Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Sama peli se on edelleen. Fanboy puhetta.

Noh, en voi kieltää, mutta lisäähän tuo aina lempikonsolini arvoa, kun sille tulee exclusiivi... Jooh, ja itse olen tosiaan kaikkein eniten tykästynyt kolmekuuskymppiseen, että sillai.

Ja Natal osasi kyllä vakuuttaa minut melko hyvin, sillä se tarjosi jotain aivan uutta, ja vielä toimivassa muodossa. (lue ensitestit)

Sonyn ohjain oli taas pelkkä paranneltu Wiimote. Siis ihan hienohan se oli, (ellet ota huomioon arvelluttavaa ulkomuotoa) mutta ei vain vakuuta Natalin jälkeen.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Mutta näillä näkymin peliteollisuus on niin kiinni jättimäisessä peniksenmittaus skabassa että ainoa tapa miten asiat voisivat parantua pelaajille olisi exlusivien heittäminen jorpakkoon ja yhteisen kehitysalustan löytäminen mikä voisi nostaa pelit viimein sille oikeasti toimivalle next generationille.

On tuossa totuutta, mutta "yhteinen kehitysalusta" ei tule toteutumaan koskaan. Joku MS ja Sony eivät voi ikinä oikeasti työskennellä yhdessä, sillä molemmat ovat aivan yhtä ylimielisiä ja nokkavia. Nintendo taas haluaa mennä omia polkujaan (ja on onnistunut siinä viime vuosina) ja mm. Sonyn kanssa firma taisi polttaa sillat ikuisiksi ajoiksi kun se teki Sonylle kunnon oharit joitakin vuosia ennen PS1:stä (sitä ennenhän heillä oli yhteistyötäkin)..

Mutta tuo "peniksenmittaus" on aika hyvä termi kun kaikki firmat noita liikkeentunnistus, "puhuva poika", pulssimittaus-sensori, sun muita hilavitkuttimia kehittelevät. Demot ovat hienoja ja kaikki on aivan "mahtavaa", mutta niistä on piiiiiiiiiiiiiiiitkä matka oikeasti hyvään peliin. Ja pelejähän tässä lopulta kuitenkin fanitetaan.

Mutta annetaan ajan kulua ja palataan tosiaan asiaan esim. vuoden päästä. Ainakin itse aion periaatteessa unohtaa nuo liiketunnistus-vermeet samontein. ;)

(ellet ota huomioon arvelluttavaa ulkomuotoa)

Hehe. Vai et tykännyt siitä sykkivästä puikulasta. ;) Onneksi se oli vain prototyyppi (minkä heppu sanoi heti kärkeen).
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Mutta minun viestini liittyi nimenomaan siihen ja muihin blogipostin epäloogisuuksiin, joten miksi vastata minulle jos puhut eri asioista?
Vetoaisinkohan tässä vaiheessa erilaisiin fooruminkäyttötottumuksiin. :) En minä varsinaisesti sinulle tai ainakaan tuohon nimenomaiseen viestiin vastannut; kunhan sain siitä jonkinlaisen kimmokkeen tai innoituksen omaan postiini, josta nyt ei ehkä muodostunut sellaista mitä omalla viestilläsi ajoit takaa. Itse en käytä lainaamista pelkästään suoraan dialogiin tietyn henkilön tai viestin kanssa, vaan laajemmassa merkityksessä tilanteesta ja ketjusta riippuen. Ehkä tämä on sekavaa ja sekoitti tai ärsytti nyt sinua, siitä pahoittelut.

Offtopickista vielä pahoittelut, alkuperäiset ajatukseni voi lukea sieltä ensimmäisestä Mahea lainaavasta viestistä.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Sen sijaan tänä vuonna MS vetäytyi viime vuoden jälkeen aika yllättävästi "me ollaan Xbox, tässä vähän räiskintää"-asemiin...

Ja tällä tavalla kärjistämällä se Nintendo vetäytyi viime vuoden tapaan "me ollaan Nintendo, tässä vähän lastenpelejä"-asemiin.

