Ferraro
Well-Known Member
Joo, yksinomaan pädillä tässä on vedetty kohta kymmenen vuotta.Mitä hittoa, oon luullut kokoajan että sulla joku pro ratti.Suutun jos vedän paremmin ohjaimella kuin ratilla.
![]()

Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Joo, yksinomaan pädillä tässä on vedetty kohta kymmenen vuotta.Mitä hittoa, oon luullut kokoajan että sulla joku pro ratti.Suutun jos vedän paremmin ohjaimella kuin ratilla.
![]()
Mulla kesti kyl aikoinaan hetken että aloin olee ratilla nopeampi, mutta nykyään väittäisin että pädillä selvästi hitaampi. Toki voin olla väärässä myös.Joo, yksinomaan pädillä tässä on vedetty kohta kymmenen vuotta.Kylmiltään varmasti olenkin pädillä nopeampi kuin ratilla, ei hajuakaan mikä tilanne olisi jos omistaisin rattisetin ja harjoittelisin sillä. Voi tietysti olla, että olisin siltikin pädillä nopeampi.
Mitä hittoa, oon luullut kokoajan että sulla joku pro ratti.![]()
Tuota isot poijaat on puhuneet muutamassakin paikassa, mutta noista polkimista ovat vähän erimieltä. Nimittäin kun pedaaleissa ei ole vastusta nimeksikään, niin se jarruttaminen on aina vähän tuuri peliä. Sellanen pedaali mikä vaatii oikeesti voimaa, niin on ehkä helpompi olla vetämättä jarruja lukkoon. Omillakin pedaaleilla huomannu ton että menee turhan helposti pohjaan, sais olla vähän enempi vastusta. Tosin vakio G923 setin pedaalit, niin eipä niiltä nyt kummosta voi odottaa.Välihuomautuksena.. jos löytyy jo perushyvä ratti niin ei mikään kalliimpi verme tee yhtään nopeammaksi. Mulla on ollut kymmeniä eri ajosettejä vuosien varrella eikä ole kymmenyksiä tullut minkään päivityksen seurauksena koskaan. Onhan siinä toki mukavampi fiilinki ajella kalliimmilla vermeillä, mutta todellisuudessa se T300 ei rajoita sua, yhtään. Ei edes loadcell tuo raakaa nopeutta lisää vaikka aavistuksen luontevammalta tuntuukin.![]()
Joo, varmaan ainakin tasaisuuteen auttaa se load cell. Ei tule niin helpolla tosiaan lukkojarrutuksia ja jos on sopiva vastus, niin helpompi löytää se optimijarru voimaa käyttäen kuin arvioida löysähkön polkimen painumista. Itse sinänsä vain kaverilla aikoinaan testannut, joten eipä juuri omakohtaista kokemusta. Mutta mitä itsekin lukenut, niin load cell vaikuttaa paljon enemmän kuin se, että onko halpa vai kallis ratti.Tuota isot poijaat on puhuneet muutamassakin paikassa, mutta noista polkimista ovat vähän erimieltä. Nimittäin kun pedaaleissa ei ole vastusta nimeksikään, niin se jarruttaminen on aina vähän tuuri peliä. Sellanen pedaali mikä vaatii oikeesti voimaa, niin on ehkä helpompi olla vetämättä jarruja lukkoon. Omillakin pedaaleilla huomannu ton että menee turhan helposti pohjaan, sais olla vähän enempi vastusta. Tosin vakio G923 setin pedaalit, niin eipä niiltä nyt kummosta voi odottaa.Vähän tekis mieli uusia pedaaleja, tai sitten edes jos hommais sen jämäkämmän kumin tonne polkimiin, niin sekin vois auttaa.
Kyl toi varmaan ihan totta, ja samalla tavalla sähellän rallissa kuten ennen vaikka uudet polkimet, tosin pakko sanoa että asvaltilla meno kyl paljon parempaa kun aikaisemmin kun ei vedä jarrut lukkoon kokoajan, ja ihan sama jos pelaa esim automobilista 2:sta, f1 23 ym niin on se meno paljon tasaisempaa kun aikaisemmin, ei heittelehdi ajat niin paljon.Välihuomautuksena.. jos löytyy jo perushyvä ratti niin ei mikään kalliimpi verme tee yhtään nopeammaksi. Mulla on ollut kymmeniä eri ajosettejä vuosien varrella eikä ole kymmenyksiä tullut minkään päivityksen seurauksena koskaan. Onhan siinä toki mukavampi fiilinki ajella kalliimmilla vermeillä, mutta todellisuudessa se T300 ei rajoita sua, yhtään. Ei edes loadcell tuo raakaa nopeutta lisää vaikka aavistuksen luontevammalta tuntuukin.![]()
Juu ei susta nopea kuski tule vaikka laittaisit 1000€ siihen rattiin, mutta uskaltaisin väittää, että polkimet saattaa jopa hieman vaikuttaa aikaan näissä ajopeleissä. Tosin hauskempaa tämä on paremmalla ratilla ja omasta mielestä paljonkin hauskempaa. Kokemusta löytyy Logitechin , Thrustmasterin ja nyt viimeisimpänä mozan rateista.Välihuomautuksena.. jos löytyy jo perushyvä ratti niin ei mikään kalliimpi verme tee yhtään nopeammaksi. Mulla on ollut kymmeniä eri ajosettejä vuosien varrella eikä ole kymmenyksiä tullut minkään päivityksen seurauksena koskaan. Onhan siinä toki mukavampi fiilinki ajella kalliimmilla vermeillä, mutta todellisuudessa se T300 ei rajoita sua, yhtään. Ei edes loadcell tuo raakaa nopeutta lisää vaikka aavistuksen luontevammalta tuntuukin.![]()
Uutta KFIN1 championshippiä on laitetu pystyyn. Aukeaa huomenna aamulla.
- Kesto kolme viikkoa. Kaksi kisaa per viikko.
- Yksi luokka per viikko. Eka viikko JWRC. Toka viikko Rally2 (huom. ei wrc2). Kolmas viikko Rally4.
- Kolme pätkää per kisa kaavalla lyhyt-pitkä-lyhyt. Joka välissä huollot.
- Light damage, Flexible scoring.
JWRC autoon säätöjä tästä videosta: