Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

Japanista kaks pätkää ajettuna. Kainalot ja selkä suht hikisenä ton kakkospätkän jälkeen… meinasin tarjota Skodan takaluukkua bonsaipuihin muutamaan otteeseen mutta selvisin ehjin nahoin. Ihan ok flow olis menossa mut en tiedä meneekö seuraavalla sitten kamikaze touhuksi jos vielä jatkan.
 
Ajattelin käydä time trialissa vähän lämmittelee Japania mutta oli kyllä niin paskaa että anti olla :D Ehkä huomenna uusi yritys, taitaa olla liikaa kilsoja jo alla tänään.
 
Ajattelin käydä time trialissa vähän lämmittelee Japania mutta oli kyllä niin paskaa että anti olla :D Ehkä huomenna uusi yritys, taitaa olla liikaa kilsoja jo alla tänään.
Itsekin reenasin vähän. Tiukkaa latua mut pitää olla vaan kanttia vetää ja tehdä töitä molempien jalkojen kanssa. Huomasin et heti kun tekee löysää jalkatyötä ei pysy ajolinjalla ja rytmi katoaa. Kaikki tietysti ajaa omalla tyylillä.
 
Hemmetti, mullahan on mennyt ihan ohi että tänään oli jo uus ralli ajettavaksi.. huomisen hommia siis. Suht toiveikkaana Japaniaan kun pitäs olla mulle suht vahva.. jää nähtäväksi.
 
Kävin äsken vielä pruuvaamassa Yariksen hyrrä hirmua Japanin ensimmäisellä EK:lla vertailuksi ja on kyllä vähän eri menoa Skodaan verrattuna. Jotenkin sieltä tuli toinen sija time trialissa parilla yrityksellä ja aika monta kaidetta kerkesin nuolasta matkan varrella, jokunen sekunti ajasta voisi siis lähteä vielä. Aloin vaan miettimään, että eikö ne oikeasti parhaat kuskit aja noita pätkiä ollenkaan time trialissa kun listoilla pääsee yllättävänkin korkealle.

Millä kuvakulmalla ajatte? Itse käytän dash camia ja sitä missä näkyy mittaristo mutta ei rattia, mikä sen oikea nimi nyt sitten onkaan. Skoda oli nyt Japanissa ekan kerran alla ja siinä mittaristokuvakulma sopi minulle dash camia paremmin. Helmet camia kun käyttää niin nopeuden tunne katoaa kokonaan. Näyttää liian hitaalta omaan silmään, tekee ainakin mulle henkilökohtaisesti ajamisen ja vauhdin arvioimisen paljon vaikeammaksi.
 
Japani ajettu. Alla oli kaksi huonosti kuunneltuun nuottiin päättynyttä kilpailua uramoodissa ja Historic-klubissa, joista etenkin jälkimmäinen jäi kismittämään todella paljon. Ajoin Kreikassa Peugeot 206:lla lähes elämäni ajolta tuntunutta suoritusta, kunnes 24 kilometrin EK:n viimeisellä neljänneksellä onnistuin tiputtamaan auton jyrkänteeltä alas ja kisa päättyi siihen. Mistään ei taida nähdä kesken jääneen erikoiskokeen splittejä (en pidä niitä ajon aikana näkyvissä), mutta näppituntuma oli että nyt oli tulossa todella kova aika. Tulos kuitenkin keskeytys, ja se kyllä korpesi.

Tämän jälkeen siis suoraan Japaniin, ja taktiikaksi valitsin aivan silkan varmistelun ja maaliin ajamisen. Tästä huolimatta onnistuin kakkospätkällä ajamaan pari mutkaa pahasti leveäksi ajatuskatkoista johtuen - jälkimmäinen siksi, että nuotin kuuntelemisen sijaan mietin, mitä ihmettä olin edes ajatellut edellisessä jarrutuksessa. Että tällä tasolla oltiin. :D Auto ei kuitenkaan hajonnut pahemmin, ja parille viimeiselle EK:lle sain lopulta yllättävän hyvän rytmin sittenkin vielä päälle, ja kiristin niukasti tässä vaiheessa lyhyen tuloslistan kärkeen. Samat vaikeudet kuitenkin jatkuvat kuin tähänkin saakka, eikä loppua liene näköpiirissä. :D
 
Kolmen tunnin unien ja kahden kahvikupillisen jälkeen Japania ajelemaan. Totesin että vakiosäädöt on sopivan turvalliset ja niillä matkaan. Jossain vaiheessa ekaa pätkää puhelin soi ja keskittyminen menee siihen. Konepelti naamalla heikolla näkyvyydellä pätkä loppuun. Seuraava pätkä myös viimeistä puolta kilometriä lukuunottamatta konepelti naamalla ajelua. Eihän nyt erikoiskokeiden välissä sille mitään oikeastikaan olisi tehty, vaan rohkeasti menty puolisokeana eteenpäin.. sellaiset pikku hätäkorjaukset on mammanpoikia varten. No.. EK:n jälkeen Skeida kuntoon, ja jatkamaan. Siinähän tuo pätkä meni, kunnes löysin miniminitikun mitä valehtelematta en edes nähnyt kun keskityin vain linjaani seuraavan mutkan sisääntuloa varten. Auto aivan paskaksi. Hetken siinä ajeltuani pohtien syntyjä syviä, vähemmän arvokkasti lopetin Tsekkiferrarin ja itseni ajamalla jyrkänteeltä alas. DQ. Vähän jopa hävettää. Taisi olla jopa Keniaa huonompi suoritus minulta.. mikä tässä nyt mättää? :D
 

Liitetiedostot

  • 18bc7b0f8b640-screenshotUrl.png
    18bc7b0f8b640-screenshotUrl.png
    4,7 MB · Lukukerrat: 8
  • 18bc7b0f8b694-screenshotUrl.png
    18bc7b0f8b694-screenshotUrl.png
    4,4 MB · Lukukerrat: 8
Viro oli yllättävän haastava ralli ajaa nuotista varsinkin liukkaissa olosuhteissa. Kahdelle vipalle pohjat kun tiet alkoi olla tutumpia ja jälkimmäinen niistä oli mun henkilökohtainen testipätkä. Esim. Kfin ykkösessä en ajanyt yhtään pätkäpohjaa, koko kaudella.

Japani. Tarkoitus oli ajaa ensimmäisten joukossa aika tauluun ja näin painostaa porukkaa leaderboardilta käsin. Kävin pari ek:ta tutustumassa etukäteen ja ottamassa tuntumaa assuun. Noh kisassa vetäsin kolmosella rinteeltä alas ja lopuillekin tuli yksittäiset virheet, jotka maksoi paljon aikaa, vaikka tuntui että eihän tässä edes riskillä vedetä. Sektorit olisi kyllä luvannut hyvää.

Alkaa meikäläisen perusvauhti loppumaan ja muu porukka sen kuin kehittyy ja nopeutuu, joka puolestaan painostaa minua virheisiin. Yksipuolinen Viron ss11 hinkkaus miedosti näkyy, mutta nyt jatkossa kerkiän kiertämään pelin pätkiä laajemmalla skaalalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kolmen tunnin unien ja kahden kahvikupillisen jälkeen Japania ajelemaan. Totesin että vakiosäädöt on sopivan turvalliset ja niillä matkaan. Jossain vaiheessa ekaa pätkää puhelin soi ja keskittyminen menee siihen. Konepelti naamalla heikolla näkyvyydellä pätkä loppuun. Seuraava pätkä myös viimeistä puolta kilometriä lukuunottamatta konepelti naamalla ajelua. Eihän nyt erikoiskokeiden välissä sille mitään oikeastikaan olisi tehty, vaan rohkeasti menty puolisokeana eteenpäin.. sellaiset pikku hätäkorjaukset on mammanpoikia varten. No.. EK:n jälkeen Skeida kuntoon, ja jatkamaan. Siinähän tuo pätkä meni, kunnes löysin miniminitikun mitä valehtelematta en edes nähnyt kun keskityin vain linjaani seuraavan mutkan sisääntuloa varten. Auto aivan paskaksi. Hetken siinä ajeltuani pohtien syntyjä syviä, vähemmän arvokkasti lopetin Tsekkiferrarin ja itseni ajamalla jyrkänteeltä alas. DQ. Vähän jopa hävettää. Taisi olla jopa Keniaa huonompi suoritus minulta.. mikä tässä nyt mättää? :D
Vaikkei omassa päivässä olisi mitään vikaa, niin tämän palstan tekstit kyllä saa aina tirskahtelemaan. Kovaa legendaa tulee onnistumisista ja epäonnistumisista.
 
Itse en kerkeä hirveesti ajelemaan ja sitten kun on aikaa, niin yritän ajaa nuo clubien rallit. Jos on aikaa ja jaksan, niin tutustun ensin kerran pätkiin ja sitten menen suorittamaan.

Onneksi olin yhdessä clubissa ajanut kolme pätkää virossa aikaisemmin, joten tiesin nuottien olevan ajoittain todella petollisia. Vaikka yritin ottaa hypyt ja pimeät mutkat varovasti, niin tuli sieltä silti vähän penaltya ja metsässä käytyä välillä. Citroen C4 oli jostain syystä todella helppo auto ajaa ja suorastaan nautin tästä rallista. Tykkään noista Viron pätkistä tosi paljon ja on harmi ettei nuotit oikein ole kunnossa siellä.

