Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Niin, kyllähän pitkä ja läski veskari peittää paremmin ja sillä on paljon parempi ulottuvuus, se ei ole niin tarkka sijoittumisen täydellisyydestä, eikä sillä myöskään tarvitse tehdä täydellisesti sijoittunutta ja ajoitettua crosscrease-liikettä, koska sillä myöskin ylettää paremmin. Vaikka isompi ukko liikkuisikin hitaammin, on sillä silti vaivattomampi pelata, koska se ei lähde lapasesta, ja se todellakin ulottuu yläpesiin aika jäätävistäkin paikoista. Mutta tuo on täysin henkilökohtaisista tottumuksista kiinni, itse pelailen tuolla samalla ukolla sitten myös centteriä ja pakkia, aika yleispätevät mitat.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Sen verran otan takasin päin että koklasin nyt legendakortin saatuani tota isompaa veskaria ni kyllä ne kädet pelaa ihan hyvin, räpylä ja kilpi siis nyt 95 kaikki. Matalemmilla arvoilla tuntu niin halvaantuneelta säkiltä että siks käytin tota pientä koska on sillä kädet vähän nopsammat, miinuksena sit toi sijottumisen haasteellisuus. Isollakin siis pystynee pelaamaan ;)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Pikkasen aluksi ei mv-asiaa, mut mulla on vähän samanlainen rooli, niin kysäsen et pelaatko saman kokosella äijällä pakkina ja mikä buildi sul on (def., off., 2w) pakkina?

Juu, samalla ukolla pelaan. Buildi on just tommonen 190cm/85-90kg ja itseasiassa kenttäpelaaja on grinderi (työmyyrä), koska huomasin sillä saavani kaikki arvot sopivasti kohdalleen. Kyl tuo koko tietty hiukan hidastaa sivuttaisliikkeitä, mut ainakin ite nyt huomasin (kun taas pari päivää koitin mv:tä tahkoa), että tolla sekatyylin-ukolla ja kohtalaisella agilityllä kompensoi sitä ihan hyvin.

Esim. HCK:ta vastaan (kun olin pelissä vielä) tuli se perussyöttö poikittain takakulman kohdalle (ja suora veto), niin vaikka kuinka olin "mukana" ja aavistin vielä vähän syöttöä niin ei ukko ehtinyt eteen. Tuntu heti, et entinen butterfly-buildi olisi ehtinyt. Eli luulen, et ukoilla on jotain eroa vielä kun ei oo kaikki attribuutit 99.

On joo ukoilla eroja. Tosin mun täytyy sen verran tosta sanoa, kun olin ite sillon jäällä, että se maali oli kyllä niitä puolmahdottomuuksia torjua (kova poikkari maalinedestä ja "ykköslinjan snaipperi" takakulmalla), että tollasissa tilanteissa ei oikeestaan auta muu kun onni, tai helvetillinen aavistaminen (mikä taas on tyhmää kun avaa etukulman). Tilanne meni muutenkin ainakin mun näkövinkkelistä ehkä enemmän puolustuksen piikkiin. :)

Ite olen ainakin jo asennoitunu aika pitkälti siihen, että en aavistele juurikaan, jos ei vastustajasta selkeesti huomaa ettei ne muuta tee kun yrittää onetimereita. Jos sitten puolustus ajaa ittensä ulos ja jättää vapaan ukon takatolpalle niin siitä ei enää jaksa itseään piestä. Käsket pakkien vaan opetella aluepuolustusta ja syöttölinjan peittoa, ja siihen päälle ku tekee minkä osaa niin hyvä tulee. :D

...sekä HCK:ta vastaan pelatessa aika paljon korvien välissä pelisilmää, jotta ymmärtää, ettei ne hae oikeasti mitään muuta kuin takatolppaonea ;)

