Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

tässä XO exclusivet:
* Crackdown 2
* Left 4 Dead 2
* Splinter Cell: Conviction
* Forza Motorsport 3
* Halo: ODST
* Halo: Reach
* Alan Wake

ja sitten ps3 exclusivet:

* Uncharted 2: Among Thieves
* MAG
* Agent
* Final Fantasy XIV Online
* ModNation Racers
* The Last Guardian
* Gran Turismo 5
* God of War III

...ja psp:
* Gran Turismo
* Metal Gear Solid: Peace Walker
* Resident Evil: Portable
* Assassin's Creed: Bloodlines

Mielestäni Sonyn line-up on parempi (vaikka AW onkin yksittäisistä peleistä EHKÄ se kovin yhdessä The Last Guardianin kanssa...ainakin näin sinivalkoisten lasien läpi katsottuna ;) ).

Molempien listat hyviä. Täytyy kuitenkin todeta että jos tässä jotain listoja verrataan niin se on XO vs. PS3. Ei kai tähän PSP käsikonsoli kuulu, vaikka Sonyn tuote onkin? Sitten voi tietysti vertailla PSP vs. DS. Huom. vaikka lempikonsolini XO onkin, niin myös PSP löytyy kotoa ja esim. PSPn Gran Turismo kiinnostaa ehdottomasti.

Jos ajatelleen tehokonsoleita vastakkain niin molemmille löytyy sellaisia pelejä, että ilman omistamatta molempia nykysukupolven pelikokemukset jäävät vaillinaisiksi. Multiplattari suuntaan ollaan menossa(uusin metal gear ja esim. Final Fantasy 13) ja hyvä niin.

Itselle Forza 3, Alan Wake ja The Last Guardian ehkä kovimmassa odotuksessa.

Itse olen ennen ollut täysillä Gran Turismo fani, mutta ensimmäisen Forzan jälkeen alkuperäisellä Xboxilla mieli muuttui ja Forza 3(niinkuin Forza 2 silloin aikoinaan) aiheuttaa kyllä pahimmat syyhyt kuin mikään muu peli.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

GoonLine? No ainakin tyyppi on valinnut sopivan nimen blogilleen.



Eli Golden Sun DS, Mario & Luigi 3, Cop, WarioWare DIY ym. ovat tytöille suunnattuja tavispelejä kun siellä on yksi "Style Savvy" (Girls' Mode)?

Ja mikä ihmeen kovispeli mukamas on Mario Galaxy 2? Hei nyt ihan oikeasti. Itse uskon että New SMB Wii tulee olemaan "kovempi" peli kuin SMG2. Ja Square Enixin Crystal Bearersia tyyppi ei edes mainitse, mutta jonkin Kingdom Heartsin kuitenkin? Vähän veikkaan että tyyppi on katsonut enintään puolella silmällä, kommentaarista paistaa läpi että se on väännetty vastaamaan tiettyä mielipidettä eikä suinkaan luomaan katsausta kaikkeen mitä Nintendo esitteli.
Eivät nuo mainitsemasi pelit nostata viisaria kenelläkään muulla kuin Nintendo-miehillä (karkeasti yleistettynä), jolloin helposti vähintään se 2/3 täälläkin foorumilla kävijöistä pitää Nintendon showta suurimpana failurena. Näin se vain menee. Boksi- ja pleikkarimiehet yleisesti pitävät suurin piirtein samanlaisista peleistä ja osaavat antaa arvostusta myös sinne toiseen leiriin, mutta eivät enää Nintendolle.

Tämä on ainakin omakohtainen kokemukseni, sillä olen boksimies ja pidän Mikkiksen showta parhaana (Halot iskevät kovimmin jne), mutta myös PS3:lla näkyi monta kiinnostavan näköistä peliä. Nintendo vain haukotutti, eikä yksikään peli kiinnostanut p*skan vertaa. Saati sitten niin paljon, että saisi minut ostamaan konsolin. Tänä vuonna 'Tendo ei edes tarjonnut samanlaista huumoriarvoa mitä viime vuonna, mikä oli suuri pettymys. Sony sentään aiheutti rehellistä repeilyä dildollaan.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Tosiaan, päätilaisuuden ulkopuolelle jäi myös Microsoftilta useita "oman talon" tuotteita, kuten Mass Effect 2, Mistwalkerin seuraava projekti (Blue Dragon 2? Lost Odyssey 2?) ja olisihan tuosta APB:sta voinut hieman mainita, kun sekin tässä varmistui (ainakin) Boksille.

