Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

Nimenomaan! Näyttää olevan chokoladea, 26km?, tarjolla Meksikossa ja yö ja heavy rain. Moniko pääsee maaliin?... Onko kevyt kaasujalka sittenkin paras hmm
 
Se voi olla, että oikeasti ei olisi noilla Meksikon syheröteillä ajettu Group B-autoilla. Taitaa se Audi kuitenkin niukasti jokaisesta kohdasta mahtua, mutta ei välttämättä ole se paras valinta tuohon ralliin. Lancian S04 on ihan hauska ajaa EA WRC:ssä, mutta olisiko Ford RS200 yllätysveto. Pösö on ainakin ketterä.

Varmaan on Meksikon rallissa (auton)raatoja luvassa, hankalaa tulee olemaan. Niin joo ja suorituskyky ongelmat päälle. Pistää miettimään, että kannattaako edes ajaa. Haasteen takia saattapi tehdä mieli kokeilla.
Pökötti pösö on kyllä ketterä mutta on sit niin hel*atun paljon sitä tehoa. Tulee mieleen onko hyöty vai haitta? Clutch kickiä saa ainakin harrastaa huolella. Ei välttämättä olisi ajettu ja eihän ajettukkaan Väli- ja Etelä-Amerikassa muualla, kun Argentiinassa ja Brasiliassa taidettiin ajaa kerran. En tiedä onko väärin sanoa, että Argentiinan ralli on Meksikon ja Kreikan sekoitus. Sitten kun miettii, että kilsoja tuli rallin suorittaneelle useimmiten lähes tuhat tai yli ja Afrikassa ajettiin varmaan useita tuhansia kilometrejä, niin eiköhän sinne yksi Meksikon suklaataival mahtunut mukaan. Jätkät vaan ajo noilla A-ryhmäläisilläkin niin helkkarin lujaa, et en kyllä pysy perässä ellei Meksiko sitten syötä terminaalia tacojen sijaan kilpakumppaneille.
 
Suosittelen kaikille epäröiville RS200:sta. Se ei ole nopein mutta tuntumaltaan lähimpänä moderneja autoja ja on mun testitaulukossa sen takia Audin kannassa, koska sillä pystyi vetämään kaasupohjassa sellaisia kohtia mitä Audilla tai muilla ei pystynyt. Audissa on eniten raakaa voimaa ja nopeutta, mutta se ei ole helppo peli ajaa. Epäilen että B-ryhmän WR:t tullaan ajamaan Audilla. Pösö on tasapainoinen paketti, mutta siinä on kaamea turbolagi, jonka kanssa pitää oppia operoimaan, ettei kierrokset tipu liian alas. Delta S4 yliohjaa terävästi ja epämukavasti, jota on kans hankalahko ajaa kaasupohjassa. Metro on toinen melko mukava peli ajaa ja vapaasti hengittävä moottori vastaa kaasuun nopeasti, mutta hitainhan se on.
 
Suosittelen kaikille epäröiville RS200:sta. Se ei ole nopein mutta tuntumaltaan lähimpänä moderneja autoja ja on mun testitaulukossa sen takia Audin kannassa, koska sillä pystyi vetämään kaasupohjassa sellaisia kohtia mitä Audilla tai muilla ei pystynyt. Audissa on eniten raakaa voimaa ja nopeutta, mutta se ei ole helppo peli ajaa. Epäilen että B-ryhmän WR:t tullaan ajamaan Audilla. Pösö on tasapainoinen paketti, mutta siinä on kaamea turbolagi, jonka kanssa pitää oppia operoimaan, ettei kierrokset tipu liian alas. Delta S4 yliohjaa terävästi ja epämukavasti, jota on kans hankalahko ajaa kaasupohjassa. Metro on toinen melko mukava peli ajaa ja vapaasti hengittävä moottori vastaa kaasuun nopeasti, mutta hitainhan se on.
Turbolagi vaatii omanlaista operointia mutta se on todella tyydyttävää tekemistä jos pääsee rytmiin kiinni. Pitää vähän funtsia minkä ottaa, Pösö ja Lancia siinä mielessä, että oli paljon suomalaisia kuskeja molemmissa.
 
Ihan Vatasen kunniaksi pitää pökötellä.. luultavasti Vatasmaisella lopputuloksella. :D

Vielä ku jaksais ajella.. pari aika pahaa päivää ollut töissä, jalat aivan muussia (eilen istuin 9 tunnin aikana n.10min). Tänään illalla pitää koittaa edes vähän rallatella.
 
Eilen alkoi 3. klubin deadline tikittää. Ruotsi ei ole meikäläisen suosikkeja pelissä, mutta ajattelin ihan osallistumismielessä ajaa läpi. Ajoin testiksi ja tuntuman hakemiseksi pisimmän ek:n kerran läpi. Rullasin kahdesti ja missasin pari tiukan mutkan nuottia. Noh ajattelin skarpata kisaan, mutta eihän siitä mitään tullut kun keskittyminen ja ajohalut loisti poissaolollaan. Nuotin missasin vähän väliä ja jätin rallin kesken, kun ei viitsinyt sekoilla 7 muuta ek:ta ja 1. klubin Espanjan kisakin pitäisi ajaa.

Samana iltana Espanjan auringon alle, kun en halunnut jättää sitä torstaille ja ajaa taas deadlinea vastaan. Kolme ekaa pätkää kävin tutustumassa, joista jälkimmäisellä pikkuhiljaa rusikoin auton aika ajokelvottomaksi. Onneksi kisassa oli sen verta hardcore damage -mallinnuksen tuomaa kuoleman pelkoa ja kova usko siihen, että turvallinen ajo palkitaan, niin pysyin hyvässä keskittyneessä ajotilassa. Kolmannella ek:lla auto oli jo melkoisen puskeva pikku kaidehipsujen ansiosta. Taisi pyöränkulmat olla hieman vinossa. Pitkällä huoltotaulla priorisoin ohjauksen kunnostamisen ja muille osille tarjosin vain light/medium -fixiä tai jätin huomioimatta kokonaan. Loppu menikin ihan hyvin. Laitoin viimeisessä huollossa jarruja useamman naksun takapainoisemmaksi ja sain näin auton kääntymään jarrulla paremmin ja avaamaan kaasun aikoisemmin.
 
Toiveikkaana Kroatiaan ja ragequitilla pois. Nuotit on kyllä meikäläisen akilleen kantapää, tosi vaikea keskittyä riittävästi. Sitten kun tulee riittävän monta ihan peräjälkeen niin on jo keskusmuisti aivan täynnä ja joko matelen tai vedän rotkoon. :D

sohvan pohjalta ajelen wheel standillä. Vähän on sellainen tunne, että ei pysy ständi koko rallia ihan paikallaan.
Vielä isompi hatunnosto teikäläisen suorituksille!
 
Kukaan ei oo varmaan yllättänyt että mulla päättyi kreikka keskeytykseen..Ajoin rotkosta alas kolmannella ek:lla. En tajua mikä ajatuskatkos mulla tuli siinä, ajoin vaan suoraan.
Eka ek meni ihan hyvin, ja tokakin oli ok vaikka tuli penaltya. Kolmas ek oli omasta mielestäni alkanut hyvin ja noin puolet ek:sta ehdin ajaa ennen kuin tuli terminal damage. :D
En kyl odota yhtään tota kroatiaa konsolifin 3:ssa, oon iloinen jos selviän yhden ek:n maaliin siinä.
 
Hoh hoh, meni varsin kivasti kfin2 Kreikka, mutta vikalla pätkällä ei enää kuolemanpelko ollut riittävästi mielessä ja loppukurvista sitten loppui latu kesken ja terminal. Harmiksi pistää, oli tullut ihan mukavasti tuo, vaikka nuo neulansilmät ratilla on melkoista pyöritystä.
 