Ymmäräthän, että jos leimaat Alan Waken, Crackdownin, Splinter Cellin, MGS:n, Final Fantasy XIII:n, Forza Motorsportin ja vaikkapa Joy Riden sisältäneen tilaisuuden tuohon muotoon, niin ruokit tuota Wii=lapsille/casuaaleille/tytöille -tason paskanjauhantaa. Ei kannata yrittää olla objektiivinen vain yhden osapuolen osalta, jos koskaan haluat täällä järkevää keskustelua synnyttää (jos tämä enää edes on mahdollista).
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ubisoftilla oli selvästi heikoin tilaisuus. Ensimmäinen puoli tuntia pidettiin puheita ja pelit jäi jonnekin muualle. Sitten aloitetaan Red Steel kakkosella joka ei todellakaan vakuuttanut, pelaaminen näytti tönköltä eikä veren puuttuminen auttanut asiaa. Pelen tultua lavalle meinasin nukahtaa. Splinter Cell näytti kivalta mutta se nähtiin jo Microsoftin tilaisuudessa. Rabbits = eh. Turtles näytti trailerin perusteella köyhän miehen Smash Brosilta. Assasins Creed trailer oli ihan hieno mutta ei mikään paras lopetus, varsinkin kun gameplay säästettiin Sonyn tilaisuuteen. Noh Joel McHalen vitsit oli välillä hyviä..

Konamia odotellessa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Trailereita katseluani julistan Uncharted kakkosen E3 messujen kingiksi ja tämän vuoden hohtavaksi toivoksi pelijulkaisujen saralla. Aivan uskomattoman hienon näköistä seikkailua tulossa!
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ymmäräthän, että jos leimaat Alan Waken, Crackdownin, Splinter Cellin, MGS:n, Final Fantasy XIII:n, Forza Motorsportin ja vaikkapa Joy Riden sisältäneen tilaisuuden tuohon muotoon, niin ruokit tuota Wii=lapsille/casuaaleille/tytöille -tason paskanjauhantaa. Ei kannata yrittää olla objektiivinen vain yhden osapuolen osalta, jos koskaan haluat täällä järkevää keskustelua synnyttää (jos tämä enää edes on mahdollista).

Ja vaikkapa sen Epicin XBLA-pelin? Vertaapa esim. Sonyn konferenssiin, jossa kyllä aloitettiin räiskinnällä mutta sitten siirryttiin hyvin laaja-alaisesti muihin aiheisiin. Kyllä Halot ja MW2 olivat MS:lle selvästi suurempia kohokohtia kuin Sonylla esim. MAG vaikka sitä pitkällisesti esiteltiinkin. Kuten joku FF13:a MS-konferenssissa luonnehti, "megapommista peruskauraksi".
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Kyllä Halot ja MW2 olivat MS:lle selvästi suurempia kohokohtia kuin Sonylla esim. MAG vaikka sitä pitkällisesti esiteltiinkin.

Kyllä siellä Sonyllakin hartaasti juuri MAG ja Uncharted saivat aikaa näyttämöllä, kuten toki monet muutkin. En kuitenkaan tätä jaksa lähteä puimaan, koska tämä ei se alkuperäinen pointtini ollut. Jos kuitenkin haluat pitää Splinter Cellia, Crackdownia ja MGS:ää (mistä ei tosin edes tiedetä vielä mitään) yksiselitteisesti räiskintänä, niin älä enää ihmettele näitä "Wii on lapsille" ajatuskulkuja, kun kuitenkin selvästi oma ajatuksenkulkusi ei sen monimutkaisemmin toimi muiden kohdalla.

Shadow Complexia esitellessään Epicin miehet sanoivat muuten ihailevansa Super Metroidia ja Castlevanioita, joten nokkelampi voisi olettaa kyseessä olevan jotain hieman samantyyppistä. Mutta niin, räiskintäähän se, ammuttiin ja niin edelleen. Pelin ikäraja on S, joten se on lastenpeli ja niin edelleen. Toivottovasti et ole tosissasi, mutta tässä vuosien varrella on alkanut herätä sellainen tunne, että ehkä oikeasti olet. Xbugs sentään provoilee pilke silmäkulmassa...

Kuten joku FF13:a MS-konferenssissa luonnehti, "megapommista peruskauraksi".

Millä tarkoitettiin toki jotain ihan muuta kuin, mitä itse ajat takaa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jos kuitenkin haluat pitää Splinter Cellia, Crackdownia ja MGS:ää (mistä ei tosin edes tiedetä vielä mitään) yksiselitteisesti räiskintänä...

Shadow Complexia esitellessään Epicin miehet sanoivat muuten ihailevansa Super Metroidia ja Castlevanioita, joten nokkelampi voisi olettaa kyseessä olevan jotain hieman samantyyppistä...

Älä toki keskity liikaa siihen räiskintäkommenttiin, oleellista oli että MS vetäytyi syvimmälle takaisin Xbox-tarjonnan perustyyliin. Tämän piti olla se konferenssi jossa MS näyttää että tänä syksynä on tulossa uutta ja mielenkiintoista pelattavaa boksille, mutta toisin kävi, missä MS:ltä oli ne paljastukset ja yllätykset? Omalta osaltani odotukset luhistuivat aivan totaalisesti. Vertasin konferenssia Nintendon esiintymiseen viime vuonna - veikkaan että kovispelaajilla oli samanlaisia tuntemuksia Wiin osalta vuonna 2008, omalla kohdallani täysin aneeminen MS:n pressi pisti pasmat aivan totaalisesti sekaisin. Voin paljastaa harkinneeni PS3:n ostoa!

Ja tuon kuvauksen perusteella Shadow Complex kuulostaa sellaiselta peliltä josta minun pitäisi olla tavattoman innoissani - ehkäpä siksi pettymys oli niin tavattoman suuri, kun tarina ja graafinen tyyli vaikuttavat olevan sitä pahinta Tom Clancyn Amerikkkaa. En tajua tätä peliä - olenko missannut jotain? Antavatko videot aivan väärin kuvan pelistä? Onko jossain previkka joka paljastaa pelin todelliset salat? Onko Jeremy Parish adoptoinut sen messujen ykköspelikseen?

MS:n pressi oli siis minun osaltani melkolailla täysi katastrofi. Muistutan että esim. MGS on sellainen sarja josta olen ihan täysin tippunut kyydistä, ja että FF13 ei ole minulle todellakaan mikään Lost Odyssey 2:n korvike. Tätä minä tarkoitan kommenteillani. MS:n konferenssi ei olisi voinut olla vähempää minua varten.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

No olipa Sonyn esitys yhtä kuiva kuin ysikymppinen mummo.

Ei hinnan alennusta, ei slimmiä, ei mitään yllätyksiä. Monotonisesti vedettiin alusta loppuun asti, ja siksi koko esitys jäi pahasti Microsoftin jyrän alle.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

No olipa Sonyn esitys yhtä kuiva kuin ysikymppinen mummo.

Ei hinnan alennusta, ei slimmiä, ei mitään yllätyksiä. Monotonisesti vedettiin alusta loppuun asti, ja siksi koko esitys jäi pahasti Microsoftin jyrän alle.

No aika pieni jyrä M$:lla sitten on :rolleyes:
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Minulle henkilökohtaisesti massiivisin pläjäys oli FM3. Pojat ovat suhteellisen lyhyessä ajassa saaneet kasaan todellisen Megapommin.

Liiketunnistuskameran suhteen olen vielä vähän skeptinen, mutta se kyllä ruokkii mielikuvistusta; voi millaisia seikkailupelejä tuolla voitaisiin saada aikaan!

Splinter Cell osoitti yllättävää tyylikkyyttä, uskon että siitä voi tulla iso tapaus.
Uusi Halo tuli seinän takaa! :O

Nipapuolella ilahdutti "klassinen" Mario, tosin visuaalinen tyyli vaatii vähän sulattelua, ainakin hahmojen osalta.

Sonylta nyt ei tullut mitään varsinaisesti yllättävää;God of War näyttää edelleen hyvältä, Uncharted 2 näyttää edelleen hyvältä, Gran Turismoa saa edelleen odottaa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Oli Microsoftilla ainakin enemmän yllätyksiä kun Sonylla. Shadow Complex, Left 4 Dead 2, liven uudet palvelut, MGS Rising, Lionheadin Milo sekä Modern Warfare kakkosen karttapaketit.
Näistä en odottanut mitään, vuodot kyllä vei momentumia esim. Halo Reachilta.

Vaan nintendo osasi muuten lopettaa tilaisuutensa johonkin kovaan yllätykseen. Viime vuonna oli kovemmat lopetukset (Microsoftilla Final Fantasy ja Sonylla MAG).
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Oli Microsoftilla ainakin enemmän yllätyksiä kun Sonylla. Shadow Complex, Left 4 Dead 2, liven uudet palvelut, MGS Rising, Lionheadin Milo sekä Modern Warfare kakkosen karttapaketit.

