Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pökötti pösö on kyllä ketterä mutta on sit niin hel*atun paljon sitä tehoa. Tulee mieleen onko hyöty vai haitta? Clutch kickiä saa ainakin harrastaa huolella. Ei välttämättä olisi ajettu ja eihän ajettukkaan Väli- ja Etelä-Amerikassa muualla, kun Argentiinassa ja Brasiliassa taidettiin ajaa kerran. En tiedä onko väärin sanoa, että Argentiinan ralli on Meksikon ja Kreikan sekoitus. Sitten kun miettii, että kilsoja tuli rallin suorittaneelle useimmiten lähes tuhat tai yli ja Afrikassa ajettiin varmaan useita tuhansia kilometrejä, niin eiköhän sinne yksi Meksikon suklaataival mahtunut mukaan. Jätkät vaan ajo noilla A-ryhmäläisilläkin niin helkkarin lujaa, et en kyllä pysy perässä ellei Meksiko sitten syötä terminaalia tacojen sijaan kilpakumppaneille.Se voi olla, että oikeasti ei olisi noilla Meksikon syheröteillä ajettu Group B-autoilla. Taitaa se Audi kuitenkin niukasti jokaisesta kohdasta mahtua, mutta ei välttämättä ole se paras valinta tuohon ralliin. Lancian S04 on ihan hauska ajaa EA WRC:ssä, mutta olisiko Ford RS200 yllätysveto. Pösö on ainakin ketterä.
Varmaan on Meksikon rallissa (auton)raatoja luvassa, hankalaa tulee olemaan. Niin joo ja suorituskyky ongelmat päälle. Pistää miettimään, että kannattaako edes ajaa. Haasteen takia saattapi tehdä mieli kokeilla.
Turbolagi vaatii omanlaista operointia mutta se on todella tyydyttävää tekemistä jos pääsee rytmiin kiinni. Pitää vähän funtsia minkä ottaa, Pösö ja Lancia siinä mielessä, että oli paljon suomalaisia kuskeja molemmissa.Suosittelen kaikille epäröiville RS200:sta. Se ei ole nopein mutta tuntumaltaan lähimpänä moderneja autoja ja on mun testitaulukossa sen takia Audin kannassa, koska sillä pystyi vetämään kaasupohjassa sellaisia kohtia mitä Audilla tai muilla ei pystynyt. Audissa on eniten raakaa voimaa ja nopeutta, mutta se ei ole helppo peli ajaa. Epäilen että B-ryhmän WR:t tullaan ajamaan Audilla. Pösö on tasapainoinen paketti, mutta siinä on kaamea turbolagi, jonka kanssa pitää oppia operoimaan, ettei kierrokset tipu liian alas. Delta S4 yliohjaa terävästi ja epämukavasti, jota on kans hankalahko ajaa kaasupohjassa. Metro on toinen melko mukava peli ajaa ja vapaasti hengittävä moottori vastaa kaasuun nopeasti, mutta hitainhan se on.
Vielä isompi hatunnosto teikäläisen suorituksille!sohvan pohjalta ajelen wheel standillä. Vähän on sellainen tunne, että ei pysy ständi koko rallia ihan paikallaan.
Omasta mielestä kiva, että ainakin yksi tällainen pidemmän kaavan taisto missä enemmän pätkiä per eventti. Näissä pidemmissä ”kausissa” omasta mielestä myös hyvä, että luokka pysyy samana. Tulee pelin ja ”oikean” rallin ominaisuudet paremmin esille. Siinä sivussa ehkä sitten parempi olla lyhyempiä eventtejä jos halutaan pitää useampi chämppiönshippi kerralla pyörimässä.Yks minkä pistin merkille dirtin klubeissa, niin lyhyet 2-4 pätkää ja viikon verran aikaa ajaa, niin keräs porukkaa ajamaan. Porukalla kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa ajaa, niin sitten helposti droppaa jotain klubeja kokonaan, jos jää kisoja välistä.
Itse tykkään enemmän kyl näistä pitkistä ralleista, niissä oon parhaiten selvinnyt maaliin asti. Paljon kivempaa on kun koko championship on sama autoluokka, inhoan sitä kun joka ralliin vaihtuu. Oon ihan pihalla silloin kun pitää aina opetella uutta autoa ja se näkyy tuloksissa kun tulee aina vaan terminal damage.Omasta mielestä kiva, että ainakin yksi tällainen pidemmän kaavan taisto missä enemmän pätkiä per eventti. Näissä pidemmissä ”kausissa” omasta mielestä myös hyvä, että luokka pysyy samana. Tulee pelin ja ”oikean” rallin ominaisuudet paremmin esille. Siinä sivussa ehkä sitten parempi olla lyhyempiä eventtejä jos halutaan pitää useampi chämppiönshippi kerralla pyörimässä.
Mielelläni jotain ratahommia itsekin ajelisin mutta en oikein tiedä mitä kautta niitä kisoja etsin näin pleikkaripelaajana. F1-pelit ovat suht huonossa jamassa kokonaisuutena tällä hetkellä. Copy paste since 2018 ja koittavat korjailla peliä service arean quick fixillä, mikä aiheuttaa lisää ongelmia. Ja mitä näitä nyt ajanut onlinessä viimeksi varmaan vuosi sitten, niin vähintään yksi kuski löytyy joka kisasta kenen tarkoituksena vaan kolaroida tai muuten sählätä.Joo itselläkin aika hyvin ollut nyt aikaa ja intoa ajella näitä, eilen toki vitutti kuin pientä oravaa ja olin valmis työntämään koko digikopion anneliin kun sekä Kroatia että Kreikka päättyi keskeytykseen. Mutta se nyt on vaan omaa kädettömyyttä eikä pelin vika.
Noh hiukan ACC:tä välillä missä pysyy usein kärkikahinoissa mukana niin jaksaa taas hetken olla peränpitäjänä WRC:ssä.