Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Niinkun oon tuonne operationsportsin foorumillekin tarinoinut, niin oon aikalailla satavarma, ettei noilla veskareiden pelityyleillä ole mitään merkitystä mihinkään reaktioihin, ylösnousemisnopeuksiin jne, vaan ero tulee puhtaasti vain buustien hintaeroista ja lähtöpisteistä/attribuutti. Standupilla vetelen ite, sillä saa selkeesti parhaimman ukon tehtyä, ainakin omaan kouraan sopivan. Kympissä pidin speediä yleensä 90:ssä, mutta tässä on tarvinut speed tiputtaa 75:een ja nostaa agility 95+, koska nopeempi ukko karkaa itselläni lapasesta usein, jos hyökkääjä kovasti pääsee edessä veivaamaan ennen vetoa. Kympissä pelasin 193/91,3- ukolla, nyt pelailen 188/88,1:sellä ja hyvin toimii, isompi ukko nostaa yläkulmavetoihin kädet selkeesti hitaampaa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Jees nyt löysin yhen jutun mikä parans peliäni selkeesti -> Löin läskiä kylkiin vähän lisää ni rauhottu ton veskarin liikkeet kummasti nyt pystyy lähitilanteissa hallitsemaan ukkoa eikä ajaudu aina ohi jos joku vähän veivaa siinä edessä. Kyllä tässä vielä jotain saadaan aikaan :rolleyes:
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nonni nyt on löytyny asetukset joilla pystyy jo vaikuttamaan pelin kulkuun muutenkin ku imuroimalla :p Palasin hybridi veskariin millä jo kympissä pelasin. Ei varmaan ihan yhtä hyvä kokonaisuus mitä standilla saa mut nousee jäistä nopeammin (animaatio parempi) Eli kenzylle kans on niissä tyyleissä muitakin eroja kuin se alku asettelu atribuuteille :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Joo, oon huomannut kanssa, ja tonne operationsportsin sivuillekin siitä kirjottelin, että selkein ero on kyllä jo se, että Standup-veskari nousee polviltaan "hypähtämällä" molemmilta jaloilta suoraan ylös, kun Hybrid ja Butterfly nousee yhden jalan varassa pitäen toisen patjan jäässä, Standupilla näinollen on 5hole herkempi kuin noilla kahdella muulla, ja sen voi osaavat hyökkääjät kattoa tosiaan tuosta pystyynnousuanimaatiosta. Itsellä on nyt overall 88 ja nollapelejä tulee aina pari päivässä n. 6-8 pelatusta ottelusta, hyvin toimiva setuppi, mut välillä tulee melkosia maaliryöppyjä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Yhden huoneen säännön myötä meikäkin kokeili tuota molkena pelaamista, pari otp:tä ja klubin kanssa kaksi matsia.

Onhan tuo kenttäpelaamiseen verrattuna aika mielenkiintoista puuhaa, syke on korkealla koko ajan ainakin alkumatseissa :)

Rookiekorttimolarilla on välillä statit vajaat ja maaleja syntyy sen vuoksi suorista vedoista etc. mutta sijoittumisella saa jo ok pelejä pelattua.

Läpiajoihin ja 2-1siin kun vielä saa vähän varmuutta niin tippuu gaa:kin vähän.

Hauskaa puuhaa kyllä, ja loppuklubikin pelaa vähän tarkemmin puolustusta kun on ihminen kehissä tolppien välissä :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

En tiiä mitän on tapahtunu, mut aika usein nyt ku tulee se lirukiekko kaukaa ni veskari ottaa sen mailalla haltuun eikä tee typerää polvilleen ja ripari kaverille torjuntaa? Ei oo kukaan vielä maalia onnistunu tekemään? Ite oon kerran vastapuolen veskarille avannu kiekon eli jos tyhjät on vastassa ni tässä onnistunee se maalinki teko :D Ja onkos ketään viel saanu heittäytymis animaatiota omalla mokellaan? Tilanteita ois missä sitä tarvis mutta ei se tee ainakaan oma-alotteisesti.. Ohjekirjassa on kylkitorjunta R1 + oikee tatti vasen/oikee, mut sit sielä on "heittäytyminen R1 + oikee tatti <- ei mitään suuntaa sille annettu? Mikähän torjunta kyseessä ja miten ton tekee ku ei auttanu tatin pohjaan painaminenkaan mitään? Ja sielä oli erikseen se vastaan heittäytyminen eli ei ole sekään.
Viime viikko suju jo paremmin kokonaisuudessaan tais joku rapia 90 olla torjuntaprosentti ja 1,5 päästettyjen maalien ka. Ja aulaa tuli myös pelattua jossa sitte tuli näitä rökäle tappioita sekaan ku kavereille ei puolustaminen maistu sitte yhtään :rolleyes: Pelkkää kerhopeliä kun pelais ni ois varmaan vielä selkeesti paremmat nuo statsit. Ukkelin koko nyt 191cm ja paino tais olla 86,7kg jos oikein muistan. Kokonaisuus 92 ja korttina supertähti.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Jeps, tuon mailakatkon se tekee, joskin pari kertaa on itelle käynyt semmonen hazardi, että vaikka r1 on ollut pohjassa, on veska avannut silti matalana ja suoraan kaverin lapaan. Jos kiekon ottaa vastaan veskarille kylki vastaan luistelevaa vihua vastaan, niin veskarilla pystyy "kikkaamaan" viemällä kiekon kyljen suuntaan ja siitä vasta avaamaan... pari kertaa on tuokin tullut tehtyä. Ei taida tuota heittäytymistä olla kuin AI:n valikoimassa, ainakaan L2 pohjassa ei ole ukko koskaan yrittänytkään moista... ehkä mulla on anglesissa liikaa pojoja, kun ei ole moiseen tarvettakaan ;)

