Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vaikuttaa mielenkiintoselta ja hyvän oloselta uudistukselta toi oikeen tatin mukaan tuominen tolla tavalla ja paljon näyttäs olevan lisää torjuntoja. Odotan kyllä innolla. Kesän loppumisessa ainot lohtu on että tulee uus änäri:D

Jep, helpottaa kummasti arkea, kun saa uuden änärin hyppysiin. :)

Ihan kivalta näyttäs ihmisveskareiden osalta. Toivotaan, että ihmisetkin saavat tällä kertaa kaikki samat torjunnat kuin botitkin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Morjesta kaikille veskareille! Täältä löytyis yksi uusi jokin aika sitten molarin hommista kiinnostunut pelaaja, boksilla tosin, mutta siitä tuskin lienee haittaa vaikka PS3 -puolelle kirjoitankin. Aiemmin pelkästään 1vs1 matseja tahkonneena tuli kokeiltua tässä kesällä veskarina pelaamista pariin otteeseen ja tykästyttyä siihen. Sparrauspelejä pelkästään takana nyt sellaiset ~35 ja ajattelin että täältä voisi tulla kysymään vähän vinkkiä miten kehittää omaa peliä, asiantuntemusta täältä kuitenkin löytynee. Sparreissa kiekkoja on koppailtu suunnilleen 80% tarkkuudella ja maalit syntyy pääosin omista virheistä, mitä nyt aina välillä saa läpiajoja treenata kun omat pakit surffailee mieluummin hyökkäyspäädyssä.. Nyt kuitenkin löytyi kerho, minne pääsee koittamaan niin ei tuostakaan luultavasti ole enää haittaa.

Omasta veskarista ei paljoa kerrottavaa ole, kun vasta ammattilaiskortilla mennään niin eipä se mikään ihmemies ole. Pelityylinä hybridi, koko 178cm ja paino kevyin mahdollinen. Tähän asti toiminut ainakin ilman moittimista, ketterä molari on kyseessä ja pienestä koosta ei ole tullut kärsittyä. On kuitenkin tullut mieleen, että onko veskareilla jotakin optimipainoa? Ja mikäköhän se mahtaisi tuon pituiselle molarille olla? Ei sillä, hyvinhän tuo on toiminut, mutta jos molaria on ilman suuria muutoksia mahdollista parannellakin niin miksei.
Attribuuteista tähän mennessä on jätetty omaan arvoonsa aggressiivisuus, kestävyys, kunto, kiekonriisto, läpiajot ja laukauskulmat. Eniten on kokemuspisteitä ladottu hanskan ja mailan torjuntoihin, jalkoväliin, nopeuteen, ketteryyteen ja torjunnasta palautumiseen. Onko kehittämisessä lähdetty heti alusta metsään, vai onko esim. aggressiivisuus tärkeäkin arvo?

Itse pelatessa en varmaan mitään sen suurempia kummallisuuksia tee. Läpiajoissa pyrin yllättämään hyökkääjän mieluummin kuin pysyttelemään veiveissä mukana. Suorissa vedoissa tykkään tulla vähän vastaan ja one-timereita tuli ennakoitua ehkä vähän liikaakin ylivoimahyökkäyksissä ja kiekon pyöriessä kulmassa :D Oikeaa liipaisinta ei varmaan kannata käyttää kuin vanhanaikaisia vastaan, tuntuu nimittäin todella hitaalta molarin irrottautuminen tolpasta? Oikeaa tattia tulee torjunnoissa käytettyä vain ns. venytyksenä one-timereihin, mutta en tiedä onko sillä mitään vaikutusta. Niin ja onko ohjauksiin mitään apua? Tuntuu että aina livahtaa puikoista tms. ohitse.

Jos kenelläkään mitään vinkkiä on heittää tolppienvälissä heilumisesta, molarin kehittämisestä tai mistään muusta maalivahtipeliin liittyvästä niin ilomielin ottaisin avun vastaan! Mistäs sitä tietää jos sitä tulee kerhopelien kautta todenteolla innostuttua ja paneuduttua sitten syksyllä uudessa versiossa heti alusta veskarina pelaamiseen.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

On kuitenkin tullut mieleen, että onko veskareilla jotakin optimipainoa?

Eipä veskarille ole muuta optimipainoa kuin millä tykkäät pelata itse. Jos kainaloista livahtaa paljon vetoja, niin sitten tosin kannattaa painoa kasvattaa jonkin verran. Yleisesti ottaen, mitä isompi veskari, sitä hitaampi ja kömpelömpi.

Attribuuteista tähän mennessä on jätetty omaan arvoonsa aggressiivisuus, kestävyys, kunto, kiekonriisto, läpiajot ja laukauskulmat. Eniten on kokemuspisteitä ladottu hanskan ja mailan torjuntoihin, jalkoväliin, nopeuteen, ketteryyteen ja torjunnasta palautumiseen. Onko kehittämisessä lähdetty heti alusta metsään, vai onko esim. aggressiivisuus tärkeäkin arvo?

Räpsä/Kilpi/Puikot = Kuinka hyvä(nopea) maalivahti on torjumaan kyseisille alueille tulevia vetoja.

Ketteryys = Toimii jonkinsorttisena kertoimena yllämainituille arvoille, sekä määrittää yleisesti ottaen sen, kuinka nopeasti maalivahti liikkuu ja kääntyy maalin edustalla.

Laukauskulmat = EI ilmeisesti vaikutusta ihmismaalivahteihin, vaan on sisällytetty ketteryyteen. (Vaikuttaa bottimokeilla siihen, kuinka nopeasti veska kääntyy).

Nopeus = Nopeuttaa maalivahdin liikettä sivuttaissuunnassa sekä miten nopeasti maalivahti luistelee maalialueen ulkopuolella.

Pelisilmä = Vähentää maskin vaikutusta.

Kiekonriisto = Ei vaikutusta ihmisveskoihin. (Määrittää bottimokeilla sen, kuinka hanakasti pokettavat, ihmismokella poket ovat täysin manuaalisia - arvot eivät vaikuta)

Syöttäminen = Toimii aivan kuten kenttäpelaajillakin, eli parantaa maalivahdin syöttämistaitoa - syötön nopeutta, tarkkuutta ja kuinka helppo se on ottaa vastaan.

Aggressiivisuus = Ei vaikutusta ihmisiin. (Määrittää kuinka rohkeasti bottiveska tulee vastaan maalilta - taaskin ihmisillä tämä täysin itsestä kiinni)

Läpiajot = Laskee tai nostaa räpylä/kilpi/puikot + ketteryysarvoja läpiajoissa ja rankkareissa, riippuen siitä onko arvo korkea vai matala.

Reboundit = Vaikuttaa siihen, miten hyvin maalivahti osaa ohjata reboundit vaarattomiin paikkoihin.

Torjunnasta palautuminen = Mitä isompi arvo, sitä nopeammin veska pystyy suorittamaan uuden torjunnan edellisen perään, vaikuttaa myös siihen, kuinka nopeasti nousee jäistä esim. heittäytymisen jälkeen. Pienillä arvoilla mokke voi "lamautua" hetkeksi torjuttuaan kovan laukauksen.

Kunto/kestävyys = Ei vaikutusta EASHL/onlinepeleissä, mutta vaikuttaa Be A Prossa, samoin kuin kenttäpelaajiin.

^^Noista laukaisukulmista en kyllä ole varma vielä tänäkään päivänä, ja itse ainakin tulee pidettyä ne 90 paremmalla puolella.

Itse pelatessa en varmaan mitään sen suurempia kummallisuuksia tee. Läpiajoissa pyrin yllättämään hyökkääjän mieluummin kuin pysyttelemään veiveissä mukana. Suorissa vedoissa tykkään tulla vähän vastaan ja one-timereita tuli ennakoitua ehkä vähän liikaakin ylivoimahyökkäyksissä ja kiekon pyöriessä kulmassa :D Oikeaa liipaisinta ei varmaan kannata käyttää kuin vanhanaikaisia vastaan, tuntuu nimittäin todella hitaalta molarin irrottautuminen tolpasta? Oikeaa tattia tulee torjunnoissa käytettyä vain ns. venytyksenä one-timereihin, mutta en tiedä onko sillä mitään vaikutusta. Niin ja onko ohjauksiin mitään apua? Tuntuu että aina livahtaa puikoista tms. ohitse.

Läpiajoissa heittäytymispoke on lähes aina hyvä ratkaisu. Ilman sitäkin torjuminen onnistuu, kunhan ei liiaksi yritä seurata niitä veivejä mitä hyökkääjä tekee.