Heh, täytyy pitää mielessä ja muistuttaa sua sit ku etukulmat kolisee.. ;)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Njaa, eilen päätin kokeilla taas vaihteeksi jotakin erilaista, ja pistin ukolle 193/91,3 mitat ja setupiksi hybridin. Pelasin sitten kaks nollapeliä putkeen tuolla ukkelilla, hyvin tuntuu sekin toimivan. Etenkin ihan läheltä tulevat alas lähtevät vedot tuli torjuttua aika "haamumaisesti" hyvällä prosentilla. Shot recoverystä ei sitten ole tässä pelissä mitään hyötyä, se voidaan todeta "dead attribute":ksi, pistäkää kaikki pojot rebound controlliin, jolloin kiekot ei tipahtele räpylästä niin herkästi pois.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Shot recoverystä ei sitten ole tässä pelissä mitään hyötyä, se voidaan todeta "dead attribute":ksi, pistäkää kaikki pojot rebound controlliin, jolloin kiekot ei tipahtele räpylästä niin herkästi pois.

Ei mitään hyötyä? Laitoitko siis ihan testimielessä kaikki pointsit tuohon rebound controlliin?

Itse olen pelannut koko ajan hybridillä ja viime aikoina mitat on olleet 191 cm ja 90 kg. Ihan asialliselle on tuntunut. Täytyy kuitenkin vielä kokeilla noita muitakin buildeja. Tällä hetkellä mennään vasta superstar kortilla, kun on tullut pelattua aika paljon sekä kentällä että maalissa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Semmonen reilut 200 peliä on takana veskarina tässä yhdessätoista, ja sen verran on pyöritelty erilaisia buildeja, että kyllä tuon shot recoveryn voi kuopata ihan puhtaalla omallatunnolla. Operationsportsin foorumilla ollaan kanssa keskusteltu asiasta, ja noin se tuntuu kaikilla olevan, rebound controliin 99 ja loput sitten mihin haluaa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nyt kyllä vähän kiinnostas tietää miten oot moiseen johtopäätökseen tullu ton shot recoveryn suhteen? Koska omasta mielestä se kyllä on vaikuttanu siihen ylös nousemiseen plus siihen ku veto tulee ni nopeemmin saa ukon liikkeelle ripariin. Ja joo hybridi nousee vaikka 70 shot recoveryllä nopeemmin ylös kun standi 99, mut standi 70 tai standi 99 ni omasta mielestä eron huomaa. Ite pudotin tossa viime viikolla rebound controlin 79 ja shot recoveryn nostin 97 muistaakseni. Ei ne kiekot kummemmin oo karkaillu noillakaa rebound control lukemilla. Alkaa oikeestaa jo hivenen vituttaa tää arpominen näiden atribuuttien kanssa. Ei ois varmaa EA:lta iso vaiva kertoa mitä ny mikäki tekee ja mikä ei vielä tee mitään. Välillä tuntuu että pelkästään noita buildeja vaihtelemalla niin peli paranee hetkeks aikaa ja sit taas rupee tuntumaan et joku mättää, sitte taas vähän virittelee ja taas toimii jonku aikaa kuin unelma ja kohta taas joku mättää:D Taitanee korvien välissä olla se ero.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eipä siinä sen ihmeempää analyysiä ole voinut tehdä, kuin verrata shot recoveryn vaikutusta pelaamiseen kympissä ja yhdessätoista. Kympissä se vaikutti selvästi siihen, miten hyvin ukko torjui semmosia riparisarjoja maalin edessä, yhdessätoista pystyy tuon autocoverin puutteen ansiosta/takia liikkumaan ihan vapaasti maalin edessä, vaikka patjoihin tulisi pommia miten paljon tahansa. Voi sillä olla jotakin marginaalista vaikutusta kyllä tuohon butterflystä ylös nousemiseen tms, mutta kyllä tuo iso rebound control on osoittautunut paremmaksi, pyrkii ukko sulkemaan vedot ja asettumaan vedon eteen niin, että kiekko jää varusteisiin kiinni. Nyt kun autocover puuttuu, niin tuosta on vain etua.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Kiitoksia kaikille veteraaniveskoille vinkeistä ja kokemuksista!

Itse tolppien välissä vasta jos kuusi kentällä samaan aikaan, kasuaaliporukalla kun pelaillaan niin rosteri ei ole suuri. Mutta tämä keskustelu + OS:n veskafoorumi on jeesannut aloittelevaa Hasekkia paljon.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Olipas orpo olo aloitella NHL11 uraa boostittomalla veskarilla ja amatöörikortilla:D

Standuppi tuntui ainakin pisteiden valossa aloittelevalle veskarille parhaalta, saa edes joitain arvoja sinne +80 niillä 500:lla amatöörikortin pisteellä.

