Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivän velvollisuudet hoidettu ja loppuviikonlopun nuotti onkin sitten ”straight 2000”. Yhden EK:n klubi kolosesta ehdin vielä puolen yön jälkeen ajaman ja pitäisi nyt sitten loputkin taklata läpi. Pojat varmaan jo vähän ihmeissään service arealla, kun ei Hot Shottia näy missään… toivottavasti ei tuu penaltia.

Nössöilin ja otin Citikan alle. En ole tosta ryhmästä ehtinyt ajaa kun Citikalla, Skodalla ja -01 Subbella. Skodan kanssa vauhti tuntuu kovalta ja huomattavasti kevyemmän tuntuinen. Citikka tuntuu laiskalta laivalta mutta vakaalta, kello ei kuitenkaan valehtele ja useimmiten sillä päässyt parhainta vauhtia.

Säädättekö autoja? Itte en ole kun jarrubalanssia ja käkkäriä vähän säätänyt välillä. Rattiasetuksiakin pitäisi tarkemmin katsoa ajalla mutta omat säädöt suht ok tällä hetkellä.
 
Huomasin, mäkin keräsin niitä. :D Mulla vaan liukui auto asvaltilla katsojien päälle ja 30 sekkaa penaltyä. Sen turvin voitit. :D
Eli se joka ajaa ilman penaltya on vahvoilla.

Eka EK meni ihan ok, mutta sit tokalla alkoi ongelmat. Lensin hyppyristä päin tolppaa ja auto hajosi aika kivasti. Oli vaikeata kun en ollut ajanut noita pätkiä kuin vaan yhden aikaisemmin. Mutta kyl tää tästä. :)
Kokeilin kyllä netistä kaivettuja säätöjä samalla, niin sekin voi olla syynä ettei oikein pysyny ladulla. :D
 
Päivän velvollisuudet hoidettu ja loppuviikonlopun nuotti onkin sitten ”straight 2000”. Yhden EK:n klubi kolosesta ehdin vielä puolen yön jälkeen ajaman ja pitäisi nyt sitten loputkin taklata läpi. Pojat varmaan jo vähän ihmeissään service arealla, kun ei Hot Shottia näy missään… toivottavasti ei tuu penaltia.

Nössöilin ja otin Citikan alle. En ole tosta ryhmästä ehtinyt ajaa kun Citikalla, Skodalla ja -01 Subbella. Skodan kanssa vauhti tuntuu kovalta ja huomattavasti kevyemmän tuntuinen. Citikka tuntuu laiskalta laivalta mutta vakaalta, kello ei kuitenkaan valehtele ja useimmiten sillä päässyt parhainta vauhtia.

Säädättekö autoja? Itte en ole kun jarrubalanssia ja käkkäriä vähän säätänyt välillä. Rattiasetuksiakin pitäisi tarkemmin katsoa ajalla mutta omat säädöt suht ok tällä hetkellä.
Itse lisään jarrupainetta aina niin että se on 3500, mitään muuta en säädä, en osaa. :D
 
Meni niin vahvasti tuo Viro että oisin laittanut itsestäni report abuse jos pystyisi. Siihen asti meni ihan ok kunnes vetäisin sen yhden lyhtypylvään oikealta pellon puolelta niin meni pasmat ihan sekaisin. Huipentuma oli yks isoimmista hypyistä jossa meni vasen ja oikea nuotti sekaisin ja lensin suoraan metsään :D

Mikähän mulla bugittaa näissä clubien nimissä? Kaikki konsolifinit näkyy näin:
IMG_2865.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa olemaan niin tapahtumarikasta tarinaa Viron reiteiltä, että mä ajan ne kohta kakkosvaihteella, turvallisesti ja pelko persiissä läpi. :D

Ei vaan.. jos vaikka tuossa tänään illalla sais rykästyä omat vedot.. Viro onkin mulle melkoisen vieras ralli.
 