En jaksanu edes shakedownia loppuun itseäni kiduttaa sade- ja yökisalla, yhdessä paskimmista ralleista tässä pelissä. Vielä vaikea auto siihen päälle niin on varmaan hienoa nyt odotella monta päivää seuraavaa kisaa kun uusia aikoja ei tule juuri ollenkaan tuohon kilpailuun. Pitäs ehkä pikkusen miettiä noiden kisojen kanssa mitä porukka haluaa ajaa. Dirt rally clubikokemuksesta voin sanoa että noiden clubien suosio romahtaa jo muutenkin ekan viikon jälkeen todella dramaattisesti. Onhan se jo nyt nähty että ei oo enää paljon kuskeja jäljellä. Alempana kuva mihin asti minulla oli mexicossa yöllä näkyvyyttä verrattuna jonkun toisen yöralliin Youtube videosta kaapattuna. Mulla on kirkkaus muistaakseni 30 että ei näytä päivä yhtä haalealta paskalta kuin tuossa yö. Enkä ala ees takas vaihtelemaan sitä sen takia että pelin värimaailma on päin persettä tehty.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot 2023-11-23 210041.png
    Screenshot 2023-11-23 210041.png
    1 015 KB · Lukukerrat: 14
Viimeksi muokattu:
Yks minkä pistin merkille dirtin klubeissa, niin lyhyet 2-4 pätkää ja viikon verran aikaa ajaa, niin keräs porukkaa ajamaan. Porukalla kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa ajaa, niin sitten helposti droppaa jotain klubeja kokonaan, jos jää kisoja välistä.
 
Ohhoh mitä vääntöä Kroatiassa. On kyllä todella nättiä latua kun pääsee hyvään rytmiin. Vuosikerta SEAT alle ja menoksi. Tällä hetkellä kärjessä mutta jätin kyllä sekunteja reiteille vaikka ei penaltia tainnut tällä kertaa tulla.

Ihan tyytyväisin mielin lähden koneella takaisin kotiin Kroatiasta. Virheiltä ei kuitenkaan vältytty, näin ollen en voi pitää vielä puhtaana suorituksena. Taisin kolme tai neljä kertaa puolispinnata niin, että nokka aidassa kiinni ja piti hakea pakin kautta vauhtia. Kaksi kertaa vedin samassa ykkös vai kakkos vasurissa pitkäksi ja toisella kerralla ihan ojaan asti. Parit pohjat taisin hukata näihin virheisiin valitettavasti. Yhdessä neulansilmässä haettiin vielä vauhtia liikennemerkin väärältä puolelta, kun ei enää tossu pitänyt viimeisellä kuivalla pätkällä, jarrutkin oli pehmenneet.

Viimeisellä huollolla sitten olikin vähän joka paikassa vikaa vaikka ei osumia tullut oikeastaan, eikä bodykittiä edes voinut korjata. Medium damaget oli ainakin vaihdelaatikossa, turbossa ja olisiko jarruissa ollut myös. Jousissa, moottorissa ja en muista mutta pakoputkessa ehkä light damage. Hetken mietin mitä tulee tehdä ja päädyin korjaamaan jarrut ja vaihdelaatikon kokonaan, muuhun ei jäänyt aikaa. En yhtään tiedä miten helposti nuo osat sanovat itsensä irti jos on medium damage jo alla. Jarrut oli pakko fiksata, kun edellisellä pätkällä ei ollut enää luottoa niihin. Vaihdelaatikko siksi, että en halunnut leikin loppuvan ainakaan sen vuoksi. Laskeskelin myös, että n. 15 sekuntia on löysää kellossa niin kunhan maaliin pääsen.

Kahdella viimeisellä pätkällä ei ollut kyllä Martorellin ihmeessä enää vääntöä lainkaan ja sulavasti yritin kruisailla maaliin oikeaa vaihdetta iskien silmää. Melkeinpä kaikkissa kurveissa piti ottaa yksi pienempi vaihde. Tällä kertaa se riitti mutta hyvät mahdollisuudet on muilla vielä. Luottavaisempi mieli olisi jos noita hyytelöitymisiä ei tulisi itselle niin paljon.

Edit: Siitä maaliin vikalla taipaleella.
Yks minkä pistin merkille dirtin klubeissa, niin lyhyet 2-4 pätkää ja viikon verran aikaa ajaa, niin keräs porukkaa ajamaan. Porukalla kun ei välttämättä oo joka päivä aikaa ajaa, niin sitten helposti droppaa jotain klubeja kokonaan, jos jää kisoja välistä.
Omasta mielestä kiva, että ainakin yksi tällainen pidemmän kaavan taisto missä enemmän pätkiä per eventti. Näissä pidemmissä ”kausissa” omasta mielestä myös hyvä, että luokka pysyy samana. Tulee pelin ja ”oikean” rallin ominaisuudet paremmin esille. Siinä sivussa ehkä sitten parempi olla lyhyempiä eventtejä jos halutaan pitää useampi chämppiönshippi kerralla pyörimässä.
 

