Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiikax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kysymys: Jos lainaa spoileria jossa on asiallinen spoileriselite niin täytyykö sitä jatkavaan spoileriin kopioida sama selite?
Ei, vaan jokainen keksiköön oman tarkentavan selitteensä. Aihe siinä spoilerien alla kun on saattanut muuttua välissä. Nyt sitä ei voi tietää avaamatta spoileria.

Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Eli siis tässä kyseisessä tapauksessa pitäisi myös vastauksessa olla selite tyyliin: "Vastaus kysyjälle liittyen itse tarinaan, hahmoihin jne"?

EDIT: Spoilerit käsittelevät Mass Effectia, joten älä avaa jos et ole pelannut ja aiot vielä pelata!
Spoilerissa itse tarinasta, hahmoista jne.

Vai olisiko edes mahdollista säästää Wrex?

Kyllä on mahdollista. Vaatii puhetaitoja jolla Wrexin saa suostuteltua luopumaan aikeistaan "for greater good". Myös Sarenin kanssa käytäviin keskusteluihin tulee uutta ulottuvuutta pelin lopussa jos puhetaidot (en muista kumpaa piti olla, intimidate vissiin) riittävät.

Eli siis tässä kyseisessä tapauksessa pitäisi myös vastauksessa olla selite tyyliin: "Vastaus kysyjälle liittyen itse tarinaan, hahmoihin jne"?
Itse olisin käyttänyt esim. <spoileria erääseen hahmoon liittyvästä valinnasta pelin loppupuolelta>.

Ja kyse ei ole nyt vain Mass Effectistä, vaan ylipäätään tavasta, jolla spoiler-tageja käytetään foorumilla. Tuollaista väärinkäyttöä näkee ihan liian paljon siellä täällä.

Itse olisin käyttänyt esim. <spoileria erääseen hahmoon liittyvästä valinnasta pelin loppupuolelta>.

Jatkossa sitten varmaankin näin ja vaikka quotessa olisikin jo selitys, niin laitetaan se sitten uudestaankin. Ihan vain, ettei yksikään vahingossa ymmärrä väärin.

Ja kyse ei ole nyt vain Mass Effectistä, vaan ylipäätään tavasta, jolla spoiler-tageja käytetään foorumilla. Tuollaista väärinkäyttöä näkee ihan liian paljon siellä täällä.

Myös spoilerit ovat sinänsä ihan oikea ongelma, varsinkin pienemmät sellaiset ja monesti vanhempien pelien ketjut muuttuvat peliapu-ketjuiksi, vaikka tuollekin olisi oma alueensa.

Mutta ei siinä, kyllähän näiden tagien käyttöönkin on toki opastettava hyvin. Itse ainakin toivon, että kaikki vähääkään spoilaava olisi aina näiden takana, eikä se selite sinänsä ainakaan huononna näiden arvoa.

Totta, mutta itse ainakin olin siinä käsityksessä, että jos lainauksessa näkyy spoilerin aihe on siitä jatkavat spoileri ok ilman selitystäkin. Mutta hyvä kun selkiytyy.

Ja itse toivon, että jossain vaiheessa saataisiin niin ettei spoilerin sisältö ei näkyisi sähköposti-ilmoituksessa. Monesti tulee etenkin reissussa selattua esim kännykällä sähköpostista uusien viestien ilmoituksia läpi, ja vasta viestin sisällön perusteella päätän avaanko selaimen. Tällä tavalla on tullut vahingossa luettua paljon spoilerimatskua.

Totta, mutta itse ainakin olin siinä käsityksessä, että jos lainauksessa näkyy spoilerin aihe on siitä jatkavat spoileri ok ilman selitystäkin.
Jokaikisen spoiler-tagin edessä on hyvä olla selitys, koska kuten sanottua, se keskustelu tagien alla saattaa aaltoilla hyvinkin paljon. Ja etenkin jos lainattava viestin jälkeen on ehtinyt tulla muita, ei välttämättä ole lainkaan selvää, mistä ketjun spoiler-tagein varustetusta viestistä onkaan kyse, jos mukana ei ole minkäänlaista selitettä.

Onkohan oikea keskustelusäie, mutta tämä foorumin uusi layout on mun mielestä ainakin myyntiosaston kohdalta ihan per****tä.
Tossa sokkeloinnissa ei ole mielestäni mitään järkeä?

Esim. Xbox peleihin pitää eka;
kirjautumispakko -> kauppa-alueet -> microsoft -> xbox-pelit -> keskustelusäie

Oikotie onneen voisi olla kirjautumispakon poisto ja microsoft-alueen poisto.

