Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
oma ultimate tactic todella vaikeisiin taisteluihin.

näissä souls peleissä ja muissa vaikeiden pelien taistelussa, että ihan ensiksi opiskelen patternit ja sitten kun taistelu alkaa sujumaan, saan tyyliin 50% bossin hp:sta pois, mutta en vielä kumminkaan voita bossia, sen jälkeen otan videopätkän taistelusta, ja katson minkälaisilla moveseteillä sain sen 50% vihollisen hp:sta pois, sen jälkeen pyrin replikoimaan/kopioimaan koko fightin eli käytän täysin samoja liikesarjoja millä siinä onnistuin, tällä tavalla pääsen lähes joka kerta siihen samaan loppu tulokseen, sitten kun onnistuin saamaan 75% otan taas videon fightista ja katselen ja pyrin toimimaan täysin samanlailla, "Kaikissa peleissä tämä ei toimi ja tulevaisuudessa ei varmaan toimii vieläkin vähemmän, kiitos sen että sony ja playstation suunnitelee sitä Oppivaa AI:ta" tuo taistelun replikointi muutenkin todella kätevä tapa varsinki jos haluaa "farmata bossia uusiksi" koska sillä tavalla koko taistelu tallentuu sinun sormimuistiisi/lihasmuistiin + lähes joka kerta sitten kun lopulta voitan sen vaikean bossin otan siitä sen videotallenteen talteen niin jatkossa sitten kyseinen bossi kaatuu yleensä todella helposti
No johan on systemaattista, ja tiukan oloista meininkiä. Tapansa toki kullakin, ja jokainen saa pelaamisessa kiksinsä vähän erilaisista asioista. Itselleni on kuitenkin varsin tärkeää, että pelaaminen on tietyllä tapaa rentouttavaa ja hauskaa. Toki haasteetkin tiettyyn rajaan asti kiinnostavat, mutta ei kuitenkaan niin, että noin systemaattisesti ja työläästi hakisin niiden haasteiden päihittämistä. Mutta tapansa kullakin, enkä sinänsä väheksy sinun tapaasi. On vain erilainen, eikä sinänsä toimi kaikille, vaikka varmaan puristityyppisille pelaajille voi toimiakin.

No johan on systemaattista, ja tiukan oloista meininkiä. Tapansa toki kullakin, ja jokainen saa pelaamisessa kiksinsä vähän erilaisista asioista. Itselleni on kuitenkin varsin tärkeää, että pelaaminen on tietyllä tapaa rentouttavaa ja hauskaa. Toki haasteetkin tiettyyn rajaan asti kiinnostavat, mutta ei kuitenkaan niin, että noin systemaattisesti ja työläästi hakisin niiden haasteiden päihittämistä. Mutta tapansa kullakin, enkä sinänsä väheksy sinun tapaasi. On vain erilainen, eikä sinänsä toimi kaikille, vaikka varmaan puristityyppisille pelaajille voi toimiakin.

joo ehkä sain sen kuulostamaan vähän semmoiselta, ja tämä taas sitten äärimmäisten vaikeiden bossien kanssa :), mutta pointti oli kumminki tuossa se että jos ylitse pääsemättömiä bosseja taistelu sujuu edes joten kuten, niin sillon kannattaa ottaa videopätkä siitä taistelusta, kun se on nykyään niin hemmetin vaivatonta, että sen kun painaa share ja ottaa viimeiset 3-5 minuuttia eli tykkään siis oppia itse taistelut, monihan tässä vaiheessa tosiaan katselisi "netistä" ammattilaisen ohjeita ja apuja, miten bossin voittaa, mutta itse taas tykkään oppia itse sen. ja sanoisin että jos haluaa itse oppia ilman muiden apua niin sillon parhaiten oppii ja kehittyy toistojen kautta :), ja ei toista samoja virheitä :)

Digital Foundrya on pyydetty julkaisemaan suorituskykyvideoita vasta ensimmäisen päivän laastarin jälkeen. Hieman jännä olo tästä.

Onko Series S konsolin aikaisemmat sekamelskat syypää tähän?

Vaikea sanoa. Muistelen että se betan suorituskyky uusilla konsoleilla jätti toivomisen varaa, olisiko sitten kehitystä sen suhteen tapahtunut minimaalisesti?

