Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anakonna85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Wrapittelyllä tarkoitat?:
a) vanhanaikaista
b) "kiekonsuojaus" vanhanaikaista
c) jotain muuta

En ite ollut tuossa pelissä, mutta jos sieltä sitä tuli kohtaa "b" niin pahoittelut asiasta. Otan puheeksi.

Mutta ei kai kaikki 5 maalia tullut sillä tavalla? Peli näytti päättyneen 5-1.
a)

Joo ei kaikki ollu, mut yks on jo tarpeeks. Ota puheeksi, sillä on harmi et menee hyvät pelit ohi, varsinkin tuommoisen syyn takia vielä.
Tarkoitatko kiekonsuojaus vanhanaikaisella sitä, että x pohjaan maalinkulmalla ja siitä häkkiin? Koska sellainenhan se juuri oli.

Harmittaa jos tuo ARSI69 alkaa useamminkin esiintymään FIbissä ja jatkaa tuota, koska yleensä pelit ovat olleet reiluja Fibiä vastaan kun esim. Tanskanen ja Janrei ovat olleet mukana.


Nii oliko se nyt "kiekonsuojaus vanhanaikainen" vai ei? Kuten sanoin, jos kyseessä oli se niin otan puheeksi.
Vaikkakin peli ei ratkennut siihen tuloksesta päätellen, niin ei se silti ole ymmärrättevästi kovinkaan mukavaa. Turha sitä on lyötyä enään lyödä...
Tuskimpa kuitenkaan Arsi haki vanhanaikaista kokoajan, vai mitä? Mut joo, hyviä matseja jatkossa ;)
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Kiepautusta? Siis oliks tää nyt vanhanaikanen vai sitten maalinkierto jonka jälkeen vapaasti päässy vetämään?

Siis tarkoitin vanhanaikaista. Kyllähän siinäkin tavallaan "kiepautetaan" kiekko häkkiin. Ja ei en tarkoita sellaista, että kierretään maali ja ammutaan tyhjiin koska eihän se ole bugia nähnytkään. Elikkä vielä kerran maalintakana x pohjaan ja siittä vanhanaikainen maalin.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

^^Ööh tarkottaako tämä nyt sitä, että jos suomalaisia vastaan pelataan, niin ei saa tehdä vanhanaikaista vaikka veskari olisi ulkona tilanteesta? Ite en näe vanhanaikasessa mitään bugia. Suojaushomma on sitten erikseen...
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Kyllä se vaan taitaa niin olla, että jokainen joukkue tiedostaa bugit, ja on toisaalta hölmöä olla niitä käyttämättä, mikäli vastustaja antaa moiseen mahdollisuuden. Vanhanaikaset on helppo puolustaa pois, jos pakit on siellä, missä niiden kuuluukin olla, oikeeseen aikaan ajoitettu R1 nappasee kiekon pois ennen maalia. Tuo on perin ärsyttävää, jos maalinteko perustuu vanhanaikaseen/bugiranteeseen tms, mutta taas toisaalta vanhanaikasta itsekin yritän hyökkinä pelatessa, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Tilanne esim: Etenen vasemmasta reunasta ylöspäin, maalin edessä 3-4 vihua pakittamassa, omat ukot niiden oikealla puolen, mutta maalin tausta jätetään auki, eikä kukaan karvaa laidassa. Pitäisikö tuosta vetää silmät kiinni päin 4 ukkoa, vai jarruttaa ja odottaa, että porukka tekee jonkun ratkaisun? :P Maalin taakse ja yritystä, jos pakit ei ole mukana, niin se on sitten huonoa pakittamista. Yhtälailla bugiranne uppoaa komealla prosentilla sisään, ja sekin on puolustettavissa pois. Centteri sijoittuu kaarien väliin pakitustilanteessa ja peittää/tökkii ja häiritsee, niin harvoinpa niitä bugiräpellyksiäkään päästään kokeilemaan.

Olen ottanut täysin neutraalin linjan näiden bugien osalta, koska näistä vinkuminen ei tuota mitään tulosta; päivänselvää on, että jokainen haluaa voittaa, oli konstit mitkä tahansa... ja se näkyy peleissä hyvin usein.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Laitanpa itsekin mietteitäni ns. bugeista. Olen itse henkilökohtaisesti FIB:n virallista(?) kantaa vastaan ja sanon, että näitä wraparoundeja ja bugiranteita voi puolestani käyttää kerta jokainen muukin joukkue niin tekee. Olen nyt pelannut n. 400 EASHL-matsia ja olen nähnyt, joka ikisen suomalaisjoukkueen käyttävän jokaista täällä listattua bugia, vaikka täällä muuta väitetäänkin.

Mielestäni on aivan turha yhtään jeesustella ''bugeilla'', kun niitä käyttävät kaikki joukkueet. Nythän me FIB olemme pyrkineet vetämään omaa linjaa, jossa olemme välttäneet ''bugittelua'' vaikka vastustaja sitä tekeekin. Vasta, kun vastustaja on käyttänyt, jotain edellä mainittua maalintekotapaa niin me ''saamme'' vastata vastaavalla tavalla.

Pointtini siis on se, että jos näitä maalintekotapoja ryhdytään kutsumaan bugeiksi niin siitä on tehtävä suomalaisjoukkueiden välinen virallinen kanta ja linjaus. Nythän täällä on käyty vain epämääräistä tönintää puolin ja toisin, vaikka kaikki harrastavat tätä mukamasbugittelua. Suurista seuroista esim. HCK ja OLV eivät näitä maalintekotapoja bugeiksi myönnä, joten curvesta saatu yksimielisyys on tuskin saavutettavissa ja täten bugittelu on henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan sallittua. Mutta tietenkin toimin joukkueeni haluamalla tavalla jatkossakin odottamalla vastustajan aloitetta.

Sekavaa.... :D

EDIT: Kenzyn kanssa henkilökohtaisesti samaa mieltä.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Suurista seuroista esim. HCK ja OLV eivät näitä maalintekotapoja bugeiksi myönnä, joten curvesta saatu yksimielisyys on tuskin saavutettavissa ja täten bugittelu on henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan sallittua. Mutta tietenkin toimin joukkueeni haluamalla tavalla jatkossakin odottamalla vastustajan aloitetta.
Ihan selvennykseksi, väitätkö nyt meitä ns. curveporukaksi?
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Tuota bugirannetta on kieltämättä vaikea välttää, eritoten kun pelaan useimmiten vasempana laiturina ja olen rightin pelaaja. Lisäksi lauon aina ranteeni skillstickillä maustettuna, mm. koska se lähtee lujempaa. Lisäksi kun 90 ranteen kovuudella pääsee vapaasti tälläämään hyviltä sektoreilta, niin kyllä se ihan mukavasti uppoaa kun ei AI-maalivahti useimmiten ehdi edes tekemään mitään muuta kuin lyömään polvilleen. Kuitenkaan en pyri sitä rannetta hakemaan sen takia, että maalivahti saattuu jähmettymään hetkeksi paikalleen, vaan samantien taaksevedon jälkeen seuraa laukaus. Ainakin tuo lievittää edes omia tuntemuksia.... Curveshot oli edellisessä versiossa helppo homma, sillä sitä veteli todella harvoin vahingossa. Tämä nykyranne sen sijaan valitettavan vaikea vältettävä, vaikka sitä ei koko komeudessaan käytäkään (luistelulinjan muutos, liuku jne.).

Eilen tosin oli yksi sellainen sankari taas, joka veteli kaksi maalia AI-pakin puolelta sieltä laidan vierestä ja tosiaan esitteli tuon vedon koko komeudessaan. Joku roti sentään tuohonkin hommaan, mutta muuten ei sinällään itsellä henkilökohtaisesti ole suurempia antipatioita tuota vetoa vastaan, pakkohan tässä pelissä nyt on laukoa saada. Eihän siitä mitään tulee, jos ei saa vetää righttina oikealle luistellessaan. Vaikka itse harmittavasti tuota sinällään tulee edelleen ajateltua ja vähäsen varottuakin. Mutta suht helppohan nuo on ottaa pois, ei meillä ainakaan ole noiden ranteiden kanssa ollut suurempia ongelmia. Lisäksi harvassa on olleet ne pelaajat, jotka ovat tuota tarkoituksellisesti ja aktiivisesti hakeneet, joten propsit myös siitä. Mutta päivitystä odotellessa....

Vanhanaikaisista en henkilökohtaisesti pidä, ihan sama meneekö ne nykyään useasti sisään tai ei. Kolme kertaa (kaksi sisään) muistan sitä yrittäneeni ja jokaisella kerralla maalivahti on ollut selvästi pihalla tilanteesta. Mutta en minä tosiaan oikein edes osaa tehdä noita. Mutta helppohan nuokin on estää, jos vain on hereillä tilanteessa. Itse ainakin olen laiturinakin jo automaattisesti menossa oman puolen pakin avuksi etukulmalle, jos hyökkääjä on suuntaamassa maalin taakse.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Kenzyn ja Maden viestit kuvaavat hyvin omaa mielipidettäni. Näissä peleissä on ja tulee aina olemaan maaleja mitkä menevät isolla prosentilla sisään, ja ihmiset tulevat näitä aina käyttämään.

Kuitenkin NHL09 verratuna tässä pelissä ei niin selkeää bugia kuin tuo curve ole, no ehkä se X-wrap ja tämä ns bugiranne ovat mutta kuitenkin nämä ovat huomattavasti helpompi puolustaa pois kuin NHL09 curve.

Varsinkin kun EA on kaikessa viisaudessaan tehneet bottimokeista melkeinpä ohittamattomia ns normaaleilla tavoilla, esim ihan puhdas rannelaukaus parin metrin päästä avoimesta paikasta ei mene oikeastaan koskaan, johtaa tämä siihen että näihin "exploitteihin" turvaudutaan helposti.

Yhtälailla pitäisi kieltää matalan ja löysän rannelauksen ampuninen patjoihin, koska tämä tuottaa varsin mukavan reboundin joka kerta. Vai onko niin että ainostaan lämäreistä tulleet reboundit ovat hyväksyttäviä?
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Ihan selvennykseksi, väitätkö nyt meitä ns. curveporukaksi?

En teitä sen takia tuomitse! Omasta puolestani tätä rannaria saisi käyttää, mutta koska joukkueeni on erimieltä niin pyrin sitä välttämään. Ja tämän välttämisen takia oma pelini kärsii melkoisesti sillä aivan, kuten kurhela aiemmassa viestissään sanoin, niin sitä on äärimmäisen vaikea olla käyttämästä. Nyt, kun joudun ranteen kätyttöä välttämään niin pelini menee usein siihen esim. 1 vs. 2-tilanteissa joudun tyytymään osaani ja lähteä kikkaamaan epätoivoisesti kahta puolustajaa tai sitten vain yritän luistella päätyyn jos joku oma ehtisi alueelle hyökkäykseen.

Kurhelalta tuli muutenkin mielestäni erittäin hyvin omat mielipiteeni kiteyttävä viesti! 100% samaa mieltä vaikka ensimmäinen viestini olikin syyttävään sävyyn kirjoitettu (ihan tarkoituksella tosin, jotta saataisiin keskustelua ;) )
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

En teitä sen takia tuomitse! Omasta puolestani tätä rannaria saisi käyttää, mutta koska joukkueeni on erimieltä niin pyrin sitä välttämään. Ja tämän välttämisen takia oma pelini kärsii melkoisesti sillä aivan, kuten kurhela aiemmassa viestissään sanoin, niin sitä on äärimmäisen vaikea olla käyttämästä.
Koska en ole nähnyt tähänkään mennessä livenä rannevetoa, joka menisi sisään tyyliin 8/10, niin jäävään itseni tästä keskustelusta. Edelleenkin vain sylettää, että täällä jotkut luokittelevat meidät bugittajiksi. Varsin kovaa tekstiä, kun ottaa huomioon meidän tiimin kannan mm. curveshotiin ja etukulmalämäriin NHL09:n aikaan. Tässä valossa on hieman huvittavaakin, että sieltä suunnasta ollaan ensimmäisenä lyömässä bugileimaa otsaan.

Mutta se siitä. Tännekin voisi joku julistaa joulurauhan, ennenkuin otsasuoni sykkii itse kullakin.

Stranius sanoi:
Varsinkin kun EA on kaikessa viisaudessaan tehneet bottimokeista melkeinpä ohittamattomia ns normaaleilla tavoilla, esim ihan puhdas rannelaukaus parin metrin päästä avoimesta paikasta ei mene oikeastaan koskaan, johtaa tämä siihen että näihin "exploitteihin" turvaudutaan helposti.
En nyt sanoisi bottimokkeja ohittamattomiksi normaaleilla tavoilla. Vaikka (varsinkin johtoasemassa) vastustajan maalilla onkin aikamoinen hämähäkki, niin poikittaissyöttö+suora laukaus ja reboundit toimivat ihan hyvin. Sanoisin mielummin, että AI-puolustajat on tässä pelissä tehty melkeinpä ohittamattomiksi normaaleilla tavoilla. Vaikka selkeästi nopeammalla pelaajalla yrittää mennä ohi, niin yleensä kiekko lähtee heti lavasta tai hyökkääjä on mahallaan kulmassa. Lisäksi AI-puolustajat katkovat leijonanosan kaikista poikittaissyötöistä, eivät ikinä tee sijoittumisvirheitä ja osaavat aina blokata vedot olematta maskissa.

Puolustajia voisi selkeästi huonontaa seuraavaan peliin, sillä se kannustaisi kaikkia pelaamaan täysillä viisikoilla. Samalla Professional-liigaan voisi tehdä muutoksen, että kopissa pitäisi olla vähintään neljä pelaajaa, ennenkuin haku onnistuu. Nykyään Casual- ja Professional-liigoilla ei ole mitään eroa, kun liigojen joukkueet voivat kaiken lisäksi pelata vastakkainkin.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Sanoisin mielummin, että AI-puolustajat on tässä pelissä tehty melkeinpä ohittamattomiksi normaaleilla tavoilla. Vaikka selkeästi nopeammalla pelaajalla yrittää mennä ohi, niin yleensä kiekko lähtee heti lavasta tai hyökkääjä on mahallaan kulmassa. Lisäksi AI-puolustajat katkovat leijonanosan kaikista poikittaissyötöistä, eivät ikinä tee sijoittumisvirheitä ja osaavat aina blokata vedot olematta maskissa.
.
AI puolustajat ovat ylivoimaisia... kun niitä on kaksi.
Eli kun pelaa human-AI pakki parilla on botti aivan susi.
Sijoittuu ihan väärin, esim. botti on vp, minä op, niin botti yrittää jatkuvasti tulla oikealle puolelle puolustamaan, jolloin joutuu aina itse hoitamaan toisen/ molemmat puolet.
Botti ei taklaa yksin ollessaan vaan tyytyy seisomaan maalin edessä.
Tää ketuttaa mua ehkä eniten tässä pelissä, koska pakkina pelailen... :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

AI puolustajat ovat ylivoimaisisa... kun niitä on kaksi.
Eli kun pelaa human-AI pakki parilla on botti aivan susi.
Sijoittuu ihan väärin, esim. botti on vp, minä op, niin botti yrittää jatkuvasti tulla oikealle puolelle puolustamaan, jolloin joutuu aina itse hoitamaan toisen/ molemmat puolet.
Botti ei taklaa yksin ollessaan vaan tyytyy seisomaan maalin edessä.
Tää ketuttaa mua ehkä eniten tässä pelissä, koska pakkina pelailen... :mad:

Tämä on kyllä niin totta kuin olla ja voi, parina ne botit on jäätäviä mutta ihmisen kanssa se botti on ihan pihalla. Tulee tätä seurailtua paljonkin maalilta kun meiltä useimmiten puuttuu yksi pakki.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Onkos muilla ollut lagia EASHL pelatessa? Tuntuu että aina lagaa, vaikka yhteys on ihan kunnossa ja esim. 09:ssä ei ollut mitään ongelmaa. Alkaa ottaa päähän tämmönen, koska ei tule pelaamisesta oikein mitään...
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Onnittelut FIBlle kahdesta 0-3 DISC-voitosta. Oli ilo pelata kanssanne se minuutti mitä molemmissa saatiin pelattua :D. GJ EA! Kyllä täytyy ihmetellä jos ei jouluun mennessä tule uutta patchia, täähän räjähtää käsii.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Onkos muilla ollut lagia EASHL pelatessa? .

Viime aikoina on itse asiassa pyörinyt vallan mainiosti suht lagittomasti. Paitsi Pohjois-Amerikkalaisia vastaan on lagia sit yleensä runsaasti. Aikaisemmin taas tuo lagaaminen oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Viime aikoina on itse asiassa pyörinyt vallan mainiosti suht lagittomasti. Paitsi Pohjois-Amerikkalaisia vastaan on lagia sit yleensä runsaasti. Aikaisemmin taas tuo lagaaminen oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Jeps itse en ole pahemmin pelannut viime aikoina paitsi nyt tällä ja toissa viikolla ja esim. HCK:ta vastaankin lagailee? Hmm...
 
Vastaus: EASHL: Yleinen palauteketju (PlayStation Online)

Todella usein lagittaa suomalaisia vastaan, tai ainakin ihan selvää viivettä on. Ruotsalaisia vastaan sujuu hyvin, kuten myös näitä saksalaisia, sveitsiläisiä jne eurooppalaisia jengejä vastaan. Viime aikoina FIB:in kanssa ollut vaikeuksia päästä pelaamaan, kun peli jumittaa jo ensimmäiseen pelaajavalintaruutuun, ennen samaa ongelmaa oli Olvin kanssa.
 
Ylös Bottom