Plus uusi ilme (=teema) foorumille. Tämä on naurettavan lapsellisen näköinen verrattuna edelliseen versioon? kukaan samaa mieltä?

Rakentavasti,
Jugih

Plus uusi ilme (=teema) foorumille. Tämä on naurettavan lapsellisen näköinen verrattuna edelliseen versioon?
Teemoja löytyy jo nyt, lisää saattaa olla tulossa.
Voit vaihtaa käytössäsi olevaa teemaa keskustelualueen vasemmasta alalaidasta (KonsoliFIN 2010 oletuksena).
Sieltä löytyy parinlaisia vaihtoehtoja, toivottavasti löytyy mieleisempi. :)

Onkohan oikea keskustelusäie, mutta tämä foorumin uusi layout on mun mielestä ainakin myyntiosaston kohdalta ihan per****tä.
Tossa sokkeloinnissa ei ole mielestäni mitään järkeä?

Esim. Xbox peleihin pitää eka;
kirjautumispakko -> kauppa-alueet -> microsoft -> xbox-pelit -> keskustelusäie
Kun kaikkien konsolihyveiden diilauspaikka on keskitetty omalle kauppa-alueelleen, voi entiseen systeemiin tottuneille kauppamiehille näyttää siltä, että klikkauksia joutuisi suorittamaan enemmän tai että näyttää "sokkeloiselle". Jos nyt oikein muistan, niin ennen oli näin (miinus kirjautumispakko):

XboxFIN -> Xbox 360: Ostan/Myyn/Vaihdan -> Xbox 360 -pelit -> keskustelusäie

Yhtään enempää klikkausta ei siis tarvitse tehdä, joten kyse on uuteen systeemiin totuttautumisesta. Ei sillä, ainahan klikkauksia kohteeseen voisi olla vähempikin. :)

Oikotie onneen voisi olla kirjautumispakon poisto ja microsoft-alueen poisto.
Konsolivalmistajien nimen poisjättämisen (Microsoft/Sony/Nintendo) pukkaa kauppa-alueen pääsivulle kaikkien konsolialustojen peli- ja laitekategoriat alekkain ilman jaottelua. Olisiko käyttäjille sekavampi vai selkeämpi vaihtoehto? Minusta sekavampi, mutta jos enemmistö tuumaa toista, niin aina voidaan kokeilla.

Kirjautumispakkoa ei olla näillä näkymin poistamassa. Uusien huijaustapausten välttämiseksi kauppa-alueen sisällön näkevät jatkossakin vain rekisteröityneet jäsenet sisäänkirjautuneina. Vaikka tämän linjauksen vuoksi helppokäyttöisyydestä joudutaan tinkimään ja menetetään samalla uusia asiallisia myyntimiehiä (kun eivät näe vierailijana sivustomme kauppapaikkaa), nykyisen kaupankäynnin luotettavuus ja turvallisuus ovat etusijalla. Lyhyellä aikajaksolla tarkasteltuna toimenpide on estänyt tehokkaasti huijareiden määrää kauppa-alueella --> uusia huijausyrityksiä on kuitattu tapahtuneeksi nolla kappaletta.

Kompromisseihin nähden nykytilanne on siis kaikkien yhteinen etu. Tulevaisuudessa kuvio voi taas muuttua, mutta tällä hetkellä näin.

Kauppapaikan käytettävyys on nyt ehkä vähän aikaisempaa huonompaa ja lähes jokainen kerta edelleenkin suunnistan alustojen valikkoihin, kun etsin sitä, mutta päätös siirtyä tuollaiseen on kuitenkin täysin oikea ja perusteet löytyivät. Uskon siis, ettei tuollaista vain kirjautuneena näkyvää osastoa olisi voinut muulla tavalla toteuttaa. Ja vaikka olisikin, niin kyllä tuollainen yhdistetty kauppapaikka on siltikin ihan kätevä, kaikkeen kun kuitenkin tottuun.

Tottumista vaati myös nykyinen leiska foorumilla. Ensin se tuntui jokseenkin kömpelöltä, aikaisemman foorumin yksinkertaisuus viehätti ja se toimi hyvin muutenkin, joten ehjän korjaaminen ei aluksi tuntunut hyvältä. Nyt kun tähän uuteen on tottunut, ei tässä enää tunne edes olevan mitään sen kummempia ongelmia. Totuttelua tämä ensisijaisesti vaati. Ja jos 500 viestin privaboksi on tämän uuden foorumin ansiota, niin sitä suuremmalla syyllä vaihto oli perusteltua.

