Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei niin tunnetut elokuvat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
Darren Aronofsky: Pi
-Jos joku nyt ei näitä vielä ole nähnyt...?

Nähty on, ja taisi tulla tv:stäkin hetki sitten. Ei kyseinen elokuva nyt niiiin hyvä loppupeleissä ollutkaan. :/ Ehkä vähän liiankin outo, varsinkin loppu. Pi:n OST(soundtrack) taas on mahtava! Levy, missä on Autechreä ei voi olla huono. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz
Nähty on, ja taisi tulla tv:stäkin hetki sitten. Ei kyseinen elokuva nyt niiiin hyvä loppupeleissä ollutkaan. :/ Ehkä vähän liiankin outo, varsinkin loppu. Pi:n OST(soundtrack) taas on mahtava! Levy, missä on Autechreä ei voi olla huono. ;)

Mutta Requiem for a Dream on kyllä mestariteos! Kävin
katsomassa sen teatterissa kolem kertaa, kolahti niin lujaa! :)

Itsekin rakastan tuota Pi soundtrackia, parasta mahdollista
työmusiikkia!
 
Requiem for a dreamin soundtrack on kanssa hyvä! Varsinkin tunnuskappale, rankemmasta teknosta (psytrancea) pitävät kannattaa myös kuunnella remix siitä kappaleesta -> Gms - juice :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
(mielestäni) Dark Waterin yksi upeimmista piirteistä on sen sitoutumattomuus tyypilliseen kauhuelokuvaan. Se vaikuttaa japanilaiselta draamaelokuvalta, jossa kaikki vain lopulta menee hirveästi pieleen.

Harva kauhuelokuva ihastuttaa kyseistä genreä vihaavia! :)

Tuo sama ideahan toki on nähty jo esim. Auditionissa, joka mielestäni oli huomattavasti onnistuneempi tekele, vaikka en senkään loistavuudesta takuuseen mene. Minä pidän useista draamaelokuvista, mutta Dark Waterin kerronnalliset ansiot eivät vain toimineet. Tarina ei juurikaan jaksanut vetää puoleensa ja koko ajan odotin, että koska elokuva alkaa. Mielestäni esim. elokuvan loppu ei vastannut niitä odotuksia, joita tarinan varrella asetettiin ja kun nyt tarkemmin ajattelen koko elokuvaa, ei siitä oikeastaan edes jäänyt mitään mieleeni - eikö tuon jo pitäisi puhua puolestaan? No, joka tapauksessa, onhan se hyvä, että joku tuostakin elokuvasta pitää - eipähän ohjaaja sitä täysin turhaan sitten tehnyt. Kauhu nyt vain on muutenkin ollut jo vuosia sellainen genre, joka kaipaisi piristysruisketta (peräruisketta).
 
Un chien andalou
El mariachi

ja elokuva, josta kaikki oletetusti ovat kuulleet: Dr. Strangelove or: How I learned to stop worrying and love the bomb. se vaan pitäisi kaikkien myös katsoa.
 
En sit tiedä onko tämä tunnettu vai ei mutta laitan kuitenkin, American History X, kuvaa mielestäni erittäin hyvin tätä "uus natsismia" ja on muutenkin erittäin hyvä draama elokuva.

Liian huonon vastaanoton saanut Final Fantasy the Spirits Within on myös ihan perkeleen hyvä leffa. On myös hieno.

A.I -eli tekoäly, ohjannut Steven Spielberg, on ihan älyttömän kova leffa.

Abyss -syvyys on hyvä leffa. Tullut TV:eestä ainakin kerran.

Minä Päivänä Tahansa (Any Given Sunday), loistava leffa jenkkifutiksesta, jossa tippuu silmä pelikentälle, huikean hauska kohta :).

En sitten tiedä miten "ei tunnettuja" lefföja ovat, mutta laitoin kuitenkin kun ei näistä ainakaan puhuta niin paljoa. Ja tietenkään nyt ei tule mieleen mitään hyvää leffaa jonka on kattonut miljoonasti, mutta näinhän siinä aina käy tälläisten topikkien kohdalla :p.
 
Amores Perros oli kyllä hyvä, tuli vilkastua tuossa pari päivää sitten. Iñàrritulla on selvästi oma tyylinsä ohjata, tunnisti elokuvan heti saman miehen tekemäksi kuin The Hire-sarjan Powder Kegin.

Requiem for a Dream oli niin ikään hyvä, ihmetyttää tosin sen tunnusbiisin lainaaminen LotR-trailereihin.

Pitäis vissiin ne Ringut katsoa, itse vain olen hyvin hyvin herkkä kauhuelokuvien jälkeen ja olin 24h aika tuskanhiessä pelkän The Ringin (jep, sen halvan jenkkimoskan, juuri sen) jälkeen. Samoin se Dark Water, vaikka eäh... emminä mikään kauhun ystävä ole.

Pi pitäisi katsoa niin ikään ja Cubic.

Cubicista tuli mieleen kierot nimenvaihdokset, joihin kuuluu Cypherin nimeäminnen Brainstormiksi ainakin Makuunia varten. Itse pidin elokuvasta suuresti, vaikka välillä onkin ihan pihalla kuka juksaa ja ketä.
 
