Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS vai PSP

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebatin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ds vai PsP

Niin no en tiedä miten te DS-pelaajat akkunne lataatte, mutta ainakin PSP-puolella uskoisin tuollaisen edellä mainitun laturin olevan suositumpi.

Eiköhän se ollut ihan läppää kun aletaan tarjota jo tupakansytytinlaturia ratkaisuksi PSP:n akkupulmaan...

Eli DS vai PSP... Varmasti monille vaikea kysymys, itse omistan PSP:n, mutta monesti olen DS:ääkin kokeillut. Akkukesto on DS:ssa pidempi, mutta vastaavasti PSP tarjoaa parempaa grafiikkaa ja enemmän ominaisuuksia. Leffojen katselu on yksi PSP:n suurista valteista, kun DS taas on panostanut kosketusnäyttöön. Monien kotikonsolipelien kääntäminen on huomattavasti helpompaa PSP:lle, kun DS:lle. Tästä huolimatta DS:n pelivalikoima on laajempi, PSP:n panostaessa vahvasti muihinkin viihteen osa-alueisiin.

Täältä voit katsoa PSP pelien arvosteluita ja täältä DS pelien arvosteluita. Loppujen lopuksi kannattaa selvittää laitteiden ominaisuuksia ja miettiä, mitä itse haluaa pelikoneeltaan. Ratkaisu on yksilöllinen, joten kukaan muu ei voi oikeaa vastausta antaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pelit kai ratkaisee... PSP:llä on tai tulee ihan kohta loistavia pelejä ainakin

Metal Gear: Portable Ops
Lumines I&II
Every Extend Extra
Kaksi hyvää Megamania
Castlevaniaa
Kaksi yksinoikeus (todella hyvää kaiken lisäksi) Syphon Philteriä
Wipeoutteja
Jeannedarc
Final Fantasy Tactics
LocoRoco
Ratchet & Clank
Daxter
Crush
Metal Gear AC!Dit
Killzone: Liberation
Patapon ja Crisis Core
Silent Hill Origins
Puzzle Quest
Tales of Eternia
Valkyrie Profile
God of War
Street Fighter Alpha 3
Tekken 5: DR

Ja lisäksi jotain vaikka tyyliin Field Commander, Gitarooman Lives, Gunpey, Exit ja niin pois päin niin eiköhän laatunimikkeitä riitä mätettäväksi aika pitkäksi aikaa. Jos omistaa vielä PS3:n, voi pelailla kaikkia niitä legendoja PS1-pelejä mitä siellä on tarjolla ja muutenkin hyödyntää PS3:n ja PSP:n yhteistyötä.

Aika erilaista PSP:n ja DS:n pelitarjonta. Varmasti löytyy kummallekin omat faninsa.

Nintendon ensimmäisestä käsikonsolista tuli harrastus aloitettua. Tänään firma on niin kaukana pelimausta kuin olla ja voi, ja paremmin siihen vastaa kilpailijan tuote. Siksi PSP.

Itse tuli valittua PSP sen takia, että siitä saa enemmän irti (leffat, fotot, pelit, netti ym.). Jos modaamisesta/kustomoiduistakäyttiksistä innostuu, niin homebrew tuo oman säväyksensä.
Tehot ovat myös mukavammat, kuin DS:llä.
Kumpikaan koneista ei kuitenkaan omiin käsiin sovi pidemmäksi aikaa, joten PSP:lläkin pelaan mieluiten jonkun tason päällä.
Käsikonsoli on muuten itselleni omiaan, kun olen menossa nukkumaan. Jos ei satu olemaan kirjaa, niin pelaaminen onnistuu sängyssä tällä tavalla kätevästi. :D

huh huh mikä sota täälläkin on taas käynnissä. Turha se on koittaa myydä psp dsfanille tai toisinpäin jos joku on tehnyt päätöksensä ei sitä kannata koittaa väkisin muuttaa.

Itse aikoinaan mietin kumman ostaisin ja päädyin psp sen ylimääräisten ominaisuuksien vuoksi. Jos pelkkään puhtaaseen pelikäyttöön olisin hankkinut laitetta olisin luultavasti ostanut ds. Tiesin kuitenkin ostavani tulevaisuudessa ps3 joten loppupeleissä päätös kallistui psp puolelle ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Ainut mikä vähän harmittaa on se että vanhaan malliin ei tule skypeä eikä siinä ole tvouttia. Taas pari asiaa mitkä ei voisi vähempää pelkkää pelaajaa kiinnostaa, mutta itse koen ne mukaviksi lisiksi.

Ja pelejä nyt on omasta mielestä ihan kiitettävästi. Ainakin omassa hyllyssä on ihan hyvä kasa pelejä. Sekä psp on tulossa piakoin se uusin final fantasy jonka pitäisi olla myös melko hyvää kamaa.

Ds olen miettinyt jos sen ostaisi seuraavaksi. Voi kuitenki olla että ostan psp slimmin niin saa sen tvoutin ja hieman kevyemmän koneen. Ps3 blurayn siirto psp kortille kuulostaa sen verran hyvältä että sillä saa lisää käyttöä laitteelle. Saan samalla tekosyyn alkaa ostelemaan bluray levyjä :)

Paha se siis on sanoa kumpi on parempi. Vähän sama kuin pitäisi päättää kumpi on parempi donitsi vai munkki. Kannattaa kokeilla molempia jos vain on mahdollisuus siihen. Jos haluat koneelta jotain muutakin kuin pelkkiä pelejä niin silloin se psp on kyllä pakko hankinta.

Ja jos raha ei ole ongelma niin silloinhan kannattaa ostaa molemmat ;)

Nii-in, siis hyvin yksinkertaista. Jos haluat pelikoneen, DS. Jos kompaktin multimedialaitteen niin PSP.

Ja jos haluat molemmat samassa paketissa, osta PSP. Pokemonit jää pelaamatta, mutta aina ei voi voittaa :p

Ootsä tosissasi ? Tuo vitsi alkaa nimittäin käymään aika vanhaksi.

EDIT: Ei näin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tietenkin minä sanon PSP, koska omistan kyseisen käsikonsolin, mutta muutenkin ostaisin varmaan PSP, koska DS:lle mielestäni tulee huonomman pelit kuin PSP:lle, mutta mielipidekysymys. Jos Marioja tykkäät pelailla niin DS, mutta mm. GTA LCS, niin PSP.
PSP:lle on muuten NFS Carbon aika setti peli.

Tietenkin minä sanon PSP, koska omistan kyseisen käsikonsolin, mutta muutenkin ostaisin varmaan PSP, koska DS:lle mielestäni tulee huonomman pelit kuin PSP:lle, mutta mielipidekysymys. Jos Marioja tykkäät pelailla niin DS, mutta mm. GTA LCS, niin PSP.
PSP:lle on muuten NFS Carbon aika setti peli.

Ds:lle on paljon muitakin pelejä kuin mariot ja näistä pelivalikoimista pitää kyllä se mainita että jos haluaa monipuolista pelattavaa niin kannattaa ehdottomasti hommata ds ja jos haluaa ps2 porttauksia (surkealla ohjattavuudella) niin sillon se psp on oikea konsoli.

Ds:lle on paljon muitakin pelejä kuin mariot ja näistä pelivalikoimista pitää kyllä se mainita että jos haluaa monipuolista pelattavaa niin kannattaa ehdottomasti hommata ds ja jos haluaa ps2 porttauksia (surkealla ohjattavuudella) niin sillon se psp on oikea konsoli.
No jaa-a. Surkealla ja surkealla. Joo no se onkin sun mielipitees ja osaan arvostaa sitä, mutta onko DS:llä sitten hirveän erilainen ohjattavuus kun PSP:llä? Mielestäni ei lähes mitään eroa konsoleilla muuta kun pelit. :rolleyes:

No jaa-a. Surkealla ja surkealla. Joo no se onkin sun mielipitees ja osaan arvostaa sitä, mutta onko DS:llä sitten hirveän erilainen ohjattavuus kun PSP:llä? Mielestäni ei lähes mitään eroa konsoleilla muuta kun pelit. :rolleyes:
Jos nyt olisit missään määrin kärryillä koko DS:n konseptista, olisit kenties huomannut muun muassa DS:n toisen näytön, sekä sen että se alanäyttö toimii kosketusnäyttönä. Nyt kun tämä pikkuseikka on selvennetty, niin voinet siirtyä lukemaan muutaman suosituimman DS-pelin arvosteluja ja huomata, että sitä kosketusnäyttöä käytetään monissa peleissä pääasiallisena ohjauskeinona, joka vaikuttaa melko suoraan myös ohjattavuuteen verrattuna nappeihin.

Suosittelen kokeilemaan jossakin esimerkiksi sellaista yksinkertaista lasten seikkailupeliä, kuin The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Pelin kontrollit ovat täysin toteutettu kosketusnäytöllä ja toimivat erittäin hyvin. Valitettavasti pelissä ei pääse räiskimään konekiväärillä, tai ajamaan autolla renkaat ulvoen, mutta vastapainona voi huitoa miekalla, kaivaa kuoppia lapiolla ja kruisailla laivalla, samalla tykillä hirviöitä tähtäillen.

Suosittelen kokeilemaan jossakin esimerkiksi sellaista yksinkertaista lasten seikkailupeliä, kuin The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Pelin kontrollit ovat täysin toteutettu kosketusnäytöllä ja toimivat erittäin hyvin.

Aika hyvin pilaa koko pelin tuo. Olisivat edes antaneet mahdollisuuden perinteiseen ohjaukseen. Ei todellakaan jaksa tökkiä sitä ruutua koko ajan.

Aika hyvin pilaa koko pelin tuo. Olisivat edes antaneet mahdollisuuden perinteiseen ohjaukseen. Ei todellakaan jaksa tökkiä sitä ruutua koko ajan.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Käyttäjä: Ragi
Pelikoneet:
Playstation 2, Playstation 3

Ylös Bottom