Eiköhän se tuosta suttaannu kunhan saa kortteja ja boosteja auki, rahaa EA ei tänä vuonna meikäläiseltä boosteista ja sloteista saa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Olipas orpo olo aloitella NHL11 uraa boostittomalla veskarilla ja amatöörikortilla:D

Standuppi tuntui ainakin pisteiden valossa aloittelevalle veskarille parhaalta, saa edes joitain arvoja sinne +80 niillä 500:lla amatöörikortin pisteellä.

Eiköhän se tuosta suttaannu kunhan saa kortteja ja boosteja auki, rahaa EA ei tänä vuonna meikäläiseltä boosteista ja sloteista saa.
Haha :D Vaatii muuten aika käsittämätöntä kärsivällisyyttä + jos meinaat jossain jengissä ehl:ssä koppailla ni oot melkone jarrupala sielä maalissa ilman buusteja ja kunnon korttia :) Ja joo en muista miten kympissä noiden tyylien erot meni mutta tässä standillä saa parhaat arvot, sitte tais saada butterilla ja mixillä sit heikoimmat. Tais kympissä ainaki olla niin päin et butteri oli heikompi ku mixi? Standiä tainnu kympissä ees kokeilla ni en osaa siitä sanoa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mjuu, tervetuloa pelaamaan boostiglitchattuja hyökkääjiä vastaan ilman boosteja veskarilla, voipi olla tekemätön paikka. Ei ole veskarointi ainakaan helpottunut kympistä, sijoittautuminen on äärimmäisen tarkkaa tässä vrt. kymppi jne, ja sitten nuo boostiglitchiukkelit päälle 99 tarkkuuksineen, niin aijjai. Herkkua. :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itse olen tykästynyt tuohon standin buildiin. Saa tosiaan parhaat arvot ja kiekotkin tuntuvat jäävän ihan mukavalla tavalla kiinni. Nyt on viime aikoina tullut mokkeiltuakin taas jonkun verran, niin tuntumakin alkaa olla ihan mukavasti kohdillaan. Pystyy toimimaan joukkueen viimeisenä lukkona koviakin joukkueita vastaan. Tuollaisista tiukoista mittelöistä saa aina sen parhaan fiiliksen päälle. Mitat on nuo tutu ja turvalliset eli 191 cm ja 90,8 kg.

Hieman humahtaa jo tämän aiheen ohi, mutta täytyypi todeta tähän loppuun, että aika hurjaa on ollut tuo boostiglitchailuun liittyvä keskustelu tuolla Pleikkarin EASHL- ketjussa. Olisiko tilanne sitten huomattavasti huonompi kuin Boxin puolella. Vai käyttääkö tuota Pleikkarilla niin suuri osa suomalaisista joukkueista kuin annetaan ymmärtää? Siellä en ainakaan henkilökohtaisesti pysty Boxin puolella osoittamaan sormella yhtäkään suomalaista tiimiä tuon käytöstä. Muutamat ulkomaalaiset tiimit ovat kyllä herättäneet vahvoja epäilyksiä douppauksen suhteen. Tärkeintä lienee kuitenkin se, että itse ei tule tuohon missään vaiheessa sortumaan. Päivityshän sieltä on kuitenkin tässä lähiaikoina tuloillaan.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Sitä glitchiä käyttänee jokainen jengi boxi- ja pleikkaripuolella. Turha sitä on edes ruveta sormella ketään osoittelemaan, se on vain EA:n antama oikotie onneen, joten kyllä sitä käytetään. Et voi päätellä sitä overallista, etkä juuri mistään muustakaan, nopeita ukoista saa glitchaamattakin, mutta myös glitchaamalla jne. Patchin julkaisu taas, no juu, itse veikkaan jotakin huhtikuun tienoota julkasuajankohdaksi, kun EA:sta on kyse. F1 2010:seen tehtiin iso patchi parissa viikossa ja 3pvä sen jälkeen, kun codemasters ilmoitti patchin olevan jätetty alustafirmojen haltuun, tuli patchi jakeluun psn:ssä. EA on "ilmoittanut" antaneensa patchinsa sonylle ja boxille n. kuukausi sitten ihmeteltävksi - uskoo ken tahtoo.