Täällä alkaa olemaan niin tapahtumarikasta tarinaa Viron reiteiltä, että mä ajan ne kohta kakkosvaihteella, turvallisesti ja pelko persiissä läpi. :D

Ei vaan.. jos vaikka tuossa tänään illalla sais rykästyä omat vedot.. Viro onkin mulle melkoisen vieras ralli.
Annan yhen vinkin: Kuuntele sitä kartturia tarkkaan ;) Jos nuotissa on crest/jump ja heti perään slow, one left/right. niin siinä käy helposti niin että oot noin 1m korkeudella tiestä ja näät kun se risteys vilahtaa ohitte puolentoista sadan vauhdissa. :D
 
Viro on ollut omalta osalta parasta menoa clubien suhteen mutta virheiltä ei ole vältytty. Zhikaanit verotti yhdellä pätkällä varmaan 30 sekunnin verran… kundit juuri parsinu auton kasaan ja oikea jalka liimautuneena polkimeen nypyn yli suoraan zhikaanin esteitä päin. Kyllä tuli sanomista taas seuraavalla service arealla. Tuli ainakin seuraavia pätkiä ajatellen opittua ihan sieltä kantapäästä asti. Yhden puunkin taisin clipata takakulmalla kun en saanut kaasulla enää kelattua autoa takaisin ladulle. Sateella ei ole ollut mitään jarrutuspitoa. Kaksi pätkää jäljellä omaa rypistystä, katsotaan mihin riittää. Jälkipuintia odotellessa.
 
Sehän meni hyvin! Aina siihen asti kunnes eka myöhäinen/väärä nuotti johti Minin totaaliseen romuttumiseen. Tuolla on useita jekkunuotteja, vaikka reagoit välittömästi niin ei auta enää. Lisäksi havaitsin että Citroen C4 on sekä hitokseen nopeampi, että myös paljon mukavampi ajaa. No, otetaanpa tämä haasteena! Pitää koittaa säädöillä saada ministä enempi irti, ja taidan tästä lähtien suosiolla scoutata joka pätkän läpi kertaalleen. Kuskit tekee oikeastikin nuottinsa itse, joten realistisempaa se on kuin ajaa sellaisten nuottien varassa mitkä voi hetkenä minä hyvänsä olla vähintään harhaanjohtavia. Ihan mukavia nuo Viron pätkät oli, kivan vauhdikas soraralli. Ohessa kuva kun koitin huijata ja keventää painoa Ministä, ei auttanut. :D
 

Liitetiedostot

  • 18bbf23542471-screenshotUrl.png
    18bbf23542471-screenshotUrl.png
    7,2 MB · Lukukerrat: 12
Sehän meni hyvin! Aina siihen asti kunnes eka myöhäinen/väärä nuotti johti Minin totaaliseen romuttumiseen. Tuolla on useita jekkunuotteja, vaikka reagoit välittömästi niin ei auta enää. Lisäksi havaitsin että Citroen C4 on sekä hitokseen nopeampi, että myös paljon mukavampi ajaa. No, otetaanpa tämä haasteena! Pitää koittaa säädöillä saada ministä enempi irti, ja taidan tästä lähtien suosiolla scoutata joka pätkän läpi kertaalleen. Kuskit tekee oikeastikin nuottinsa itse, joten realistisempaa se on kuin ajaa sellaisten nuottien varassa mitkä voi hetkenä minä hyvänsä olla vähintään harhaanjohtavia. Ihan mukavia nuo Viron pätkät oli, kivan vauhdikas soraralli. Ohessa kuva kun koitin huijata ja keventää painoa Ministä, ei auttanut. :D
Omakin auto näytti tolta yhdessä vaiheessa. :D Oli kyl aikamoisia ne jotkut nuotit, ja ne hiton hyppyrit mutkissa, arvaa oltiinko montako kertaa metsäs tai ajettiin leveeksi, se näkyy ajassa. :D
 
Sehän meni hyvin! Aina siihen asti kunnes eka myöhäinen/väärä nuotti johti Minin totaaliseen romuttumiseen. Tuolla on useita jekkunuotteja, vaikka reagoit välittömästi niin ei auta enää. Lisäksi havaitsin että Citroen C4 on sekä hitokseen nopeampi, että myös paljon mukavampi ajaa. No, otetaanpa tämä haasteena! Pitää koittaa säädöillä saada ministä enempi irti, ja taidan tästä lähtien suosiolla scoutata joka pätkän läpi kertaalleen. Kuskit tekee oikeastikin nuottinsa itse, joten realistisempaa se on kuin ajaa sellaisten nuottien varassa mitkä voi hetkenä minä hyvänsä olla vähintään harhaanjohtavia. Ihan mukavia nuo Viron pätkät oli, kivan vauhdikas soraralli. Ohessa kuva kun koitin huijata ja keventää painoa Ministä, ei auttanut. :D
Välillä tuntui et piti arvata luottaako nuottiin vai ei ja tuloksena zero or hero. Itsellä tuli muutama yllätys vastaan ja niistä maksoin, suurin osa tuli onneksi yhdelle pätkälle. Toisinaan sitten oli kanttia vetää lappu lattiassa ja kello kiitti.

Onko ukot täällä ylipäätään enemmän ralli vai ratamiehiä? Miksei molempia.
 
Onko ukot täällä ylipäätään enemmän ralli vai ratamiehiä? Miksei molempia.

Kilpailullisesti on tullut enempi ajeltua ratatouhuja, vaikka aikalailla jokaista julkaistua rallipeliäkin on tullut tahkottua. Rally trophy ja Dirt 2 on varmaan sellaisia missä time attack hommia tuli harrastettua enemmänkin, mutta yleensä rallit vedellyt ihan tietokonetta vastaan.

Ratapuolella sit puolivakavissaan kisaillut liigoissa ainakin seuraavissa:

Grand prix legends (ah, GPL rank.. good old times..)
GT legends
GTR 2
rFactor 1 ja 2
RACE07 ja jatkot
Assetto Corsa
iRacing

Mahdoinkohan unohtaa jotain..

Edit: No unohdinhan minä.. Live for speed. Tuli ajeltua Danish racing teamissa ainoana ulkolaisena kun ne scouttas mut leaderboardeilta. :D

Mä oon niin vanha parru että ekat Gran Turismotkin vetelin ratilla, samoin esim. Network Q RAC rally yms. tuli koettua. On tässä kyllä melko häröjä setuppejakin ollut vuosien varrella, modattuja ratteja ja taisin joskus tehdä itse shifterinkin. Nyt tosiaan ollut jokunen vuosi taukoa mistään kilpailullisesta skabaamisesta ja keskittynyt esim lentosimuihin ja muihin "autistipeleihin".

Niin ja olen hiton huono seuraamaan mitään urheilua säännöllisesti.. mutta ajoittain kaikki menee.
 
Viimeksi muokattu:
Onko ukot täällä ylipäätään enemmän ralli vai ratamiehiä? Miksei molempia.
Ratamiehiä tääl, formuloita tullut pelattua F1 97 asti vai peräti 96 asti, ja sit toki gran turismoa ja forzaa. On rallipelejäkin toki tullut pelattua colin mcrae ykkösestä asti, tosin tää nyt eka rallipeli mitä pelannut näin paljon ja ratilla. Aina aikaisemmin oikeestaan tullut pelattua ohjaimella, mutta kun tuli ostettua ajopenkki niin voi pelata ratilla. :D
 
Onko ukot täällä ylipäätään enemmän ralli vai ratamiehiä? Miksei molempia.
Sekalaisia arcade ajoja ja sitten rallia oikeestaan. On noita rata pelejäkin pelattu, mut ei kummosesti. Kivempi halailla puita rallissa. :D
Rata peleissä on ollu ittelle se vika että jos itte ei perseile, niin joku muu sen tekee ja sit on kisa persiillään. Rallissa ei voi syyttää kun itteään, tai laitteita.. :D
 
Hauskaa kyllä miten tiukkaa eri pätkillä on ollut Virossa. Lopputuloksia kun katselee niin harmittaa kyllä toi EK4… siinä ne mun virheet tapahtui ja kesti ikuisuus päästä liikkeelle kun nokka kiinni heinäpaalissa ja joutuu vielä sata kertaa starttaa autoa et pääsee uudestaan liikkeelle.
 
