Vastaus: Ds vai PsP
Ketjun aloittaja on tainnut säikähtää kun aloitusviesti on jäänyt viimeiseksi

DS vai PSP on niin henkilökohtainen ratkaisu, että vaikea antaa oikein muuta neuvoa kuin tarkastella ja
kokeilla pelitarjontaa.
PSP:n pelit on yleensä aika raskaita isoja kokonaisuuksia matkapelaamiseen (tyyliin PS2-pelejä kännykällä), erinomaisia pelejä mutta minulla tuppaa puhti loppumaan niiden kanssa. Jaksan paljon paremmin pelata laajoja (ja juonivetoisia) pelejä kotikonsoleilla.
DS on yleensä ottaen enemmän lyhyempiin pelisessiohin perustuva. Minusta se sopii paremmin käsikonsoliperiaatteeseen ja tätä ei pidä sekoittaa yksinkertaiseen pelaamiseen. Pelin ääreen jos palaa tauonkin jälkeen niin on paremmin kärryillä mitä pitää tehdä.
Ja poikkeuksia löytyy aina kaikkeen. (mm. LocoRoco, Patapon, Exit, FF3DS, Mario & Luigi)
Ehkä minulla ei mielestäsi ole nyt oikeutta sitten tulla arvostelemaan kuinka hyvä DS on ja sen pelit, koska en omista yhtäkään DS:n peliä ja itse konsolia. Heitäppä nyt jotain jo mitä en tiedä.
No mitäpä järkeä tuossa on?
Tulla tänne suoltamaan paskaa asioista mistä ei tiedä mitään, sitten myöntää se ja kuvitella tehneensä hienon työn. Hyöty viestiketjulle aika tarkkaan 0.
Tuota, tämähän on aika lailla mielipideasia käsittääkseni, monen mielestä varmaan hieno juttu että ohjaus on toteutettu noin. Kuten aiemmin sanoin, itse olisin mieluummin pelannut sillä perinteisemmällä ohjauksella. Myös Twilight Princessistä pelaan mieluummin Gamecuben -versiota, osittain samasta syystä.
DS Zeldan kosketusohjaus on oikea valinta peliin. Vanhan liiton 2d-Zeldan aika taitaa vaan olla ohi. Phantomin ohjaus sujuu aika letkeästi, meno on rennompaa kuin aikaisemmin.
Twilight Princessistä samaa mieltä. Suurin ero Twilightin ja Phantomin välillä vaan on se, että toinen tehtiin alusta asti uudella ohjaustavalle ja toiseen se ympättiin mukaan viime metreillä. Ei ole reilua tehdä vertailua tämän takia. Vasta seuraava Wiin Zelda näyttää miten ohjaus taipuu kotikonsoleille.