90 taitaapi olla standupin overall nytten, parit buustit vielä aukeamatta, tarvisi se 15. nollapeli saada pelattua jne.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

voiskos joku tietävä kertoo,kun mulle on tullut sellanen ongelma ihmisveskana onlinessa ja be a prossa, että aina kun veto tulee maata pitkin ja torjun sen, sitten yritän sulkee kiekon niin se vetää sen omista längistä maaliin aina. alkaa vähän rasittamaan jo. aluksi luulin että botti ehtii tökkii sen sisään, mutta olen alkanut katsomaan uusintaa niin ei se botti ole lähelläkään, vaan itse imasee.? jonku sortin bugi vai löytyykö kokeneemmilta neuvoja?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Juu. Älä sulje sitä kiekkoa. :) Ei se kolmiosulkeminen toimi, koitapa vaikka pokettaa se kiekko pois tieltä, jos jännittää liikaa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

jees täytyypä kokeilla.refleksinä tullu toi sulkeminen heti kun kiekko tippuu.pitää teipata se kolmio ettei pysty painan:) eli siinä siis on joku bugi homma kun se tekee noin?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

No se manuaalisulku ei toiminut kympissä, eikä se toimi sen paremmin tässäkään. Turha nappula.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Kyllä ite sitä manuaalipeittoo käytän välillä ku tiedän varmasti et se kiekko on siinä edessä, välillä se vaan on pakko etenki jos näkee että vastustaja siihen on eka tulossa eikä oo ikinä sitä kyllä omiin heittäny? :D Onko joku satunnainen kerta vai tekeekö aina niin? Jos tekee ni pätkä nauhalle ja EA:n foorumeille. Ja tuo pokettaminen kyllä aika hazardia :D Vielä epätodennäkösempää osua siihen kiekkoon. Tuon poketuksen pitäs just olla se mailalla siivous siitä edestä niinku AI tekee.. Mikähän taas ollu ettei meille oo voitu moista temppua antaa käyttöön, meidän poke melkosen paska :D
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mjoo, mulla on nytten hanska- ja tuupparirefleksit kaikki 95, angles 99, agility 99, vision 99, speed 70, 5hole 85, shot recovery 85 ja rebound control 75 muistaakseni. Toiminee ihan hyvin, ainaki ArGoa vastaan pelitteli ;)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Sama homma on ollut tälläkin suunnalla. Eli aikalailla totutellessa on mennyt alku tälläkin suunnalla. Viime aikoina on mennyt useasti jo todella hyvin(välillä jopa aivan loistavasti), mutta aina välillä pääsee palaamaan todellisuuteen huonomman ottelun merkeissä. Joskus on vain yksinkertaisti niitä matseja, että ei vain tunnu jäävän nuo kiekon kiinni. Kerhopeleissä tosin tulee harvemmin noita todella huonoja hetkiä. Tiivis puolustus edessa auttaa tässä kuitenkin sen verran paljon. Toki niissäkin saattaa joskus joutua useampaan otteeseen venymään parhaimpaansa ja otteluja voi mielestäni edelleenkin voittaa loistavan maalivahtisuorituksen ansiosta. Toki tälläisissäkin tapauksissa sen pakan täytyy olla myös siinä edessä kunnossa. Välillä on sitten toki niitäkin matseja, jolloin tylsyys meinaa iskeä tapahtumien puutteen takia.

Päällisin puolin fiilikset on kuitenkin enimmäkseen positiivisen puolella. Toki sitä itsekin toivoisi kovasti, että EA kuuntelisi meidän ihmismokkejenkin palautetta. Mielestäni ihmismokkena pelaamiseen pitäisi pikemminkin kannustaa pelaajia. Toki se on mukavaa, että homma säilyy haastavana, mutta sen ei pitäisi missään nimessä estää noiden tässä ketjussa kaivattujen uudistusten tekemistä. Aivan liian vähän näitä kolleegoja nimittäin tulee perus EASHL- mittelöissä vastaan.

Itellä veskan raamit on tällä hetkellä seuraavanlaiset: 188 cm ja 90 kg.
Välillä on toki tullut kokeiltua sekä tuota pienempää että isompaa kassaria, mutta tuo koko on toiminut omalla kohdallani parhaiten. Luin aiheen tiimoilta Opertatiosportsin foorumin maalivahtiosiotakin. Siellä aika moni oli sitä mieltä, että isompi olisi parempi vaihtoehto. Täytynee kuitenkin nyt luottaa tässä asiassa omiin henkilököhtaisiin kokemuksiin:).

Veskan tyyppinä olen käyttänyt hybridiä kuten tein jo kympissäkin. Tuo mixi tuntuu jotenkin parhaalta oman pelityylin kannalta. Itselläni on tällä hetkellä alla Veteran- kortti ja sillä saan atribuutti valikossa arvoksi 84. Muutama buusti on tosin lykätty kylkeen ja pelin aikana rosterissa näyttää arvoa 87.

Loppuun tuli mieleen se, että osaako kukaan sanoa miten tuo breakaway arvo vaikuttaa torjuntatyöskentelyyn noissa läpiajotilanteissa? Onko hyötyä vai aivan täysin turha atribuutti. Olen nimittäin itse tainnut tuohon aina jokusen pisteen tuhlata. Huomasin vain tässä sen, että esim. tuossa Legend- buildissa siihen ei ollut laitettu pisteen pistettä. Tiedän toki sen, että nähin veskan atribuutteihin ei ole tullut tarkempaa selvennystä kehittäjien taholta, mutta ajattelin kuitenkin asiaa kysäistä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eipä siitä mitään maagista vaikutusta tunnu saavan, tärkeimmät arvot on refleksipuolelta hanska+tuuppari, 5hole ja angles, seuraavasta osiosta ehkä shot recovery, koska nhl11:ssä automaattinen kiekonsuojaus on poistettu, kannattaa rebound control jättää alhaiseksi, 70-75 arvoon, jotta veskari pyrkii sylkemään mahdollisimman kauas kiekot, liikepuolelta agility ja vision on tärkeimmät, loput tulee höysteenä. Speedissä itse pidän 75, koska nopeampi veskari "lähtee lapasesta" crosscreaseissa helposti, ja tulee ylitorjuttua vetoja. Buusteja +8 hanska ylä/ala, +8 maila ylä/ala, +8 agility, +5 vision, +5 5hole, +5 shot recovery nyt ainakin, itselläni on kokeilussa +5 poke check ja poke check-arvo 99, josko siitä olisi jotakin apua automaattisen sulun puuttuessa. Lähtökohtana kannattaa pitää agility 99 & angles 99, niin veska on crosscreaseissa ja muissa "mahdottomuuksissa" mahdollisimman hyvin mukana.