Ennakointi on vähän kaksipiippuinen juttu. Käytännössä pitää tietää, että on mahdollisuus poikittaissyöttöihin, ja olla valmiina reagoimaan siihen jos/kun se lähtee, mutta sen suuntaan ei todella saisi lähteä liikkumaan ennen sen syötön lähtöä. Poikittaissyötöt ovat käytännössä puolustajien heiniä. Jos poikittaissyötöstä tulee maali, niin siitä ei voi oikeastaan syyttää veskaria, mutta jos poikittaisen ennakoinnin takia kiekollinen pelaaja nakkaa sen etukulmasta sisään, siitä voi syyttää vain ja ainoastaan veskaria.

Oikeaa tattia en käytä muuhun kuin heittäytymispokeihin, ja muuhun siitä ei tässä painoksessa olekaan.

Ohjauksiin auttaa se puikkojen arvosana(ja ketteryys), tai vaihtoehtoisesti voit itse heittää jo perhoseen siinä vaiheessa kun tiedostat että voi olla ohjaus tulossa.


Tulipas pitkä posti O_O, toivottavasti auttaa :D

Erzac
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ylhäällä hyviä juttuja, mutta itse olen saanu sellasen käsityksen, että tolppaan liimaamalla on nopeampi katkaista poikkisyötöt. Ainakin meidän veska tuntuu käyttävän sitä, riippuu toki ketteryydestä miten nopeasti se toimii. Ja myös tuosta pituudesta, kun saa laitettua enemmän pisteitä nopeuteen ja ketteryyteen niin sitä isompi kannattaa olla.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Kohta se taas alkaa.. Overall on kuulemma aluksi 45, ja arvot jossain 65 hujakoilla. Voi tulla aika vaikeaa.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Onko kenelläkään mitään hajua kuinka paljon nuo boostit jotka ennakkoon tilatessa vaikuttaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Pari ranskalaista veskarina pelaamisesta uutukaisessa, otanta reilut 10 peliä joista 4 kerhoa ja loput sparria.

- Ainakin alkuun veskari tekee melko innokkaasti uusia desperation-saveja. Kerran sain mailalla napattua ilmasta kiekon, mutta pääosin liikkeistä on lähinnä haittaa. Esim. muutaman kerran jo käynyt tilanne jossa kiekko pelataan yhdellä syötöllä viivalta maalineteen ja oma veskari odottaa istumassa jäässä josko se kaveri laukoisi räpylään. Polviltaan tulisi vedot logoon noissakin tilanteissa. Toivottavasti patchataan/poistuu kun veskari kehittyy. Saattaa auttaa jos odottaa valmiiksi polvillaan kun kiekko on viivassa.

- Koneveskari on ihmiseen nähden ylivoimainen. Ainakaan sparreissa on turha kuvitella saavansa uuteen korttiin vaadittavia voittoja raavittua jos vastustaja jaksaa edes vähän puolustaa koneveskarinsa edessä.

- Oikealla tatilla vetojen "aavistamisesta" en huomannut olevan eroa siihen että jätti käyttämättä. Veskari kuitenkin siirtää painopistettä tatin puolelle, eli visuaalisesti ainakin jotakin tapahtuu. Saa nähdä kasvaako merkitys kun hyökkääjät alkavat laukomaan kovempaa.

- Ylipäänsä molarin hommat tuntuvat jotenkin mukavammilta, vaikka jään liukkauteen joutuikin totuttelemaan.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Semmoinen parikymmentä kerhopeliä nyt itsellä takana, ja veskarina heiluminen on paljon nautinnollisempaa kuin aiemmissa painoksissa.

-Uusia animaatioita on paljon, veskari venyy ihmepelastuksiin ihan eri tavalla kuin aiemmin. Ongelmaksi asti en näitä itse laskisi, paitsi ehkä maalintekijöille o_O

-Oikealla tatilla aavistaminen toimii hyvin, esim. räpyläpuolelle tulevista vedoista lähtee paljon vähemmän reboundeja, jos vetoa osasi odottaa.

-Bottimoket ovat kovia, varsinkin one timereissä ovat suorastaan yliluonnollisia.