Mulla loppu jo toisen pätkän puolessa välissä huumori Viron nuottien kanssa. Tämä peli on ihan täynnä nuotteja jotka on oikeasti jätetty huonoiksi vaan vittuilu mielessä. Ei ne muuten oo joka kerta tupla oikea vasen mutkissa tai muuten jyrkissä mutkissa joissa virheet kostautuu pahiten. Tai hyppyrin takana ilman varoitusta. Sanoisin että Viro on ollut kaikista pahin tähän mennessä myöhässä tulevissa nuoteissa. Ja mulla ei ole vauhti edes niin kova kuin parhailla niin miltä se sitten tuntuu kärkivauhdilla. Tähän mennessä kaikissa klubeissa oon tainnut yhden kerran kohtalaisesti onnistua EK:lla. Keniassa eilen. Sen pätkän alkupuoli olikin ennestään tuttu.
 
Mulla loppu jo toisen pätkän puolessa välissä huumori Viron nuottien kanssa. Tämä peli on ihan täynnä nuotteja jotka on oikeasti jätetty huonoiksi vaan vittuilu mielessä. Ei ne muuten oo joka kerta tupla oikea vasen mutkissa tai muuten jyrkissä mutkissa joissa virheet kostautuu pahiten. Tai hyppyrin takana ilman varoitusta. Sanoisin että Viro on ollut kaikista pahin tähän mennessä myöhässä tulevissa nuoteissa. Ja mulla ei ole vauhti edes niin kova kuin parhailla niin miltä se sitten tuntuu kärkivauhdilla. Tähän mennessä kaikissa klubeissa oon tainnut yhden kerran kohtalaisesti onnistua EK:lla. Keniassa eilen. Sen pätkän alkupuoli olikin ennestään tuttu.
Nuotti on ihan fine tässä, se on vaan noin sekunnin tai peräti pari myöhässä. :)
 
Nyt olen takavetoja lukuun ottamatta testannut kaikki autot. Takavedoissa on se ongelma, että en vain pysty viemään niitä lähelläkään maksimivauhtia ja ajosuoritukset heittävät aivan liikaa, että niistä saisi vertailukelpoista dataa. Pitää varmaan odottaa että Rally Technical julkaisee jotain säätöjä takavedoille, jotta niille saisi jotain vertailukelpoisia tuloksia. Lisäsin mun testitulokset avauspostiin.

@Ac3way nyt kun Kfin 1 kausi on loppumassa niin heittelen tässä toiveita seuraavalle kaudelle. Formaatti voisi olla samanlainen 2 kisaa per viikko, ehkä yhden pätkän pidempi per ralli. Tahtoisin nähdä seuraavia kisoja:
- F2 kit car jossain asvalttikisassa. Pösö 306 Maxi on ihan törkeen op raketti luokassaan, mutta helvetin hauska auto, joten tästä voisi tehdä yhden auton kisan. Kaikille siis F2 pösö.
- S2000. Kaikki kolme luokan autoa on tosi tasaväkisiä, joku sorakisa/talviralli on näille bueno.
- B-ryhmän nelivedot jossain rallissa missä on joku kunnon selviytymispätkä (pitkä n. 30km+yö+vaikeat olosuhteet).
- Monte Carlo jollain historiikki ajoneuvolla.
- WRC 2017-2019. Tässäkin luokassa molemmat autot ovat todella tasaväkisiä.
- Kai se joku takavetoluokkakin pitää olla vaikka olen niissä ihan sukka :D
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti enemmän ihmisiä liittyis tohon Konsolifin 3 klubiin, koska oli oikeesti hauskaa kun sai ajaa vähän enemmän pätkiä. :D

Pystyykö tuota sarjaa muokata jälkikäteen? Sullahan on siellä Kroatia kaks kertaa ja Japaniaa ei ole ollenkaan. Ellei noin ollut tarkoitus?
 
Ylös Bottom