Nintendo sitten olikin se suurin "yksinoikeuksien pihtaaja". Retro Studiosin salaista projektia ei esitelty, Pikmin 3 jäi ilman huomiota, Zeldasta näytettiin jonkinlaista konseptitaidetta vasta suljettujen ovien takana, Monolith Softin (mm. Baten Kaitos ja Xenosaga) Monado: Beginning of the Worldista ei ollut mitään pääshowssa, Endless Ocean 2 paljastettiin takahuoneessa ja Dragon Quest loisti poissaolollaan.

Sonylta jäi myös ainakin White Knight Chronicles vain pienen sneak peakin rooliin, joka yllätti ainakin allekirjoittaneen. Kyllähän tuota olisi voinut näin länsijulkaisun kynnyksellä hieman enemmän promota, käsittääkseni kuitenkin ihan hyvin otettu vastaan tuolla Nipponissa.

Juu, vaikka osa forumeilla huutaa ettei "tarpeeksi" kovaa kamaa ollut x tai ö-nimisellä firmalla (kukin laittakoon tuon x:n tai ö:n tilalle sen firman nimen, jolta ei tullut tarpeeksi "kovaa kamaa" E3-messuilla tms), niin joitakin pelejä tosin jäi tavallaan vielä demoamatta (ainakin itse konsolivalmistajien pressissä). Nintendolla oli varaa pihdata uutta Zeldaa, Sony sivuutti nopeasti Heavy Rainin ja Ratchet & Clankin ja MS ei tykittänyt mm. Mass Effect 2-peliä.

Ei huonosti jos tuollaisia pelejä voi jättää pois..

EBoksi- ja pleikkarimiehet yleisesti pitävät suurin piirtein samanlaisista peleistä ja osaavat antaa arvostusta myös sinne toiseen leiriin, mutta eivät enää Nintendolle..

Itse olen enemmän "boxi & pleikka-mies" jos täytyy väkisin valita, mutta kyllä Nintendolta tuli useita aivan "must have"-pelejä mielestäni. Joku Super Mario Galaxy 2 on siinä "top 3:ssa" kun kaikki messuilla julkaistut pelit otetaan huomioon. Siis mulle. ;)

Tänä vuonna 'Tendo ei edes tarjonnut samanlaista huumoriarvoa mitä viime vuonna, mikä oli suuri pettymys. Sony sentään aiheutti rehellistä repeilyä dildollaan.

Tuossa olen kyllä samaa mieltä. Nintendon showssa "huumori" oli niin väkinäistä, ettei välillä tiennut itkeäkö vai nauraa. Siihen päälle vielä iso Nintendo-pomo kertomaan "plussi-laitteesta" (WTF?) ja onhan se totta, että se Nintendon puhenainen (unohdin nimen, onneksi) on hemmetin väärä ihminen pitämään pressin tuollaiselle firmalle, jonka pelit ovat hauskoja ja rentoja. Nainen itse on kuin olisi niellyt seipään tai jotain. Sonyn pomo oli sentään aidosti rento (tai feikkasi hyvin).

Sonyn liiketunnistin-esitys oli osaksi jopa kökkö, mutta huumori juuri oli se, mikä ainakin sai mut aika nopeasti kaiffareiden taakse. Ja lopulta ohjain oli aika vakuuttava jopa - tai ainakin useamman asteen Wiin vastaavaa edellä. Tosin pelit sitten ratkaisevat ja näissä Wii on vielä toki kärjessä. Aika näyttää.

Juuri julkaistu Nintendo pomon haastis (Nintendo UK boss David Yarnton):
http://www.eurogamer.net/articles/e3-nintendos-david-yarnton-interview

ja...

Reggie Fils-Aime haastis (Nintendo):
http://wii.ign.com/articles/989/989857p1.html
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

En ymmärrä miten kukaan pystyi pettymään nintendon julkistuksiin, mitä oikein odotitte?
Myin Wiini pois puoli vuotta sitten mutta nyt näyttää siltä että pitää hommata takaisin.

Liikkeentunnistus hömpötykset ei kiinnosta, ihan hyvä että tulee kilpailua silläkin rintamalla. Microsoftin ohjain näytti siinä mielessä parhaalta että sillä pystyi tekemään muutakin kun pelaamaan. Jos joskus tekevät jonkun oikeasti kovan pelin (MGS, GTA, FF jne.) mikä käyttää liikkeentunnistusta hyvin niin ehkä sitten alkaa hardcore-jamppaakin kiinnostamaan..
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Tuleva syksyn pelitarjonta alkaa vaikuttaa pikkuhiljaa vuoden 2007 vastaavalta, mikä on loistava asia!

