Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itse torjun lähes aina sillain et ku veto lähtee niin LT(L2) pohjaan ja oikealla tatilla siihen suuntaan mihin kiekko lähtee. eniten ehkä täällä hetkel harmittaa noi ajoittaiset jäätymiset, esim. joskus tulee ripari vähän sivuun, niin mokke jäätyy ja maali jää tyhjäksi, tämä siis vaikka LT on kokoajan pohjassa. myös ajoittaisia tolppaan jumiutumisia tapahtuu, varsinkin tolpalta tolpalle siirtyessä.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itse torjun lähes aina sillain et ku veto lähtee niin LT(L2) pohjaan ja oikealla tatilla siihen suuntaan mihin kiekko lähtee. eniten ehkä täällä hetkel harmittaa noi ajoittaiset jäätymiset, esim. joskus tulee ripari vähän sivuun, niin mokke jäätyy ja maali jää tyhjäksi, tämä siis vaikka LT on kokoajan pohjassa. myös ajoittaisia tolppaan jumiutumisia tapahtuu, varsinkin tolpalta tolpalle siirtyessä.
Sen voin varmuudella sanoa kyllä että tosta oikeen tatin hipelöinnistä ei oo mitään apua. Ainostaan jos on tilanteesta myöhässä esim onetimeri niin voi sillä koittaa vielä kurottaa muuten väärän aikaa tökittyny enempi haitallinen kuin hyödyllinen.
Ja sitte tosiaan ois kiva jos tohon NHL11 mokke faceliftiin ois tota tolpasta irtautumista vähän hiottu vielä, turhan usein myöhästyy onetimerista kun veskari potkasee "tyhjää" kun yrität poikittais liikkeeseen lähteä. Ja tämä siis pääasiassa kun syöttö tulee sieltä päätyviivan takaa ja joudut sitä tolppaa pitämään siltä varalta että se kelmi yrittää vanhanaikaista syötön sijaan.
Tolpalta tolpalle siirryttäessä en ole jumiutumisia kohdannut, ainostaan jos yrittää liian nopsasti peittää myös sen etuyläkulman niin saattaa käärmeenkieli vilahtaa ja sitten keräillään kiekkoa häkistä :D Mutta tästä voi syyttää vaan omaa sormi"näppäryyttä"
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itel on about 300 peliä täs 10 ja noin 600 peliä 09 maalivahtina alla, ja lähtisin kyl tällä kokemuksella väittään et tosta oikeesta tatista on hyötyy. en tiedä sit et kuinka paljon kauvempaa tulevissa vedoissa, mut lähitilanteissa ja läpiajoissa toi on kyllä kullanarvoinen ainakin itelle:)
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Itel on about 300 peliä täs 10 ja noin 600 peliä 09 maalivahtina alla, ja lähtisin kyl tällä kokemuksella väittään et tosta oikeesta tatista on hyötyy. en tiedä sit et kuinka paljon kauvempaa tulevissa vedoissa, mut lähitilanteissa ja läpiajoissa toi on kyllä kullanarvoinen ainakin itelle:)
Itellä kympissä vajaa 800 peliä tolppien välissä ja en ole missään vaiheessa kokenut tarpeelliseksi tohon oikeesee tattii kajoamista, etenkin läheltä kun menee sitä vaiston varasesti sohimaan ni sitte ku kaveri ampuuki toiseen suuntaa? Reaktiot ei ihmisellä kyllä riitä kattomaan kovin läheltä mihin se veto lähtee. Parempi ollu vaan sijottua oikein ja l2:sta veikkaan että täysin sama vaikutus ku oikeesee suuntaa tolla oikeella tatilla räpeltäminen. Asia erikseen sitten noissa jos olet jo jäissä ja pitäs jonnekki kauemmas vielä kurottaa.. Mutta joo kukin tyylillään ihmettelen vaan ylimäärästä tatin sohimista ;)
Ois tietty kiva taas saada joltain pelintekijältä mielipidettä näihin asioihin.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Jooh ja nyt taas vähän pelejä lisää pelanneena ni toivottavasti tohon NHL11 ne ois saanu jotain tehtyä tolle ripari hässäkälle eli et se veskari tekis mitä käsketään eika lähtis omin nokkinee peittelee siitä edestä kiekkoa. Usein animaatio on liian hidas ja joku tökkäsee kiekon siitä alta maaliin. Parempi ois vaan ku pysys siinä V:ssä ni ei ois mitään hätää. Ja se kun kiekko pomppaa ylös niin että se veskari kanssa osuisi siihen kiekkoon huitomalla eikä 9/10 ohi ja hirvee paniikki ku se viimeistelee vielä sitä animaatiota ja kiekko lepäilee siinä vieressä.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Olen tiennyt että jonkunlainen automaattitorjunta tolla veskalla välillä on,mutta sitä en tiennyt että ei tarvi mitään tehdä niin veska torjuu. Eihän siinä ole mitään järkeä. siirtyy kiekon eteen ja tekoäly torjuu?Eihän siinä tarvi mitään osaamista.

Itse olen pelannut nyt n.150 pelii veskana prosentilla 87-88 ja torjun kyllä itse,paljon hauskempaahan se on,välillä se venyy automaattisesti ihme torjuntoihin.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Olen tiennyt että jonkunlainen automaattitorjunta tolla veskalla välillä on,mutta sitä en tiennyt että ei tarvi mitään tehdä niin veska torjuu. Eihän siinä ole mitään järkeä. siirtyy kiekon eteen ja tekoäly torjuu?Eihän siinä tarvi mitään osaamista.
Aika harvassa ne hyvät veskarit kuitenkin on että kyllä se vissii jotain osaamista kumminkin vaatii :)
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

ja varmaankin johtuu siitä että suurin osa haluaa torjua itse:)
Kyllä se automaatti hoitaa homman vaikka ite räpeltäsit mitä, sen toki voi saada sekasin ja sit soi taas omissa. Voi vaikka koittaa painaa aina vasempaan suuntaan, torjuu myös oikealle tulevat vedot. Mutta enempi tossa onkin tärkeetä ja haastavaa se sijoittuminen ja sitte ne onetimerit. Automaatioita kun et saa pois päältä vaikka kuin haluaisit. Ja onse hyvä olla vähän avustamassa, eihän tossa ois mitään järkeä jos pitäs kaikki torjunnat tehdä ite, kyllähän pelaajillakin se kiekko pysyy lavassa automaattisesti ei tarvi tehä mitään sen eteen ettei se karkais. Tattia voit pyöritellä miten huvittaa ja kiekko on ja pysyy lavassa.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan Ihmismoket

Elikkä nyt on tullu koklailtua NHL11 maalissa olemista ja tuntuu taas paremmalta ku edeltäjäänsä nähden. Tähän mennessä huomannu seuraavia

- Tolpista irtosi paremmin, eli voi pitää sitä tolppaa rauhassa vanhanaikasen varalta ja vielä kerkiää torjua onetimerin jos tuleekin syöttö, ei tarvitse aavistella niin paljoa. Kyllä se veskari oikeassakin elämässä hyvin potkasee itsensä tolpasta irti

-Vähän näyttäisi siltä että pelityyli tulee muuttumaan enempi maskista tuleviin laukauksiin ja kauempaa ammuttaviin onetimereihin. Kiitos paremmin onnistuvien syöttöjen katkojen.

-Maskilla tuntu olevan vähän enempi vaikutusta eli joutunee nielemään takaiskuja suorista laukauksista ruuhkan takaa. Harmittaa varmasti mutta on realistisempaa.

-Ei enää niitä yliluonnollisia ohjureita päänkorkeudelta puikkoihin!

-Mielenkiinnolla odotan mikä on tilanne nytten ison ja pienen veskarin kohdalla. Itse tahdon hyvän liikkuvuuden ja siksi 186cm ollut melko maksimimitta mitä kympissä olen käyttänyt. Ja demon helpissä näkyi pelaajien atribuuteille selitykset mutta ei mokeille, toivotaan että ne näkyisi sitten kokoversiossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Itsekin kokeilin pikaisesti tuossa NHL 11 demossa moken hommaa. Pohjiltaan tosiaan mennään jo tuon kympistä tutun kaavan mukaan, mutta tarvittavia viilauksiakin on onneksi tapahtunut. ArGo noita itseasiassa jo aika ansiokkaasti tuossa listasikin, joten jätän omat lätinät hieman vähemmälle. Tein nimittäin aika lailla samoja huomioita itsekin. Noiden uudistusten ansiosta mokkeilu tuntuu varmasti taas astetta tuoreammalta ja mielekkäämmältä tuossa uudessa versiossa.

ps. Muokkasin ketjun otsikon käsittämään koko EA:n NHL pelisarjan ihmismoket. Aiemminhan tässä oli otsikossa pelkkä NHL 10. Keskustelua voi siis jatkaa tässä samaisessa ketjussa aivan normaalin malliin. Toivottavasti saataisiin vielä lisää innokkaita keskustelijoita mukaan tähän ketjuun jakamaan kokemuksiaan tuosta maalivahdin toimesta. Pystytään varmasti porukan kesken jakamaan hyödyllisiä vinkkejä toisillemme ja sitä kautta myös kehittymään paremmin.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Joo, kokeilinkin itse erilaisia juttuja, ja kun rankkareita vetelin, huomasin että on menty realistisempaan suuntaan, veivit eivät uppoa läheskään aina ja hyvin ammutut laakit uppoavat kauempaakin!

Kokeilen vielä päivällä lisää ja laittelen lisämietteitä, tällä hetkellä näyttää hyvältä!
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Aikalailla samaa kauraahan tuo NHL11:ssä näyttäisi olevan, tolppien kanssa ei ole itellä ollut koskaan ongelmia NHL10:n aikana, siinä vaan ei pidä olla liimautuneena liian pitkään :) Animaatioita oli hieman hiottu NHL11:ssä, ei ole niin kankeita osa animaatioista, mutta onhan tuolla edelleen nuo älyttömästi nyppivät "heitänpä tästä selälleen, kun en muutakaan keksi"- animaatiot, mutta onneksi niitä nyt ei kovin paljoa tule. Kiekko olkapäällä-tilanne tapahtuu ehkä jopa vielä useammin NHL11:ssä, mitä sitä kympissä koskaan näki, kympissä tuo oli helppo hoitaa pois, kun vaan sivuttaisliikkeellä liu'utti kiekon olkapäältä pois, NHL11:ssä tuntuisi kiekko olevan liimalla kaverissa kiinni. Maskivedot uppoaa ainakin noiden NHL-joukkueiden toimesta surullisen usein, vaikka itse olisi paljonkin vastassa, toivottavasti tuohon saa attribuuteilla hienosäädettyä omaa ukkelia parempaan suuntaan. Vetojen terävyys on parantunut aika paljon, joka tuo aika paljon, omasta mielestäni negatiivista, yllättyneisyyttä veskaritoimintaan, mutta tietenkin kenttäpelaajan näkökulmasta parannus on hieno.

Haastavinta tässä edelleen touhusta tekee sen, että EA:n mielestä on täysin realistista, että ukko seisoo selkä veskariin päin, ja pystyy lavan kannalla lämäämään täysin tarkan tulisen lämärin ylänurkkaan.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Njaa, pelasin juuri veskaria tuossa NHL11:demossa, kun vihulle tuli jäähy. Meikäläisen piti itse luistella vaihtoon, eikä ukko lähtenyt sinne raketin lailla automaattisesti, niinkuin NHL10:ssä teki, ja tämän lisäksi pystyin itse pelaamaan kentälle tulleella ekstraukolla. Aika jees tuommonen uudistus. Samoten veskarin luistelu on hieman sulavampaa ja veskari ottaa vastaantulevia kiekkoja mailallaan jo kohtalaisen hyvin haltuun, siirtää jopa mailaa jos kiekko on menossa ohi luistelulinjasta, toisin kuin NHL10:ssä.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

^Kuulostaa ihan hyvältä, kympissä tosiaan jos ei kiekon kanssa just samalle raiteelle osunu ni sit tuli kiire :D Toi ois EASHL:ssä hieno homma myös jos pystyy sitten sen kuudennen pelaajan pelaamaan ite. Voi ehkä olla joskus jopa järkeä ottaa se veskari pois viimeminuuteilla jos tarvis häkki tehä. Tai en tiiä mut eipä ois ainakaa botti sohimassa siel omia kuvioitaan.

Ja tota veskarin liikkumista hivenen vaikee viel arvioida ku pelit offline ni liikkuu ylikiltisti mihin käsketään (enkä tarkota sitä kiekon haku luistelua). Vaikka ois täydellinen yhteys ni ei se ole niin hyvä kuin offline. Eroa on. Ja sitten kun saa sen oman veskarin käsiin ni ei sekään ole yhtä näppärä liikuteltava kuin joku Kipperi. Ainakin kympissä noiden "oikeiden" veskarien käsittely oli kevyempää kuin sen oman virityksen vaikka saattovat olla paljonki laardimpia. Mutta eipä tässä kauaa tarvi ootella ni pääsee rakentelemaan sitä omaa. Saa nähä kuin nopsaa sitä lyö taas rahalla ne atribuutit :D Kympissä aika kiltisti pelasin kyllä kaiken mahollisen ja sit nää 3x venize trophtyt ja vastaavat jätin suosiolla väliin.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Joo, mulla meni kympissä noiden veskaribuustien aukipelaamiseen monia tunteja aikaa, oli silloin juuri käsi leikattu ja muutaman viikon saikku päällä, niin ehti pelaamaan. Nyt ei ole aikaa, eikä kyllä kiinnostustakaan pelata tuota offlinep*skaa, niin eiköhän se 50e psn-kortti verkkokauppa ahvenanmaalta ole se ainoa oikea vaihtoehto..
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Njuu, ei tuota varmaan BaPissakaan ollut kympissä, en ainakaan muista että olisi päässyt itse missään vaiheessa ohjailemaan kenttäpelaajaa. Saapa nähdä, kyllä tuo olisi hyvä toimia tolla tavalla EASHL:ssäkin, ärsyttävää muutenkin kympissä tuo veskan automaattinen lähteminen vaihtoon, kun R1:sellä pystyy vihu toimittamaan sen kiekon tyhjään maaliin.
 
Vastaus: EA:n NHL pelisarjan ihmismoket

Njuu, ei tuota varmaan BaPissakaan ollut kympissä, en ainakaan muista että olisi päässyt itse missään vaiheessa ohjailemaan kenttäpelaajaa. Saapa nähdä, kyllä tuo olisi hyvä toimia tolla tavalla EASHL:ssäkin, ärsyttävää muutenkin kympissä tuo veskan automaattinen lähteminen vaihtoon, kun R1:sellä pystyy vihu toimittamaan sen kiekon tyhjään maaliin.

Niin tosiaan VS peleissä oli ei muualla. On kyllä välillä hauskaa tuo veskarin lähteminen vaihtoon kympissä esim. kun kiekko on siinä metrin päässä saattaa se mokke lähteä salamana vaihtoon ja vastustajalla on hyvät saumat tökätä se kiekko vaikka sinne maaliin. Sitten taas vastaavasti joskus, kun kiekko on toisessa päässä saa itse luistella sinne vaihtoaition viereen ja eihän se siltikään mene sinne penkille vaan saakin jäädä hillumaan keskialueelle...Mutta tosiaan olisi hyvä, jos voisi itse luistella sinne vaihtoon ja sitten sen jälkeen ohjata sitä pelaajaa, joka tulee vaihdosta. :)
 
Ylös Bottom