Jottei ihan offtopiciksi menisi, itse vetelen vain standupilla, ja attribuutit on olleet muuttumattomia jo hyvän aikaa, samalla setupilla mennään. Ihan mukavia torjuntarykelmiä tuolla jo torjuu, EHL:ssä se taito sitten mitataan :)

EA:n developeri toisaalla 30.10.2010:
Sounds like everything is still on track for the patch, if that continues it'll be less than two weeks.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Onhan tuo todettava ettei rookikortilla, vaikka nyt buusteja sorruinkin ostamaan muutamalla kympillä niin ainakaan sateentekijäksi joukkueelle ole:D

Tietynlaisia porukoita vastaan ei vaan refleksit riitä kun pääsevät tarpeeksi lähelle tuomaan kiekon. Toisaalta valtaosa päästetyistä maaleista on tullut joko omasta häsläämisestä tai vapaasti vedettynä takatolpalta joka nyt on oman virheen lisäksi jonkun muunkin moka kai. Ainahan sitä haluaisi kaiken torjua mutta se nyt ei vaan ole mahdollista.

Eilen ainakin oli EHL pelissä tilanne missä olisin shot recoverya kaivannut vaikka Kenzy sanoikin ettei sillä mitään tee tässä vesiossa. Tämä TUK hyrrä Pölzl nousi jälleen kerran kiekon kanssa etukulmalle ja yritti längistä tällä kertaa, siitä sitten ripari toiselle puolelle aika kauas B-pisteen kaarelle eikä vaan kerinnyt kun ukko jumitteli siinä edellisessä torjunnassa. Kympissä ainakaan ei olisi mitään ongelmaa ollut keritä +90 shot recoveryllä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Se on sitten eri asia, olisiko tilanne muuttunut tuosta yhtään mihinkään isommalla shot recoveryllä, sillä se on monessa lähteessä reportoitu "dead attribute":ksi NHL11:ssä. NHL10:n shot recovery olisi auttanut tuossa tilanteessa. Itse olen kokenut tässä NHL11:ssä noihin tilanteisiin vaikuttavan lähinnä rebound controlin, agilityn, visionin ja speedin, speedilläkin tuntuu olevan jonkinlainen funktio veskaripelissä. Luistelunopeuteen se ei vaikuta, mutta crosscreaseissa on selkeästi ketterämpi ukko esim. 78 speedillä kuin 65:llä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

mutta crosscreaseissa on selkeästi ketterämpi ukko esim. 78 speedillä kuin 65:llä.

Tämä on tullut jo näin alkutaipaleella selväksi, 65 oli aivan liian vähän enkä alkuun kerinnyt yhteenkään CC:n. Voi tietty johtua siitäkin että kympin loppuaikoina oli speed jossain 85 tietämillä itsellä.

Tais olla itse asiassa rebound control 88 tuossa mainitsemassani tilanteessa ja shot recovery jotain 55-60, agility ja vision about 88 myös. Kaiken lisäksi oli perhosveskari joten vaikea verrata edes kymppiin kun en siinä perhosta käyttänyt kuin muutamassa pelissä. No täytyy testailla, nyt ne erot ehkä selkeämmin tulee esiinkin kun ei ole oikein pisteitä tarpeeksi, niin kaikkeen ei voi sijoittaa edes.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Jeps. Itse en ole perhosella onnistunut sitten missään, tuntuu esim. etunurkkavedot uppoavan kuin bottiveskalle konsanaan, en ilmeisesti osaa vain pelata riittävän paljon polvillani. Standupilla mennään, angles, vision ja agility 99, breakawayn ja 5holen välillä olen pallotellut, aina toista pidän yli 90, molemmat attribuutit tuntunevat olevan hyödyttömiä ainakin omalla pelityylilläni. Standupilla kannattaa ehdottomasti pelata ainakin aluksi, kun saat paljon paremman ukon heti kättelyssä.
 
Ylös Bottom