Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

ArGo

New Member
En oo mistään löytäny oikein ketjua mokeille missä vois puhua asetuksista jne.
Tänne vois veskarit ilmotella vähä omia asetuksiaan ja mielipiteitä eri asetusten toimivuudesta ja pelaamisesta sielä maalissa mitä nyt haluaa sanoa. Onko huomannut eroa jos rakentaa veskarin pystyyn, sekalaiseen vai perhoseen? Minkä pituisen ja painoisen veskarin on todennut toimivan itellään parhaiten. Mitä vaan aiheesee liittyvää tänne vaan.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Eipä meita aktiivisia suomi mokkeja vissii montaa ole :)
Mutta niin ite oon jotain kokeilua tehny ni ainakin pelisilmä/vision on tehty tärkeäksi tässä kk sisään. Ennen riitti ku piti siinä kasikympin kieppeillä. Nyt jos jättää sen alle ysikymppiin ni maskista tulevat vedot jos nyt ei aivan päin satu tulemaan ni menee 100% varmasti maaliin. Muutenkin maski vedot tuntuu menevän herkemmin kun aikasemmin, veskari tekee automaattisesti jalkojenväli torjunnan (oikee tatti alas) kun maskia edessä. Typerä muutos sinänsä, koska oikeessa elämässä veskari tekee mahd leveän perhosen jos ei nää kiekkoa.
Ite oon nyt aika paljo vaihdellu veskarin kokoa aikasemmin pelasin aina 186cm ja noin 84kg koska se liikku hyvin ja ulottuvuuttakin riitti. Nyt ei ton kokonen veskari liiku läheskään niin nopeesti poikittais syöttöihin. Ei tunnu oikeen mikään liikkuvan. Onko muut huomannu että toimis vähän hitaammin veskarit kun esim joulun tienoolla vielä? Vai voisko johtua että ea:n networki niin solmussa että tästä johtus joku pieni jatkuva viive kokoajan?
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Kyllähän nuo uusimmat tunerit jotenkin muutti meidän pelaamista, eikä hyvään suuntaan. Yksinkertaisesti vain enemmän maaleja tulee laskettua, kiekko löytää tiensä reppuun tavalla tai toisella useammin.

Maskiefekti on todellakin isompi ja vision tarvii todellakin olla vähintään 90 omienkin kokemuksien perusteella. Liikkumisessa en niinkää merkittäviä eroja huomaa ja pitäisinkin sen ehkä viime aikoina TODELLA surkeiden servereiden piikkiin.

Tällä hetkellä arvot näin: (mihin on pisteitä laitettu)

Hybrid

Angles 90 (+8)
Breakaway 88 (+5)
Five-hole 88 (+5)
Glove High 88 (+8)
Glove Low 88 (+5)
Blocker High 88 (+8)
Blocker Low 88 (+5)

Rebound Control 80 (+5)
Shot Receovery 96

Agility 97 (+8)
Visiont 90 (+8)

Tällä vaan testailen periaatteessa alhaisempaa reboun controllia.

Koko on viime päivinä vaihdellut välillä 183 -193cm aika tiuhaan. Varmaan palataan takaisin siihen tuttuun ja turvalliseen 186cm ja 79-86kg tänään.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itellä kans on pituus pyöriny tosi paljo nyt ku hakenu noita asetuksia. Mitä itel pisti silmään tuol ni breakawayt 88? Ootko huomannu et vaikuttas jotenki läpiajojen torjuntaan ton arvon muuttelu? Itel ollu aina iha bottomis se. Ja ootko minkälaista eroa huomannu nyt tolla matalammalla rebound controllilla? Ja paljos on speediä ku ketteryys noin kova? Mitä oon ite näillä painoilla ja pituuksilla pelaillu ni omasta mielestä pituus vaikuttaa ketteryyteen ja paino nopeuteen.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itellä kans on pituus pyöriny tosi paljo nyt ku hakenu noita asetuksia. Mitä itel pisti silmään tuol ni breakawayt 88? Ootko huomannu et vaikuttas jotenki läpiajojen torjuntaan ton arvon muuttelu? Itel ollu aina iha bottomis se. Ja ootko minkälaista eroa huomannu nyt tolla matalammalla rebound controllilla? Ja paljos on speediä ku ketteryys noin kova? Mitä oon ite näillä painoilla ja pituuksilla pelaillu ni omasta mielestä pituus vaikuttaa ketteryyteen ja paino nopeuteen.

Speed on 75. Breakaway nyt vaan on jäänyt tuohon koska mielestäni tuo peli laskee läpiajoiksi jotkut lähitilanteet missä paki on kuutamolla:D Toisinsanoen läpiajon sattuessa breakaway arvo ottaa agilityn paikan.

Agility on se kaiken tärkein arvo mielestäni, mitä enemmän sitä paremman refleksit. Se on joku EA:n hassu mulitplier noille refleksi arvoille käsittääkseni.

Rebound control 80 on ihan yhtä toimiva mielestäni kuin 95, ehkä vähän kauemmas tippuu riparit mutta se taas toisaalta antaa aikaa reagoida niihin.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Ite oon kans tota agilityä arvostanu kyllä. Mistä on tieto peräisin että breakaway korvais agilityn läpiajoissa/vastaavissa? Vai oma havainto? Itellä taitaa arvot olla ->
hybrid

angles 92
läpiajot 81
Koipiväli 86
hanska korkea 89
hanska matala 88
maila korkea 89
maila matala 88

kiekonriisto 85
reboundit 86
tarjunnasta pal. 98

ketteryys 90
nopeus 80
pelisilmä 92

Näillä on parhaiten toiminu tähän asti (näillä uusilla asetuksilla). Aika paljon elää nyt noi kyllä et löytyy se paras.
Pituus 191cm paino 86kg
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Ok
Tuollahan on paljon mielenkiintosta juttua. Mut ymmärsinkö oikein noista et seuraavia on käytännös aivan turha viritellä -> poke checking, shot recovery (currently no effect?!) ja mikä puck playing? mulla ees oo tommosta tuol tuunattavana? :D Vai onkse vaa mun peukalo. Oon vähä miettinykki ku ei musta yhtään parempaa oo tullu vaikka oon jotain juttuja ostellu tohon. Natu kamoilla ois pitäny vaa pelaa kokoaja :D Onneks sentäs tommoset agressiivisuudet kestävyydet sun muut oon jättäny rauhaa :)
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

No tuo perustuu NHL09 arvoihin mistä EA:n edustaja sentään antoi infoa mitä arvot tekevät, nythän on turha odottaa mitään selvityksiä arvoista kun EA esimerkiksi myy kestävvys +5 jne parin euron hintaan. Tuskin sanovat ettei tämä mitn tee mutta osta silti:D

Shot recoveryllä kyllä on merkitystä, yksi tärkeimmistä arvoista jos ei jopa tärkein olla mielellään +90, mieluummin max jotta pääse ripareihin nopeammin liikkumaan.

Pohjimmiltaan kaikkein tärkeintä on se että saat ukot liikkumaan niin kuin haluat, pinna sinne tänne ei vaikuta ratkaisevasti kyllä mihinkään. Itekin joskus ilman noita hämppyvermeitä pelannut ja oikeastaan ihan samalla tapaa torjuu siitä huolimatta.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Shot recoveryllä kyllä on merkitystä, yksi tärkeimmistä arvoista jos ei jopa tärkein olla mielellään +90, mieluummin max jotta pääse ripareihin nopeammin liikkumaan.
Rebound controlliin pojot niin ei tarvii niihin ripareihin kurotella ;).

Aika henkimaailman juttuja nää tuntuu välillä olevan sekä pelaaja- että maalivahtipuolella. Tuolla EASHL-foorumeilla on kyllä hyvin juttua mokkeasioistakin.. Kannattaa niitä plärätä läpi.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Rebound controlliin pojot niin ei tarvii niihin ripareihin kurotella ;)

Näyh, tuo on niin 09:siä kuin vain voi olla:D Ihan sama mitä siinä on niin välillä tippuu viereen eikä kerkiä reagoimaan jos ei ole shot revocerya tarpeeksi.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Mitäs näppäimiä te käytätte ku teette noita torjuntoja ku itellä tuppaa kaikki torjunnat tuleen tolla LT/L2 näppäimellä?:confused:
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Mitäs näppäimiä te käytätte ku teette noita torjuntoja ku itellä tuppaa kaikki torjunnat tuleen tolla LT/L2 näppäimellä?:confused:

Väittäisin ettei pitkässä juoksussa hyvä heilu jos rupeaa yrittämään oikealla tatilla manuaalisesti torjua:D

Jotkut saataa käyttää oikeata tattia onetimereissa mutta itse en siihen koske, paitsi yhdistettynä R1 kanssa esim diving poke checkiin. Eiköhän se L2 se tärkein nappi ole kun se myös sulkee kiekon.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Juu L2:lla vaan torjunnat, oikeella tatilla yleensä onetimereita kurottelen jos oon myöhässä tai ripari pomppaa jonku lapaan ja on kiire toiselle kulmalle. Usein sillä perhos liulla kerkiää niihinkin. Eli parempi jättää se oikee tatti rauhaan kokonaan, jos ei tiedä mitä tekee sillä kun voi tyriä helponkin vedon jos painelee väärään suuntaan jne.
Ite oon kans tota shot recoveryä pitäny arvossaan just riparien takia. Oon kokeillu myös et rebound control on lähes tapissa ja kylhä ne siihen putoo eteen vähän lähemmäs, mut ei auta vaik ois kuin lähel jos botti siinä on sohimassa, se lyö sisään ennenku veskari ehtii peittää + ne vedot jää välillä niin lähelle eteen ettei taho tietää missä kiekko on. Eli ite suosittelen panostamaan siihe shot recoveryy ennemmin ku rebound controliin. Mut jokanen torjuu tyylillään :) Toiset hyvin toiset vähän huonommin.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Tässä on taas testailtu erilaisia juttuja ja nyt tuntus siltä että tol koolla ois väliä myös reaktioihin. Elikkäs pituus vaikuttaa siihen ketteryyteen ja ketteryys niihin reflekseihin, ni oon omalla kohalla tehny semmosen huomion et pidempi veskari reagoi vähän hitaammin heikomman agilityn vuoksi (Ja tämä agility ei siis näy numeroina missään, turha siis laittaa pituutta 170cm ja ihmetellä jos agilityn arvo edelleen se 90 tjsp). Elikkä jos löytyy kykyä sijoittua hyvin ja näpit toimii muutenkin ok ni melkeen suosittelisin veskarille mittaa 180-183cm, itellä 183cm. Noilla mitoilla se sijoittuminen alkaa olla jo kohtuu tärkeää ku ei ne jalat yllä tolpasta tolppaan, mutta ehit varmasti paremmin kulmalta kulmalle nopeessa tilanteessa ja todennäkösesti kerkiää se hanskakin nousta sieltä kiekon tielle. Toki jos sormet on ku metsurilla ni parempi ottaa se +190cm pitkä veskari ja toivoa et vedot tulee suoraa eikä suurempia poikittais liikkeitä etenkään läheltä tarvi tehä :)
Kovempia jengejä vastaan se vaan ei tahdo riittää että saat ne suorat vedot kiinni, eli pitää niitä paraateja ottaa useampikin, jos meinaa pelin voittaa. Siksi suosin ite paremmin liikkuvaa kuin paremmin peittävää veskaria, koska yksikään veskari ei ole niin iso etteikö tarvis myös liikkua.

Ja mielelläni vastaan kysymyksiin tosta moken hommasta, jotta saatas enempi osaavia ihmismokkeja tonne kentille, koska alan olee melko täynnä tota "bugiranne" valitusta.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itte pelaan 170cm mittasel ja 64kg painaval mokel. mun mielestä se on aika nopee.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itte pelaan 170cm mittasel ja 64kg painaval mokel. mun mielestä se on aika nopee.

Kannattaa kokeilla 10cm pidempää ukkoa. Itekkin olen tuolla kokeillut ja ihan järkyttävää, kun normaalit vedot siniviivalta voi mennä veskarin yli maaliin. Ite harvoin pelaan veskarina, mutta pituus on 178-185.

Tosta painosta en sitten yhtään tiedä miten vaikuttaa.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Pitkä ukko = Ulottuvuus ok, läheltä ylös nousevat kudit uppoaa hitaiden refleksien takia, ja puikot _jatkuvasti_ auki. Pituus vähentää agilityä, kuten jo sanottu.

Painava ukko = Peittää paremmin, nousee ylös hitaasti, sivuttaisliike älyttömän hidasta = wrapit menee usein. Paino vähentää speediä.

Itse pelaan muistaakseni (?) tämmösellä setupilla:

Hybrid 183/76

Angles 92 (?)
Breakaway 84 (?)
5 Hole 90 (?)
Glove high 92
Glove low 91
Stick high 92
Stick low 91

Shot recovery 99
Rebound control 92 (?)

Vision 95
Agility 93 (?)

Ja ihan hyvin pelittää. Vaikka kuinka hyvin olet tuunannut ukkelisi, ei mikään poista sitä faktaa, että puolustajat tekee maalivahdin :)
 
Ylös Bottom