Jos jotain suuria ongelmia olisi suorituskyvyn kanssa niin kai se olisi tullut ilmi jo network testissä ja luonnollisesti day1 pätsi tulossa vielä. No saas nähdä, kunnianhimoinen peli sieltä tulossa ja ovat joutuneet uutta opettelemaan. Tuskin häviää ainakaan ps3 blightownille :cool:

Kyllähän se nyt valitettavasti hieman alkaa vaikuttamaan siltä, että peli tulee olemaan muuten todella kovaa kamaa, mutta se suorituskyky tulee jälleen olemaan iso murheenkryyni monelle. Ei joku day one patch peleille ennenkään ole asioita hirveästi muuttanut jos vielä arvosteluprosessinkin aikaan on ollut isoja ongelmia.

Ilmeisesti pari päivää sitten tuolla Red Bullin järjestämässä Elden Ring-showssa ihmisillä kaatui PC:t peliä pelatessa pariinkin otteeseen. Asmongoldillakin kone sammui kesken streamauksen vaikka pelasi omalla koneellaan kotoaan käsin. Myös jonkinlaista tökkimistä oli havaittavissa FPS:ssä ja streameritkin tätä kommentoivat.

Eihän peli ollut myöskään sieltä parhaimmasta päästä konsoleillakaan FPS:n suhteen Network Testin aikaan. PS4-versio tosin pysyi tasaisena 60fps PS5:llä, mutta se tuli sitten kuvanlaadun kustannuksella. Jos julkaisun aikaan PS5-versiossa on jotain samanlaisia dippejä kuin Network Testissä, niin sitä joutuu oikeasti harkitsemaan tuon PS4-version peluuta.

Joutuuko tekee taas kikka kolmosen ja heittää ps5 asetuksista reson 1080p niin loppuu todennäkösesti ärsyttävät framedropit. Tai sitten se day one patch korjaa tilanteen ja elämme onnellisina.

Jos tuo PS5 resoluutio homma ei toimi niin toinen keino on tuo mainittu PS4 versio, se kun pyöri network testissä 100% 60 framea. Vähänhän tuo jännittää että pyydetään näyttämään vasta day 1 patchin jälkeisiä tuloksia mutta toivotaan että nekin saatais ennen julkaisupäivää ulos.

Onko Series S konsolin aikaisemmat sekamelskat syypää tähän?
Eikös siellä ollut ongelmia suorituskyvyn suhteen vähän joka konsolilla?

Tämä taitaa pyrkiä 1440p resoluutioon Series S:llä, mikä on minusta Series S:lle hyvä targetti. Se, että onko sitten ongelmia pitää ruudunpäivitys kohdallaan, mutta ihan yhtälailla onko ongelmia PS5:llä ja Series X:llä pitää 4K resoluutiossa ruudunpäivitys kohdallaan.

Tai jos oikein lähdetään purkamaan, niin mitenköhän PS4:llä ja Xbox Onella suorituskyky pysyy?

Osaako kukaan sanoa miten iso merkitys yleensä CPU:lla ja sillä että on vaan 4corea/4trheadia kun mulla siis i5 6600k ja se alittaa minium requirementsinki, GPU:na löytyy gtx 1070, mutta jännittää toimiiko vanhemmalla CPU:lla?

Osaako kukaan sanoa miten iso merkitys yleensä CPU:lla ja sillä että on vaan 4corea/4trheadia kun mulla siis i5 6600k ja se alittaa minium requirementsinki, GPU:na löytyy gtx 1070, mutta jännittää toimiiko vanhemmalla CPU:lla?
Tuskin kukaan osaa sanoa ilman testailuja. Kai tuolla ainakin 30fps pelailee, joka ei kyllä millään tasolla ole optimaalinen nopeatempoiselle pelille.

Tuskin kukaan osaa sanoa ilman testailuja. Kai tuolla ainakin 30fps pelailee, joka ei kyllä millään tasolla ole optimaalinen nopeatempoiselle pelille.
Hyvinhän nuo on suurin osa aikaisemmista Soulsborne-peleistä menneet läpi 30 fps pelatessa. Toki aina paremman fps:n valitsen, jos se on saatavilla.

Sekiro taisi olla ensimmäinen näitten tuotos, joka pyöri siedettävästi alun alkaen, Bloodbornen vetäessä kyllä pohjat. Kyllä mä olen kokoajan ollut siihen varautunut että kun mennään avoimeen mailmaan niin ongelmia voipi olla. Kai mä sitten olen vähään tyytyväinen tollo kun en niin palvo tätä 60 framea puujumalaa.

Ylös Bottom