Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driveclub & Driveclub Bikes - Nettiominaisuudet suljetaan 31.3.2020

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Driveclub - Säätilat lisätty, Plus Editionista ei tietoakaan

Nyt jonkin verran sateella tätä pelanneena täytyy sanoa, että wow. Tuosta ei peliin enää oikein voi sade aidommaksi muuttua. Todella hienoa jälkeä on kyllä. Kokeilin ajaa yöllä ja myrskyinen sade niin ei siinä näe tietä juuri ollenkaan:D

[video=youtube_share;_jHvIa9vaQw]http://youtu.be/_jHvIa9vaQw[/video]

Kerrassaan upeaa sade-efektiä, mutta ne sadekierrosajat ovat niin utopistisia, ei mitään yhtäläisyyksiä tosielämän kanssa. Tuolla radalla vain n. kolmen sekunnin ero kuivalla ja todella märällä kierroksella. Vesiliirto puuttuu, rankka yliohjaus puuttuu, mutta upea vesiarkaderälläys siitä huolimatta. Kuivalla todenmukaisempi, muttei hienompi :)
(Video uudelle sivulle)

Nyt jonkin verran sateella tätä pelanneena täytyy sanoa, että wow. Tuosta ei peliin enää oikein voi sade aidommaksi muuttua. Todella hienoa jälkeä on kyllä. Kokeilin ajaa yöllä ja myrskyinen sade niin ei siinä näe tietä juuri ollenkaan:D
Veikkaus: Tällä generaatiolla ei parempaa tulla näkemään. GT7 ja Pcars pyörivät 60 freimillä/s, joten turha toivoa vastaavaa sade-efektiä niihin, mikä sinänsä ei ole pois sim-kokemuksesta.

Mitäs tolla season passilla vielä saa? Kannattaako se ostaa näin jälkijunassa?

Mitäs tolla season passilla vielä saa? Kannattaako se ostaa näin jälkijunassa?
Kaiken mikä ei ole ilmaista. Kannattaa, jos kokee tarvitsevansa vielä lisää sisältöä. Kuva Season Passin sisältämistä paketeista löytyy tästä ketjusta pienellä etsimisellä.

Puhelimella hankala etsiä niin Googlen kuvahaku olikin nopeampi tapa. :)
Tähän onkin näköjään yllättävän paljon tulossa lisää, eli täytynee ostaa. Välillä kun nuo on Crewn tyyliin täyttä kuraa, mutta Tähän tuleekin reilusti uusia kisoja joka on se olennainen juttu.

Tuli ostettua se elements dlc. Kuten arvata saattaa niin kaikki kisat ajetaan sateessa, mutta on tämä ainakin vielä ollut helpompi mitä ne ekat dlc paketit joka on ihan kiva juttu. Nyt olen ajamassa venom hot lap 2:sta jossa taitaa olla jopa sama rata mitä siinä alkuperäisessä, mutta nyt se ajetaan yöllä sateessa. Saattaa mennä muutama kierros, että saan edes sen yhden tähden.

Hintaahan tuolla on vaivaiset 1.95e ja siinä tulee 11 uutta eventiä tourin puolelle. Ihan hintansa arvoinen kyllä. Täytyy se redline pakettikin ostaa vielä.

Edit:
Tuli sitten se redline pakettikin ostettua ja pelattua. Tuossakin tulee 11 uutta eventtia sekä kuusi autoa ja hintaa on 5.95e.
Jos molempia miettii kokonaisuutena (olen itsepetoksen mestari) niin hieman alle kahdeksalla eurolla sain 5-6 tuntia uutta pelattavaa seka pari käyttökelpoista autoa onlinen puolelle joka minusta on ihan hyvin. En kylläkään kerännyt kaikkia tähtiä joten saisin kulutettua noihin vielä enemmänkin pelitunteja, mutta se menisi jo väkisin vääntämiseksi joten ei kiitos.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuli taas tänään pelattua tätä ja kun oli parin viikon tauko kaikesta pelaamisesta oikeastaan, niin kivasti pääsi nyt ajotuntumaan ratilla sinuiksi ja ajaminen itsessään alkoi maistumaan ihan tosissaan. Vihaan yleensä autopeleissä, kun ratti näkyy ruudulla ja siinä on viivettä siihennäjden, miten omat kädet menee ratissa. Siksi olenkin ajanut tätä kojelaudalta ratin edestä, mutta kuitenkin tuulilasin takaa. Jotenkin se tuntuma ei kuitenkaan ole ollut hyvä. Siksi toivon aina, että peleissä sais ratin pois näkyvistä. Noh, tänään koitin ratin takaa ja hämmästys oli suuri, sillä viivettä ratissa ei ollut nimeksikään ja ajaminen tuntui ratin takaa paljon paremmalta, kuin toisesta kuvakulmasta.

