Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä olisi tänään tarkoituksena taklata KFIN, KFIN3 tai molemmat yhden valitettavan välipäivän jälkeen. Piti tuota ty:kin vähän viihdyttää ja viedä ajelulle, kun viikon putkeen nyt istunut omassa cockpitissä. On se siinä vieressä välillä katsonut ja ylävitosen antanut, kun napsahtanut pohjat pikataipaleelle mutta vähän on vaikeaa yhdistää ammatti ja yksityiselämä... Yritin kyllä selittää, että matkapäiviä näin rallikuskina tulee helposti 300 vuodessa. Eri luokkia, eri maanosissa, eventtien testiajot päälle ja tehtaalla vierailut vievät suunnattomasti aikaa. Nolla metriä alla noilla 2017-2021 WRC autoilla, mielenkiinnolla odottelen miten ne kulkevat.
Lisäksi viime ralleissa on tullut sen verta hyvää menestystä, että joudut vielä muutaman mediapäivän lisäämään kalenteriin :D.
 
Tän viikon kuljettaja on kärsinyt kummallisesta keskittymis häiriöstä, niin ajot eivät ole sujuneet. Keskittyminen siis ollut mallia: Nyppy kuus vasen 40 heeeeiiiii macarena neulansilmä vasen. Kartturinkin oli turhan hitaalla tuossa alku viikolla, mutta tänään tuntui saavan nuottia ulos ennen kun se mutka tulee silmille.

Reenaamaankaan ei oo ehtiny, koska vaan lahjattomat reenaa, vai miten se olikaan... ;)

KFIN
Tota luokkaa tainnu vielä ehtiä ajamaankaan kertaakaan. Siesta alle ja baanalle. Yllättävän lujaa sillä pääsi ja pysy ladullakin, paitti sitten parilla viimosella EK:lla spinnaukset. 5 EK:lla piti sitten spinnaamisen yhteydessä pakittaa vielä jontkan pohjalle ja hätistää katsojia nostamaan, siitä tuli 9s penalty ja oliskohan joku 6s kun meni siinä spinnissä pelkästään, prkle! Kutos pätkällä sitten spinni, mutta siitä pääsi jatkamaan suht hätäseen, niin ei varmaan viittä sekunttia enempää tuhraantunut.

Oli aika huikea luokka ajaa ja toi oli hauskaa! :)

KFIN2
Vanha tuttu Skodilac alle ja ladulle. Kulki silläkin oikein kivasti, ei ihan mahdottomia tullu takkiin hätäsimille, mutta kovempaa pitäis päästä.


Tekniset ongelmatkin loisti tänään poissa olollaan, niin ajaminen maistui, kun ei tarvinnut tapella shutterin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Konsolifin klubi ja Oceania...Ekalla ek:lla auto näytti jo tältä, eikä saanut fiksattua oikein mitään. Auto vaan hidastui mitä enemmän ajoin, lopussa renkaatkin sanoi sopimuksen irti ja auto kulki 70km/h. :D Taisin mä ajaa neljä tai 5 ek:ta rikkinäisellä autolla.
 

Liitetiedostot

  • IMG20231117170712.jpg
    IMG20231117170712.jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 12
Konsolifin klubi ja Oceania...Ekalla ek:lla auto näytti jo tältä, eikä saanut fiksattua oikein mitään. Auto vaan hidastui mitä enemmän ajoin, lopussa renkaatkin sanoi sopimuksen irti ja auto kulki 70km/h. :D Taisin mä ajaa neljä tai 5 ek:ta rikkinäisellä autolla.
Ilman keulamerkkiä ja tekstiä lasissa, niin en olis voinu sanoa mikä kilpuri on kyseessä :D
 
Kolmosklubin Ruotsi ajettu. Viron tuloksissa olinkin näköjään ykkönen, joten olikohan se ensimmäinen osakilpailuvoitto klubeissa.

