Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS vai PSP

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebatin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ds vai PsP

Sanoisin että DS lite on parempi valinta. Omistan sen ja se on erinomainen pelikäyttöön ja etenkin pieniin pelisessioihin. Kosketusnäyttö on myös mukava lisä, vaikka joissakin peleissä ihan yhtä tyhjän kanssa.
PSP:tä olen myös kokeillut, mutta minua se ei innostanut pelaamaan DS:n lailla...

Jos nyt olisit missään määrin kärryillä koko DS:n konseptista, olisit kenties huomannut muun muassa DS:n toisen näytön, sekä sen että se alanäyttö toimii kosketusnäyttönä. Nyt kun tämä pikkuseikka on selvennetty, niin voinet siirtyä lukemaan muutaman suosituimman DS-pelin arvosteluja ja huomata, että sitä kosketusnäyttöä käytetään monissa peleissä pääasiallisena ohjauskeinona, joka vaikuttaa melko suoraan myös ohjattavuuteen verrattuna nappeihin.

Suosittelen kokeilemaan jossakin esimerkiksi sellaista yksinkertaista lasten seikkailupeliä, kuin The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Pelin kontrollit ovat täysin toteutettu kosketusnäytöllä ja toimivat erittäin hyvin. Valitettavasti pelissä ei pääse räiskimään konekiväärillä, tai ajamaan autolla renkaat ulvoen, mutta vastapainona voi huitoa miekalla, kaivaa kuoppia lapiolla ja kruisailla laivalla, samalla tykillä hirviöitä tähtäillen.

Hmm.. Sattumalta tiesin, että DS:llä on toinen kosketusnäyttö, mutta jätin sen viestissäni sanomatta. Voit kuvitella nyt, että puolustelen itseäni asiassa, koska en "oikeasti tiennyt asiasta". Minulle aivan sama mitä mietit, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että PSP ja DS ovat samanlaisia, mutta pelit erilaisia.
Puhun asiasta sen perusteella, että olen pelannut kaverini DS:sää mielestäni sen verran, että voin sanoa DS:sää mielestäni huom! mielestäni heikommaksi konsoliksi PSP:seen verrattuna. Minua ei vaan sattumalta kiinnosta nämä Zeldat ja Mariot, niinkuin sinua.
Mun puolesta voit pelailla noita pelejä ja minä jatkan elämääni PSP:n kanssa ja kummatkin elää onnelisena käsikonsolin kanssa, ellet halua sitten jatkaa tätä keskustelua ja selventää vielä minua DS:n ominaisuuksista. :rolleyes:

olen edelleenkin sitä mieltä, että PSP ja DS ovat samanlaisia

Tähän kaipaisin selvennystä?

Ja on myös ihan turhaa yrittää lokeroida DS:n pelivalikoimaa johonkin Mario/Pokemon massaan. Sieltä löytyy PC-tyypin seikkailupelejä, RTS:ää, vuoropohjaista sota-strategiaa ja roolipelejä. Ainoa genre joka koneella on vähemmistönä taitaa olla autopelit.

Minulle aivan sama mitä mietit, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että PSP ja DS ovat samanlaisia, mutta pelit erilaisia.
Onhan ne, samoin kuin PS3 ja Wii tai omena ja peruna. Pelivalikoimaan sen enempää puuttumatta, kun jokaisella on siitä omat mielipiteensä, mutta en nyt vain tajua missä määrin DS ja PSP ovat samanlaisia, jos niitä nyt tarkastellaan tarkemmin, kuin pelkästään toteamalla molemmat käsikonsoleiksi.

Ok. Mun mielestä ne on aika samanlaisia, eivät ehkä näytä samanlaisilta, mutta esim. sama periaate niillä kumallakin on. No joo, ne on käsikonsoleita. :) Kummallakin niistä pelataan pelejä, kummallakin on nettiominaisuudet yms. . Ja ne ovat erinäköisiä, kyllä. DS omaa kaksi ruutua, PSP: yhden isomman. Ja ulkonäössä on eroavaiuuksia kyllä, mutta tarkotin konsolien olevan samanlaisia periaatteeltaan, mutta löytyy niissäkin eroavaisuuksia. Esitin varmaan hyvin epäselvästi asian, mutta en nyt jaksaisi turhaan aloittaa sotaa tästä asiasta. Toivottavasti ymmärsit mitä meinasin.

Minua ei vaan sattumalta kiinnosta nämä Zeldat ja Mariot, niinkuin sinua.

Eivät oikein kiinnosta minuakaan. Mutta eikö sinua kiinnosta Advance Warsit, Castlevania, Phoenix Wrightit, Warhammer, Age of Empires, Elite Beat Agents, Final Fantasyt, Contra ja lukuisat muut pelit kuten Rune Factory, Etrian Odyssey, Dementium: The Ward ja niin edelleen? DS nyt yksinkertaisesti tarjoaa käsikonsoleiden monipuolisimman pelivalikoiman, ja ainakaan itsellä PSP ei ole tarjonnut tarpeeksi mielekästä pelattavaa.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Käyttäjä: Ragi
Pelikoneet:
Playstation 2, Playstation 3

Ja tämähän toki poistaa kaikki mahdollisuudet siitä että hän olisi koittanut peliä vaikkapa jossain?