Toki siinä iso ongelma, ettei ruudulle saa näkyviin kierroslukua, nopeutta ja vaihdetta. Minulle joka niitä on tottunut tuijottamaan, niin se on aika iso ongelma välillä.

Jokatapauksessa peli alkoi taas maistumaan. Kunnes taas muistin ton hiton AI:n karseuden. Kiilataan, tönitään, ajetaan surutta kylkeen jne. Ongelman siitä tekee naurettavan kapeat radat ja niiden ulkopuoliset alueet. Radat on muutenkin sellaisia, ettei virheitä sais tehdä, mutta kun AI vielä pyöräyttää suht tahallaan niin kirosanat lentää.
Monet vihaa takaisinkelausta monessa pelissä. Minä taas kyyneleet silmissä kaipaan tähän peliin sellaista, sillä nuo AI karseudet pystyis osittain kestämään sen avulla ja ottamaan uusiksi kohdat, joissa itse et tee mitään väärin, mut AI kusee..Tälläisenä peli-ilo katosi nopeasti.
Nettiin kun menee, niin edelleen osuu mulle ne vielä pahemmat kuskit ja siinä et voi edes ottaa heti uusiksi.

Olen myös ihminen joka nauttii oikeastaan vain tiukasta kilvanajosta ja vihaan driftausta, vihaan kelloa vastaan tahkoamisesta ja vihaan ratojen ulkoa opettelua.
Tämän takia onkin sääli, että tämän pelin parasta antia on driftaus ja kelloa vastaan ajettavat kisat, sillä radat on niin kapeita ettei siellä voi saada muita vastaan kivoja kisoja, jos ei saa esim kfin porukkaa ruudukon täydeltä mukaan. Tämä kun on pelin parasta antia, niin minun into ei kauaa kestä.

Mitä nopeampiin autoihin mennään, sitä enemmän AI:ta vastaan täytyisi osata koko rata aina ulkoa. Jostain syystä uran aikana en oppinut ainuttakaan rataa ja se aiheuttaa isot ongelma nopeuden suhteen, mutta myös nuolen kaiteita, joka taas ei sovi mun siistille ajotyylille. Esim grid autosportissa ajetaan kisoja samoilla radoilla siten et ne oppii, mutta ei käy tylsäksi. Sit ratoja lisätään pikkuhiljaa. Tässä jäi olo, että koko ura olisi ajettu eri ratoja, josta en tykkää.
Eli mun tarttis ajaa yksin time atackia ja opetella rata x ja sen jälkeen mennä ajamaan se uran kisa sieltä radalta. Ei nappaa.

Lisäksi, kun AI on nopeimmilla autoilla muutenkin tuskaa (hitaammilla se on jotenkin siedettävää), niin ärsyttää season passin osto. Nimittäin mun ajotaidoille tuon AI:n kanssa kaikki julkaistut lisäkisat on aivan törkeästi vaikeampia, kuin alkuperäisen uran kisat.

pelasin uran läpi (en kaikkia tähtiä kyl kerännyt) pädillä ennen ratin ostoa, ja nyt olen ajellut aika randomisti ratilla, niin voisin koota plussat ja miinukset omasta näkökulmastani:

+ Grafiikka on todella hienoa
+ Ratojen lukumäärä
+ Autoja sopivasti
+ Moottorien äänet
+ Sade-efekti tuulilasissa on jotain käsittämätöntä
+ Ajotuntuma ratilla on loppupeleissä loistava
+ driftaus on kerrankin suht hauskaa
+ Ratin viive ruudulla vs ratti ajopenkissä
+ Kisojen määrä+lisäkisat
+ Eri autot tuntuu ratilla selkeästi erilaisilta
+ Kerrankin urheiluauton ratissa tuntuu, että tässä on liikaa tehoa mun ajotaidoille
+ Pelin latausajat on loistavan lyhyet
+ Valikot on kerrankin erilaiset, kivat ja selkeät, mutta myös nopea/helppokäyttöinen