Modern Warfare 2, Halo: ODST, Uusi Ratchet, Assassins Creed 2, Forza 3, Uncharted 2 jne. - kaikki jatkoa parin vuoden takaisille huippupeleille (no, Assassins Creed varauksella). Mistä rahat/aika tähän kaikkeen?!? Ja keväällä kovien julkaisujen tahti vain tuntuu jatkuvan, unohtamatta lukuisia lupaavia täysin uusia nimikkeitä.

Kieltämättä hyvä aika olla pelaaja. :)
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Nopea Suomi-näkökulma EEkolosiin: peräti neljä kotimaista peliä konsolimaailman premium-paikalla. Ei todellakaan huonosti! Alan Wake on näistä tietysti massiivisin, mutta Trine, Trials HD ja Lead the Meerkats ottavat mukavasti paikkansa ladattavien pelien joukossa. Hard Rock Hallelujah! :D
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

En ymmärrä miten kukaan pystyi pettymään nintendon julkistuksiin, mitä oikein odotitte?

Hehe. Et ole kaukana totuudesta. Mutta hommahan menee niin, etteivät monet pelaajat ole lopulta tyytyväisiä mihinkään. Ei siis koskaan. Aina pitäisi olla se-ja-se peli ja sitä-ja-tätä lisää.

Ja sitten jos sitä tiettyä konsolia ei itseltä löydy, niin sille ko. konsolille julkistetut pelit ovat luonnollisesti "pettymyksiä" ja "eivät kiinnosta minua". Ne parhaat pelit kun aina kätevästi osuu vain sille "omalle konsolille"... ;)

Mun mielestä ehkä jotenkin näin (ja taas toki vain mun mielestä):
Sony 9
MS 9-
Nintendo 8-

Arvosanat siis pelien ja muiden mukaan, ei miten "hieno" tai "huono" pressi oli tms.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Minäkin sain parhaat naurut Sonyn pressistä. Mutta en todellakaan siitä "dildon" heilutuksesta, vaan Jackin Trettonin ja Kaz Hirain hyvistä repliikistä. "We call it the worst kept secret of E3" oli ihan helmi läppä Hirailta, kun esitteli PSP Go:n :) . Ja ihan yleisesti koko Jackin rento olemus oli todella mieluista katseltavaa ja kuunneltavaa. Ehdottomasti paras esiintyjä tähän astisilla e3-messuilla. Huonoimman esiintyjän (ja TYLSIMMÄN!!!) tittelin vie Nintendon Cammie Dunaway.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

En ymmärrä miten kukaan pystyi pettymään nintendon julkistuksiin, mitä oikein odotitte?

No en mä usko, että kovin monikaan täällä varsinaisesti pettyi Nintendon esitykseen. Mielestäni Nintendo paransi huomattavasti viime vuodesta ja vastasi tänä vuonna kutakuinkin kaikkiin odotuksiin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että verrattuna Sonyyn ja MS:iin Nintendon pressitilaisuus oli HEIKKO. Jos tarkastellaan siis täysin objektiivisesti, eikä verrata nyt mihinkään odotuksiin tai viime vuoteen. Omat odotukseni Nintendon osalta oli uusi mario + zelda ja/tai metroid. Nyt tuli kaksi mario ja metroid. Zeldastakin jotain tietoa ilmeisesti suljettujen ovien takana. Nintendon show vastasi siis täysin odotuksia, mutta ei sitä voi mitenkään verrata noihin kahteen muuhun konsolijättiin.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Eivät nuo mainitsemasi pelit nostata viisaria kenelläkään muulla kuin Nintendo-miehillä (karkeasti yleistettynä), jolloin helposti vähintään se 2/3 täälläkin foorumilla kävijöistä pitää Nintendon showta suurimpana failurena.

Miten tämä liittyy siihen että Golden Sun DS on tyttöpeli? On eri asia olla pitämättä julkistetuista peleistä kuin dissata niitä misinformaation perusteella. Sellainen kielii vähän toisenlaisesta asennemaailmasta.

Kyseinen blogipostaaja myös ohitti MotionPlussan "kasuaalina" ja sitten kääntyi ylistämään MS:n ja Sonyn esityksiä liiketunnistuksesta, eli näiden ja muiden epäjohdonmukaisuuksien perusteella "arvioissa" oli kyse muusta kuin itse esityksien sisällöstä.

Omalta kannaltani esitykset menevät järjestyksessä Nintendo > Sony > MS, joten mielestäni on kummaa jos Sonyn ja MS:n pressitkään joku näkee oikeasti yhtäläisinä, ne eivät kuitenkaan olleet eivätkä ole yksi yhteen samaa tavaraa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Tuo GOONin arvio oli kyllä tieteellisesti aika persheestä.

Heppu sivuuttaa kovaakin kovemmat Microsoftin titlet "ihan kiva"-kommentilla, ja kirjoittaa miltei rakkaudella noista iki-ihanista Japanin outoiluista, FFXIV ja Last Guardian... voin jo sanoa suoraan, että olen kummankin pelisarjan tuotoksia pelannut, ja toista kertaa en varmaankaan koske. Japanipelit menestyvät kotimaassaan, mutta lännessä vetoavat marginaaliyleisöön.

Myöskin kirjoittaja lisäsi Assassins Creed 2:n ja muita multiplattareita Sony-ylistykseensä, että ei ihan asialinjoilla menty.

Natal-voitto oli jo ihan sanomattakin selvä, sillä Sonyn sauva (kauniisti sanottuna) oli aika vaatimattoman näköinen mahtipontisen Natalin jälkeen. Sen tuntuivat tietävän myös PS3-moten esittelijät, sillä heput olivat melko vaivalloisen oloisia.

MS loisti myös jo selkeässä presentaatiossa, sillä siinä missä Sonylla oli vain yksi lava käytössä (ja myös vain yksi screeni), Microsoftin asettelu oli konferenssissa upea ja todella suuri. Myöskin resurssierot huomaa selkeästi muuallakin, sillä miltei ainoa esiintyjä Sonylla oli Jack Tretton, ja peleistä näytettiin lähinnä trailereita, Microsoftilla melkein joka pelistä tuli porukkaa demoamaan ja kertomaan peleistään. Esim. Forza 3 vs. GT5. Sonyn esitys vain tuntui selkeästi köyhemmältä kuin MS:n vastaava.

Ainoa juttu mikä jäi Microsoftin osalta harmittamaan, oli Lost Planet 2:n yksinoikeuden menetys, sillä odotin sitä jo aika innolla. Siis odotan edelleenkin, mutta kyllä exclusiveissa on vain sitä jotain.

PSP:n kohdalla olen pelkästään iloinen, sillä PSP Go näyttää upealta eikä maksa mielestäni yhtään liikaa. Myös uudet PSP-pelit olivat iloinen yllätys. AC2 tosin on minulle PSP:llä pelkkä kuriositeetti, sillä miksi ostaisin sen sille, kun saan samaan hintaan paljon, paljon paremman version?

Nintendoa en aio kommentoida, sillä entisenä Wii-fanina olen erittäin, erittäin pettynyt ja Wii lähteekin nyt omalta tukemislistalta.

Kokonaisvaltaisesti E3-messuissa järjestys meni:
1: Microsoft
2: EA
3: Sony
4: Ubisoft
5: Nintendo
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Miten tämä liittyy siihen että Golden Sun DS on tyttöpeli? On eri asia olla pitämättä julkistetuista peleistä kuin dissata niitä misinformaation perusteella. Sellainen kielii vähän toisenlaisesta asennemaailmasta.

Olet ihan täysin oikeassa: Golden Sun DS ei todellakaan ole tyttöjen peli. Mutta ei tuon artikkelin kirjoittaja niin suoranaisesti väittänytkään. Toki noin voi tulkita rivien välistä, mutta ei noita artikkeleita kannata lukea ihan liian sanasta sanaan...
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Tuo GOONin arvio oli kyllä tieteellisesti aika persheestä.
Japanipelit menestyvät kotimaassaan, mutta lännessä vetoavat marginaaliyleisöön.

Joo ja kanadalaiset ei osaa pelata jääkiekkoa.

Natal-voitto oli jo ihan sanomattakin selvä, sillä Sonyn sauva (kauniisti sanottuna) oli aika vaatimattoman näköinen mahtipontisen Natalin jälkeen.

Mahtipontisen? Erikoinen sanavalinta. Mielestäni sonyn motion control ja natal vaikuttivat molemmat melko mielenkiintoisilta, mutta kattellaan asiaa vuoden päästä...

Ainoa juttu mikä jäi Microsoftin osalta harmittamaan, oli Lost Planet 2:n yksinoikeuden menetys, sillä odotin sitä jo aika innolla. Siis odotan edelleenkin, mutta kyllä exclusiveissa on vain sitä jotain.

Sama peli se on edelleen. Fanboy puhetta.

Kokonaisvaltaisesti E3-messuissa järjestys meni:
1: Microsoft
2: EA
3: Sony
4: Ubisoft
5: Nintendo

EA toisena? katsoitko koko pressiä?
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ainoa juttu mikä jäi Microsoftin osalta harmittamaan, oli Lost Planet 2:n yksinoikeuden menetys, sillä odotin sitä jo aika innolla. Siis odotan edelleenkin, mutta kyllä exclusiveissa on vain sitä jotain.

Onko siis oikeasti jotenkin "harmi", jos joku peli julkaistaankin molemmilla konsoleilla yhden sijaan? Meinaan kai pääasia on, että itse pääset peliä pelaamaan? Ei siitä kannata firmoja syyttää, jos on valinnut linjaksi "vain yhden konsolin" fanituksen. Silloin menettää aina jotain.. ;)

Saman kysymyksen toki voi heittää MGS-faneille nyt tuon MGS:Rising-pelin tiimoilta (oletuksena, että se nyt myös tulee PS3-konsolille).

"3rd party exclusive"-pelit tuntuvat olevan enemmänkin vähenemään päin kuin päinvastoin, ja osa noista exclusive-peleistä voi tulla sitten esim. puolen vuoden/vuoden päästä toisella konsolille (sama tuntuu pätevän myös DLC-matskuun, josta MS tuntuu nyt olevan innoissaan ja on valmis maksamaan).

Mielestäni sonyn motion control ja natal vaikuttivat molemmat melko mielenkiintoisilta, mutta kattellaan asiaa vuoden päästä...

Juuri näin. Ei noilla pressi-demoille ole kovinkaan suurta (ainakaan pitkässä juoksussa) merkitystä, koska vain lopullinen laite ja PELIT sitten kertoo missä mennään. Molemmat MS ja Sony onnistuivat laitteidensa demoamisessa varsin hyvin, mutta toki laitteet olivat hiukan erilaisia. Vuoden päästä tosiaan katsotaan missä ollaan vai ollaanko missään. Nyt tuntuu, että mielummin otan Sonyn ohjaimen, mutta vuoden päästä mieli voi olla ihan toinen. Ehkä löydän itseni puhumassa pikku pojalle tv:ssä ennenkuin huomaankaan. ;)
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Miten tämä liittyy siihen että Golden Sun DS on tyttöpeli? On eri asia olla pitämättä julkistetuista peleistä kuin dissata niitä misinformaation perusteella. Sellainen kielii vähän toisenlaisesta asennemaailmasta.
Ei viestini oikeastaan liittynyt tuohon tyttöpelikommenttiin, vaan yleensä siihen miksi monet ihmiset (tuo bloginkirjoittaja mukaanlukien) näkevät Nintendon siellä jumbosijalla.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Näkeehän pelkästään tästä keskustelusta, miten mielipiteet vaihtelee laidasta laitaan. Ei tässä kannata mitään "totuutta" sinänsä etsiä, koska porukalla eri mielipiteet. Vaikka täälläkin yritetään välillä ilmaista asioita tyyliin "kaikkihan se näki, että..." tai ".. ihan sanomattakin selvää, että.." tms (ymmärrätte yskän), niin kaikki eivät tule olemaan siitä samaa mieltä.

MS, Nintendo ja Sony ovat saaneet eri forumeilla kaikki sijan "1" (E3 siis) kun porukan mielipiteitä lukee. Kai se kertoo jostain sitten...
(eli mun mielestä: tasaväkistä!)
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Joo voisin itekki listata nuo mitkä messuilla iski:

*God of war III (PS3)
*Alan Wake(XO)
*Last Guardian(PS3)
*MGS: Rising(PS3,XO)
*Final Fantasy XIV Online(PS3)
*Uncharted 2: Among Thieves(PS3)
*Resident Evil Portable(PSP)
*MGS: Peace Walker(PSP)
*Lost Planet 2(PS3,XO)

Eipä tainu mitään muuta hyvää messuilta tullakkaa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Mun E3-lista (top 10 pelit) ja yritin saada järjestyksessä (vaikka vaikeaa oli, ehkä unohdinkin jotain):

1) Uncharted 2
2) God of War III
3) Super Mario Galaxy 2
4) Alan Wake
5) The Last Guardian
6) MGS: Rising
7) Halo 3: ODST
8) Resident Evil (PSP)
9) Modern Warfare 2
10) Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Aika mieletöntä kamaa ainakin mulle tuo lista.

EDIT: No niin, heti unohdin Splinter Cellin.. Sori GT5!
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Hmm, jatko-osia, lisenssipelejä ja franchiseja. Kaksi tai kolme originaalia peliä.

Ja silti pelaajat jaksavat vinkua ja vikistä että heidän firmansa on parempi kuin toisen, vaikka kaikki suoltavat tismalleen samaa huttua vuodesta toiseen. Jopa Natal vaikuttaa vain wiimotelta hitusen kunnianhimoisempana (ja let's face it; motion control ei tule toimimaan millään tavalla miten se esitetään). Itse en ymmärrä ollenkaan tätä kiirettä rynnätä toisen villityksen perään kun vielä ei osata edes tehdä kunnolla nykyisellä teknologialla pelejä.

Assassin's Creed näytti tosin hyvältä ja sitä odotetaankin mielenkiinnolla. Mutta näillä näkymin peliteollisuus on niin kiinni jättimäisessä peniksenmittaus skabassa että ainoa tapa miten asiat voisivat parantua pelaajille olisi exlusivien heittäminen jorpakkoon ja yhteisen kehitysalustan löytäminen mikä voisi nostaa pelit viimein sille oikeasti toimivalle next generationille.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ei viestini oikeastaan liittynyt tuohon tyttöpelikommenttiin, vaan yleensä siihen miksi monet ihmiset (tuo bloginkirjoittaja mukaanlukien) näkevät Nintendon siellä jumbosijalla.

Mutta minun viestini liittyi nimenomaan siihen ja muihin blogipostin epäloogisuuksiin, joten miksi vastata minulle jos puhut eri asioista? En minä sano että Halo-fanin pitäisi häikäistyä Nintendon konferenssista. Kuten jo aikaisemmin sanoin, tänä vuonna olemassaolevat pelijulkistukset suunnattiin lähinnä olemassaoleville yleisöille. MS luottaa Haloon ja Call of Dutyyn, PSP:lle tulee uusi Metal Gear Portable Opsin vanaveteen ja PS3:lle Uncharted 2, GoW3 ja "LittleBigKart".

Tässä suhteessa Nintendo minusta pärjäsi vahvimmin, koska Nintendolla on laaja-alaisin yleisö ja kaikille näille tulee jotain, onpa kyseessä sitten äärimmäisen odotettu uusi Golden Sun, kesän isoin FPS-julkaisu The Conduit, se tyttöpeli Style Savvy, kauan odotettu Wiin 2D-Mario, Square Enixin Crystal Bearers, Wii Fitin päivitys, sukupolven suurimman pelin Wii Sportsin jatko-osa, todella yllättävä uusi Metroid ja niin edelleen. Tänä vuonna Nintendo painoi peleillä eniten kilpailijoitaan vastaan, ensi vuonna saattaa olla niiden vuoro kun liiketunnistusratkaisuille saadaan sovelluksia. Sen sijaan tänä vuonna MS vetäytyi viime vuoden jälkeen aika yllättävästi "me ollaan Xbox, tässä vähän räiskintää"-asemiin, ja Sonylla oli esitettävänään PSP:n uudelleenlanseeraus ja tilanteen pakosta merkittävä osa peleistä oli multiplattareita.

Kokonaisuus yhdistyy edellisvuoden messuihin, Nintendo on oman liiketunnistuspäivityksensä kanssa vuotta edellä kilpailijoita ja MotionPlus tulee konkreettisesti kuluttajien käsiin tänä kesänä, se on iso juttu. MS:lle ja Sonylle tämä vuosi oli Nintendon 2008, ja nyt esitellyt liiketunnistusratkaisut todellisuudessa konkretisoituvat vuoden päästä ja vuoden 2010 E3-messuilla. Nintendolla on nyt kokonainen vuosi painaa täydellä höökillä eteenpäin, ja samalla MS ja etenkin Sony tulivat lopullisesti validifioineeksi Wiin liiketunnistuksen ja Nintendon MotionPlus-julkistuksen.
 
Ylös Bottom