Tämän entisen WRC-luokan autoja pelissä on sen verran hyvä määrä, että olen päättänyt tämän sarjan osakilpailuihin tehdä autovalintani satunnaislukugeneraattorilla. Lisäksi kahdessa peräkkäisessä kisassa ei saa ajaa samalla autolla. Virossa ajokiksi valikoitui Mini, josta lukugeneraattorini tuntuu pitävän, sillä se oli ensimmäisenä tarjokkaana myös Ruotsiin. Uusi arvonta tuotti Ford Focuksen vuosimallia 2001.

Ajosuoritus oli ihan mukiinmenevä, pari leveäksi ajoa mahtui mukaan sekä yksi täysin missattu risteys, mutta erityisen isoja yksittäisiä aikatappioita en kokenut. Ainoa oikeasti isompi virhe tapahtui toisesta huollosta lähtiessä, sillä unohdin vaihtaa renkaat kahden pisimmän lenkin välissä. :D Lähes 60 kilometriä yhdellä rengassarjalla alkoi kyllä jo tuntua loppua kohti melkoiselta luistelulta, joten siinä selitys kutos- ja seiskapätkien heikommille ajoille. Viimeinen tulikin taas hyvällä yrkällä ja kokonaisuuteen voi olla tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Oceania Fiestalla takana. En oikeen osaa sanoa mitä mieltä olen omasta ajosta ja vähän jäi kaksijakoinen fiilis. Omasta mielestä yksi vaikeimpia autoja tähän mennessä. Kutos ja vitos kurvit menee nätisti, kun takana on tuollainen Fiskarsin lumikola. Osa nelosista myös mutta kurvien rytmitys ja yhteen sitominen on kyllä tärkeintä tuolla pelillä omasta mielestä. Ilman rytmiä ei ole mitään kyytiä ja kakkosesta pienemmät kurvit oli helkkarin vaikeita jos ei painoa siirrä oikein ennen mutkaa. Etupään camberia lisäsin yhden kliksun tästä johtuen.

Saatoin mokata jo ennen ensimmäistä pätkää renkaiden suhteen. Iskin shakedownille kovemman seoksen, kun katsoin miten huoltopaikat on sijoitettu ja pätkien pituutta ajatellen. Olin varma, että kovemmilla seoksilla pakko ajaa? En ollut varma kestääkö super softit? Eipä mitään, softeilla liikkeelle super softien sijaan.

Eka pätkä olikin sitten sellainen runttaus, että pitikikin kellossa näkyä perkule sentään. Jäi sinne vielä muutama sekunti pankkiinkin, softit tuntuivat myös todella liukkailta. Toinen pätkä oli mitäänsanomaton, pyyhin sen heti mielestäni enkä enää edes muista mitä siinä tapahtui. Kolmas pätkä oli ihan hyvä, paitsi menin pitkäksi sen yhden nopean vasurin risteyksessä enkä saanut kunnon ajoa sinne alamäkeen, sekunti tai kaksi tuhraantui. Seuraavaksi olikin sadepätkä jonka jälkeen lähti Björn Borgit vaihtoon. Kaksi pätkää ajetut softit eivät kyllä tuntuneet hyvältä ja ajelin todella varovaisesti. Hieman kiristin tahtia loppua kohden ja osuin valliinkin. Tämä teki light damagen gearboxiin, pakoputkeen, jousitukseen ja koriin, näitä yritin parhaimpani mukaan korjata. Seuraavaksi super softit alle kahdelle viimeiselle taipaleelle. Viides pätkä tuntui hyvältä mutta ei mitenkään erityiseltä mutta kas kummaa pohjat perhana. Vähän pyörittelin päätä siinä maalissa mutta kun tulokset tulivat näytölle nousi nyrkki pystyyn ja sanoin kyyylllä, bäck in bisnes. Power Stagelle lähdinkin sitten kovat piipussa ja se menikin nätisti, kunnes yhden vasurin jätössä oikean puoleiset renkaat menivät matalan vallin yli ja ilman ohjattavuutta ei Foortti tahtonut kääntyä seuraavaan oikeaan ja nokka edellä aitaan… Eiköhän siinä pari sekuntia mennyt ja sen jälkeen taisi yksi toinenkin virhe tulla, kun haki rytmiä uudestaan. Kolmisen sekuntia sitä sitten jäi kokonaistuloksissa kärjestä. Täydet mahdollisuudet oli mutta omaan ajoon se taisi sitten loppupeleissä sortua.