Keniaa en kerennyt ajamaan, mutta täytyy tänään yrittää tuo Japani käydä kolaroimassa. Se vähä mitä olen asfaltilla tässä ajanut, niin tiedän olevani pulassa.

On tää kyllä kivaa.

Ylempänä kyseltiin millä kuvakulmalla ajelette. Itse ajan sillä missä näkyy vain konepelti. Välillä olen ajanut myös sillä missä näkyy mittaristo ilman rattia, mutta on vaan niin tottunut tuohon konepeltiin, ettei malta totutella uuteen.
 
Täytyy katsoa jos japanin ajais tänään kun pääsee töistä. Siitä tuskin mitään hyvää tulee, todennäköisesti ajan kalliolta alas jossain kohtaa. :D
Uudet polkimetkin tuli tilattua, Moza CRP. Sit kun ne tulee niin ei voi enää valittaa että jarru on huono. :D
 
Eilen oli sika hauska ajaa Kenia. Meni aika virheettömästi, vaikka oli aika uusi sekä uniikki kokemus itselle. Harmi, että KFIN2 Suomen ralli meni multa ohi.

En tiedä ehdinkö laittaa uusia kisoja tänään pystyyn, mutta siellä on muutamalla käyttäjällä oikeudet luoda myös ralleja. Mikäli halukkuutta on niin kisoja vaan pystyyn.
 
Eilen oli sika hauska ajaa Kenia. Meni aika virheettömästi, vaikka oli aika uusi sekä uniikki kokemus itselle. Harmi, että KFIN2 Suomen ralli meni multa ohi.

En tiedä ehdinkö laittaa uusia kisoja tänään pystyyn, mutta siellä on muutamalla käyttäjällä oikeudet luoda myös ralleja. Mikäli halukkuutta on niin kisoja vaan pystyyn.
Mulla näkyy olevan adminit. Käyn luomassa uuden kauden.

Edit. Siellä on nyt uusi kausi Kfin 1 klubissa.

Kauden kesto: 3 viikkoa. Joka maanantai ja torstai alkaa uusi, eli ns. arkiralli ja viikonloppuralli.
Rallin pituus: Arki 5 pätkää. Viikonloppu 6 pätkää.
Damage: Harcore (ottakaa iisisti :) ).
Pisteiden lasku: WRC + Power Stage.
Kalusto: Joka ralliin vaihtuva.
1699891300021.png

Onnea Antsalle edellisen kauden voitosta!
1699892043658.png
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin tehty Larzi! Ainut mikä mietityttää on tuo pistelasku? Oon jäsenenä monessa klubissa ja jos 90% porukasta jää ilman pisteitä koko championshipin ajan niin eihän se motivoi/ole hauskaa. Flexible pistelasku on anteliaampi ja voittaja/paras löytyy niinkin! Tietenkin jos tavoitellaan realistisuutta niin eihän se käy. HC damagesta plussaa, pistää ajamaan tarkasti!

Senverran himottaa nämä clubit, että teen itekki yhden. Laitan linkkiä kun voitte liittyä. Wrc+wrc2, lyhtitä kisoja aikataululla kuten kfin 1 ja championship just pari kolme viikkoa.
 
Selvisin japanissa toiselle EK:lle ennen kuin oltiin metsässä, ei siin tullut kuin 10 sekkaa penaltya. Mutta sit 50 metriä ennen maalia ajoin terminal damagen.. :D

Luulin että ei pääse jatkamaan enää, mutta näköjään pääsis.

Edit: Ei näköjään päässyt jatkaa vaikka sai korjattua auton, sanoi että stage not available.
 

Liitetiedostot

  • IMG20231113184003.jpg
    IMG20231113184003.jpg
    1,5 MB · Lukukerrat: 4
Mitenkähän pitkään ajoin Monte carloa ja noidun miten saatanan perseestä tämä jäinen tie on ajaa kun ei auto käänny mihinkään. Puolessa välissä muistin että mulla on 1080 kääntösäde pistetty PC:llä ja soft lock niin eihän se vanha kadett kääntynyt mihinkään kun ei oo 540 asteen ratti. Vois ehkä suosiolla laittaa sen jokaiseen autoon kun on tämä jo taarpeeksi vaikeaa minulle ilman lisättyä realistisuuttakin. Toisaalta olis kyllä hienompi fiilis jos edes jollekin tasolle oppis tuon laajemman veivaamisen.
Tämä oli eka kerta koko pelissä ylipäätään kun ajoin talvella inhokkipinnoitettani. Talvikentät muuten näyttää omasta mielestä paljon paremmille tässä graafisesti kuin kesät.
 
Ylös Bottom