En sanoisi, että L4D2 oli mikään älytön yllätys. Eiköhän jatko-osa ollut aika selviö. MW2 karttapaketin aiemmin saapuminen liveen: no joo, tosta ei etukäteen tiedetty, mutta aika mitätön juttu. Ei noin pienestä asiasta pahemmin voi yllättyä. MGS Rising oli ylläri, vaikka spekulointi sarjan xbox -pelistä onkin käynyt kiivaana.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Oli Microsoftilla ainakin enemmän yllätyksiä kun Sonylla...

Osaksi tämä selittyy sillä, että osa Sonyn julkistuksista paljastui jo etukäteen, suurimpana tietysti uusi PSP Go. Sinänsä sääli, koska Sonyn PSP-osio oli pressissä eritäin vahva (ja toivottavasti hieman vähentää noita "PSP:llä ei hyviä pelejä"-puheita). Voin vaan kuvitella miten Sonyn kaiffareita ***utti kun kuulivat että PSP go on jo kaikkien tiedossa..

Vielä Konami. Toivottavasti jotain ylläreitä tulee...
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Onko mitään käsitystä näkeekö Konamin tilaisuuden jostain livenä? Yritin Gamespotilta löytää, mutta sitä ei ole siellä tai sitten en vain yksinkertaisesti osaa (mikä on todennäköistä).

EDIT:

Square Enix 'considering' FFXIV Online for Xbox 360

[11:54] Komoto would like to clarify some confusion regarding the exclusivity.

[11:56] Through a translator, he says that some folks interpreted that it was an exclusive, the announcement would be coming to the PS3 and PC.

[11:56] "We are considering all options at this time, including Microsoft hardware."

Lähde

Ei sillä, että itse olisin kiinnostunut tuosta, ei tuota Final Fantasy XI:täkään jaksanut koskaan hankkia, mutta helpotus niille, jotka ovat tuohon ihastuneet XO:lla.

EDIT2:

Yksinpuhelu jatkuu...

Next Wii Zelda 'targeted' for 2010

[7:04] "To be honest, I really wanted to show off a new Zelda at this E3. However, rather than bring you something, we wanted to focus on development."

[7:04] Up comes concept art for the new Zelda game, which shows Link in his Twilight Princess incarnation.

[7:04] The team is "targeting" next year, and is building in so much Wii MotionPlus capability that the game might require it to play.

Lähde

Eli siis Zelda olisi kuitenkin tuloillaan jo vuonna 2010 ja jäi pois vain, koska tiimi halusi keskittyä enemmän valmistamiseen kuin hypetykseen. Arvostan ratkaisua.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Onko mitään käsitystä näkeekö Konamin tilaisuuden jostain livenä? Yritin Gamespotilta löytää, mutta sitä ei ole siellä tai sitten en vain yksinkertaisesti osaa (mikä on todennäköistä).

Itse oon kaikki aikaisemmat tilaisuudet katsonut täältä: E3 2009, E3 Coverage, E3 Conference - G4tv.com

Eli tota sivua kun rullaa alaspäin on siellä Konamin logo Press Confererences kohdassa, joka muuttuu aktiiviseksi kun aika on kypsä.

Tohon Squaren konferenssiin ei vissiin kameroilla ollut asiaa?
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Itse oon kaikki aikaisemmat tilaisuudet katsonut täältä: E3 2009, E3 Coverage, E3 Conference - G4tv.com

Eli tota sivua kun rullaa alaspäin on siellä Konamin logo Press Confererences kohdassa, joka muuttuu aktiiviseksi kun aika on kypsä.

Tohon Squaren konferenssiin ei vissiin kameroilla ollut asiaa?

Kiitos tuosta G4tv.comin linkistä, voisikin yrittää tällä kertaa tätäkin. Hieman huonosti toiminut aikaisemmin, mutta eiköhän se siitä. Tosiaan, tuo Square kyselyhetki on vissiinkin järjestetty suljettujen ovien takana, joten kamerat taisivat jäädä oven ulkopuolelle.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Torstai 4. kesäkuuta:
Konami: klo 01:00

Tarkoittaako nyt vai huomenna samaan aikaan?
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Torstai 4. kesäkuuta:
Konami: klo 01:00

Tarkoittaako nyt vai huomenna samaan aikaan?

Olisi pitänyt alkaa 1.00, mutta siellä on jotain häikkää. Ja on tuo Square-Enix tainut pitää jonkun tilaisuuden mihin kameratkin ovat pääseet, jos nyt oikein tulkitsin tuota Justin.tvn keskustelua.
 
Ylös Bottom