Kilpailuna tämä oli varmaankin jännittävin ja hauskin itselle, kun näki kuinka tiukassa pakassa kärjen tuntumassa mentiin. Kiitokset teille siitä. Milläs nakeilla te ajelitte pätkät?
 
Lähdin ajamaan myös ykkösklubin Uutta-Seelantia, ja nyt tuli sitten viimein se todellinen rimanalitus. Eka pätkä tuli vielä suhteellisen siististi kun maltoin ajaa tasoni mukaista vauhtia eivätkä väliaikatiedot häirinneet, mutta toisella pätkällä aloin jostain syystä kiristää vauhtia vaikka tiesin etten muista pätkiä ulkoa. Rytmiä ei meinannut löytyä, ja lopulta luotin vähän liian kirjaimellisesti nuottiin late 6 left, keep out. Käänsin todellakin myöhään ja pysyin todellakin ulkona. Jollain satumaisella tuurilla auto pysyi kuitenkin tiellä ja päätyi vieläpä nokka menosuuntaan, mutta vauriot olivat jo tässä suhteellisen mittavat.



Kun vielä toistin ulkoilukuviot seuraavalla pätkällä, niin auto oli jo niin surkeassa kunnossa ettei sille pystynyt huollossakaan tekemään juuri mitään, edes aikasakkoja keräten. Nyt ei ollut fiilistä ajella kahta viimeistä pätkää jo valmiiksi lunastuskuntoisella ajoneuvolla, kun pisteille ei ole asiaa eikä powerillakaan pysty lisäpisteistä kamppailemaan. Nollasuoritus tällä kertaa, mutta yritetään ottaa opiksi ja pitää vauhti oman tason mukaisena taas seuraavissa kisoissa. :D
 
Konsolifin klubi ja Oceania...Ekalla ek:lla auto näytti jo tältä, eikä saanut fiksattua oikein mitään. Auto vaan hidastui mitä enemmän ajoin, lopussa renkaatkin sanoi sopimuksen irti ja auto kulki 70km/h. :D Taisin mä ajaa neljä tai 5 ek:ta rikkinäisellä autolla.
Ihmettelinkin kun olit jollain pätkällä vielä hitaampi vaikka itsellä meni aivan reisille. :D Pakko oli päästä uutta rigiä testaamaan ja se olikin todella hyvä, mutta kuski oli niin väsynyt ja ajatukset harhaili että joka kolmas nuotti meni aivan ohi. Olis pitänyt vaan pysyä time trialissa eilen.
 
Ihmettelinkin kun olit jollain pätkällä vielä hitaampi vaikka itsellä meni aivan reisille. :D Pakko oli päästä uutta rigiä testaamaan ja se olikin todella hyvä, mutta kuski oli niin väsynyt ja ajatukset harhaili että joka kolmas nuotti meni aivan ohi. Olis pitänyt vaan pysyä time trialissa eilen.
Joo, vaatinut vähän totuttelua uudet polkimet että löytänyt kunnon asennon. Eilen säädin vielä niitä oceanian jälkeen ja alkoi tuntuu paremmalta. Pitäis vaan ruotsiin mennä ajamaan nyt. Eilen vedin terminal damaget 7 viimeistä EK:ta mitä ajoin, niin luotto ei oo kauheen korkealla että menisi hyvin... :D
 
Tuli ajettua Konsolifin 3 ja ruotsi, viisi ekaa EK:ta meni ihan ok, ilman kauhean suuria ongelmia mutta hitto Ferraro vetää kovaa. :D

Kuudennella EK:lla kaikki ongelmat sit alkoi, siel pyörittiin katon kautta ympäri, ajettiin tolppia ja puita päin, ja sama meno jatkui 7 ja 8 EK:lla, ja vauhti oli sen mukaista. Mutta hei, pääsin maaliin asti!
Huomaan kyl itse omassa pelaamisessa että jos sähellän kunnolla jossain, niin sit koittaa sen menetyn ajan ottaa kiinni ja useimmiten se päättyy terminal damageen, ihme kyl nyt selvisin maaliin asti vaikka kaikilla kolmella viimeisellä ek:lla pyörähdin katon kautta ympäri. :D
 