Imo tuo kosketusnäyttöohjaus toimii ihan hyvin ko. pelissä, mutta se on muuten sen verran tylsä etten ole jaksanut pelata sitä kuukausiin.

Eikun ajattelin tänne valehdella ihan siitä ilosta että Zoukalle tulisi paha mieli. Ei vaines. Toi profiili on vähän sellainen juttu, että ei ihan ensimmäisenä tule mieleen päivittää. Hieno juttu jos sitä kuitenkin joku jaksaa tuijotella.

Monessa pelissähän tuo kosketusnäyttö on toimiva juttu, mutta tuossa Zeldassa olisin halunnut sen perinteisemmän ohjauksen.

mo tuo kosketusnäyttöohjaus toimii ihan hyvin ko. pelissä, mutta se on muuten sen verran tylsä etten ole jaksanut pelata sitä kuukausiin.
Itse taas pidän Phantom Hourglassia heti Windwakerin jälkeen parhaana Zeldana. A Link to the Past on toki kokeilematta, mutta kaipa sekin pitää jostain hankkia emulaattorille tai muuten... Kaipaisin Zeldoihin lähinnä lisää sidequesteja, joilla olisi jotain ihan oikeaakin merkitystä, muuten pelisarja on viihdyttänyt varsin hyvin.

DS nyt yksinkertaisesti tarjoaa käsikonsoleiden monipuolisimman pelivalikoiman, ja ainakaan itsellä PSP ei ole tarjonnut tarpeeksi mielekästä pelattavaa.
Niimpä. Sinulle PSP ei ole tarjonnut tarpeeksi mielekästä pelattavaa, mutta minulle on. Sinulle taas DS on tarjonnut paljon mielekästä pelattavaa, minulle taas ei. Taas päästään mielipidekysymyksien pariin.

Niimpä. Sinulle PSP ei ole tarjonnut tarpeeksi mielekästä pelattavaa, mutta minulle on. Sinulle taas DS on tarjonnut paljon mielekästä pelattavaa, minulle taas ei. Taas päästään mielipidekysymyksien pariin.

Mutta siinä missä minä luettelin pitkän listan DS:n laatutarjontaa, sinä summasit laitteen pelitarjonnan "Marioksi ja Zeldaksi", et kommentoinut mitään mainitsemiini peleihin, etkä myöskään maininnut minkä pitäisi PSP:llä kiinnostaa näitä titteleitä enemmän - vähän epäilen, että molempien laitteiden omistajana tunnen PSP-tarjonnan paremmin kuin sinä DS-tarjonnan. Varmasti tässä on tarkoituksena myös tuoda esille sitä mielekästä pelitarjontaa.

Monessa pelissähän tuo kosketusnäyttö on toimiva juttu, mutta tuossa Zeldassa olisin halunnut sen perinteisemmän ohjauksen.

Kuten missä?

Ja jos tulet heittämään tänne tuommosen väitteen Zeldan "koskestusnäytöllä tökkimisestä" on syytä perustella väitettään tai saa just semmosta tekstiä kun yllä sait. Mikä tuossa Zeldan ohjauksessa olikaan nyt sinusta kritisoitavaa tai huonoa? Miten se bumerangin heittäminen ois esim pitänyt tehdä?

Se on myös jännä juttu, että tämmösessä "tappeluketjussa" tulet heittämään erään erinomaisesti toteutetun pelin ohjausta, mutta ei pahemmin ole sinun kommentteja näkynyt DS:n ketjussa.

Edit: pointtina siis, että erittäin vaikea uskoa että olet peliä pelannut ilman mitään perusteluita miksi se ohjaus on niin paska ja huono.

Kuten missä?

Ja jos tulet heittämään tänne tuommosen väitteen Zeldan "koskestusnäytöllä tökkimisestä" on syytä perustella väitettään tai saa just semmosta tekstiä kun yllä sait. Mikä tuossa Zeldan ohjauksessa olikaan nyt sinusta kritisoitavaa tai huonoa? Miten se bumerangin heittäminen ois esim pitänyt tehdä?

Tuota, tämähän on aika lailla mielipideasia käsittääkseni, monen mielestä varmaan hieno juttu että ohjaus on toteutettu noin. Kuten aiemmin sanoin, itse olisin mieluummin pelannut sillä perinteisemmällä ohjauksella. Myös Twilight Princessistä pelaan mieluummin Gamecuben -versiota, osittain samasta syystä.

Esimerkiksi Animal Crossingissa oli hienosti annettu pelaajalle mahdollisuus valita ohjaustapa. Miksi ei siis Zeldassa? Kosketusnäyttö on omiaan muun muassa Brain Trainingissä ja Cooking Mamassa.

Tuota, tämähän on aika lailla mielipideasia käsittääkseni, monen mielestä varmaan hieno juttu että ohjaus on toteutettu noin.....

