Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Absoluuttisesti rakastan tätä peliä! Käsitin ensin niin, että uusille alueille pääsee vain Margitin ja Godrickin vartioiman linnan läpi menemällä ja heidät kukistamalla, ja kun Godrickiin olen toistaiseksi vielä jäänyt jumiin, niin ajattelin sitten tutkia Limgraven aluetta lisää, kun siellähän edelleen on tutkittavaa pilvin pimein.

Löytyikin sitten pieni vuoristopolku, jonka kautta avautui aivan uusi Limgraveakin laajempi järvialue (jonne siis tietääkseni pääsee selkeämmin tuon linnan kautta), jossa taas uudenlaisia ja entistä inhottavampia rivivihujakin. Taitavat ainakin osa olla muuten suoraan Bloodbornen maailmasta.

Mutta ai että mitä elämyksiä ja fiiliksiä tämä peli tarjoilee! Tuli ennen tätä aloitettua Horizon Forbidden Westiä ja pelattuakin yli 10 tuntia. Erittäin hyvä peli sekin, mutta eihän nyt vaan pysty pelaamaan muita pelejä, edes niin laadukkaita kuin HFW, kun hyppysissä on todellakin itselleni kaikkien aikojen peli. Ei tästä ole edes kahta sanaa. Juuri niin hyvä peli, kuin omassa hypessäni odotin! Vaan miten hitossa tästä sitten enää tehdään mitään parempaa jatkossa From Software?!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ennen tätä aloitettua Horizon Forbidden Westiä ja pelattuakin yli 10 tuntia. Erittäin hyvä peli sekin, mutta eihän nyt vaan pysty pelaamaan muita pelejä, edes niin laadukkaita kuin HFW, kun hyppysissä on todellakin itselleni kaikkien aikojen peli. Ei tästä ole edes kahta sanaa. Juuri niin hyvä peli, kuin omassa hypessäni odotin! Vaan miten hitossa tästä sitten enää tehdään mitään parempaa jatkossa From Software?!
Kenties valintani pelata Forbidden West ensin alta pois onkin siis oikein hyvä, niin ei tule mitään pettymystä jos palaisi sen pariin vasta Eldenistä. Mutta ehkä jätänkin Eldenin kokonaan pelaamatta että muutkin pelit vielä maistuvat? Pystynkö edes katsomaan CP77:n suuntaan jos aloitan Eldenin ennen sitä? Miten vaimon ja lasten käy?

Kirotun From minkä tekivät! Mikään muu ei varmasti enää maistu Eldenin jälkeen miltään!
 
On muuten jotenkin karmiva paikka tuo Caelid. Siis vihut ovat ensinnäkin todella kovia, mutta tuo synkkyys ja irvokkuus mitä tuolta alueelta löytyy raatoja syövine jättiläiskoirineen, on jotain sellaista mihin en ole kyllä aiemmin peleissä törmännyt. Olen lähinnä tutkinut aluetta ratsun avulla, mutta kiirettä pitää ja jos ratsun päältä joutuukin siellä pois ja ajautuu vähänkin väärään paikkaan, niin se on kyllä henki pois alta aikayksikön. :D
 
Olen joskus aiemmin miettinyt, että osataanko enää koskaan tehdä niin hyviä alueita pelattavaksi kuin mitä DS1 alun linnake, Sen's Fortress ja Anor Londo on. Nyt tullut selväksi, että kyllä voidaan! Tulee menemään todella pitkään ennen kuin Elden Ring lyödään ykköspaikalta pois..

Edelleenkään en ole läpäissyt kuin kaksi alkupuolen pomoa, mutta seikkailut oon vaikka ja missä. On vaikeuksia lopettaa peliä kun sen käynnistää. Tämä pitää kyllä yrittää pelata läpi ilman mitään wikiä ja sitten toisella kierroksella voi alkaa katselemaan mitä tuli missattua.
 
Ei helvetti toi linna :D luulin että kun vielä tunti aikaa pelaa ni koluun sen vielä läpi.. joo terve, menny varmaa 3h jo ja tiiä vieläkää mistä pääsee eteepäin :D Koomisinta että satuin vahingossa kiertää tän melko alussa peliä ja yläkarttaa tutkinu jonki verran. Nyt 20h tienoil kävi mielessä nii joo pitäsköhän tuol linnas kävästä kattoo onks siel mitää :D Maaginen peli kyllä kaikin puolin!
 
Skaalautuuko täs muuten vihut? Vaiko mitenkä, menin vähä jolkottelee eri mestoille nii siel porukka vetää ykkösel kuoliaaks nii häntä koipien välis vaa takas alkupaikkaan, nyt sit grindaan taas et jos ei sitä ihan paperia ois. Viel ei oo löytynyt mitään ultimaattisen hyvää grindi paikkaa, mut yks suht helppo ja lepponen, menee viel täs alkuvaihees kun ei levutus maksa toistakymmentä tuhatta.
Ei helvetti toi linna :D luulin että kun vielä tunti aikaa pelaa ni koluun sen vielä läpi.. joo terve, menny varmaa 3h jo ja tiiä vieläkää mistä pääsee eteepäin :D Koomisinta että satuin vahingossa kiertää tän melko alussa peliä ja yläkarttaa tutkinu jonki verran. Nyt 20h tienoil kävi mielessä nii joo pitäsköhän tuol linnas kävästä kattoo onks siel mitää :D Maaginen peli kyllä kaikin puolin!