Tuli ajettua Konsolifin 3 ja ruotsi, viisi ekaa EK:ta meni ihan ok, ilman kauhean suuria ongelmia mutta hitto Ferraro vetää kovaa. :D
Ruotsi meni itseltäni kyllä hyvin, mutta näköjään tällä viikolla muissa klubeissa suoritukset eivät lähde sitäkään vähää. Kakkosklubin Meksikoon lähdin intoa puhkuen, koska Mitsubishi Galantilla on kiva ajaa ja Meksikon pätkätkin olivat jollain tavalla jo tulleet uramoodissa tutuiksi. Shakedownilla pistin vielä merkille, että onneksi nämä pahat nypynylitykset ovat heti alussa niin ne tulee jo harjoiteltua ennakkoon vielä kerran.

No, ensimmäisellä pätkällä ehkä n. 30 sekunnin ajon jälkeen tulin juuri siltä samalta nypyltä väärällä linjalla alas, pusikkoon ja renkaanvaihtohommiin puoleksitoista minuutiksi. Kyllä v*tutti. :D Tämän jälkeen ei oikein ajamisestakaan tuntunut tulevan mitään, vaikka yhtä suurta ohjelmaa ei enää loppuralliin mahtunutkaan. Mutta ainakin kolmosklubin mestaruussarjaa ajatellen alku on ollut hyvä, kun kerran kaikki onnistumiset on keskitetty sinne.
 
Focus alla Ruotsiin. Suurin syy, että otin tämän alle on hyvät muistot ajalta, kun Bosse, Hirvonen ja Latvala ajoivat vastaavalla ja aikaisemmilla malleilla. Bosse taisi 2010 ajaa juuri tällä 2008 mallisella Ruotsissa sen yhden rallin? Sääli ettei ole sama väritys tässä pelissä. Eka pätkä alla ja se meni suht ok mutta en tiedä pystyykö tällä jalalla tulemaan kaikkia pätkiä läpi.

Edit: Neljännen pätkän lähes alussa vasuri kutonen yli nypyn meni leveäksi kylkimyyryssä ja renkaat tarttuivat lumeen kiinni ja siitä sitten katon kautta varmaan kymmenen kertaa ympäri. Resetti ladulle ja +30 sekuntia. Voi hemmetti sentään… sama kohta oli kolmannella pätkällä ja tuntui, että ihan samalla tavalla vedin. Nyt harmittaa kyllä vähän, kun tuntui et vauhtia olisi ollut. Katsotaan mitä lopuista kilometreistä saadaan vielä irti.

Edit: Toiseksi jäin 13 sekunnin erolla Ruotsissa. Yksi kutonen vasuri koitui siis kohtaloksi. Sillä pätkällä taisin jäädä 40 sekuntia. Todella yllättynyt kyllä siitä miten ok oma vauhti oli kokonaisuudessa. Missään vaiheessa en saanut autoa enää parsittua kasaan kunnolla. Alkoi kone ja jarrutkin pettämään kahdella viimeisellä pätkällä.
Lisäksi viime ralleissa on tullut sen verta hyvää menestystä, että joudut vielä muutaman mediapäivän lisäämään kalenteriin :D.
Tämä mennyt minulta ihan ohi. Tämä siitä vielä puuttuisi huhhuh, en tosiaan PR-hommista välitä. Usein hyvin kiusallisia tilanteita.
 
Viimeksi muokattu:
Oceaniasta ei jääny kyllä muuta käteen kuin tieto että jos shakedownilla paskot autos niin ei kannata edes lähtee ajamaan kisaan. Ruotsin sentään pääsin loppuun asti vaikka meni vähän miten sattuu sielläkin pätkät. Molemmissa muistaakseni hajotin auton shakedownilla mutta ei se ruotsissa kyllä juurikaan vaikuttanut omasta mielestä. Oceaniassa sain 150 kmh/h kulkemaan auton siinä pitkällä suoralla mikä on heti Taipuha nimisen EK:n alussa. Siinä vaiheessa kävi selväksi miksi tässä ajat on nyt koko ajan ollu näin surkeita.
 