No en voi ymmärtää koska suuri osa puzzleista ei vois toimia ilman ds:n jippoja ja ds:n ristiohjaimella on todella vaikea liikkua viistoihin ilman että peukko on turtana, mutta kiitos kärsivällisestä ja asiallisesta vastauksesta suurelle epäilijälle. (Jaksoitkohan nyt silti varmasti ihan tarpeeksi pelata, jos sitä pitää pelata kauemmin että tykkää....? :) )

Vähän epäilen, että molempien laitteiden omistajana tunnen PSP-tarjonnan paremmin kuin sinä DS tarjonnan.
Varmasti tunnetkin paremmin kuin minä. En mielestäni ole väittänyt niin, että tuntisin DS:n ja PSP:n tarjonnan paremmin kuin sinä, vai olenko?
En ymmärrä sinua. Onko se niin vaikeata ymmärtää asia, että mielestäni mm. PSP:n - FNR3, GTA LCS & VCS, NFP Carbon OTC ovat muunmuassa parempia, kuin omien kokemuksieni mukaan Mariot ja Zeldat.

Kyllä, en ole kokeillut yhtään kyseisistä peleistä, mitä luettelit. Missä olisin voinut kokeilla, kun en omista konsolia edes? :cool: Kuten olen aikaisemmissa viesteissäni viitannut kokeilleeni kaverini DS:sää niin se tarkoittaa, että olen kokeillut rajallisesti pelejä mitä kaverillani on.

Ehkä minulla ei mielestäsi ole nyt oikeutta sitten tulla arvostelemaan kuinka hyvä DS on ja sen pelit, koska en omista yhtäkään DS:n peliä ja itse konsolia. Heitäppä nyt jotain jo mitä en tiedä.

Sinulle taas DS on tarjonnut paljon mielekästä pelattavaa, minulle taas ei.

Jos et kerran ole kunnolla yhtään DS:n peliä pelannut niin miten voit tietää tarjoaako se sinulle mielekästä pelattavaa? Oikeasti tässä triidissä keskustellaan *köh* kumpi noista vehkeistä on parempi, joten olisi ihan hyvä, että keskustelijat ovat pelanneet molemmilla laitteilla.

Argumentti "konsoli X on parempi kun mulla on se" ei ole jaskankaan väärti.

Ketjun aloittaja on tainnut säikähtää kun aloitusviesti on jäänyt viimeiseksi :) DS vai PSP on niin henkilökohtainen ratkaisu, että vaikea antaa oikein muuta neuvoa kuin tarkastella ja kokeilla pelitarjontaa.

PSP:n pelit on yleensä aika raskaita isoja kokonaisuuksia matkapelaamiseen (tyyliin PS2-pelejä kännykällä), erinomaisia pelejä mutta minulla tuppaa puhti loppumaan niiden kanssa. Jaksan paljon paremmin pelata laajoja (ja juonivetoisia) pelejä kotikonsoleilla.

DS on yleensä ottaen enemmän lyhyempiin pelisessiohin perustuva. Minusta se sopii paremmin käsikonsoliperiaatteeseen ja tätä ei pidä sekoittaa yksinkertaiseen pelaamiseen. Pelin ääreen jos palaa tauonkin jälkeen niin on paremmin kärryillä mitä pitää tehdä.

Ja poikkeuksia löytyy aina kaikkeen. (mm. LocoRoco, Patapon, Exit, FF3DS, Mario & Luigi) :)

Ehkä minulla ei mielestäsi ole nyt oikeutta sitten tulla arvostelemaan kuinka hyvä DS on ja sen pelit, koska en omista yhtäkään DS:n peliä ja itse konsolia. Heitäppä nyt jotain jo mitä en tiedä.

No mitäpä järkeä tuossa on?

Tulla tänne suoltamaan paskaa asioista mistä ei tiedä mitään, sitten myöntää se ja kuvitella tehneensä hienon työn. Hyöty viestiketjulle aika tarkkaan 0.

Tuota, tämähän on aika lailla mielipideasia käsittääkseni, monen mielestä varmaan hieno juttu että ohjaus on toteutettu noin. Kuten aiemmin sanoin, itse olisin mieluummin pelannut sillä perinteisemmällä ohjauksella. Myös Twilight Princessistä pelaan mieluummin Gamecuben -versiota, osittain samasta syystä.

DS Zeldan kosketusohjaus on oikea valinta peliin. Vanhan liiton 2d-Zeldan aika taitaa vaan olla ohi. Phantomin ohjaus sujuu aika letkeästi, meno on rennompaa kuin aikaisemmin.

Twilight Princessistä samaa mieltä. Suurin ero Twilightin ja Phantomin välillä vaan on se, että toinen tehtiin alusta asti uudella ohjaustavalle ja toiseen se ympättiin mukaan viime metreillä. Ei ole reilua tehdä vertailua tämän takia. Vasta seuraava Wiin Zelda näyttää miten ohjaus taipuu kotikonsoleille.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom