Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ruennu karvan verran närästämään nuo tilanne hidastukset tai niiden puute lähinnä. Ainaki omasta mielestä olisi kiva nähdä joku viime hetken seivi hidastuksena, mutta nyt ei torjuntoja näytetä juuri ollenkaa, näytetään katkoilla Seppo Kiven taklaus saldo tai joku muu yhtä kiinnostava asia.. Joo kympissä näyteltii liikaakin ja välillä oikeen mehusteltiin jotain aivan turhan päivästä suoraan syliin ammuttua vetoa..
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Juuh, ei torjuntoja näe highlight reelissä juuri ollenkaan, mutta samapa tuo... tärkeintä, että joukkue voittaa hyvän maalivahtipelin ansiosta ;)

Eilen oli aivan törkeä viive kaikissa peleissä, ihan sama millä puolella ja ketä vastaan pelattiin. Yhdestä pelistä jouduttiin lähtemään kesken pois, vaikka oltiin itse hostaavalla puolella. Veskaripelistä ei tullut yhtään mitään tuolla viiveellä, tarvi ruveta hetkeksi pelailemaan kenttäpelaajabuusteja auki BaPin puolella :|
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tota, tää oli jo kympin aikaan "tapetilla", mut onko tapahtunut muutoksia eli millä kuvakulmalla pelaatte? Monesti sillä "vakiolla" tuntuu että riparit jää pimentoon. Ei näe oikein kiekkoa ukon takaa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itse pelaan satunnaiset molari matsit "high" kameralla, ja riparit jotka jäävät maskiin tulee hoidettua sen pienen ja huomaamattoman sinisen viivan avulla :)

Hauskaa hommaa kyllä, vielä kun saisi heiluttua Hasekin tavoin tolppien välissä...Ehkä sitten Kinectin/Moven avulla joskus...
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tota, tää oli jo kympin aikaan "tapetilla", mut onko tapahtunut muutoksia eli millä kuvakulmalla pelaatte? Monesti sillä "vakiolla" tuntuu että riparit jää pimentoon. Ei näe oikein kiekkoa ukon takaa.
Joo siis kuvakulma vaihtoehdot on supistettu edellisestä. Enää käytössä be a pro high ja low. Ja ei tosiaan riparia siitä edestä nää että siinä sitä sit kököttää ja toivoo että oma sen siitä poimii tai jos rohkee on ni koittaa kolmiolla peittää. Se sininen "apuviiva" ei lähellä auta kyllä mitään, sitä kun rupeet sieltä ettimään ni oot jo myöhässä. Tilanne on hyvä ku kiekkoa ei nää voi olettaa olevansa sen edessä sillon :D Jos se sattuu viereen tulemaan ni aletaa olee myöhässä, etenki jos siinä maalilla jotain kuhinaa. Siinä kiekkossa vois sillon ku se on ton veskarin "takana" ni pyöriä joku pikku merkki joka näkys sitte veskarin läpi ni ois vähä realistisempi se tietosuus sen kiekon olin paikasta. Pelaajillehan tuota merkkiä ei siis tarvis näyttää ainoastaa mokeille tolla be a pro kuvakulmalla ja sillon ku se kiekko on sielä katveessa, enkä tarkota pelaajien aiheuttamaa maskia.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Juuh, jospa itekin kirjottelisin vihdoin tänne, kun sain luettua kaikkien muitten hyvät vinkit tuosta edeltä. :)

Eli HCK:ssa heiluttelen räpylää vaihtelevalla menestyksellä. Hiukan jo kympissä hääräsin maalinsuulla ja nyt uusimman version myötä tarkotus tehdä sitä vähän enemmän. Aika pitkälti samoja huomioita ja närästyksiä ollut itelläkin alkuun tän version kanssa kuin mitä muillakin tällä palstalla ja osaltaan tuo ihmismoket vs. AI-moket asettelun epätasaisuus on ajanu meikäläistä pelaamaan paljon myös pakkin tonttia, jota aikasemmin oon vakituisesti hoitanut.