28 päivää myöhemmin oli kyllä loistava pätkä. Puhdas genre-elokuva, kuten takakannessakin lukee ja jaksoi viihdyttää koko ajan. Jälleen yksi vaihtoehto maailmanlopusta ;) tiivis tunnelma piti katsojan koko ajan varuillaan ja koko ajan sai pelätä kuka saa tartunnan seuraavaksi jne... hyvä elokuva.

Ja tosiaan, piti ihan kelata taaksepäin kun en tohtinut korviani uskoa. Lähetätkö helikopterin?

Memento on huipputrilleri myös. Samankaltaista ideaa en ole missään muussa elokuvassa nähnyt. Lopusta alkuun-kulku on toteutettu hienosti ja teema pistää miettimään.

Equilibrium löytyy Makuunista ainakin nettisivun tietojen mukaan, sillä Cubic-nimellä. Olen kuullut paljon hyvää ja juonikin vaikuttaa todella lupaavalta.
 
Katsoin just Kinopalatsissa Infernal Affairs nimisen hongkong leffan. Suosittelen, hyvä juoni jne.jne. kaikin puolin hienosti tehty leffa.

http://www.sandrewmetronome.fi/templates/Page_movies.asp?id=3803&showDate=10
http://us.imdb.com/title/tt0338564/
 
Kummoista lisättävää minulla ei tähän ketjuun taida olla, mutta luettelen kumminkin parhaat viime aikoina näkemäni elokuvat:

Helmiä ja sikoja *****
Käykää ihan leffateatterissa kattomassa. Tuette suomalaista elokuvateollisuutta ja saatte nauraa koko rahan edestä (ehkä vähän ylikin). :D

Shaolin soccer *****
Ei jumalauta! Ehdottomasti paras koskaan näkemäni ulkomainen komedia. Olen katsonut leffan jo kahdesti, mutta kolmaskin kerta menisi. On se vaan niin hyvä. :D
Suosittelen kaikille niille, jotka ovat joskus harrastaneet/seuranneet jalkapalloa, itsepuolustusta ja/tai kung fu-leffoja.

Equilibrium/Cubed ****½
Älkää odottako tämän olevan "pelkkä" action-leffa, vaikka muutama mahtava toimintakohtaus mukana onkin. Hyvä tarina on kuitenkin pääosassa.

28 Days later ****½
Toimiva leffa, jonka jaksaa katsoa. Bonuksena jo aiemmin mainittu suomalainen pilotti. Lähetätkö helikopterin. :D
Jäi vaan vähän mietityttämään, että noinkohan heikot turvatoimet jossain englantilaisessa virustutkimuskeskuksessa oikeasti on...

Dark Water ****
Epätavallinen kauhuleffa. Ohjaaja taisi lukea kässärin hieman pieleen, sillä elokuvassa oli paljon vedellä mässäilyä. ;)

The Mothman Prophecies ***½
Tästä leffasta en ollut kuullutkaan ennen kuin eräs kaverini mainitsi sen olevan hyvä. Kannattaa katsoa.
 
Versus DVD?

Onko ostamisen arvoinen? Kyseessä siis Ryuhei Kitamuran leffa vuodelta 2000. Olen vähän kahden vaiheilla.
Olen siinä käsityksessä että tarjolla olisi todella 'stylish' leffa Devil May Cryn tyyliin. Valistakaas vähän leffan nähneet.

(laitoin tämän viestin tänne, koska luulisi täältä löytyvän paremmin vastauksia kuin tuolta TV,kotiteatteri,ym-puolelta. Toivottavasti ei haittaa -nem)
 
Katsoin tuossa äskettäin Mulholland Driven ja siinä oli kyllä todella hyvä leffa. Ahdistava tunnelma koko ajan vaikkei mitään pitäisi, eikä mikään ole vikana.
Kannattaa ehdottomasti katsoa.
 
Lisäänpä ketjuun kaksi hyvää leffaa, joita ei ilmeisesti ole mainittu aiemmin:

Tesis (Espanja)
Leffa, joka pyörii snuff-pätkien ja visuaalisen väkivallan teemojen ympärillä. Eräs parhaita näkemiäni leffoja, "pientä" jännitysmomenttia luvassa. :)

Naapurihaudan kaveri (Ruotsi)
Näin tämän Finnairin koneessa paluumatkalla etelästä Suomeen. Nykyiseen elämäntilanteeseeni paremmin osuvaa elokuvaa en voi edes kuvitella: olenhan maalta kaupunkiin opintojen perässä muuttanut poika, jolla on tyttöystävä haussa. Hahmot ovat loistavia karikatyyrejä maalaisista sekä kaupunkilaisista ja (pää)henkilöiden luonteenpiirteiden vastakkainasettelun avulla saadaan luotua hulvatonta dialogia sekä hauskoja tilanteita, jotka voisivat sattua ihan hyvin vaikkapa täällä Joensuussa. :D

Hauskuudestaan huolimatta elokuva sisältää myös hyvin surullisia kohtauksia, joten mikään päätön huumoripläjäys se ei ole.
 
Ylös Bottom