Vastaus: Driveclub - Säätilat lisätty, Plus Editionista ei tietoakaan
Tuli taas tänään pelattua tätä ja kun oli parin viikon tauko kaikesta pelaamisesta oikeastaan, niin kivasti pääsi nyt ajotuntumaan ratilla sinuiksi ja ajaminen itsessään alkoi maistumaan ihan tosissaan. Vihaan yleensä autopeleissä, kun ratti näkyy ruudulla ja siinä on viivettä siihennäjden, miten omat kädet menee ratissa. Siksi olenkin ajanut tätä kojelaudalta ratin edestä, mutta kuitenkin tuulilasin takaa. Jotenkin se tuntuma ei kuitenkaan ole ollut hyvä. Siksi toivon aina, että peleissä sais ratin pois näkyvistä. Noh, tänään koitin ratin takaa ja hämmästys oli suuri, sillä viivettä ratissa ei ollut nimeksikään ja ajaminen tuntui ratin takaa paljon paremmalta, kuin toisesta kuvakulmasta.
Toki siinä iso ongelma, ettei ruudulle saa näkyviin kierroslukua, nopeutta ja vaihdetta. Minulle joka niitä on tottunut tuijottamaan, niin se on aika iso ongelma välillä.
Jokatapauksessa peli alkoi taas maistumaan. Kunnes taas muistin ton hiton AI:n karseuden. Kiilataan, tönitään, ajetaan surutta kylkeen jne. Ongelman siitä tekee naurettavan kapeat radat ja niiden ulkopuoliset alueet. Radat on muutenkin sellaisia, ettei virheitä sais tehdä, mutta kun AI vielä pyöräyttää suht tahallaan niin kirosanat lentää.
Monet vihaa takaisinkelausta monessa pelissä. Minä taas kyyneleet silmissä kaipaan tähän peliin sellaista, sillä nuo AI karseudet pystyis osittain kestämään sen avulla ja ottamaan uusiksi kohdat, joissa itse et tee mitään väärin, mut AI kusee..Tälläisenä peli-ilo katosi nopeasti.
Nettiin kun menee, niin edelleen osuu mulle ne vielä pahemmat kuskit ja siinä et voi edes ottaa heti uusiksi.
Olen myös ihminen joka nauttii oikeastaan vain tiukasta kilvanajosta ja vihaan driftausta, vihaan kelloa vastaan tahkoamisesta ja vihaan ratojen ulkoa opettelua.
Tämän takia onkin sääli, että tämän pelin parasta antia on driftaus ja kelloa vastaan ajettavat kisat, sillä radat on niin kapeita ettei siellä voi saada muita vastaan kivoja kisoja, jos ei saa esim kfin porukkaa ruudukon täydeltä mukaan. Tämä kun on pelin parasta antia, niin minun into ei kauaa kestä.
Mitä nopeampiin autoihin mennään, sitä enemmän AI:ta vastaan täytyisi osata koko rata aina ulkoa. Jostain syystä uran aikana en oppinut ainuttakaan rataa ja se aiheuttaa isot ongelma nopeuden suhteen, mutta myös nuolen kaiteita, joka taas ei sovi mun siistille ajotyylille. Esim grid autosportissa ajetaan kisoja samoilla radoilla siten et ne oppii, mutta ei käy tylsäksi. Sit ratoja lisätään pikkuhiljaa. Tässä jäi olo, että koko ura olisi ajettu eri ratoja, josta en tykkää.
Eli mun tarttis ajaa yksin time atackia ja opetella rata x ja sen jälkeen mennä ajamaan se uran kisa sieltä radalta. Ei nappaa.
Lisäksi, kun AI on nopeimmilla autoilla muutenkin tuskaa (hitaammilla se on jotenkin siedettävää), niin ärsyttää season passin osto. Nimittäin mun ajotaidoille tuon AI:n kanssa kaikki julkaistut lisäkisat on aivan törkeästi vaikeampia, kuin alkuperäisen uran kisat.
pelasin uran läpi (en kaikkia tähtiä kyl kerännyt) pädillä ennen ratin ostoa, ja nyt olen ajellut aika randomisti ratilla, niin voisin koota plussat ja miinukset omasta näkökulmastani:
+ Grafiikka on todella hienoa
+ Ratojen lukumäärä
+ Autoja sopivasti
+ Moottorien äänet
+ Sade-efekti tuulilasissa on jotain käsittämätöntä
+ Ajotuntuma ratilla on loppupeleissä loistava
+ driftaus on kerrankin suht hauskaa
+ Ratin viive ruudulla vs ratti ajopenkissä
+ Kisojen määrä+lisäkisat
+ Eri autot tuntuu ratilla selkeästi erilaisilta
+ Kerrankin urheiluauton ratissa tuntuu, että tässä on liikaa tehoa mun ajotaidoille
+ Pelin latausajat on loistavan lyhyet
+ Valikot on kerrankin erilaiset, kivat ja selkeät, mutta myös nopea/helppokäyttöinen
- Tien pinnan ja auton käyttäytymisen efekti rattiin liian pieni. Force kyllä riittävä
- Jarrutuksien suhteen liian arcade
- AI on aivan s**tanasta
- Nettipelimuodot ja mahdollisuudet surkeat
- Aivan liian kapeat radat useammalle autolle
- Season passilla tulevien kisojen vaikeus
- Autojen väritys. Olisi kiva kun tehdasvärejä olisi edes 4-5 erilaista.
- Ohjaamoon ei saa näkyviin mittaristoa, ainoastaan auton omat mittarit, jotka ei anna meikäläiselle tarpeeksi infoa aina
Kaiken kaikkiaan peli on alkanut siis tuntumaan todella hyvältä, jopa 9:n peliltä, mutta AI (sekä ratojen kapeus) ja nettipelisysteemit vie multa aivan totaalisesti peli-ilon. Ei oikein tule fiilistä edes pistää peliä käyntiin, mutta kun sen tekee niin kuitenkin siitä jollain tasolla nauttii kovasti samalla kun vihaa.
Äsken ajelin jotain kolmen osakilpailun uraa ja eikö se toisen kisan maaliintulon yhteydessä päätä räpsäyttää sähköt sekunnin murto-osaksi pois. Valot välkähti, ps4 sammui ja kisat oli siinä. Edes tv ei ehtinyt sammumaan. Olikohan tuo joku merkki, et mene lepuuttamaan hermojasi.