Oceaniassa sain 150 kmh/h kulkemaan auton siinä pitkällä suoralla mikä on heti Taipuha nimisen EK:n alussa. Siinä vaiheessa kävi selväksi miksi tässä ajat on nyt koko ajan ollu näin surkeita.

Mulla kävi tuossa niin että ihmettelin kun ei vaan kule, niin kaasu antoi vain reilu 90%. Aattelin että hetikö ne just ostetut polkimet hajos, mutta peli pois päältä, ratti irti ja takas niin toimi taas normaalisti.
 
Konsolifin 2 ja Meksiko, eka ek meni ihan Ok vaikka yksi näkyvä virhe tuli. Ilman sitä ois aika saattanut olla 5.20 pintaan, nyt oli 5.24 millä toki tällä hetkellä irtoaa ykkössija ekan pätkän jälkeen. Toka ja kolmas EK meni ihan ok, ei isompia virheitä, mutta ne hiton neulansilmät, ne ei oo mun vahvuus ja sit en luota tarpeeksi nuottiin kun kauheesti mäkiä ja nyppylöitä meksikossa kun taas Ferraro painaa ihan kauheata vauhtia. :D
Neljäs ja viides ek ei sit mennyt ollenkaan putkeen, tuli penaltyja molemmilla, ja toiseksi viimeisellä vielä rengasrikko ja sit ajoin vähän ylikovaa yhdessä mutkassa niin pyörin 100 kertaa katon ympäri, mutta ihme kyl selvisin maaliin asti. Saa nähdä milloin tulee eka kisa että selviäis ilman penaltyja tai auton hajoamisia. :rolleyes:
 
-95 Imppu alle ja sokkona Meksikoon. Eihän se sitten kauhean hyvin mennyt, penaltia varmaan jotakuin minuutin ja 10 sekunnin edestä, jotka suurimmaksi osaksi koostuivat kolmesta resetistä. Pari kertaa auto kippasi ympäri hiljaisestakin vauhdista, kun osui kurvin sisäreunaan ja saudi driftillä ulkopenkkaan. Sieltä sitten Subbea käynnistelen takaisin ladulle. Ei ollut kyllä yhtään kanttia vetää tuolla. Kerran taisin ajaa kielekkeeltä alas olisiko ollut kolmannen pätkän neulansilmä osuus, kun tuli monta neulansilmää putkeen. En perhana nähnyt eteeni, ajelin kuvakulmalla missä näkyy mittaristo mutta ei rattia. Itsevarmasti siitä käsijarrua ja kaasulle mutta kun en tietä nähnyt konepellin yli niin ajoin kielelkeeltä alas… :D

Omaa suoritustani en laita pelin pyörimisen suhteen mutta kaikki pätkät olivat varmaan 30 fps ja ajoittain vähemmän. Ensimmäinen kerta henkilökohtaisesti, kun peli ei oikeasti pyörinyt kunnolla ja kyllä se häiritsi ajamista. Pleikkarilla ajelen mutta en tiedä onko muilla samoja kokemuksia Meksikosta. Ei tämä tosiaan teknisten ongelmien piikkiin mennyt mutta heti ensimmäisen pätkän alussa tämä alkoi ja mietin kestääkö tämä ongelma koko rallin mitan ja valitettavasti näin oli.

Tällä kertaa käteen ei jäänyt muuta kuin tutustuminen Meksikon reitteihin. Ratin tuntuma muuttuu kyllä hienosti tässä pelissä, kun autot ja tien pinta vaihtuvat.
 
Omaa suoritustani en laita pelin pyörimisen suhteen mutta kaikki pätkät olivat varmaan 30 fps ja ajoittain vähemmän. Ensimmäinen kerta henkilökohtaisesti, kun peli ei oikeasti pyörinyt kunnolla ja kyllä se häiritsi ajamista. Pleikkarilla ajelen mutta en tiedä onko muilla samoja kokemuksia Meksikosta.
Sama, tuntui että välillä oli framet 20-25. Reccesin reitin kerran, enkä silloin huomannut juurikaan ongelmaa, mutta varsinaisella suorituksella oli sitten joka pätkällä ongelmia. Eipä varmaan paljoa omaan aikaan vaikuttanut sinänsä. Tuli tuosta otettua video ja kun sitä sharefactorystä vilkaisin, niin ei se nii oahalta näyttänyt kuin miltä se ajaessa tuntui.
 
