Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mun kysymykseen ei vastattu vielä. Joko se on ihan "ok", tai sitten en osannut kysyä oikeassa paikassa :D
Alkuperäinen paikka oli itse asiassa juuri oikea. FilmiFIN on KonsoliFINistä erillinen entiteetti, joten täällä ei suoranaisesti voida kommentoida FilmiFINin asioita. Tosin ainakin ylläpitoveli Corca taitaa vaikuttaa kummallakin puolella, joten ehkäpä hän asian tästä nyt viimeistään bongaa.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Moikka,

Mun kysymykseen ei vastattu vielä. Joko se on ihan "ok", tai sitten en osannut kysyä oikeassa paikassa :D
Tosin ainakin ylläpitoveli Corca taitaa vaikuttaa kummallakin puolella, joten ehkäpä hän asian tästä nyt viimeistään bongaa.
FilmiFINissä en ole vaikuttanut sitten vuoden 2005, joten en ole oikea henkilö näistä päättämään. Tiedustelu kuitenkin ylläpidon puolella ylhäällä ja tuoreeltaan nostettu uudelleen esille, joten kollektiivinen vastauskin sieltä piakoin saataneen.

Odotella vaan pittää. :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Saisiko tuohon Gamer ID -valikoimaan mahdutetuksi vielä sen Ompun kuvan mukaan? Ah, niin trendikästä :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Minkästakia kun kännykällä selailen foorumia, niin uusimmat viestit kohdassa kun painan jotain lukematonta ketjua siitä pikku merkistä, niin menee joskus jonnekkin monta vuotta vanhaan viestiin ihan eripuolelle foorumia?
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Minkästakia kun kännykällä selailen foorumia, niin uusimmat viestit kohdassa kun painan jotain lukematonta ketjua siitä pikku merkistä, niin menee joskus jonnekkin monta vuotta vanhaan viestiin ihan eripuolelle foorumia?
Kännykkäsi selain mahdollisesti sekoilee noiden SEO-URLien kanssa? Siihen ei auta ku selaimen vaihto. :p

Toinen selitys voisi olla, että sulla on omissa asetuksissasi päällä esim. 50/100 viestiä per sivu -asetus normaalin 25 viestin sijaan.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

^Viestiä per sivu on määritetty defaultiksi, joten vika taitaa tosiaan olla selaimessa.
Symbianin selaimella tekee tuota jossain ketjuissa. Operalla toimii normaalisti.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ihan Mokian omalla selaimella joutuu menemään, latasin sen Googlen vai mikä se oli, mutta ei suostu ollenkaan edes aukeamaan...
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Onko Teillä mahdollista blokata vaalimainokset pois noista viestien yhteydessä olevista mainoksista pois? Esim. ketjussa Tietokone-ongelmia viestini yhteydessä (piakkoin kirjoitukseni jälkeen) näkyi erään puolueen mainos vaikka en kyseistä puoluetta kannata.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kaikille sanan "enään" kirjoittaville tarjeta roja ja 6 kuukauden bannit heti:mad:
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kaikille sanan "enään" kirjoittaville tarjeta roja ja 6 kuukauden bannit heti:mad:
Kirjoitit kysymyksesi vähän epäselvästi, mutta koetetaan vastata. Oliko toivomuksessasi, että "enään"-sanan käyttäjille 6 kuukauden jäähy heti? Jos kyse on vain tuon sanan käytöstä ja puhtaasta spämmistä, niin ei edes silloin ei irtoa puolen vuoden kakkua. Viestit poistetaan, käyttäjälle annetaan huomautus ja elämä jatkuu. Vain vakavammissa tapauksissa bannaillaan ja silloinkin diplomatian kautta yritämme ensin. Tavallisessa kirjoituskäytössä ei siis jäähytellä "enään"-sanasta, niin kuin ei muidenkaan slangisanojen kohdalla.

Toivottavasti arpajaisvastaus meni kysymykseesi jokseenkin kohdalleen. :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kaikille sanan "enään" kirjoittaville tarjeta roja ja 6 kuukauden bannit heti:mad:

Hyvä PaulF1N!!