Mutta asiaan, oma ukkoni on kooltaan (ulkomuistista) 190cm/88kg ja tuo buildi on ollu käytössä kympistä lähtien. Pituutena toi on hyvä omasta mielestä lähinnä sen peittävyyden takia ja toisaalta painoa oon pitäny "pienempänä" kun tykkään siitä liikkuvuudesta jonka se antaa noinkin pitkälle ukolle. Omaan tyyliin kun kuuluu ajoittain melko hektinenkin häsääminen sielä maalialueen tienoilla. Varsinkin läpiajoissa otan ukkoa ulos aina hyvän matkaa, että saa kulmat peittoon ja peruutusvauhtia kerättyä ennen ku kiekko on kohilla. Toisaalta sit taas rauhotan tilannetta sillä, että panostan enemmän attribuuteissa agilityyn kun nopeuteen niin ei lähe ihan lapasesta. :)

Tällä hetkellä on stand-up veskalla veteraani-kortti auki ja muutaman buustin avulla overal 85. Pääasiassa homma toiminu aika mallikkaasti (vaikka pelejä onkin vielä mv:llä tosi vähän), ja tällä hetkellä kerhon peleistä gaa oli kaiketi jotain 1,4 ja torjuntaprosentti sielä 90 paremmalla puolella niukasti. Aulan pelit kun ottaa mukaan niin gaa nousee muistaakseni pari kymmenystä. Kuten tässäkin ketjussa useat on maininneet niin kyllä ilman säädyllistä puolustusta on tässä versiossa hyvien statsien säilyttäminen täysin toivotonta.

Seuraavasta ArGon kommentista ajattelin jakaa muillekin omia kokemuksia, kun en huomannut aiemmista viesteistä mainintaa tästä mitä itse olen havainnu:
En tiiä mitän on tapahtunu, mut aika usein nyt ku tulee se lirukiekko kaukaa ni veskari ottaa sen mailalla haltuun eikä tee typerää polvilleen ja ripari kaverille torjuntaa? Ei oo kukaan vielä maalia onnistunu tekemään?

Noita lirukiekkoja saa ainakin suoraan pystyasennolla kiinni ihan vaan painamalla X-napin pohjaan kun kiekko lähestyy (täytyy pitää pohjassa, jotta säilyy hallinnassa). Tämä tietysti on kaikille tuttua aikasemmista versioista, kun lähti kiekkoa vastaan, mutta nyt tuo näyttää nappaavan sen vähän sivustakin ihan vaan paikalla ollessaan. Olen muutamassa matsissa käyttänyt ja toimii aika moitteettomasti. Tosin sen avauksen lähtemisen kanssa kannattaa olla nopea, ettei siihen ehdi hyökkääjät pokettamaan kiekkoa pois lavasta.

Tarkotitko argo tossa sun tapauksessa, että saat keikon lapaan ollessasi polvillaan, ja onko tohon mahdollisesti selvinny jo tarkka menetelmä/keino/jotain sellasta?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tarkotitko argo tossa sun tapauksessa, että saat keikon lapaan ollessasi polvillaan, ja onko tohon mahdollisesti selvinny jo tarkka menetelmä/keino/jotain sellasta?
Tarkotin just tuota et seisaaltaan se ottaa sen kiekon siihen lapaan vaikkei mitään painasikaan. Ite ny oon ruennu sit juokseen niitä kiekkoja vastaan X pohjassa jos kohti ovat tulossa ni saa pelin nopeesti käännettyä. Toi avaaminen paljo parempi tässä kun kympissä tai itellä tuntu kympissä et 95% avauksista lähti oikeesee laitaan, ei totellu kääntämistä oikein. Tässä ny oon sit kerinny vähä kattelee mihi laitaa ne omat painaa vai meneekö iha keskeltä läpi.
Toi kiekon saaminen toinen polvi jäässä lapaan ja räpylän alle taitaa olla ihan vain AI moken juttuja ei onnaa meillä ollenkaan. Mutta enpä sitä enää kaipailekkaan ku pystyy näppärästi suoraa availemaan. Kympissähän ku lähti tollei juoksee X pohjas vastaan ni saatto vetästä sen torjunnan ku kiekko kohalla ja ripari oli taas siinä eessä.

Omia mietteitä tässä tovin pelanneena nyt tätä ni alkaa tuo kuvakulma shokki olla ohi ja hyvin tottunu tohon be a pro kuvakulmaan. Kuva kulman selkeä epäkohta on kun se kamera pyörii siinä ni jos tulee poikittais syöttö läheltä ja painat suoraan sivulle niin ukko ajautuu aavistuksen ulos maalista eli ei mene suoraan toista tolppaa kohden vaan avaa etenkin jos lähellä maalia on kundi niin tälle kulman täysin auki. Toivon että ymmärrätte mitä tarkotan tuolla. Klassikissa kun kuva kulma ei käänny mihinkään niin tuntu että moken sai paremmin liikkumaan juuri sinne takakulmalle eikä ajautunut ulos. Tietty sitä vois R2:lla ohjaille sinne mutta ei se peitä mitään ja jäissä ollessa toi R2 ei tolppaan tarraa ellet aivan kohillaan ole. Seisaaltaan sitte saa jo vähä kauempaakin yhteyden tolppaan.
Koon kanssa palasin nyt kympin juttuihin eli pituutta se 186cm. Painoa vähän enempi kun kympissä toistaseks eli oisko 87,2kg ollu nyt, kympissä oli 83kg. Vähän paremmin on nyt kerinny niihin läheltä tuleviin onetimereihin eikä ongelmaa peittävyyden kanssa ole ollu päinvastoin tuntuu että ne kädet toimii paljon nopeammin läheltä tuleviin vetoihin. Eli ite kuulun kyllä aavistuksen pienempiä veskareita suosivaan ryhmään, liikun myös melko paljon siellä maalissa joten kovin suuri ei sovi lapaseen sitten millään. Tuntuu kun jotain säkkiä raahais perässä jos kovin iso on veskari ja nousee torjunnoista kuin lahna.
Tilastot on tasaseen parantuneet, aika rumissa luvuissa ne alussa kävikin.. Päästettyjen maalien ka taitaa olla 1,7 ja torjuntaprosentti 89,5%. Aivan helvetin hitaasti nuo kehittyvät kun pelejä jo sen verran takana. Viikkotilastoissa vastaavat lukemat pyöriny nyt 1,3 ja 92% eli selkee parannus tapahtunu, tulee vaan vähän viivellä tonne kokonaisuuteen.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Normaalisti tekisin kaiken juuri toisinpäin, eli en todellakaan antaisi neuvoja vastustajille, mutta veskaroinnin ollessa näin tabu änärisarjassa, on mielestäni ihan ok neuvoa porukkaa. Tuosta sivuttaisliikkeestä - angles-arvo vaikuttaa siihen, jos sulla on angles alle 99, ukko ei aina crosscreaseissa liiku tolpalta tolpalle, vaan tolpalta etuviistoon, jolloin se tolppa, jonne olet liikkumassa, jää aavistuksen auki. Näissä auttaa se, että käytät R2:sta ns. modifierinä sivuttaisliikkeessä, eli näpäytät R2:sta, jolloin se tekee sen tolppaanliimautumisanimaation, mutta jättää liikkeen kesken. Sivuttaisliike on tuolla tekniikalla nopeampi, ja silti pidät mahdollisuuden myös yläpesätorjuntaan avoinna, etkä menetä sitä, niinkuin L2+R2-kombolla muuten tapahtuisi. Itse olen, jos ette ole jo huomanneet jäällä, aika kova heilumaan maalin edessä, kun siinä ukot häärää pokecheckiensä kanssa, ja suurin osa hääräämisestä tapahtuu R2:sta naputtelemalla. Toimii melkosen hyvin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Joo, kiitos taas kerran loistavista vinkeistä. Tuota napauttelua täytyy harjotella. Itse olen kanssa huomannut et se tolppaanliimautumisjuttu siirtää ukkoa nopeiten. Pari kertaa käynyt vaan silleen et ukko on jäänyt sit tolppaan kiinni hetkeksi ja siitä on rankaistu. :rolleyes: Ja tosiaan tuo Argon havaitsema kokojuttu --> eli ei tarvitse välttämättä olla 183/77 et ukko liikkuu tarpeeksi ketterästi. Isommallakin pärjää viel. Ja tuota liruhommaa pitää kokeilla kans. Oon tosi vähän pelannut, mut mulla ne on tullut silleen et oon torjunut ne siihen pakille haettavaksi. En oo yrittänyt peittää tai ottaa haltuun.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itsehän pelaan 196cm/93,1kg ukolla, joka näillä arvoilla toimii kokolailla kivasti:

Standup-build

Angles 99
Breakaway 90
Glove high: 96
Glove low: 96
Stick high: 96
Stick low: 96

Rebound control 90(?)
Shot recovery 80(?)

Agility 99
Speed 74
Vision 99
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itsehän pelaan 196cm/93,1kg ukolla, joka näillä arvoilla toimii kokolailla kivasti:

Standup-build

Angles 99
Breakaway 90
Glove high: 96
Glove low: 96
Stick high: 96
Stick low: 96

Rebound control 90(?)
Shot recovery 80(?)

Agility 99
Speed 74
Vision 99
Kattelinki tossa ku viimeks teitä vs pelattii että olit melkosesti suurentanu mokkees viime näkemästä jolloin tais olla 188cm tjsp? Näki kyllä selkeesti kuin paljo hitaammin nous ylös se mokke ja kömpelösti liikkuu, jos meijä kundit ois malttanu enempi liikuttaa kiekkoo eikä ampuu suoraa ni ois ollu astetta rumemmat lukemat taululla. Teillä tosin aika hyvin puolustus blokkaa vetoja.

Ja joo kyl mulla muistaakseni on angles 99 mutta ei sekään pelasta täysin. Ite oon koittanu sitä suuntaa korjata lähtemällä heti aluks vähän takaviistoon, koska tuo R2 näppäily saa kyllä typerännäkösiä maaleja aikaan ku kaveri laittaakin alapesään just ku on patjat yhessä :D Tietty jos se kaveri on aivan siinä takatolpassa kiinni niin sithän siinä ei paljo muu auta, mutta kuvakulma kun on sen verran paska ettei sitä sieltä edes nää (klassikissa näki).
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei se sen kömpelömmin liiku, vaikkakin standup-veskarin butterflystä ylös nouseminen on kyllä hidas animaatio...liike saattoi näyttää kömpelöltä, kun on viime torstaista asti aina ruuhka-aikaan meikäläisen netti ruvennut lagaamaan aivan huolella. ISP oli säätänyt jotakin asetuksia kaapeliverkossa keskiviikkona, jonka takia koko kunnan kaapelimodeeminetit lagaa ruuhka-aikaan, ja se vasta on hienoa se. Noh, tän viikon keskiviikkona lienee tulevan korjaus ongelmaan.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ja joo kyl mulla muistaakseni on angles 99 mutta ei sekään pelasta täysin. Ite oon koittanu sitä suuntaa korjata lähtemällä heti aluks vähän takaviistoon, koska tuo R2 näppäily saa kyllä typerännäkösiä maaleja aikaan ku kaveri laittaakin alapesään just ku on patjat yhessä :D

Tähän auttais ehkä jonkun verran se, että käyttäessäs tota R2-näpäytystä pitäisit ukon perhosasennossa, jolloin peittäis hiukan paremmin ja tekee herkemmin automaatiotorjuntoja (pystyssä ollessa sehän helposti jumittaa siihen patjat yhdessä -asentoon). Käsitin, että sitä tuo kenzykin hiukan ajoi takaa?

Toisaalta tuo tietty jättää ylämummon paljaaksi, mutta siinä yleensä auttaa hiukan, että on isompi ukko, ja kun pitää ne "glove high" ja "stick high" attribuutit tapissaan niin se aika hyvin ainakin allekirjottaneella ehtii napsimaan niitä polviltaan sieltä ylempääkin. Ite siis käytän myös jatkuvasti tota R2-näpäyttelyä sivuttaisliikkeissä juuri kenzyn kuvaamalla tavalla.

Tietysti tapansa kullakin, pääasia että toimii. Ja teitäkin (argo ja kenzy) molempia vastaan pelanneena, täytyy sanoa, että eipä niissä tavoissa mitään hirveempää vikaa voi meikäläinen ainakaan väittää olevan. :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei se sen kömpelömmin liiku, vaikkakin standup-veskarin butterflystä ylös nouseminen on kyllä hidas animaatio...liike saattoi näyttää kömpelöltä, kun on viime torstaista asti aina ruuhka-aikaan meikäläisen netti ruvennut lagaamaan aivan huolella. ISP oli säätänyt jotakin asetuksia kaapeliverkossa keskiviikkona, jonka takia koko kunnan kaapelimodeeminetit lagaa ruuhka-aikaan, ja se vasta on hienoa se. Noh, tän viikon keskiviikkona lienee tulevan korjaus ongelmaan.
Siis sun mielestä iso veskari ei liiku sen hitaammin ku pienempi? Erohan on kun yöllä ja päivällä esim tolla sun koolla vs mun veskarin koko. Mutta siis jos et tosiaan huomaa eroa ni sillon kannattaa pitää isompi veskari. Ite pelaan myös standupilla tällä hetkellä ja tulee aika raketin lailla ylös vaikka animaatio onkin se hitaampi butterista noustessa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei ole kyllä merkittävää eroa, ja tilanteissahan ei tarvitse seisomaan edes nousta joten tuo animaation hitaus on aika yhdentekevää. Sivuttaisliike butterflyssä ja seisten on aivan yhtä nopeaa, ja refleksit kun on 96:ssa, nousee räpylä ja tuuppari kokolailla nopsaan ylös.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Pirun ärsyttävää kyllä, kun on netti nyt viikon takunnut juuri siihen aikaan vuorokaudesta, kun olisi aikaa pelata. Eilenkin Facewashia vastaan aivan törkeä lagi, joka johtui vaan omasta netistä. Tänään ISP:ltä soittelivat ja ottivat asian työn alle, saas nähä saavatko koskaan korjattua vai ei. Jos ei, niin kyllä sujuvan veskarityöskentelyn takia on ADSL hommattava, ettei tule yhtä paljon läheltäpititilanteita kun eilen Facewashia vastaan ;)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Aika pitkälti samoja huomioita ja närästyksiä ollut itelläkin alkuun tän version kanssa kuin mitä muillakin tällä palstalla ja osaltaan tuo ihmismoket vs. AI-moket asettelun epätasaisuus on ajanu meikäläistä pelaamaan paljon myös pakkin tonttia, jota aikasemmin oon vakituisesti hoitanut.

Pikkasen aluksi ei mv-asiaa, mut mulla on vähän samanlainen rooli, niin kysäsen et pelaatko saman kokosella äijällä pakkina ja mikä buildi sul on (def., off., 2w) pakkina?

Lisänä Kenzyn ja Argon läskikeskusteluun: Pelasin eilen sellaisella 191/85-90 (en muista :D) ukolla (standup) ja meni ihan mukavasti, kun kaveri peitti tosiaan tosi hyvin. Mut en sit tiedä johtuuko mun huonosta attribuutista, mut oli se mun mielestä hitaampi jotenkin poikittaisliikkeessä. Vaikuttaako agility siihen vai mikä?

