Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Jos vieläkin on ongelmia servuissa sun muussa, niin kertoisivat suoraan, että plus-versio tulee vasta ens vuoden puolella. Vai uskooko joku, että Evolutionin pojat saavat homman pelittämään tämän vuoden puolella, kun miljoonat plussalaiset hyppäävät linjoille. No way, Jose!
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Äsken pääsin onlineen vetämään kolme kisaa ja neljännen aulaan katkes yhteys. Olihan tuo hauskaa puuhaa! "Pikkaisen" aggressiivisemmin kyllä ajavat nuo oikeat tyypit kuin tietokone helpolla vastuksella. ;) Ei sentään mitään romurallia ollut kyseessä mutta tekemisen meininki oli käsin kosketeltava! Sjoituksina tuli vedettyä onlinessa puolenvälin paremmalle puolelle mutta parhaisiin on vielä matkaa, eli ainakin näissä kisoissa taso oli juuri sopiva! Vielä kun saavat onlinen kunnolla toimimaan niin tästä tulee hauskaa! :D
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Nyt se sit tapahtuu. Liikaa tulee hypeä nettipelin hauskuudesta ongelmista huolimatta joten lähtee ostoon ja lataukseen. :D perkules. Kauan tätä päätöstä on mietitty. Toivottavasti ei petä odotuksia.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Peli hommattu. Ekat fiilikset ihan hyvät. Ei oo netissä vielä tullu hommattua mut kun klubiin sais jengiä (wink wink, tsekatkaa klubikeskusteluketju) niin sit niitä hakkaamaan vaan. Hauskan letkeä, ei liian arcade kuitenkaan. Voisin suositella jopa muillekin kasuaalipelaajille jos autopelit kiinnostaa. :)
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Kyllä nostaa vkäyrää nuo pätkivät servut. Äsken ajoin maserati drifti kisan ja sain päälle 10.000 pojoa. Kolmannen tähden raja oli 9200 joten ajattelin, että ihan ok ja voisin heittää broidille haasteen. No haastetta ei voinut tietenkään tehdä ja leaderboardin mukaan meikäläisen ennätys on 9027.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Peli tuli tänään ja tulihan se korkattua. Taisi 2-3 tuntia hurahtaa ihan nätisti. Ulkoasu nyt oli pettymys, niin kovasti sitä on hehkutettu. Ajaa asiansa, mutta vähän on suttuisen näköinen. 30fps oli myös aluksi kova paikka, mutta kun se on kiveen hakattu eikä droppaile niin menee hyvin (kuten esim. Wind Waker). Mutta pelattavuus, ah, sopivan arcadea mutta kummiskin vaatii edes vähän taitoakin. Nettipeliä en myöskään voinut pelata, leaderboardsit ei toimi ja challengeja ei voi lähettää. Toivottavasti korjaavat pian. AI ei paljoa ota huomioon missä minä ajan vaan tulee surutta perään ja kylkeen.
Vaikka tuossa on negatiivistä niin peli on silti reilusti plussalla minun kirjoissani. Uskon että tulee elelemään pitkään menossa mukana.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Tänään tuli peli ja muutama kisa otettu. Ajotuntuma on kylöä loistava tykkään kovasti. Harmi vaan kun vieläkään ei verkko ominaisuudet toimi. Mutta eiköhän ne sieltä pikku hiljaa. Klubiin Spark Master saa liittyä.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Miten tuo serveri homma menee. Ne pelaajat jotka on kertaalleen päässeet, niin menevätkö he jonossa edelle ja pääsevät jatkossakin? Vai meneekö se vain saapumis järjestyksessä?

Nimittäin sen jälkeen kun joskus viimeviikolla sisään pääsin, olen päässyt sina kun olen yrittänyt, vaikka en ole edes paljoa ehtinyt pelaamaan, enkä joka päivä.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Johan nyt prkl. Sain sen viestin viime viikolla, että preorder-autot ladattavissa. Playstation appin kautta niitä ei kuitenkaan pystynyt tai pysty lataamaan. Nyt, kun yritän PS4:llä mennä viesteissä "lähettäjänä Playstation" kohtaan, ei siellä näy kyseistä viestiä lainkaan. Älkää nyt prkl sanoko, että joudun ottamaan johonkin Playstationin tukeen yhteyttä, että saan voucherini. Jos näin nyt kuitenkin on, niin mihinköhän tukeen otan yhteyden?
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Yhdessä kisassa annoin reilusti etumatkaa tekoälykuskeille ja ajelin paljon normaalia hitaammin. Jossain ensimmäisen kierroksen lopulla saavutin letkan. Rupesin sitten ajamaan kovempaa, niin yllättäen tekoälykuskitkin sai vauhtia. Lisäksi joka kisassa on se kaksi autoa, jotka pysyy lähempänä ja loput vähän kauempana. Kuminauha venyy ja paukkuu.