Liitetiedostot

  • 94F7EECF-0269-4B99-95C4-DC3B469D0D1D.jpeg
    94F7EECF-0269-4B99-95C4-DC3B469D0D1D.jpeg
    707,7 KB · Lukukerrat: 12
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestä kiva, että ainakin yksi tällainen pidemmän kaavan taisto missä enemmän pätkiä per eventti. Näissä pidemmissä ”kausissa” omasta mielestä myös hyvä, että luokka pysyy samana. Tulee pelin ja ”oikean” rallin ominaisuudet paremmin esille. Siinä sivussa ehkä sitten parempi olla lyhyempiä eventtejä jos halutaan pitää useampi chämppiönshippi kerralla pyörimässä.
Itse tykkään enemmän kyl näistä pitkistä ralleista, niissä oon parhaiten selvinnyt maaliin asti. :D Paljon kivempaa on kun koko championship on sama autoluokka, inhoan sitä kun joka ralliin vaihtuu. Oon ihan pihalla silloin kun pitää aina opetella uutta autoa ja se näkyy tuloksissa kun tulee aina vaan terminal damage.
En oo esim ikinä ajanut tota meksikon El chocolatea, ja nyt ois näköjään sadekisa ja yö, ja viel b luokan autot niin ihan turha toivo selviytyä edes 5 kilsaa. :D
 
Joku 50 min - 1h on ihan kiva rallin kesto. Alkuun oli ehkä ihan hyvä, että oli useampi klubi, kun ihmiset ajeli paljon uutta peliä.

Jossain vaiheessa voi joutua vähän järkeilemään tätä touhua vähän ajatuksella, kun alkaa tietoa löytyä eri autoista ja ralleista. Sekä mikäli kuskit hajantuu liikaa tai katoaa, kun ei pysy kärryillä mitä klubia ajaisi.

Itsellä ei paikat kestä kovin usein ratilla ajoa ja välillä pitää ajella vähän muitakin pelimuotoja niin se on rajoittanut omia klubi ajoja. Olisi kiva ajaa useamminkin.

Ja semmoinen vinkki vielä kisojen järjestämiseen, että säätilaa kannattaa vaihdella. Siellä on paljon eri vaihtoehtoja ja Clear on aika puhkipalanut sekä ei niin näyttävä. Itse koitin sitä vältellä. Monessa eri vaihtoehdossa auringonvaloa tulee silti ja saa hienomman valaistuksen pilvien ansiosta. Onhan siellä toki myös unknown asetuksena, mutta sitten on myös sateen riski.
 
Joo itselläkin aika hyvin ollut nyt aikaa ja intoa ajella näitä, eilen toki vitutti kuin pientä oravaa ja olin valmis työntämään koko digikopion anneliin kun sekä Kroatia että Kreikka päättyi keskeytykseen. Mutta se nyt on vaan omaa kädettömyyttä eikä pelin vika. :D

Noh hiukan ACC:tä välillä missä pysyy usein kärkikahinoissa mukana niin jaksaa taas hetken olla peränpitäjänä WRC:ssä. :rolleyes:
 
Joo itselläkin aika hyvin ollut nyt aikaa ja intoa ajella näitä, eilen toki vitutti kuin pientä oravaa ja olin valmis työntämään koko digikopion anneliin kun sekä Kroatia että Kreikka päättyi keskeytykseen. Mutta se nyt on vaan omaa kädettömyyttä eikä pelin vika. :D

Noh hiukan ACC:tä välillä missä pysyy usein kärkikahinoissa mukana niin jaksaa taas hetken olla peränpitäjänä WRC:ssä. :rolleyes:
Mielelläni jotain ratahommia itsekin ajelisin mutta en oikein tiedä mitä kautta niitä kisoja etsin näin pleikkaripelaajana. F1-pelit ovat suht huonossa jamassa kokonaisuutena tällä hetkellä. Copy paste since 2018 ja koittavat korjailla peliä service arean quick fixillä, mikä aiheuttaa lisää ongelmia. Ja mitä näitä nyt ajanut onlinessä viimeksi varmaan vuosi sitten, niin vähintään yksi kuski löytyy joka kisasta kenen tarkoituksena vaan kolaroida tai muuten sählätä.