Vanha sanonta: "Jos sanot enään, niin lyön sinua nenään", tai suomalaisemmin sanottuna vedetään turpaan.

Ketjun aiheeseen yksi ehdotus: avataan konsolifiniin ketju "Opeta äidinkieltä (suomea) kanssakirjoittajallesi" ja pakotetaan kaikki sivistymättömät tollot lukemaan sitä. Aina kun bongaat kirjoitusvirheen, niin sinne vaan uutta materiaalia ja virheen perään kielioppisääntö.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mitä tuossa tarkoitetaan sanoilla tarjeta & roja?

Mä käsitän sanan "tarjeta" sanan tarkenee muodolla.
Mutta mikä on roja?

Kielioppiketju pystyyn niin voidaan pistää kaakinpuuhun kaikki jotka kirjoittavat väärin.
Nim. Kyä mä tarkenen pipa päässä rotvallin reunalla.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kielioppiketju pystyyn niin voidaan pistää kaakinpuuhun kaikki jotka kirjoittavat väärin.
Tästä voisi olla jopa hyötyä. Olin aika huolestunut, kun luin viikonloppuna Hesarista jotain hiljattaista tutkimustulosta, jonka mukaan suomalaisista yläastelaisista jopa pari tuhatta sai kielikokeessa nolla pistettä! Eli yksinkertaisimmankaan virkkeen kirjoittaminen virheettömästi ei onnistu. Kyllähän tuon tältäkin foorumilta nähdään, että isot alkukirjaimet, välimerkit, yhdyssanat ja taivutusmuodot ovat vähän hakusassa. Mutta kaikkein pahinta on se, että kaikki eivät osaa esittää minkäänlaista ajatusta kirjallisesti.

Heitin tästä tämän viikon podcastissakin aika ilkeän kuuloisen kommentin, mutta taustalla on aivan aito huoli siitä, että täysi-ikäiset suomalaiset eivät edes halutessaan osaa kirjoittaa! Jos siis jonkinlainen kielenhuoltoketju tästä syntyy, niin toivottavasti sitä käytettäisiin opastamiseen eikä päänauontaan.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Hei! Satuin voittamaan KFIN LBP2 kilpailussa. Tässä nyt ollaan hieman ihmetelty, kun palkintoja ei ole vielläkään näkynyt. Olen koittanut kysyä privana Xshavalta asiasta tietoa ja sähköpostiakin sinne toimituksen suuntaan olen lähettänyt. Ei ole tullut mitään vastauksia, joten kysyn nyt täältä milloin ne palkinnot oikein lähetetään? Olisi nyt kiva saada jonkinlaista vastausta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Olen koittanut kysyä privana Xshavalta asiasta tietoa ja sähköpostiakin sinne toimituksen suuntaan olen lähettänyt. Ei ole tullut mitään vastauksia, joten kysyn nyt täältä milloin ne palkinnot oikein lähetetään?
Kyselin eilen aamupäivällä asiasta, ja sain tällaisen vastauksen XShavalta:

Laitto mulle myös privaa ja jo vastailin.

Eli pitäisi olla vastattu kyllä.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Priva viestinä ilmeisesti? Ihme homma, uusia priva viestejä ei ole tullut ja tilaakin pitäisi ilmeisesti kuitenkin olla viesteille.
Laitoin asiasta joka tapauksessa nyt uuden kyselyn. Ehkä mysteeriin löytyy vastaus, ja toivottavasti palkintokin löytää tiensä perille mahd. nopeasti.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ihme homma, uusia priva viestejä ei ole tullut ja tilaakin pitäisi ilmeisesti kuitenkin olla viesteille.

Viime perjantaina vastasin, että kovalta kiireeltäni en ole palkintoja saanut postiin, mutta tämän viikon alussa lähtevät. Tosin olin tuolloinkin kiireinen ja lensin jo seuraavaan kokoukseen, etten näköjään tuota privaa kerennyt edes lähettämään vaikka kirjoitin. Ei meinaan löydy lähetetyistä, kun piti käydä nappaamassa siitä kuva.

Mutta palkinto kaiketi tuodaan kotiovellesi huomenna kello 14.00 mennessä.
 
Ylös Bottom