Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS vai PSP

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebatin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ds vai PsP

Molemmat löytyy ja molemmilla pelailen. Kun laitteet on aika erillaiset ja niille löytyy hyvin erillaiset pellit. PSP:lle löytyy ne perinteiset nykyaikaiset 3d-pelit ja DS:lle sit vähän vanhemman aikaiset, mutta höystettynä kosketusnäytöllä. Itse olen mieltynyt molempiin, aika tasan on mennyt pelailu niillä.

Vanhassa mallissa se oli jäykkä ja pari viisto-suuntaa oli kirjaimellisesti vain rikki. Slim % Litessä asiaa on sentään korjattu.

Eipä ole ainakaan tässä omassa PSP:ssäni kumpaakaan vikaa vaikka ostin sen Japanista jo ennen Suomen julkaisua eli alkupään malleja.

Iteltä meni vanha PSP rikki, kun tippu lentokentän lattialle. Yksi PSP:n huonoimmista puolista on kyllä se, että se menee aikas helposti tollasista pudotuksista rikki (muuten ymmärtääkseni oikeinkin laadukas). Lisäksi näyttö ja itse PSP ovat tunnin käytön jälkeen ihan sottaset ja sormen jäljissä...

Halppisratkaisu tohon on rannehihna sekä puuvillapaita. Luultavasti molemmat löytyy melkein jokaisen kotoa joten rahaakaan ei tarvii tuhlata.

Ja tosiaan toi kestävyys on vähän jännä asia. Osalla on kone lentäny käsistä asfalttiin eikä sille ole käynyt mitään ja sitten sulla taas se levis ekasta tiputuksesta. Riippuu varmasti aika paljon siitä miten se sattuu maahan osumaan.

Onpa ollut kumpikin, mutta ajanpuutteen ja tarpeettomuuden takia myin PSP:n pois. Ei niitä oikein laitteina voi vertailla edes, toinen on puhtaasti innovaatiolaite (siis ohjauksen ja pelien takia) ja toisessa panostetaan tehoon ja näyttävyyteen. Vaikka eipä tuo oma lite DS pahalta näytä kun vertaa PSP:n slim&lite malliin ulkonäöltään.. Minusta tässäkin pitäisi miettiä mitä varten sen kannettavan koneen hommaa. Itse hankin PSP:n lähinnä ahneuttani ja sitten huomasin että sitä ei tule pelattua, ollenkaan. Joten DS voitti minun kohdallani, lähinnä (pelaamisen) helppouden ja nopeuden takia.. Pitäisi varmaan toinenkin DS laittaa kun eukko tahtoo välillä olla kuokkimassa koneella. :D
:D

Eipä ole ainakaan tässä omassa PSP:ssäni kumpaakaan vikaa vaikka ostin sen Japanista jo ennen Suomen julkaisua eli alkupään malleja.

No yli kymmentä eri psp:tä olen kokeillut eikä niissä mitään vaihteluja ollut asian suhteen. Sonyhan muistaakseni joskus jopa totesi, että näytön paikka nappeihin nähden vaikeuttaa joidenkin namiskoiden painamista ja, että se ei olisi ongelma vaan "ominaisuus".

Itselläni ei fatissa oikein toiminut vasen yläkulma, piti painaa niin kovaa että pelotti koska kuoret halkee:D Onneksi ongelma on helposti korjattavissa pienellä pahvinpalalla, googlesta löytyy lisää... Laitteenaahan tämä on aivan huippu ja kun taloudesta löytyy myös PS3 niin pelkästään remoteplaylla leikkimiseen saa uppoamaan muutaman tunnin. Oma pelimakuni on täydellisesti pspn puolella, suosikkipeleihin kuuluu esim GTA:t, flatout, burnoutit ja driver 76.

DS:ää olen kaverilla kokeillut muutaman kerran ja kyllähän se pelikoneena on ihan hyvä, laite käynnistyy nopeasti ja pelit myös eli turhaa latailua ei tarvi kestää. Mutta muuhun kuin pelaamiseen siitä ei oikein ole, tietääkseni lähes kaikki multimedia ominaisuudet kuten mp3 soitin ja nettiselain vaativat jotain lisähärpäkkeitä itse koneen kylkeen, ja sehän ei tienpäällä ollessa ole kovin kätevää kun pitää olla kassillinen lisävarusteita mukana. Korjatkaa jos olen väärässä:)

Mutta muuhun kuin pelaamiseen siitä ei oikein ole, tietääkseni lähes kaikki multimedia ominaisuudet kuten mp3 soitin ja nettiselain vaativat jotain lisähärpäkkeitä itse koneen kylkeen, ja sehän ei tienpäällä ollessa ole kovin kätevää kun pitää olla kassillinen lisävarusteita mukana. Korjatkaa jos olen väärässä.

Et ole väärässä. Minusta vain on mahtavaa, että Nipa pitää sen tärkeimmän asian noissa vehkeissään etusijalla. PSP on kyllä monipuolinen, mutta esmes musaa ei tule koskaan sillä kuunneltua kun ei sitä minnekään lenkille saa mukaan ilman reppua :D

Jos matkustaisin säännöllisesti pitempiä matkoja esmes junalla, niin voisin kyllä kuvitella käyttäväni psp:nkin multimedia ominaisuuksia nykyistä enemmän.

Itsellä nyt molemmat, ja molempia tulee pelattua, DS:ää ehkä hiukan enemmän kun uutuudeninnostus löytyy vielä ;)
Molemmat konsolit hyviä, PSP:n grafiikat loistavia, DS:n näytönkirkkaus ja akunkesto taas puhuu puolestaan. Omasta mielestäni kuitenkin pelit ratkaisevat.
Jos miettii kumpaa ostaa, ei muuta kun pelejä selaamaan, ja katsomaan että kumpaan löytyy parempia. Itse jouduin ostamaan molemmat, kun pidän monista erilaisista peleistä :)

Kaverin kanssa jutellessa tuli tänään puheeksi DS:n pieni koko. Hän sanoi että ainakin DS lite tuntuu epämukavan pieneltä kädessä. Itse en ole päässyt missään ko. laitetta käsittelemään että jos laitteen omistajat voisivat laittaa omia kokemuksiaan. Voiko siis isokätinen nauttia DS:n pelaamisesta? Pääseekö laitetta edes missään kokeilemaan kun lähes joka kaupassa se lite näkyy olevan kassakaapin puolella? Harmin paikka jos vekotin on liian pieni, juuri kun aloin kiinnostua siitä.

Katselin tuossa Tothegame-sivuston "upcoming" -listaa ja ainakin psp:llä sieltä pomppasi muutama mukavan oloinen peli silmään: Star wars force unlimited, california games, boulder dash sekä hauskan näköinen asterix -peli. Voi sitä hauskuutta päästä kyrmyyttämään roomalaisia kaverin kanssa obelixin ja asterixin hahmoilla. Jos peli vain jotenkin onnistuu vangitsemaan sarjakuvan tunnelman ja yhdistämään sen ps2:n lord of the rings -pelien kaksinpelimoodin tyyppiseksi niin bueno. :)

Ds:n puolella oli sitten nimikkeitä huomattavasti isompi läjä josta tosin suurin osa vaikutti asiantuntemattoman silmään olevan jotain wario ware, cooking mama yms. tuubaa. Toisaalta sitten korgin syntetisaattori ja guitar hero on tour vaikuttavat ihan hauskoilta ja tuleepa sieltä joku fire emblem pelikin. Megamaneja ja contraa tulee myös. Listatkaa muutkin ihmeessä tulevia mielenkiintoisia pelejä molemmille konsoleille.

Molemmilla laitteilla on kyllä puolensa ja ds:n kiinnostavuutta (imo) lisäävät akkukesto ja näytön pysyminen suojassa.

EDIT: Niin ja vielä että voiko PSP:n näytön kirkkautta säätää ja onko slim&lite yhtä kirkas kuin vanha?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kaverin kanssa jutellessa tuli tänään puheeksi DS:n pieni koko. Hän sanoi että ainakin DS lite tuntuu epämukavan pieneltä kädessä. Itse en ole päässyt missään ko. laitetta käsittelemään että jos laitteen omistajat voisivat laittaa omia kokemuksiaan. Voiko siis isokätinen nauttia DS:n pelaamisesta? Pääseekö laitetta edes missään kokeilemaan kun lähes joka kaupassa se lite näkyy olevan kassakaapin puolella? Harmin paikka jos vekotin on liian pieni, juuri kun aloin kiinnostua siitä.

Molemmilla laitteilla on kyllä puolensa ja ds:n kiinnostavuutta (imo) lisäävät akkukesto ja näytön pysyminen suojassa.

EDIT: Niin ja vielä että voiko PSP:n näytön kirkkautta säätää ja onko slim&lite yhtä kirkas kuin vanha?