Sanoppa muuta, mäki olin et "joo no mä vilkuilen mitä täs on". Ei hemmetti ihan ku ois ihan oma erillinen peli koko linna, sit tajus et voiko tää peli olla oikeesti näin massiivinen. Luulin et se on vaa joku pikkumesta mikä vilkastaan nopsaa vaa läpi. :p
 
Ei helvetti toi linna :D luulin että kun vielä tunti aikaa pelaa ni koluun sen vielä läpi.. joo terve, menny varmaa 3h jo ja tiiä vieläkää mistä pääsee eteepäin :D Koomisinta että satuin vahingossa kiertää tän melko alussa peliä ja yläkarttaa tutkinu jonki verran. Nyt 20h tienoil kävi mielessä nii joo pitäsköhän tuol linnas kävästä kattoo onks siel mitää :D Maaginen peli kyllä kaikin puolin!
Tässä on vaan pakko hirtehishenkisesti todeta, että mikä niistä kaikista linnoista? Ai se alun pikkulinna, jota ne kaksi mutanttimörköveljestä, eli Margit ja Godrick, vartioivat? Vai joku niistä muista linnoista, jotka ainakin silmämääräisesti ulkoapäin katsoen ovat vielä selvästi suurempia… :D
 
Huhhuh 3 main bossi on joltain aivan eri planeetalta :), meni koko eilinen päivä kun sain bossin alas yks stremaana sanoi hyvin tuossa, thats the best feeling for me, for these games, you not going to get better gear, you not going to level up, youre improving, and thats such the cool feeling now you noticing that now i,m dodge everything. ja niinhän siinä kävi mies kehittyi ja bossi kaatui :)
 
Huhhuh 3 main bossi on joltain aivan eri planeetalta :), meni koko eilinen päivä kun sain bossin alas yks stremaana sanoi hyvin tuossa, thats the best feeling for me, for these games, you not going to get better gear, you not going to level up, youre improving, and thats such the cool feeling now you noticing that now i,m dodge everything. ja niinhän siinä kävi mies kehittyi ja bossi kaatui :)
Tai sitten vaan menee tekemään jotain muuta pelissä. Kehittää hahmoa ja löytää uusia aseita, ja seuraavan kerran pomo onkin selvästi helpompi. Onneksi vaihtoehtoja etenemiseen on.
 
Tai sitten vaan menee tekemään jotain muuta pelissä. Kehittää hahmoa ja löytää uusia aseita, ja seuraavan kerran pomo onkin selvästi helpompi. Onneksi vaihtoehtoja etenemiseen on.

joo tuokin on hyvä vaihtoehto, itse vain olen niin itsepäinen, että kun lähden yrittämään, niin sit yritetään niin kauan kun se kaatuu :D, kyllähän oma hahmo tuolle 3:lle bossille oli jo aika suhteellisen kova 53levelin hahmo ja 10 flaskia, mutta silti bossi ihan pirun vaikea, ylivoimaisesti vaikein bossi tähän mennessä, sekin tosin riippuu varmaan buildista, tuo bossi ei sopinut magic buildille, lopputulos bossi tapettiin kokonaan ilman magicia :),

Täytyy myöskin sen verran korjata et niin kauan tuo pätee itsellä kun on edes jonkun asteen mahdollisuudet voittaa se, jos en tee mitään damagea ja bossi tuntuu kestävän sen +10 minuuttia niin sitten palaan itsekkin bossiin myöhemmin, on siis tullut vastaan myös semmoisia bosseja , mut jos huomaan, että teen bossiin damagea ja bossi olisi mahdollisesti lyötävissä, niin yleensä jauhan sitä niin kauan kunnes se kaatuu.
 
Viimeksi muokattu:
joo tuokin on hyvä vaihtoehto, itse vain olen niin itsepäinen, että kun lähden yrittämään, niin sit yritetään niin kauan kun se kaatuu :D, kyllähän oma hahmo tuolle 3:lle bossille oli jo aika suhteellisen kova 53levelin hahmo ja 10 flaskia, mutta silti bossi ihan pirun vaikea, ylivoimaisesti vaikein bossi tähän mennessä, sekin tosin riippuu varmaan buildista, tuo bossi ei sopinut magic buildille, lopputulos bossi tapettiin kokonaan ilman magicia :),

