Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS vai PSP

Vastaus: DS vai PSP

Ds, halpa, ei grafiikalla mässäiltyä pelejä. Psp, kallis, "viihdekeskus", grafiikalla mässäiltyjä pelejä :D Eli jos on paljon rahaa kannattaa enemmin hommata Psp koska onhan se paljon parempi....
 
Vastaus: DS vai PSP

Jos ei ole kiire, kannattaa odottaa DS Liten ja PSP 2:n julkaisua. Ensin mainittu on todella houkutteleva kapistus ja myös PSP:n kakkosversion huhutut uudistukset vaikuttavat kertakaikkiaan mielenkiintoisilta.
 
Vastaus: DS vai PSP

PSP:n omistajana sanoisin että PSP on parempi :D.

Nintendo DS on kuitenkin ruvennut vähän kiinnostamaan. Paljon persoonnallisempia pelejä ainakin löytyy, kun PSP:lle julkaistaan lähinnä vain PS2 pelien kopioita. Tämä kyllä luultavasti tulee muuttumaan, mutta kyllä ds:kin on varmasti ihan asiallinen vehje. Harmiksi en ole päässyt laitetta kokeilemaan.
 
Vastaus: DS vai PSP

DS ehdottomasti.

Molempia olen käytellyt, mutta DS on vain pelikoneena parempi. Sen enempää en osaa perustella, mutta vahvasti tuollainen fiilis niistä jää.
 
Vastaus: DS vai PSP

Hmm juu...itseltäni kumpikin vehje löytyy ja kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta ihan pelaamista ajatellen DS voittaa tietty mennen tullen. PSP:tä on lähinnä tullut käytettyä mp3-soittimena ja sellaisenahan se on surkea. Järkyttävän kokoinen mötikkä. Sitä kun pitää takin taskussa sen neopreeni-kantopussin kanssa, niin näyttää siltä kuin olisi raskaana. GTA:LCS on tietty hyvä peli, vaikken mikään GTA-fani olekkaan; sitä on tullut hangattua jonkun verran, mutta kun menee psp-pelihyllyn ääreen kaupassa niin eipä sieltä kyllä tartu silmään mitään mistä haluaisin 59e maksaa. Esim. Street fighter alpha 3 ja virtua tennis ovat kovia pelejä, mutta ne omistan jo Dreamcastille, millä niitä pelaa paljon mieluummin. UMD-leffat ovat vielä turhempi keksintö. Pirun kalliita, ja toistaiseksi ainakin UMD:lle on prässätty pelkkää paskaa.
Voi toivoa vain että PSP pelejä ja leffoja alkaa kohta löytymään alelaarista samaan tyyliin kuin isoveljensä pelejä.
DS on onnistunut tarjoamaan täysin uudenlaisia pelikokemuksia, PSP lähinnä samoja vanhoja pelejä mitä tässä ollaan jo kohta kymmenen vuotta hangattu, nyt kannettavassa muodossa, mihin ne ei edes mielestäni mitenkään hirveän hyvin sovellu. PSP menee kyllä myyntiin ennemmin tai myöhemmin, jos siitä hyvät rahat saan.
 
Vastaus: DS vai PSP

xevious sanoi:
Hmm juu...itseltäni kumpikin vehje löytyy ja kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta ihan pelaamista ajatellen DS voittaa tietty mennen tullen. PSP:tä on lähinnä tullut käytettyä mp3-soittimena ja sellaisenahan se on surkea. Järkyttävän kokoinen mötikkä. Sitä kun pitää takin taskussa sen neopreeni-kantopussin kanssa, niin näyttää siltä kuin olisi raskaana.
Tuosta olen samaa mieltä: PSP on kamalan iso. UMD-pyörittimen poistamalla laitteesta saisi paljon näppärämmän ja vähentäisi virrankulutusta merkittävästi. Tietty sitten pitäisi kehitellä joku vaihtoehtoinen formaatti pelejä varten. Toistaiseksi ainakin parin gigan flash-korttien käyttäminen peleissä on suhteettoman kallista, mutta hinnathan tulevat jatkuvasti alas...

Pelien suhteen DS taitaa toistaiseksi olla niskan päällä. Omaan makuun ovat etenkin Phoenix Wright, Meteos ja muut älypelit. PSP:llä tulee näppäiltyä lähinnä Luminesta ja joskus harvoin Wipeoutia. Onneksi pelitarjonta on mukavan erilaista, joten kummankin laitteen omistamisesta on etua.

BTW: Jos Sony vapauttaisi homebrew-kehittäjien kädet, olisi PSP sata kertaa kiinnostavampi kapine.
 
Vastaus: DS vai PSP

feldon sanoi:
BTW: Jos Sony vapauttaisi homebrew-kehittäjien kädet, olisi PSP sata kertaa kiinnostavampi kapine.

Olen täysin samaa mieltä tästä. Erittäin harmillista, ettei näin ole.

DS näyttää saavan aika monta ääntä. Kiitoksia kaikille mielipiteensä kertoneille :)
 
Vastaus: DS vai PSP

DS Lite julkaistaan jenkeissä kesäkuussa 130 dollarin hintaan.
Jotkut uumoilee että pian sen jälkeen Euroopassa, hinnasta ei tietoa.

Joku vähän yli 100 euroo ei olis paha...
 
Vastaus: DS vai PSP

Itse kyllästyin PSP:hen parissa kuukaudessa. Ensin tuli väännettyä emulaattoreita ym, mutta sitten kun hommasin GTA:n, piti päivittää uudempaan versioon ja sittenhän ei homebrewit enää toimineet.

PSP:n huonona puolena tietty toi hinta, jos sillä haluaa mitään tehdä niin pitää olla vähintään se giganen kortti. Toisaalta tällöin säästä peleissä jos tykkää laittomuuksista.