ACC:n ostin alennuksesta joskus, en muista milloin ja muutamia kisoja jaksoin ajella itsekseni. Hyvän tuntuinen peli kunhan löytäisi vaan kuskeja, että pääsee vetää racingiä. Voit yksityisviestillä kertoa, niin ei tämä foorumi täyty sitten väärästä aiheesta. En myös muista/tiedä ajeletko sinä konsolilla vai PC:llä. Itsellä kunnon PC-setuppi simu-herkkuineen on aina ollut mietinnässä mutta tällä hetkellä vähän muita juttuja mihen tulee rahat sijoittaa. Suht nuori vielä kun on, niin kunnon setapista olisi ehkä eniten hyötyä tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Konsolifin 3 ja Kroatia, kaksi ekaa Ek:ta oli ihan ok vauhdin puolesta vaikka virheitä tuli. Tokalla ek:lla osuin tolppaan niin konepelti otti vähän osumaa, vaikeutti seuraavaa ek:ta kun ei nähnyt kunnolla. :D



Mutta tää videossa oleva paikka otti päähän, eka osuin sil pitkällä ek:lla tohon, ja heti perään seuraavalla ek:lla samaan paikkaan. Ei oikein auto tykännyt siitä, oli vähän vaikeata sen jälkeen. Oli lähellä että olisin osunut kolmas ek putkeen siihen, mutta ehdin väistää. :D

Noin yleisesti oon ihan tyytyväinen vaikka jäin yli 4 minuuttia kärjestä, silloin kun auto pysyis ehjänä enkä ottais penaltya, niin vauhti on ihan ok ja ihme kyl asvaltilla ajaminen oli yllättävän kivaa.

Edit: Tossa videossa konepelti kyl onneksi lentänyt pois jo. :D
 
Tuli vähän käytyä ajelemassa ja joo-o...

KFIN
Suklaatia B-ryhmäläisellä ja keskellä yötä... 10km olis ollu vielä matkaa lipulle, mutta siinä kohtaa tuli otettua vaan eläköityminen, vaikka auto ei ollu edes hajalla. Ei tollasta jaksa ajaa. Kivahan se on että haastetta löytyy, mutta toi oli vaan ihan kamalaa kuraa.
Muutama sen on näköjään jaksanut loppuun ajella.

KFIN2
Super 1600 oli yllättävän hauskaa kurvailla, vaikka hitaasti menikin. :D
3EK:lla sitten tuli tiukkeneva vasen 2 silmille ja rotko kutsui, niin terminaalia tarjottiin.
 
Meksiko ajettu. Neljä pätkää kuudesta ihan hyvin, ensimmäinen ja viimeinen huonommin. MG Metroa on suhteellisen helppo viedä syheröillä osuuksilla, mutta nopeammilla tienpätkillä pidon arviointi osoittautui yllättävänkin hankalaksi.

Itse kisahan meni vihkoon jo ensimmäisellä erikoiskokeella ja lähes nollavauhdista. Tässä meni puolitoista minuuttia tielle takaisin yrittäessä, ja vältin vain täpärästi puolen minuutin liikkumattomuudesta seuraavan hylkäyksen. Resettiä painamallahan tilanteesta olisi helposti selvinnyt paljon pienemmällä aikatappiolla, mutta olen katsokaas mennyt ottamaan koko resetin näppäinkartastani pois. :D Lopulta ilmeisesti peli päätti itse että moinen kivien päällä sudittelu näyttää niin naurettavalta, että sain lahjaksi automaattisen resetin ja kahdeksan sekunnin sakon.



Neljä seuraavaa pätkää meni ajollisesti oikein hyvin kun maltoin ottaa rauhassa, mutta powerilla yritin hiukan nostaa vauhtia ja heikostihan siinä kävi. Pari viimeistä kilometriä rikkinäisellä renkaalla eikä se muutenkaan puhtaasti tullut. Maaliin kuitenkin pääsin, minkä oletan tuovan tässä tapauksessa edes hiukan pisteitä.
 
Toi Meksiko ei kyl kiinnosta pahemmin tällä hetkellä, tai sanotaanko että ne b luokan autot ei kiinnosta. Mulla ihan turha toivo päästä maaliin asti siinä. Ehkä pitää vaan käydä ajamassa rotkosta alas. :D
 
Ylös Bottom