Esim. HCK:ta vastaan (kun olin pelissä vielä) tuli se perussyöttö poikittain takakulman kohdalle (ja suora veto), niin vaikka kuinka olin "mukana" ja aavistin vielä vähän syöttöä niin ei ukko ehtinyt eteen. Tuntu heti, et entinen butterfly-buildi olisi ehtinyt. Eli luulen, et ukoilla on jotain eroa vielä kun ei oo kaikki attribuutit 99.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vaikea sanoa juuta taikka jaata tarkalleen eri buildien välisiin crosscreasenopeuksiin ja läskin vaikutukseen tiettyihin liikkeisiin. Pelissä voi olla myös viivettä ja sivuttaisliike voi alkaa omasta peukalosta millisekunnin myöhässä, ja vaikka joskus ehtisi täydellisesti mukaan, saa hyökkääjät silti tuikattua maalin sisään, se on vaan semmosta välillä. Agilityä ja anglesia noissa crosscreaseissa ennenkaikkea tarvitaan sekä HCK:ta vastaan pelatessa aika paljon korvien välissä pelisilmää, jotta ymmärtää, ettei ne hae oikeasti mitään muuta kuin takatolppaonea ;)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Lisänä Kenzyn ja Argon läskikeskusteluun: Pelasin eilen sellaisella 191/85-90 (en muista :D) ukolla (standup) ja meni ihan mukavasti, kun kaveri peitti tosiaan tosi hyvin. Mut en sit tiedä johtuuko mun huonosta attribuutista, mut oli se mun mielestä hitaampi jotenkin poikittaisliikkeessä. Vaikuttaako agility siihen vai mikä?

Esim. HCK:ta vastaan (kun olin pelissä vielä) tuli se perussyöttö poikittain takakulman kohdalle (ja suora veto), niin vaikka kuinka olin "mukana" ja aavistin vielä vähän syöttöä niin ei ukko ehtinyt eteen. Tuntu heti, et entinen butterfly-buildi olisi ehtinyt. Eli luulen, et ukoilla on jotain eroa vielä kun ei oo kaikki attribuutit 99.
Joo itellä ei kanssa oikeen oo käryä vaikuttaako noi eri tyylit noihin nopeuksiin, mutta oliko ukko siis samankokonen butterflyssä kun oli nyt standillä? Koska sano toi Kenzy mitä tahansa ni kyllä ite oon sen koon huomannu vaikuttavan siihen ehtimiseen takikselle ;) Tuntee jo ihan itekseen liikuteltaessa siellä maalissa kevyemmältä ja helpommin hallittavalta semmone snadimpi. Mutta kortilla on aina kaksipuolta, täällä on jossain aikasemmin muistaakseni puhuttu noista ison ja pienen veskarin hyvistä ja huonoista puolista. Erittäin paljon siis pelityylistä kiinni kummalla saa paremman tuloksen. Ero statseissa ei välttämättä ole suuri mutta yksi maalikin voi ratkasta pelin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tuntee jo ihan itekseen liikuteltaessa siellä maalissa kevyemmältä ja helpommin hallittavalta semmone snadimpi. Mutta kortilla on aina kaksipuolta, täällä on jossain aikasemmin muistaakseni puhuttu noista ison ja pienen veskarin hyvistä ja huonoista puolista. Erittäin paljon siis pelityylistä kiinni kummalla saa paremman tuloksen. Ero statseissa ei välttämättä ole suuri mutta yksi maalikin voi ratkasta pelin.

Se oli siis tosiaan vähemmän peittävä eli varmaan joku 183/80. Mut mä kyl huomasin, et standup sopii mulle muuten ehkä paremmin, kun viimeseen asti aina pihtaan "L2":n painamista ja yritän olla pystyssä siis. Pelaan melko passiivisesti ja luotan siis jopa autotorjuntoihin välillä. Ainakin "bugiranteet" tulee just sellaselta etäisyydeltä et niihin vaan sijoittuu oikein, niin jää kyllä räpylään. Lähempää ja usein maskissa ollessa teen sitten sitten sitä perhosta.
 
Ylös Bottom