Anyway, PSP:ssä akku kestää naurettavan lyhyen aikaa DS:n verrattuna. Pelitkin on sitä samaa jöötiä PSP:llä mitä löytyy jo muille konsoleille.

Itse hommasin nyt DS:n ja olen erittäin tyytyväinen siihen, pelejäkin löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia.
 
Vastaus: DS vai PSP

groove sanoi:
Itse kyllästyin PSP:hen parissa kuukaudessa. Ensin tuli väännettyä emulaattoreita ym, mutta sitten kun hommasin GTA:n, piti päivittää uudempaan versioon ja sittenhän ei homebrewit enää toimineet.

PSP:n huonona puolena tietty toi hinta, jos sillä haluaa mitään tehdä niin pitää olla vähintään se giganen kortti. Toisaalta tällöin säästä peleissä jos tykkää laittomuuksista.

Anyway, PSP:ssä akku kestää naurettavan lyhyen aikaa DS:n verrattuna. Pelitkin on sitä samaa jöötiä PSP:llä mitä löytyy jo muille konsoleille.

Itse hommasin nyt DS:n ja olen erittäin tyytyväinen siihen, pelejäkin löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia.
Samoin kävi minullakin:D
 
Vastaus: DS vai PSP

Itse PSP:n omistajana sanoisin että DS on parempi vehje, vaikka en ole DS:ään koskaan koskenutkaan. PSP:lle ei yksinkertaisesti ole mielenkiintoisia pelejä. Field Commander on keskinkertainen, melko ruma peli. Idea on hyvä mutta en tykkää pikseligrafiikasta yhtään. Lumines pelattiin läpi aikapäivää sitten PSP:n julkaisun aikaan. Loco Roco oli ihan kiva ekat pari pelikertaa, mutta ei sitä kyllä enää oikein jaksa.

Everybody's Golf on ehkä paras peli PSP:lle. Hyvä RPG kiinnostaisi, mutta niitä ei näytä olevan. DS kiinnostaa kovasti sen sijaan, sieltä tuntuu löytyvän kaiken maailman kiinnostavaa peliä.

Ironista, että Sonyn käsikonsoli kaatuu samaan asiaan kun Nintendon kotikonsoli - hyviä pelejä ei yksinkertaisesti ilmesty. Daxterinkin hehkutus oli vähän ylimenevää - ei se niin erikoinen ollut.

Sääli, todella toivon että myös PSP saisi tulta alleen, mutta vaikuttaa siltä että askel tuntemattomaan oli virhe - olisi pitänyt luottaa siihen että Nintskan pojat osaa tämän taistelun voittaa.
 
Vastaus: DS vai PSP

Linkitys sanoi:
Itse PSP:n omistajana sanoisin että DS on parempi vehje, vaikka en ole DS:ään koskaan koskenutkaan. PSP:lle ei yksinkertaisesti ole mielenkiintoisia pelejä.
Jeps. Samalla linjalla olen itsekkin. PSP:n ostin melkein heti kun se tuli, mutta pelejä ei vain ilmestynyt, siis semmoisia mitä jaksaa pelatakkin pitkään.

Homma meni sitten loppujen lopuksi siihen toissapäivänä, että kävelin pelikauppaan, ja iskin PSP:n tiskiin ja pyysin kunnon tarjousta DS Liteen. Päikseen vaihtoivat, ja nyt omistan PSP:n sijaan uutukaisen kiiltävän mustan DS liten.

Eikä kaduta ainakaan kahden päivän ahkeran Metroid Prime Hunters pelin pelaamisen jälkeen sitten yhtään.
 
Vastaus: DS vai PSP

Sait siis vaihdettua PSP:n upouuteen DS liteen? Missä onnistuisi moinen vaihtokauppa. Teen itsekin.
 
Vastaus: DS vai PSP

DS:n omistajana ja paatuneena Nintendo-fanina vastaan tietenkin DS. Pelivalikoima on laadukas ja monipuolinen, ja tulevat pelit vasta kiinnostavia ovatkin.
 
Vastaus: DS vai PSP

Linkitys sanoi:
Sait siis vaihdettua PSP:n upouuteen DS liteen? Missä onnistuisi moinen vaihtokauppa. Teen itsekin.
Mjoo. Ihan uuden DS Liten sain, kun vaihdoin PSP Value Packin. Ihan päikseen. EB-Games Kampissa teki tämän vaihtarin. En sitten vain tiedä paljonko mukana oli kanta-asiakas etua.
 
Vastaus: DS vai PSP

Nyt on noita PSP:tä näkynyt jo ainakin Prismassa hintaan 159, joten enää ei ole ainakaan hinnasta kiinni, kumman ostaa. Onko muka todella niin, että Suomessakin PSP on myynyt niin huonosti, että hintaa pitää laskea? :confused:

Jotenkin oletteisi, että maassa, jossa konsoli = playstation, PSP olisi myynyt automaattisesti paljon enemmän? Tunnen myös itse huomattavasti enemmän ihmisiä, jotka ovat ostaneet PSP:n (ja eivät tee sillä mitään) kuin ihmisiä, joilla on DS.
 
Vastaus: DS vai PSP

Ite en tunne ketään jolla ois DS paitsi yhdellä tutullani joka on ala-asteella.. :) Minun vastaukseni on PSP tietenkin! Sille on nyt tullut hyviä pelejä ja on tulossa lisää! En ymmärrä mikä niissä DS peleissä viehättää :confused: ... Itse olen ajatellut juuri PSPeen hankkia koska sillä on niin hyvä kattoo leffoi ja pelaa. DS:llä on kyllä Final Fantasy III mutta en tiiä miten hyvä sekin sitten on.
 
Ylös Bottom