Ohhoh mitä vääntöä Kroatiassa. On kyllä todella nättiä latua kun pääsee hyvään rytmiin. Vuosikerta SEAT alle ja menoksi. Tällä hetkellä kärjessä mutta jätin kyllä sekunteja reiteille vaikka ei penaltia tainnut tällä kertaa tulla.
Ihan tyytyväisin mielin lähden koneella takaisin kotiin Kroatiasta. Virheiltä ei kuitenkaan vältytty, näin ollen en voi pitää vielä puhtaana suorituksena. Taisin kolme tai neljä kertaa puolispinnata niin, että nokka aidassa kiinni ja piti hakea pakin kautta vauhtia. Kaksi kertaa vedin samassa ykkös vai kakkos vasurissa pitkäksi ja toisella kerralla ihan ojaan asti. Parit pohjat taisin hukata näihin virheisiin valitettavasti. Yhdessä neulansilmässä haettiin vielä vauhtia liikennemerkin väärältä puolelta, kun ei enää tossu pitänyt viimeisellä kuivalla pätkällä, jarrutkin oli pehmenneet.
Viimeisellä huollolla sitten olikin vähän joka paikassa vikaa vaikka ei osumia tullut oikeastaan, eikä bodykittiä edes voinut korjata. Medium damaget oli ainakin vaihdelaatikossa, turbossa ja olisiko jarruissa ollut myös. Jousissa, moottorissa ja en muista mutta pakoputkessa ehkä light damage. Hetken mietin mitä tulee tehdä ja päädyin korjaamaan jarrut ja vaihdelaatikon kokonaan, muuhun ei jäänyt aikaa. En yhtään tiedä miten helposti nuo osat sanovat itsensä irti jos on medium damage jo alla. Jarrut oli pakko fiksata, kun edellisellä pätkällä ei ollut enää luottoa niihin. Vaihdelaatikko siksi, että en halunnut leikin loppuvan ainakaan sen vuoksi. Laskeskelin myös, että n. 15 sekuntia on löysää kellossa niin kunhan maaliin pääsen.
Kahdella viimeisellä pätkällä ei ollut kyllä Martorellin ihmeessä enää vääntöä lainkaan ja sulavasti yritin kruisailla maaliin oikeaa vaihdetta iskien silmää. Melkeinpä kaikkissa kurveissa piti ottaa yksi pienempi vaihde. Tällä kertaa se riitti mutta hyvät mahdollisuudet on muilla vielä. Luottavaisempi mieli olisi jos noita hyytelöitymisiä ei tulisi itselle niin paljon.
Edit: Siitä maaliin vikalla taipaleella.
Yks minkä pistin merkille dirtin klubeissa, niin lyhyet 2-4 pätkää ja viikon verran aikaa ajaa, niin keräs porukkaa ajamaan. Porukalla kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa ajaa, niin sitten helposti droppaa jotain klubeja kokonaan, jos jää kisoja välistä.
Omasta mielestä kiva, että ainakin yksi tällainen pidemmän kaavan taisto missä enemmän pätkiä per eventti. Näissä pidemmissä ”kausissa” omasta mielestä myös hyvä, että luokka pysyy samana. Tulee pelin ja ”oikean” rallin ominaisuudet paremmin esille. Siinä sivussa ehkä sitten parempi olla lyhyempiä eventtejä jos halutaan pitää useampi chämppiönshippi kerralla pyörimässä.