- Tien pinnan ja auton käyttäytymisen efekti rattiin liian pieni. Force kyllä riittävä
- Jarrutuksien suhteen liian arcade
- AI on aivan s**tanasta
- Nettipelimuodot ja mahdollisuudet surkeat
- Aivan liian kapeat radat useammalle autolle
- Season passilla tulevien kisojen vaikeus
- Autojen väritys. Olisi kiva kun tehdasvärejä olisi edes 4-5 erilaista.
- Ohjaamoon ei saa näkyviin mittaristoa, ainoastaan auton omat mittarit, jotka ei anna meikäläiselle tarpeeksi infoa aina

Kaiken kaikkiaan peli on alkanut siis tuntumaan todella hyvältä, jopa 9:n peliltä, mutta AI (sekä ratojen kapeus) ja nettipelisysteemit vie multa aivan totaalisesti peli-ilon. Ei oikein tule fiilistä edes pistää peliä käyntiin, mutta kun sen tekee niin kuitenkin siitä jollain tasolla nauttii kovasti samalla kun vihaa. :)

Äsken ajelin jotain kolmen osakilpailun uraa ja eikö se toisen kisan maaliintulon yhteydessä päätä räpsäyttää sähköt sekunnin murto-osaksi pois. Valot välkähti, ps4 sammui ja kisat oli siinä. Edes tv ei ehtinyt sammumaan. Olikohan tuo joku merkki, et mene lepuuttamaan hermojasi. :)

Minusta tuo redline oli helpoin dlc paketti ja aika samaa tasoa mitä perus urakin. Ainoastaan se heti alussa oleva mclaren kisa aiheutti kirosanoja. Ratojen kapeudesta olen samaa mieltä. Kisat ei kuitenkaan ole mitään kovin pitkiä ja ohituspaikkoja ei tunnu pahemmin olevan ja sitten kun koitat jostain mennä ohi ja jos auto edes hieman ajautuu hiekalle / ruohikolle niin vauhti tippuu kuin seinään ja kaikki tulee ohi. En ole koskaan tajunnut tuota logiikkaa joka on monessa pelissä. Jumaliste jos minulla on 200km/h vauhtia ja ajan ruohikolle niin ei se vauhti tipu alle sataseen parissa sekunnissa.

Kyllä, aivan liian kunnianhimoisia ja kapeita ratoja arcadepeliin, joten ymmärrän.
Itse kun en rymistelyistä välitä, niin pitäisi opetella kaikki radat. Eipä onnistu heti ei. Kun ei noita meinaa rymistellenkään voittaa, niin olen suosiolla kampanjan lisäosat jättänyt tuonnemmaksi ja keskittynyt lähinnä ratojen ihailuun: lol:
Tällaisessa pelissä ymmärrän täysin, että joku haluaa taaksekelausmahdollisuuden kampanjassa.
p.s. Muilla hyviä kokemuksia siitä Caterhamin ratanuolijasta? Aivan älyttömän hauska raaseri!

Minusta tuo redline oli helpoin dlc paketti ja aika samaa tasoa mitä perus urakin. Ainoastaan se heti alussa oleva mclaren kisa aiheutti kirosanoja. Ratojen kapeudesta olen samaa mieltä. Kisat ei kuitenkaan ole mitään kovin pitkiä ja ohituspaikkoja ei tunnu pahemmin olevan ja sitten kun koitat jostain mennä ohi ja jos auto edes hieman ajautuu hiekalle / ruohikolle niin vauhti tippuu kuin seinään ja kaikki tulee ohi. En ole koskaan tajunnut tuota logiikkaa joka on monessa pelissä. Jumaliste jos minulla on 200km/h vauhtia ja ajan ruohikolle niin ei se vauhti tipu alle sataseen parissa sekunnissa.

Amen! Samaa ihmetellyt niin kauan kun ajopelejä on tehty :):D

Ostin tänään vihdoin tuon Season Passin tähän. En ole ikinä mihinkään peliin ostanu Season Passia mutta nyt ajattelin, että tähän se on pakko. Aukes samalla Redline ja Elements touritkin. Sai lisää ajettavaa ja samalla autotalliin ilmesty 4 vai 5 uutta autoakin. Hyvä päivitys noihin autojen ja ratojen tietoihin, että paljonko on ajettu kilometrejä missäkin/milläkin. Oudosti vaan näytti kun noissa uusissa autoissa nökötti edelleen 0.0km vaikka olin kokeillu sitä että varmasti tuli kilometrejä mittariin:confused: Mutta samaa teki alkuperäisissäkin autoissa ja eri radoissa. Onkohan toi taas niitä tämän pelin ''ominaisuuksia'':rolleyes: Mutta kyllä tätä silti mielellään pelaa, sen verran hyvä peli on.