Kaiken kaikkiaan parasta änäriä tähän mennessä, veskareilla on nyt realistinen mahdollisuus voittaa pelejä joukkueelleen. 6v6-matseista tulee tiukkoja vääntöjä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Meikäläinenkin on luutinut maalinedustaa nyt noin 25 pelin verran. Ihan hyvä tuntuma alkaa olemaan, vaikka välillä tuntuukin tulevan hieman synkempiä hetkiä/ pelejä. Saattaa tosin johtua ihan siitäkin, että aikamoisen tauon jälkeen palasin takaisin näihin kuvioihin.

Semmoinen kysymys olisi virkaveljille, että mitä kuvakulmaa käytätte mokkeiluun? Aikaisemmissa painoksissa olen mennyt be a pro -kuvakulmalla, mutta tässä uusimmassa on tullut sitten taas totuteltua classic-kuvakulmaan. Ihan asialliselle vaikuttaa ainakin tähän mennessä, ja saahan tuosta ainakin vähän paremman kokonaiskuvan oman puolustusalueen tapahtumista.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Semmoinen kysymys olisi virkaveljille, että mitä kuvakulmaa käytätte mokkeiluun? Aikaisemmissa painoksissa olen mennyt be a pro -kuvakulmalla, mutta tässä uusimmassa on tullut sitten taas totuteltua classic-kuvakulmaan. Ihan asialliselle vaikuttaa ainakin tähän mennessä, ja saahan tuosta ainakin vähän paremman kokonaiskuvan oman puolustusalueen tapahtumista.

Korkeaa tulee käytettyä. Edellisessä versiossa tuli pelattua n. 100 ottelua klassisella, mutta päädyin sitten vaihtamaan takaisin korkeaan. Kyllähän klassisella paremmin näkee mahdolliset poikittaissyötöt ja vastaavat, mutta maalinedustan hässäköissä meinaa se kiekko hävitä näkyvistä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Korkeaa tulee käytettyä. Edellisessä versiossa tuli pelattua n. 100 ottelua klassisella, mutta päädyin sitten vaihtamaan takaisin korkeaan. Kyllähän klassisella paremmin näkee mahdolliset poikittaissyötöt ja vastaavat, mutta maalinedustan hässäköissä meinaa se kiekko hävitä näkyvistä.

Totta tosiaan tuokin, että maalinedustan hässäköissä meinaa välillä olla vähän kujalla tolla classicilla. Täytynee itsekin tässä ihan rauhassa tyyppailla, että mikä soveltuu omaan pelityyliin parhaiten. Itsekin ole tosiaan tuolla korkealla aiemmin pelannut.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eilen kokeilin yhden pelin mokella ja mua alko ihmetyttämään yks juttu.

Nimittäin vaikka olin suoraan kiekon tiellä tai ennakoin sillä oikealla tatilla niin lähes joka kerta mun molari meni silleen istualleen kun kiekko tuli kohti. Kiekko tän takia jatkuvasti maaliiin ja elämäni nöyryytys, 11 maalia selän taakse. :mad:

Arvot tietty heikot ja omat pakit anto jatkuvasti läpiajoja ja ylivoimahyökkäyksiä, että ei siinä paljon voinu mitään ja ollu mieltäkään enää. Sparripeli siis.
Mut harmittaa silti tommonen epäonnistuminen oon kumminkin edellisissä versiois torjunu ihan ok pelejä...

Eli mitä mä teen väärin ja pitääkö sillä tatilla ennakoida vaan suunta vai ihan tarkka kohta eli yläkulma - alkaulma jne.?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eilen kokeilin yhden pelin mokella ja mua alko ihmetyttämään yks juttu.

Nimittäin vaikka olin suoraan kiekon tiellä tai ennakoin sillä oikealla tatilla niin lähes joka kerta mun molari meni silleen istualleen kun kiekko tuli kohti. Kiekko tän takia jatkuvasti maaliiin ja elämäni nöyryytys, 11 maalia selän taakse. :mad:

Arvot tietty heikot ja omat pakit anto jatkuvasti läpiajoja ja ylivoimahyökkäyksiä, että ei siinä paljon voinu mitään ja ollu mieltäkään enää. Sparripeli siis.
Mut harmittaa silti tommonen epäonnistuminen oon kumminkin edellisissä versiois torjunu ihan ok pelejä...

Eli mitä mä teen väärin ja pitääkö sillä tatilla ennakoida vaan suunta vai ihan tarkka kohta eli yläkulma - alkaulma jne.?

