaivannut, että täytyis jotain tehdä ettei lähde yli, mutta ilmeisesti sekin onnistuu, mutta en osaa. :D
Kuulun tähän "driftaus on Saatanasta" -kerhoon, ja en tässäkään pelissä saa autoa hallitusti liirailemaan, vaan yli (tai ali) menee jotta heilahtaa. Noin muuten Driveclubin ajotuntuman omaksuminen kesti noin tasan sen ensimmäisen kisan verran. Eihän se realistista ole juuri nähnytkään, mutta on sen verran luonteva kuitenkin, että ei peliä ole syyttäminen omista virheistä.

Kyllähän Driveclub on päivänselvä pettymys niille, jotka odottivat saavansa realistisen autosimun. Vaikka kiesit itsessään on erittäin hienosti ja yksityiskohtaisesti mallinnettu, ei peli tarjoa minkäänlaista säätövaraa mihinkään muuhun kuin automaattivaihteiston käyttöönottoon. Myös autojen kaikki "tekniset tiedot" ovat pelkkiä palkkeja vailla mitään numeroarvoja (ja tuo tekee hieman vaikeaa verrata kahta kärryä toisiinsa, elleivät ne ole valikossa juuri vierekkäin). Jopa sellainen ajopelien perusominaisuus kuin kisan jälkeen tulevat uusinnat puuttuvat - joskin ovat tulossa päivityksellä.

Näistä seikoista huolimatta olen silti ihan mielissäni tätä pelannut, ja onhan Driveclub hetkittäin aivan järjettömän hyvännäköinen. Siinä jossain alkupään Norja-radassa, jossa on useita tunneleita, on tunnelista ulos tullessa näkymä hetken aina todella, todella fotorealistinen. Ja kunhan valokuvatila tähän päivityksen myötä saadaan, niin enköhän käytä taas aivan liikaa aikaa autopornokuvien räpsimiseen. :P
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Se on aina ärsyttävää, kun lukujen tilalla on vain palkki :( otetaan nyt vaikka viimeisinpänä destinyn aseet. Toivon vain, et kokisin sen ajamisen viihdyttäväksi, kun sisältö ilmeisesti on varsin laadukas.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Kuulun tähän "driftaus on Saatanasta" -kerhoon, ja en tässäkään pelissä saa autoa hallitusti liirailemaan, vaan yli (tai ali) menee jotta heilahtaa. Noin muuten Driveclubin ajotuntuman omaksuminen kesti noin tasan sen ensimmäisen kisan verran. Eihän se realistista ole juuri nähnytkään, mutta on sen verran luonteva kuitenkin, että ei peliä ole syyttäminen omista virheistä.

Kyllähän Driveclub on päivänselvä pettymys niille, jotka odottivat saavansa realistisen autosimun. Vaikka kiesit itsessään on erittäin hienosti ja yksityiskohtaisesti mallinnettu, ei peli tarjoa minkäänlaista säätövaraa mihinkään muuhun kuin automaattivaihteiston käyttöönottoon. Myös autojen kaikki "tekniset arvot" ovat pelkkiä palkkeja vailla mitään numeroarvoja (ja tuo tekee hieman vaikeaa verrata kahta kärryä toisiinsa, elleivät ne ole valikossa juuri vierekkäin). Jopa sellainen ajopelien perusominaisuus kuin kisan jälkeen tulevat uusinnat puuttuvat - joskin ovat tulossa päivityksellä.

Näistä seikoista huolimatta olen silti ihan mielissäni tätä pelannut, ja onhan Driveclub hetkittäin aivan järjettömän hyvännäköinen. Siinä jossain alkupään Norja-radassa, jossa on useita tunneleita, on tunnelista ulos tullessa näkymä hetken aina todella, todella fotorealistinen. Ja kunhan valokuvatila tähän päivityksen myötä saadaan, niin enköhän käytä taas aivan liikaa aikaa autopornokuvien räpsimiseen. :P
Itse vihaan myös driftausta kaikessa, mutta tässä se on mun taidoille ollut sitten taas sellaista, etten ole joutunut edes yrittämään, niin ei sekään motivoi. Jokin kultainen keskitie toki olisi hyvä.

Itse odottelin tästä nimenomaan arcade huristelua pädillä, enkä simua ja tosiaan kuten jo aikaisemmin sanoin, niin ohjauks on niin helppo et ois sopiva mun lapsen ekaksi ajopeliksi. Eli ohjaukseen tottuu ja virheet on aina omia jne, mutta ei siitä mitään "ajamisen nautintoa" tule.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Omenanraatohan pääsee sitten postaamaan driftihaasteita kovilla tuloksilla. :)

Pari tähteä jäi viime yönä puuttumaan uratilasta, toivottavasti servut tulevat kuntoon tänään.

Voi jo tässä vaiheessa todeta, että yksi parhaita ajopelejä, mitä on tullut pelattua.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Omenanraatohan pääsee sitten postaamaan driftihaasteita kovilla tuloksilla. :)

Driftailun suurin ongelmahan on tossa hiton AI:ssa joka ei driftaa. Ite kun pistät auton poikittain ni AI syöksyy täysillä niskaan ja se menikin siihen sitte. Toinen ongelma oli se, että kun auto meni poikittain niin se oikeni väkisin, vaikka ois halunnut driftata lisää. Sen jälkee en jaksanu enää niitä drifti sektoreita ees ajella. Lähinnä käytän jyrkissä mutkissa tuota driftausta.
 
Vastaus: DriveClub

Mites nyt pähkinänkuoressa tuon ilmaisen PS+ editionin ja maksullisen PS+ editionin erot olivatkaan? Vaikuttaako klubiin, jos toisella on ilmainen ja toisella maksullinen versio? Ilmeisesti molempii versioihin voi ostaa DLC-paketteja?

TT-2k:n mainitsema valokuvaustilan lisäys on kyllä hyvä uutinen :)
 
Ylös Bottom