No DS:n saa sinä vanhempanakin mallina, joka kyllä on suureen lapioon parempi, harmi vain että luultavasti joutuisit hommaamaan sen käytettynä. :) Minulla on DS Lite-malli mutta kourani ovat suhteellisen pienikokoiset joten en osaa tarkemmin sanoa kyllä että onko se turhan siro isompaan kätöseen. Minusta DS-liten näytön kirkkaus oli parempaa luokkaa kuin slim-lite psp:n. Mutta anyway, ei minusta tuo pienuus pitäisi ongelma olla. Jos se jollekkin on ollut niin ilmoitelkaa. :D

Voiko siis isokätinen nauttia DS:n pelaamisesta? Pääseekö laitetta edes missään kokeilemaan kun lähes joka kaupassa se lite näkyy olevan kassakaapin puolella? Harmin paikka jos vekotin on liian pieni, juuri kun aloin kiinnostua siitä.

Ds:n puolella oli sitten nimikkeitä huomattavasti isompi läjä josta tosin suurin osa vaikutti asiantuntemattoman silmään olevan jotain wario ware, cooking mama yms. tuubaa.

Minulla on alkuperäinen DS ja minusta se on parempi kuin lite. PSP:kin tuntuu olevan kouriin vähän pieni vaikka leveyttä onkin, etenkin alareunan pikkunappien kuten startin ja selecting hamuaminen on hankalaa. Lisäksi paljon olkapäänappeja vaativissa peleissä PSP:n pieni koko tuntuu pakottavan sormet sellaiseen asentoon, että kädet puutuvat välillä. DS:llä samaa esiintyy jos yrittää pitää styluksen sormien välissä samalla kun pelaa molemmilla käsillä, onneksi tällaiset pelit ovat aika harvassa, lähinnä viimeaikoina vain Final Fantasy CC: Ring of Fates.

Oletko pelannut Wariowareja? Mainioita pelejä, joita pitää oikeasti pelata että saa ideasta kiinni. Tosin DS:n Warioware on sarjan heikoin tapaus.

PSP:n näytön kirkkautta voi myös säätää yhdellä niistä pikkunapeista. DS:lle tulevia pelejä mm. Ninja Gaiden Dragon Sword, Space Invaders Extreme, Final Fantasy IV DS, Final Fantasy Tactics A2, Dragon Quest IV, Bangai-O Spirits, International Track & Field, mainitsemasi Boulder Dash tulee myös DS:lle jne.

Nyt täytyisi olla vain oma pelikauppa ja rahaa virtaisi sisään. :)

PSP:n kehuttu RSS-ominaisuus ei ole ainakaan minulla ollut ongelmaton. Heti kun pääsin valittamasta ylimääräisiä latauksia, oli laite sitten jättänyt seuraavan podcastin lataamatta vaikka aikaa oli useita päiviä, akku täynnä ja feedin asetukset täysin kuten ennenkin. Saihan sen sitten toki kotona käsipelillä ladattua, mutta tien päällä harmitti kun jäi kuuntelematta. Ei voi toki sulkea pois mahdollisuutta että itse feedin tiedot olisivat olleet jotenkin virheelliset, etenkin kun muilla ei ole vaikuttanut tällaisia ongelmia olevan.

Halppisratkaisu tohon on rannehihna sekä puuvillapaita. Luultavasti molemmat löytyy melkein jokaisen kotoa joten rahaakaan ei tarvii tuhlata.

Ja tosiaan toi kestävyys on vähän jännä asia. Osalla on kone lentäny käsistä asfalttiin eikä sille ole käynyt mitään ja sitten sulla taas se levis ekasta tiputuksesta. Riippuu varmasti aika paljon siitä miten se sattuu maahan osumaan.

Tosiaankin näin, mulla tippu Slim&Lite joskus kesällä asfaltille ja toimii vieläkin moitteettomasti. Naarmujakaan ei tullut kun yläreunaan pari pientä jälkeä josta maali on lähtenyt. Kaverin PSP taas meni rikki kun putosi pöydältä lattialle jossa oli vielä mattokin.

Vastaus: DS vai PSP

Itse ostaisin PSP:n, koska sille tuntuisi olevan mielestäni kiinnostavampia pelejä. Ei jaksa joku pokemon oikein kiinnostaa.

Vastaus: DS vai PSP

Minä luulin, että konsoli valitaan hyvien pelien perusteella. Taidan olla vähän ajasta jäljessä, jos konsolin paremmuus ratkaistaan mahdollisuudella laajamittaiseen piratismiin.

Ylös Bottom