-95 Imppu alle ja sokkona Meksikoon. Eihän se sitten kauhean hyvin mennyt, penaltia varmaan jotakuin minuutin ja 10 sekunnin edestä, jotka suurimmaksi osaksi koostuivat kolmesta resetistä. Pari kertaa auto kippasi ympäri hiljaisestakin vauhdista, kun osui kurvin sisäreunaan ja saudi driftillä ulkopenkkaan. Sieltä sitten Subbea käynnistelen takaisin ladulle. Ei ollut kyllä yhtään kanttia vetää tuolla. Kerran taisin ajaa kielekkeeltä alas olisiko ollut kolmannen pätkän neulansilmä osuus, kun tuli monta neulansilmää putkeen. En perhana nähnyt eteeni, ajelin kuvakulmalla missä näkyy mittaristo mutta ei rattia. Itsevarmasti siitä käsijarrua ja kaasulle mutta kun en tietä nähnyt konepellin yli niin ajoin kielelkeeltä alas… :D

Omaa suoritustani en laita pelin pyörimisen suhteen mutta kaikki pätkät olivat varmaan 30 fps ja ajoittain vähemmän. Ensimmäinen kerta henkilökohtaisesti, kun peli ei oikeasti pyörinyt kunnolla ja kyllä se häiritsi ajamista. Pleikkarilla ajelen mutta en tiedä onko muilla samoja kokemuksia Meksikosta. Ei tämä tosiaan teknisten ongelmien piikkiin mennyt mutta heti ensimmäisen pätkän alussa tämä alkoi ja mietin kestääkö tämä ongelma koko rallin mitan ja valitettavasti näin oli.

Tällä kertaa käteen ei jäänyt muuta kuin tutustuminen Meksikon reitteihin. Ratin tuntuma muuttuu kyllä hienosti tässä pelissä, kun autot ja tien pinta vaihtuvat.
Joo huomasin saman. Meksiko pyöri kyllä todella tahmeasti. Toisaalta mietin ajaessa että meno oli niin tasaisen tahmeaa ruudunpäivityksen kanssa, että haittaisi vähemmän kuin yhtäkkinen droppailu mitä yleensä tapahtuu.
 
Joo huomasin saman. Meksiko pyöri kyllä todella tahmeasti. Toisaalta mietin ajaessa että meno oli niin tasaisen tahmeaa ruudunpäivityksen kanssa, että haittaisi vähemmän kuin yhtäkkinen droppailu mitä yleensä tapahtuu.
Sama, tuntui että välillä oli framet 20-25. Reccesin reitin kerran, enkä silloin huomannut juurikaan ongelmaa, mutta varsinaisella suorituksella oli sitten joka pätkällä ongelmia. Eipä varmaan paljoa omaan aikaan vaikuttanut sinänsä. Tuli tuosta otettua video ja kun sitä sharefactorystä vilkaisin, niin ei se nii oahalta näyttänyt kuin miltä se ajaessa tuntui.
Toinen asia minkä huomasin, niin värit olivat todella ylivaloittuneita cockpitista katsoen. Ennen valojen sammumista laitoin chase camin parilla eri pätkällä, kun halusin nähdä onko kuvakulmalla merkitystä ja värit olivat paljon paremmat näin. Hiekka oli paljon ”valkoisempaa” cockpitistä katsoen ja välillä oli vaikea erottaa tien ja penkan raja. En tiedä kuuluuko valon Meksikon reiteillä taittaa tuolla tavalla cockpittiin vai ei mutta tällaisen huomion itse tein. Muutamia droppeja on eri paikoissa tullut eivätkä nämä ole olleet oikeastaan syynä ajovirheille mutta Meksiko oli ensimmäinen paikka missä huomasin selkeitä ongelmia. Eri valotuksia kuvakulmien välillä en ole huomannut muissa ralleissa.
 
Ylös Bottom