Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

Ajokamppeet kerralla kuntoon!

 
Yllättävän hyvin meni kun kävin riipasemassa taas ihan kylmiltään kfin1 skaban läpi. Toi oli sellainen sopivan mittanen pikkurallatus tällä hetkellä itselleni.
 
Minäkin kävin ajamassa KFIN 1:n. Ei mennyt hyvin. Jokusen kerran pyöräytin auton katon kautta ympäri. Helppoja virheitä, jotka vähän tarkemmalla nuottien kuuntelulla olisi hiottavissa pois. Ei toki silti kärjen vauhtiin mitään asiaa, mutta aika monta sekuntia on helpostikin parannettavissa, jos viitsisi ajaa vähän vähemmillä virheillä.
 
Tuli pikku lomailun jälkeen käytyä KFIN1 ajelemassa eilen ja näköjään se melkeen viikon loma ajeluista kannatti. 1 ja 3 pätkillä vauhti oli suht hyvää, mutta 2 pätkällä tuli tosin ajeltua pitkin mettiä vähän liikaa, niin se rokotti.
 
Aika fiasko ollut, keskeytykset joka clubissa mitä nyt ajanut ohjaimella. Sentään yhdessä oon päässyt kolmannelle ek:lle asti. :D
 
Parin päivän tauko tuli otettua klubikisoista, mutta kävin nyt vetämässä Portugalin Rally3:lla ja kolmosklubin Monten vanhalla WRC:llä. Kakkosklubissa olisi myös Monte tarjolla B-ryhmäläisillä, mutta en taida jaksaa/ehtiä sitä enää ajella ennen kisan sulkeutumista huomenna.

Portugali tuli hyvin, viimeistä pätkää lukuunottamatta. Missasin kolme nuottia täysin ja hieman selittämättömästikin, joista viimeiseen tuhlasin useita sekunteja jouduttuani peruuttelemaan. Hävisin näköjään myös kilpailun tässä vaiheessa niin pienellä erolla, että noihin virheisiin sen voi todeta ratkenneen.

Monteen autoarvontani tuotti varmasti äärimmäisen sopivan tuloksen, eli Citroën Xsara WRC:n. Uskalsin etenkin jäisillä osuuksilla edetä suhteellisen riskialttiistikin kylki edellä kaasulla ohjaten, ja hieman reisille menneen ensimmäisen pätkän loppuosan jälkeen tulostakin alkoi tulla. Ainakin toistaiseksi taululla on useita pohja-aikoja ja kilpailun johtopaikka. Ilmaisena vinkkinä mainittakoon myös, että oli se realistista tai ei, niin yleensä jäässä olevien tieosuuksien reunoilta ja jopa asfaltin vierestä löytyy huomattavasti enemmän pitoa kuin ajolinjalta. Tätä hyödynsin surutta esimerkiksi jarrutuksissa ja tiukoissa neulansilmissä, mikäli kaiteet eivät olleet aivan tiessä kiinni.
 
Kiva ajella rallia nyt kun saa asetukset ja resoluutiot niin ettei silmät kärsi (mulla oli PS5:n kanssa välillä suunnattomia vaikeuksia pysyä silmillä perässä, joku siinä pleikkaversion asetuksissa on niin että ei tykkää toimia mun näytön kanssa) ja pääsee ajeleen yli 100fps. Hämmentävän ongelmaton ollut muutenkin pc-versio kun lueskelee netistä kaikkea valitusta mitä muilla ollut.

Virheitä tuli jokunen, mutta eipä tässä ole pariin viikkoon vissiin tullut ajeltua kuin nuo 2 klubiskabaa joten ruostetta on. Nyt maistunee taas ura-ajot ja muutkin niin ehkäpä tässä saa tatsin vähän terävämmäksi vielä. :)
 
KFIN2
Virosta hakemaan kaljaa, eiku kitcarilla pöllyttämään soraa. Se olikin yllättävän hauskaa. Vikalla pätkällä sitten varaslähtö ja vähän muutakin kohellusta, niin sijotus kärsi pahasti.

KFIN3
Tuli lähettyä kokeilemaan että kippaako Monte asetusten ronkkimisen jälkeen, ei kipannu, mutta ei kyllä ollut lystiäkään. :D Varmaan oo millään pätkällä aikasemmin roikkunu niin paljoa käppärissä kiini kun tuola.. Jäisillä osuuksilla ei vaan mitään pitoa löytynyt, tuli yritettyä ajella vähän ladun sivussakin, mutta sieltäkään ei sitä pitoa löytyny.
 
Tuli nuo Fanatecin black friday rojut eilen ja tulikin pyhitettyä koko päivä niiden asenteluun ja testailuun. Tai polkimet tuli jo aikaisemmin, mutta en ole pahemmin ehtinyt niillä vielä ajaa. Täytyy sanoa, että load cell jarru on aivan hemmetin hyvän tuntuinen ja jotenkin heti parani mutkiin meneminen pienien säätöjen jälkeen. Käsijarruun kun tottui edes vähän, niin oli kyllä hieno fiilis vedellä tiukkoja mutkapätkiä. Tuskin nuo sen nopeammaksi tekee, mutta ei näillä se päällimmäinen tarkoitus ole ollutkaan itselle. Fiilis on nyt kohdillaan ajamisessa ja tekisi mieli ajaa kaikki vapaa aika mitä on :D

Kfin1 ja 2 tuli ajettua ja testailtua jarrua ja käsijarrua samalla. Oli hauskat autot ajaa molemmissa, vaikka tuli mokailtua vähän koko ajan ja kerättyä aikasakkoja :D täytyy yrittää löytää aikaa ajaa tuo Kfin3 myös, kun Chilessä niitä käsijarru mutkia taitaa olla ihan kiitettävästi.
 
Mulla kyl jäänyt toi wrc kokonaan nyt, ei vaan pysty ohjaimella pelaamaan. Mutta viikon päästä mahdollisesti uskaltaa istua ajopenkkiin taas. Kauhee hinku ois ajamaan clubeja, mutta ei voi mitään kun ei suoralla ees pysy tiellä ohjaimella. :D
 
Mulla kyl jäänyt toi wrc kokonaan nyt, ei vaan pysty ohjaimella pelaamaan. Mutta viikon päästä mahdollisesti uskaltaa istua ajopenkkiin taas. Kauhee hinku ois ajamaan clubeja, mutta ei voi mitään kun ei suoralla ees pysy tiellä ohjaimella. :D
Itsellä kanssa kova kuume ollut kohta pari vuorokautta, joten ajelut jääneet. Vähän muitakin pelejä puskee pelattavaksi, joten voi olla, että tulee vain yhtä tai kahta klubia sitten ajeltua.

Tuli kuitenkin tämä pc:llekin hommattua, prossu tosin ei täytyä suosituksia (katsoin innoissani vain näyttissuositusta xD), joten pirun rumalta näyttää kun piti kaikkea laskea. DR2 näyttää paljon paremmalta ja pyörii sen 100+ fps. No, joskus koneelle päivitystä...
 
Mä nyt toistaiseksi vetelen vain nuo KFIN1-skabat.. tekee mieli fiilistellä rallia uramoodissa, ja rFactor 2 on saanut päivityksessä ranked kisat mitkä rullaa tasatunnein niin sitä tullut aika paljon ajettua. Rajallista on tämä ihmisen peliaika, vaikka toki mulla sitä varmaan on runsaammin kuin mun ikäisellä keskivertojantterilla normaalisti. Mut on tuossa työ ja perhetouhut mitkä rajoittaa kuitenkin jonkun verran, jos ei liikaa muuten niin väsymyksen muodossa. Duunipäivinä ei montaa hetkeä yleensä jaksa ajella, jos ollenkaan.

SteamID on muuten tuossa jos joku haluaa lisäillä:
 
SteamID on muuten tuossa jos joku haluaa lisäillä:
Pistin pyyntöä, niin saa suoraan listoilla näkymään pelissä ja voi suht helposti ladata haamun kirittämään omaa ajoa. :D

Ittellä on nyt jääny ajelut vähän vähille, kun korona otti ja iski. 3 pätkää kävin äsken ajelees TT puolella ja sitten vaan loppu veto ukosta. Niin ei toivoakaan että sais mitään klubia ajettua toistaiseksi. Täytyy viikonloppuna testata uudemman kerran, jos vaikka sitten olis jo sen verran tervehtynyt. Hitusen on ajohaluja kertynyt, kun on maanantaista asti ollu pakko lomalla. :D
 
Minä kävin Kenian ajelemassa aamukaljojen kanssa. Meni jopa omalla mittapuulla aika hyvin mutta paha sanoa paljonko hiljentelin sen takia että reaktioaika tuntui hitaammalle. Viimeinen kolmesta pätkästä oli ainoa missä muistaakseni koheltelin sakkoja ja pari pyöräytystä. Muuten ajoin niin että ehkä vain minuutin jäin kärjestä ja 20km pätkällä 2 minuuttia.
 
Olihan aika työn takana ajella tuo Kfin3 Chile läpi myöhään yöllä :D hauskaa se kyllä oli ja ajatkin oli suht hyviä. Harmi vaan että peli bugaili aika pahasti joka pätkällä ja ekasta pätkästä ei näköjään tullut edes aikaa ja siksi loppusijoitus olikin odotettua huonompi. Taitaa kyllä nuo klubit muutenkin olla epäkunnossa, kun yrittää katsoa kokonaisaikoja, niin näyttää ettei kukaan olisi ajanut sitä.
 
KFIN2
Hybridillä suomeen sinkoilemaan. Ei ollut vielä kukaan käyny ajamassa, niin pohja aikaa tuli kun liukuhihnalta.. :D
Aika kivasti kulki, paitti 5 pätkällä sitten jokusen kerran eksyin ladulta jontkan puolelle ajelemaan, sinne jäi kyllä jonkun verran sekunteja. Aika hassu bugi toi että ei muka kukaan ole ajanut läpitte, joka pätkälle kyllä löytyy aika ajettuna. Korjauksia venaillessa.

Vielä tuntuu toi ronakin kiusaavan sen verran ettei paljoa jaksa ajaa. Noo eiköhän se tästä pikku hiljaa helpota ja sitten ehtii ajelemaan enempikin klubeja taas.
 
KFIN Rally 4 @ Monte carlo

Aattelin alkuun ettei tää oo sitten ollenkaan mun kombo, mutta oli paljon hauskempaa mitä kuvittelin.

Ekalla pätkällä tarvittin uued gummid, ja siinähän se pätkä sitten olikin. Koitin ajella suht kohtuullista vauhtia mutta jäin paljon.
Tokalla pätkällä otin mukamas varovaisesti, silti kaksi autoresettiä kun onnistuin liukumaan kävelyvauhtia ulos..
Kolmannelle pätkälle oli sitten enää vain yksi tavoite, pohjat tähän mennessä. En mä sitäkään ihan täydellisesti läpi päässyt, mutta tavoite nyt täyttyi ainakin siksi aikaa että joku käy uudet pohjat lyömässä tiskiin..
 
Tänään tuli ekaa kertaa oikeestaan ajettua kuukauteen, ja sen kyl huomasi. Ainoa positiivinen asia oli että ei tuntunut pahemmin kipua. :D

Chilen aloitin, mutta keskeytin kun kääntösäde oli väärä, meni kädet ihan solmuun ja sit ajoin rotkoon. Kfin 3 aloitin, mutta sehän oli ihan fiasko, ekalla pätkällä katolle ja tuli penaltya. Ja se viel sellainen pätkä mitä oon ajanut varmaan eniten tässä pelissä. Ei voi mitään, vauhtia ei oo ollenkaan täl hetkellä kun ollut niin pitkä tauko, mutta ehkä se paranee jossain vaiheessa taas tai sitten ei. :D
 
Ylös Bottom