Näin muuten ihan mukavalta maistunut. Kaikkien tähtien keräys nyt käynnissä ja ehkä joku 13 tähtöstä puuttuu vielä. En tiedä viihtyykö tän parissa sen pidempää. Serverit toimii jotenkuten nyt, että saa edes klubille ropoja tienattua. Jännityksellä odotan, kun Plus versio julkaistaan. Serverit tulee takuulla räjähtämään käsiin ja näitä korjaillaan taas jokunen viikko. :-D
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

On tuo moninpeli kyllä aikas paskaa. Siis koko systeemi vaikka serverit toimisivat. Valitaan muutamasta vaihtoehdosta mihin "rekisteröidytään" ja niissä on aina samat radat ja autot. Sitten odotellaan pahimmillaan kaksi minuuttia, että koko aula edes avautuu ja sitten odotellaan lisää. Nyt sanon taas, että vaikka ne serverit toimisi niin silti tuo olisi aivan suolesta. Mikä vika olisi esim wrc:n tyylisessä setissä jossa voi tehdä pelin ja jokainen joka etsi matseja näki sen pystyssä olevan pelin?
Jos minä olin laittanut pelin pystyyn niin olin vain määrittänyt, että luokka on wrc ja ek:t tulee randomilla ja siinä se.

Tämäkin olisi niin paljon parempi jos voisi vaan katsoa mitä pelejä on pystyssä ja kuinka paljon niissä on pelaajia ja mitkä asetukset niissä on, mutta ei kun pitää olla jotain typerää taas. Koko yksinpelikin on aivan paska tekoälyn takia ja jollei väkisin halua kaikkia tähtiä kerätä niin se on korkeintaan 10 tunnin homma. Minulla on nyt n.170 tähteä ja useampi event ajamatta ja tänään pelasin ehkä joku 8 tuntia ja sinäkin aikana tuli mietittyä, että minkä takia tämänkin taas ostin. Onneksi hintaa oli vain se 29e verkkiksessä, mutta ei tämä oikein tunnu senkään arvoinen olevan. Minulla ainakin oli paljon kivempaa jo crewn betassa ja se jumaliste jopa toimikin paremmin mitä tämän nettipuoli.

Olisi kiva tietää millainen raakile tämä oli silloin vuosi sitten kun tämän piti alunperin tulla myyntiin. Ja ei. Minua ei kiinnosta odotella niitä tulevia päivityksiä joiden kanssa tämä ehkä saadaan joskus toimimaan. Siinä vaiheessa se juna on mennyt jo. Toisaalta ainoa hyvä peli minkä evolution studios on tehnyt on wrc 2. Kolmosessa oli jo ajotuntuma huonompi, nelosessa oli ties mitä kivivyöryjä ja sitten ne siirtyi motorstormin pariin joka on jo aivan suolesta (olen jopa pelannut apocalypsen läpi kun plussasta sai) ja ilmeisesti siitä ollaan se tekoäly siirretty tähän.

Jos niitä hyviä puolia pitää hakea niin ajaminen tuntuu ihan kivalta, ohjaamot on nättejä ja taustamusa ajaa asiansa. Siinä ne sitten olikin.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Olen aikalailla samoilla linjoilla ylläolevan kanssa. En myös ymmärrä tota moninpelin älytöntä odottamista. Kokoajan myös venaillaan et pelaajat synkronoituu aulan kanssa, ei luoja.

Eilen kesken pelin katkesi yhteys servereihin taas, niin päätin sitten koittaa vaihteeksi yksinpeliä. Ajoin sen vert et sain sen 166 tähteä täyteen et pääsin viimeiseen eventtiin. Sen kun ajoi ja sai siitä Trophyn, ei oikein tehnyt mieli lähteä AI:tä vastaan pelaamaan enää ollenkaan. Samalla harmittelin kokoajan, että miksi ajotuntuma ei voi olla tehottomissa autoissa saman tyylinen kuin näissä nopeimmissa.

Moninpeli itse pelissä on kyllä pääpiirteittäin oikein kivaa, mutta vain ne hetket, kun rinnalla on kiilaajan sijaan kova taistelija. Muutama todella huikea kisa ollut ja on tullut mieleen legendaariset kfinnin v8 superstars kisat. Harmi vain, että 90% kisoista menee pieleen jo siinä, että mut laitetaan jonon hännille ja edessä on 2-3 kiilailijaa. Yleensä kiilailijat vielä hyötyy ja voittaa kisat.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Täysin samaa mieltä ylläolevien kanssa.

Miksi näissä pitää olla aina joku typerä 'helppo - "nopea" - vähän infoa tarjoava -en jaksa ajatella' tyylinen moninpelijärjestelmä? Antaisi edes toisenlaisen vaihtoehdon sitä haluaville esim. valita miten ja mitkä serverit näytetään jne. Filtteröintiasetuksia kaipaillen.

Serveriongelmat kyllä parantuneet jo. Viime viikon puolivälissä ei päässyt millään pelaamaan. Nyt sentään pääsee 75% todennäköisyydellä.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Serveriongelmat kyllä parantuneet jo. Viime viikon puolivälissä ei päässyt millään pelaamaan. Nyt sentään pääsee 75% todennäköisyydellä.

....ja sit ne menee julkaisemaan sen Plus Editionin ja ollaan taas lähtöruudussa :)
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Itse en ole päässyt kertakaan moninpelamaan, mutta leaderboardit aina välillä sentään toimii.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Nyt kannattaisi julkaista se Plus-malli. Jengi lataisi sitä ihan onnessaan, 5% pääsee pelaamaan ja voila, muut kyllästyy odottelemaan ja jättää pelin siihen! Serverihuolet katoaa sen osilta ;)

Tuo online on kyllä yksi vitsi, toimii huonommin kuin PSN joka on jo aikamoinen saavutus. Onneksi yksinpeli pelittää vaikka ai onkin luokkaa "mutka tulossa, pelaaja edessä, kylkeen vain koska oma linja".
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Kieltämättä hyvin huono julkkari, sieluna toimiva moninpeli ei toimi edes välttävästi vieläkään. Ei lupaa hyvää jatkoa ajatellen.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Huonosti nukutun yön jälkeen oli jo paremmat fiilikset mitä eilen. Loput eventit meni kivasti läpi ja kaipasin jopa lisää ajettavaa kun tuo ura on vaan niin torso. Tähtiä nyt 202/225 ja jos vaan jaksaisin ajaa vanhempia kisoja uudestaan niin varmaan 220 saisin kasaan. Aikaa tuohon meni se 10-12 tuntia.
Nyt olisi kivaa kun pelissä olisi avoin maailma niin voisi ottaa hudin pois päältä ja lähteä vaan ajelemaan. Äsken tuli muutama point to point vedettyä noin, mutta ei se vaan ole sama asia. Kyllä tuo nyt tulee hyllyssä pidettyä ainakin siihen asti, että ne säätilat tulee päivityksellä..sitten joskus.
 
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Minua ei ole kiinnostanu tähtiä keräillä,kaikki autot vain avasin.
Netissä pelailen millon pääsen sinne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Driveclub - Serverit ruuhkassa, Plus Editionia ei vielä julkaistu

Tällähetkellä pelin viihdyttävin asia on ollut kaverin kanssa partychatissa, otetaan molemmat joku sama aikakisa ja molemmat yrittää parhaansa. Moninpeliä ei olla vielä päästy kokeilee koska error. Eikä sielä ikävä kyllä kauheesti näyttäisi olevan mitään hienoa, olen samaa mieltä siitä että typerät eventit jossa jonotetaan kun neuvostoliitossa leipäjonossa. Priva olisi kova sana, lobbyt, jossa tehää privakisat jossa olisi kaikki säädökset ja herkut. Kisailu Club VS Club jne.

Joo kyllä, pätsätään.... sitten joskus. Tuntuu et tämän nykysukupolven myötä tästä pätsätään sitten joskus on tullut eräänlainen muoti. Myydään tyyliin tyhjä levy sulle, takakannesta vaan puuttuu teksti että. "Peli ei ole vielä valmis, pätsit sisältyy hintaan".

Ite yksinään olen joskus pääsyt online kisailemaan, rangaistukset liian löysiä. Need For Speed tyylinen pitkin seiniä kisailu on kova juttu, joskus vahingos ehkä saatat saada jonkun penaltyn jos ajat täysii perään 350km/h. Silloin joskus harvoin kun sielä on asiallista menoa niin silloin homma kyllä toimii, ikävä kyllä nämä need for speed kuskit näkyy liiankin usein sielä. Peli ei siis kannusta pahemmin ajamaan kunnolla, sitä alkaa sit itekki käyttämään romurallityyliä. Koska sillä tuntuu pärjäävän.

Noh katotaa mitä tästä tulee sitten kun pätsätään.... joskus.
 
Ylös Bottom