Kuulostaa tutulta, aika samalaista oli itelläki ennen kun kortteja sai avatuksi tässä painoksessa. Nyt kun on hanska/maila korkea ja matala sellasta 80-84:n luokkaa niin molke alkaa kivasti napsimaan niitä kuteja ihan perustorjunnoillakin. Uskoisin siis että tuo johtuu ainakin osittain niistä heikoista torjunta-arvoista. Toki sijoittumisellakin on väliä torjunnan onnistumisen kannalta. Näiden lisäksi itse tykkään pelata hieman isommalla veskalla, joka "peittää" enemmän pituutensa ansiosta. Nämä tietysti mielipideasioita enimmiltä osin. Tuosta oikean tatin ennakoimisesta en itsekään ole täysin selvillä vielä. Jotenkin tuntuu että tarvitsisi vain se suunta saada oikein (oikea/vasen - räpylä/kilpi) niin ennakointi onnistuu. Mutta tosiaan tuota täytyy vielä hieman selvitellä :)

Enemmän pelejä alle vaan ja parempaa onnea omien pakkien kanssa. Kyllä se siitä :)

@maagiset,
Ite olen pelannut korkealla kuvalla edellisestä painoksesta lähtien. Perusteluina aikalailla samat mitä Erza jo tuossa mainitsikin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mokke peli toimii aika loistavasti, oikean tatin käytöstä hyötyy SELKEÄSTI. erzacia vastaan tässä muutama peli pelattukin meidän päässä:rolleyes:
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nyt kun on saanu vähän otetta tähän hommaan niin on alkanut sujuakin. Torjuntaprossa noussut n. 85 ja PMK alle kahden. Oikeaa tattia en hirveesti kyllä oo käyttänyt, kun tuntuu että suorat vedot jää hyvin kun vain tulee kunnolla vastaan.

Mokkekin vasta overall 68, eli ukkokin tulee parantumaan vielä rutkasti. :)
 
selv

Täällä nyt tasan 100 peliä mokkena pelattuna, kortti nyt supertähti 3 ja fiilinki myös hyvä. Itellä t% noin 83 luokkaa ja pmk muistaakseni hieman päälle kahden.

Mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi kyselisin, ettö minkälaisilla ukoilla muut pelaavat tässä versiossa? Itellä menee/sopii edelleen selkeästi parhaiten stand-up -buildi. Kokoluokka on ollut pitkään 198cm/89,9kg, nyt kuitenkin laskin sen 191 senttiseksi ja heti napsu 16 koppia ja nollat kerhopelissä. Tuntui kyllä hyvältä tuo hieman pienempi ukko...
 
Vastaus: selv

Täällä nyt tasan 100 peliä mokkena pelattuna, kortti nyt supertähti 3 ja fiilinki myös hyvä. Itellä t% noin 83 luokkaa ja pmk muistaakseni hieman päälle kahden.

Mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi kyselisin, ettö minkälaisilla ukoilla muut pelaavat tässä versiossa? Itellä menee/sopii edelleen selkeästi parhaiten stand-up -buildi. Kokoluokka on ollut pitkään 198cm/89,9kg, nyt kuitenkin laskin sen 191 senttiseksi ja heti napsu 16 koppia ja nollat kerhopelissä. Tuntui kyllä hyvältä tuo hieman pienempi ukko...

Sekatyyli, 191/92kg
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mulla on nyt se vajaa 60 peliä pelattuna ja perhostyylin maalivahdilla mennään. Aikaisemmissa änäreissä olen pelannut aina stand-up -buildilla, mutta tässä olen ollut jotenkin havaitsevinani, että perhostyyli istuisi paremmin omaan pelityyliin. Saattaapi toki olla myös ihan omaa kuvittelua, mutta tuolla siitä huolimatta mennään. Veskan koko on sama kuin aiemmissakin änäreissä, eli 193 cm ja noin 90 kg. Torjuntaprosentti taitaa olla tällä hetkellä vähän reilu 83 ja PMK varmaankin joku 1.6. Oikean tatin käyttö on jäänyt meikäläiselläkin aika lailla paitsioon.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nykyäänhän tuolla maalivahdilla voi pelailla ilman oikeaa kättä. Omasta mielestäni tuo hybridi on paras tyyli.
 
Ylös Bottom