Vielä puuttuisi 2 nollapeliä 15:stä online-nollapelistä, jotta saisi angles +5-buustin vielä auki, sitten vain tuo 29 matsia lisää ja saapi legendakortin, niin alkaa veskariukkelikin olemaan jo ihan hyvässä kunnossa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eipä siitä mitään maagista vaikutusta tunnu saavan, tärkeimmät arvot on refleksipuolelta hanska+tuuppari, 5hole ja angles, seuraavasta osiosta ehkä shot recovery, koska nhl11:ssä automaattinen kiekonsuojaus on poistettu, kannattaa rebound control jättää alhaiseksi, 70-75 arvoon, jotta veskari pyrkii sylkemään mahdollisimman kauas kiekot, liikepuolelta agility ja vision on tärkeimmät, loput tulee höysteenä. Speedissä itse pidän 75, koska nopeampi veskari "lähtee lapasesta" crosscreaseissa helposti, ja tulee ylitorjuttua vetoja. Buusteja +8 hanska ylä/ala, +8 maila ylä/ala, +8 agility, +5 vision, +5 5hole, +5 shot recovery nyt ainakin, itselläni on kokeilussa +5 poke check ja poke check-arvo 99, josko siitä olisi jotakin apua automaattisen sulun puuttuessa. Lähtökohtana kannattaa pitää agility 99 & angles 99, niin veska on crosscreaseissa ja muissa "mahdottomuuksissa" mahdollisimman hyvin mukana.
Breakawayn arvo korvaa agilityn läpiajotilanteissa eli kyllä siihen vähän panostasin, Mhartik kympin aikana puhu että peli tulkitsee läpiajoiksi joitain muitakin tilanteita läheltä joten ikävää on jos sen arvo jätetty matalaksi. Pokecheckin arvon muuttelu ei vaikuta ihmismokkeihin, ei ainakaa auttanut kympissä tähän vissiin ei ole atribuuttien merkityksiä muuteltu. Rebound control vähän mysteeri koska oli arvo mikä tahansa ne kiekot saattaa pomppia joko kauas tai lähelle. Korkeallakin arvolla saattaa patjalla kenkästä siniviivalle sen kiekon. Shot recoveriakin väitetty hyödyttömäksi, ite en tähän osaa mitään sanoa, ite ainakin olen siihen pointseja laitellut.
Ja joo joku puhu ylempänä että isompi mokke on jenkeistä kivempi, mut kuten oikeessa elämässä ja täällä virtuaalipuolella taitaa ne parhaat moket tulla suomesta ;) Joten voi jenkit rauhassa pitää tankkejaan sielä maaliviivalla.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Juu, ei Hartikaisellakaan mitään faktaa tuosta breakaway-arvosta ollut, kun sen kanssa asiaa pähkäiltiin. Ei se tunnu vaikuttavan mitenkään läpiajotilanteissa, ainakin itse saan läpiajot ihan yhtä hyvin kiinni 75 breakawayllä kuin 90:lläkin. Siihen kuitenkin panostan pojot, kun legendakortti aukeaa tuossa loppuviikosta. Rebound control tuntuu vaikuttavan myös siihen, miten hyvin kiekko pysyy räpylässä, veto, joka on lähtenyt hankalasta kulmasta ja kovaa saattaa pienellä RC:llä pompata räpsästä pois vielä pelattavaksi, korkealla RC:llä veskarin räpylä pitää sen kiekon sisällä. Totesin tuon vaikutuksen eilen, ja jätinkin sitten RC:hen 85 pojoja. 91 on overall nytten, kun sain Angles +5-buustinkin vihdosta viimein auki.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Juu, ei Hartikaisellakaan mitään faktaa tuosta breakaway-arvosta ollut, kun sen kanssa asiaa pähkäiltiin. Ei se tunnu vaikuttavan mitenkään läpiajotilanteissa, ainakin itse saan läpiajot ihan yhtä hyvin kiinni 75 breakawayllä kuin 90:lläkin. Siihen kuitenkin panostan pojot, kun legendakortti aukeaa tuossa loppuviikosta. Rebound control tuntuu vaikuttavan myös siihen, miten hyvin kiekko pysyy räpylässä, veto, joka on lähtenyt hankalasta kulmasta ja kovaa saattaa pienellä RC:llä pompata räpsästä pois vielä pelattavaksi, korkealla RC:llä veskarin räpylä pitää sen kiekon sisällä. Totesin tuon vaikutuksen eilen, ja jätinkin sitten RC:hen 85 pojoja. 91 on overall nytten, kun sain Angles +5-buustinkin vihdosta viimein auki.
Joo pitää itekki vielä kokeilla tolla matalammalla breakawayilla, riparia oon pitäny kokoajan kohtuullisessa.
Itellä kokonaisuus 94, superstar kortti, eikä ees vielä buustit tapissa? Varmaa tulee legendan ja loppu buustien hommaamisen jälkee abouttia 96 overall, varmaan sais korkeemmaks jos levittelis tasasesti kaikkeen, mut ton about panostamal niihin mitä ite tuntuu tarviivan.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Joop, se overall sielä ominaisuuksien muokkaamismestassa lienee eri, kuin pelissä katsottuna, mutta eipä tuota overallia tosiaan kannata kovin paljoa tuijottaa, tärkeimmät arvot tappiin ja loput pisteet sitten sinne, mistä kokee hyötyä olevan... sen verran niukasti noista on tietoa, ettei viitsi turhiinkaan paljon panostella. +5 buustit on jokaisessa slotissa, poislukien glovet ja stickit + agility, joihin on lätkitty +8.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tulipahan se legendakorttiki vihdosta viimein tänään, 154 matsin jälkeen. Saa noilla ekstrapojoilla kyllä aika tautisen hyvän veskarin, standup-buildi overall 93, hybridi 90-91 ja butterfly 91-92. Tarvii ruveta taas setup-jumppaamaan.
 
Ylös Bottom