McLaren P1:n erikoiskyvyt, KERS&DRS, testissä..

[video=youtube_share;wPCPuaU8uhI]http://youtu.be/wPCPuaU8uhI[/video]

McLaren P1:n erikoiskyvyt, KERS&DRS, testissä..

Nonii, olipa hyvännäköistä ajoa ja pysyi kyllä kadehdittavan hyvin P1 lapasessa! :) Pelaatko muuten padilla vai ratilla? Eikö tuosta KERSin käytöstä tule mitään valoa mittaristoon? Eikös se ole se "tehoboosti" vai miten lienee asian laita? :)

Omenanraato kuittasikin jo ja kiitoksia vain 'jp' kohteliaisuudesta. McLaren P1 on lopulta melko kesy käytökseltään kun muistaa vain siiven pitää mutkissa kulmassa (DRS off). Ja ratilla ajan, pädillä taidot loppuu seinään.
Kerssihän tekeytyy uusiksi pienissä määrin jarrutuksissa. Juuri tällaiset uudet härpäkkeet superautoissa antaisivat uutta potkua taktisessa mielessä yhteisöajoihin, mutta lobby-systeemi se vaan loistaa poissaolollaan DC:ssä..
Noh, sieltä on jotakin päivitystä tulossa vielä tässä kuussa. Replayt/Japani/lobbyt?

Huomenna..

(teaser)
[video=youtube;X3l-rOTZai0]https://www.youtube.com/watch?v=X3l-rOTZai0[/video]

Big in Japan.

Edit:
Sieltä onkin ilmeisesti vain trailerin pätkää tulossa ja uuden DLC-paketin päivämäärän paljastaminen..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eilen, noin 3kk tauon jälkeen päätettiin kaverin kanssa palata pelin pariin kun ajateltiin tehää ne loput trophyt mitä ei pystynyt ennen tekemään. Kaiken lisäksi oli ilo huomata kun oli muutamia ilmaisia autoja ja ratoja ilmestynyt. Leipäjono systeemi edelleen, mutta pääasiallisesti peli toimii ja päästiin ajamaan muutama kisa ilman mitään ongelmia.

Hienoa oli huomata että nyt ne "ajan perään ja auto ojaan" ongelma on korjattu, joka ennen aiheutti valtavan isoa raivoa. Perään ajelijoita on ja riittää mutta se ei mua haittaa kunhan se auto ei lähe jorpakkoon kun tyypit kiilaa. Vesisade tuulilasissa on varmaan tähään mennessä parhaimman näköinen mitä olen videopelissä nähnyt, todella realistista ja aidon näköistä. Niin realistista että välillä jos on rankkasade ei meinaa nähää mitään. Oli pakko vaihtaa mun vakio rattikuvakulma--> tuulilasi kuvakulmaan jotta näkymä olisi parempi.

Vaikka se sade hieno ja kaunis onkin, tuntuu että sitä nyt käytetään liian usein. Eilen varmaan 90% radoista mitä ajettiin oli joko yö tai vähintään sadetta. Edelleen toivon että tämä lobbysysteemi olisi tähään tulossa joskus, jossa tehdään party ja siitä sit leader valitsee itse minkä sään/radan tahansa ja siitä sit lähetään kruisailee.

Kuitenkin, hyvä kun ovat nyt saanut peliä hieman enemmän valmiiksi. Vaikka mun mielestä vähintään näin hyvä sen ois pitäny olla jo julkkarissa. On tätä silti kivaa käydä välillä kokeilemassa, vielä muutamat parannukset sinne tänne, niin alkaa paketti olee jo kunnossa.

Tätä esiintyy aivan liian usein:

[video=youtube_share;pvFgsX_bph0]http://youtu.be/pvFgsX_bph0[/video]

Serverit toimii muutenkin sillä tavalla, että about joka viidennen kisan jälkeen pitää hakea uutta peliä kun serveriin ei saa yhteyttä :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

En ole kumpaankaan noista bugeista törmännyt. Auto kyllä on pari kertaa jäänyt starttiin kun se ei vaan suostu liikkumaan. Muuten toiminut ihan jees ja yksin kun ajelen ilman mitään partya niin ei haittaa sekään, että välillä täytyy etsiä uusi peli sillä muutenkin aina joka kisassa tuntuu olevan paljon eri tyyppejä. Jos pelaa kavereiden kanssa niin ymmärrän, että tuo ärsyttää.

Ylös Bottom