Pähkinänkuoressa: uudet ratkaisut ovat ihan hyviä, vaikka eipä vanhatkaan mallit huonoja olleet.

Blogi/uutispuolelle jakamisnappi olis rautaa. Eli Facebookit, Twitterit ja sähköpostit.

Foorumin kello ei näemmä ole automaattisesti päivittynyt talviaikaan. Ainakin, kun ei ole vielä omalla tunnuksellaan kirjautunut, niin uusimmat viestit näyttävät olleen kirjoitettu esim. tässä kohtaa klo 8:40. Ei mikään iso tai häiritsevä pulma, mutta kai sen serverin asetuksista saa oikeaksi muutettua?

Kirjautumisen jälkeen viesti näyttäisi olevan kirjoitettu vain sen maagisen 6-7 minuuttia etuajassa :D

Pähkinää purtavaksi: Profiilisivuni välilehdistä Ystävät ja Rikkomukset eivät ole näköjään toimineet tämän uusimman sivustomallin jälkeen. Onkohan vain selaimesta kiinni vika? Käytän Google Chromea.

EDIT: Kiitokset. Kokeilin myös 5llä eri selaimella asiaa tuloksitta.

Pähkinää purtavaksi: Profiilisivuni välilehdistä Ystävät ja Rikkomukset eivät ole näköjään toimineet tämän uusimman sivustomallin jälkeen.
Eivät näytä toimivan täälläkään. Todennäköisesti liittyy jotenkin profiilisivun yleisiin ongelmiin. Jotain korjattiin tässä v4.0.8:ssa, mutta ihan kaikki ei näytä toimivan vieläkään.

Oletteko koskaan harkinnet lisätä tuon ominaisuuden jossa näkee ketkä selaa foorumin osiota alalaidassa "syvemmälle" foorumiin kuin tuohon index sivulle? Että periaatteessa näkisi aina ketkä selaa samaa ketjua? Sorkke jos on jo selitetty aikaisemmin. Olen itse vaan planetissa tykännyt ominaisuudesta.

Oletteko koskaan harkinnet lisätä tuon ominaisuuden jossa näkee ketkä selaa foorumin osiota alalaidassa "syvemmälle" foorumiin kuin tuohon index sivulle? Että periaatteessa näkisi aina ketkä selaa samaa ketjua? Sorkke jos on jo selitetty aikaisemmin. Olen itse vaan planetissa tykännyt ominaisuudesta.

Sama täällä, olen myös pitänyt tuosta ominaisuudesta planetissa. En pistäisi pahakseni, jos se olisi mahdollista saada käyttöön täälläkin.

On kohtuullisen turhaa (ja palvelimia kuormittavaa?) informaatiota nähdä, että jotain MW3-ketjua on lukemassa puolet kfinin porukasta parhaillaan. Mitä lisäarvoa siitä muka olisi? Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, jokuhan voi nähdä suuriakin etuja moiselle.

On kohtuullisen turhaa (ja palvelimia kuormittavaa?) informaatiota nähdä, että jotain MW3-ketjua on lukemassa puolet kfinin porukasta parhaillaan. Mitä lisäarvoa siitä muka olisi?

Tietysti otit juuri MW3:n esimerkiksi. Kyllä tuosta selvää lisäarvoa tulee, kun näkee ketkä asiaan vihkiytyneistä ovat paikalla. Näkeehän sen myös tuolta etusivulta, mutta satojen nimien joukosta tähän tulisi poimittua juuri ne kiinnostavimmat. Lisää yhteisöllisyyttä omalla pienellä panoksellaan.

MW oli esimerkkinä siitä syystä, että taitaa olla kohtuu suosittu nimike ja ketjussa pyörii varmasti paljon porukkaa. Mitä sillä nimilistalla sitten tekee? Muutakun näkee, että petteriä ja maijaa kiinnostaa myös sama peli?

Mitä sillä nimilistalla sitten tekee? Muutakun näkee, että petteriä ja maijaa kiinnostaa myös sama peli?

Marginaalipelien kohdalla näin, mutta muuten listalta voi poimia niitä keneltä voi todennäköisesti saada välittömästi vastauksen. Tämä puolestaan voi rohkaista osallistumaan keskusteluun. Kuten edellä mainittu, lisää myös yhteisöllisyyttä omalla pienellä panoksellaan ja sillä polttoaineella kuljetaan.

Ylös Bottom