Täytyy myöskin sen verran korjata et niin kauan tuo pätee itsellä kun on edes jonkun asteen mahdollisuudet voittaa se, jos en tee mitään damagea ja bossi tuntuu kestävän sen +10 minuuttia niin sitten palaan itsekkin bossiin myöhemmin, on siis tullut vastaan myös semmoisia bosseja , mut jos huomaan, että teen bossiin damagea ja bossi olisi mahdollisesti lyötävissä, niin yleensä jauhan sitä niin kauan kunnes se kaatuu.
Tuo sinun tapasi pelata ei kyllä ole ollenkaan minun juttuni, kun turhauttaa ja stressaa liikaa. Mutta se on toki hienoa, että on meille kullekin vaihtoehtoja mitä tehdä. Se tästä juurikin tekee itselleni niin loistava pelin. Siitä olen myös pitänyt, että vihollisia on todella monenlaisia. Aika huikea isompi otus tuli juuri tuolla järvialueella samoillessa ja toista pelaajaa auttaessa vastaan. Jättiläinen jolla oli taikavoimia. Muuttui ajoittain näkymättömäksi ja ampui valtavia loitsumiekkoja. Kaveri ei vaan halunnut jäädä sitä vastaan taistelemaan, ja kun minä siihen jäin, niin poisti minut pelistään, ennen kuin taistelu kovin pitkälle eteni. Mutta siis on kyllä mahtavaa tuo vihollisvalikoiman määrä ja myöskin mielikuvituksellisuus!
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä valtava peli. Tarkoitukseni oli Margitin ja Godrickin jälkeen siirtyä eteenpäin, mutta ajattelin ensin käydä pikku mutkan Limgravesta etelään vievän sillan läpi ”pikku saarella”. No sieltähän aukeni vallan valtava alue, jolta on löytynyt kivasti uusia aseitakin Str/Dex hybridille.

Huomasin myös ekan kerran että osalle alueista tulee vihuja kellonajan mukaan, yhden ”nuotion” viereen ilmaantui yöllä ratsumies. Onneksi peli on niin alkuvaiheessa että näköjään jokaiselle tällaiselle minibossillekin löytyy ihmisapuria hätiin, hyvä niin.
 
Nyt on kyllä yksi negatiivinen asia pakko nostaa esiin. Mistään ei löydy uutta gearia! Painan edelleen menemään alkukamppeissa idiootin näköisenä. Pelitunteja kuitenkin lähemmäs 25 jo kertynyt..
 
Nyt on kyllä yksi negatiivinen asia pakko nostaa esiin. Mistään ei löydy uutta gearia! Painan edelleen menemään alkukamppeissa idiootin näköisenä. Pelitunteja kuitenkin lähemmäs 25 jo kertynyt..
Kyllä niitä armoreita aika paljon taitaa pelissä kuitenkin olla.
 
Kyllä niitä armoreita aika paljon taitaa pelissä kuitenkin olla.
On varmasti, mutta on se nyt aika erikoista, että vain ihan muutamia on tullut vastaan ensimmäisen 25 tunnin aikana. Kyllä muissa Soulsborne peleissä on tullut jo useampi armor settejä tässä kohtaa. Itselleni on näissä peleissä paljonkin merkitystä sillä miltä ukko näyttää, joten olisi kiva kokeilla myös erilaisia armoreita ja jos niitä ei ole 25 tunnin pelaamisen aikana tullut vastaan käytännössä ollenkaan, niin kyllä se itselleni on selkeä miinus.
 
joo ei oo armoreista itselläkään ollut ongelmia tosin on kierrelly vähän siellä ja täällä, yleensä esim riviviholliset tai erikoistyypit (ei bossit) tiputtaa koko setin eli Hanskat/kypärä/chest/jalkineet kun tapat heidät tarpeeks monesti, ja yleensä ei tarvitse edes hirveän monesti tappaa ennenkö on jo koko setti.
 
Nojoo, ehkä niitä hienoja armoreita alkaa kohta löytyä. Tänään löytyi muuten ensimmäinen illusionary wall. Varmaan monta sataa seinää jo lyönyt ja pikkuhiljaa aloin epäilemään onko niitä edes pelissä :D. Tämän takaa löytyikin sitten pomo, joten oli aika mukava yllätys.
 
On varmasti, mutta on se nyt aika erikoista, että vain ihan muutamia on tullut vastaan ensimmäisen 25 tunnin aikana. Kyllä muissa Soulsborne peleissä on tullut jo useampi armor settejä tässä kohtaa. Itselleni on näissä peleissä paljonkin merkitystä sillä miltä ukko näyttää, joten olisi kiva kokeilla myös erilaisia armoreita ja jos niitä ei ole 25 tunnin pelaamisen aikana tullut vastaan käytännössä ollenkaan, niin kyllä se itselleni on selkeä miinus.

Luulin että oon ainoo joka välittää fashionista, mä monesti käytän jotain eri helmettiä vaikka se on huomattavasti huonompi ihan vaan sen takia että näyttää paremmalta. Ite grindasin alkuun sen ritari armor setin, siihen se mun hahmon alkuperäinen huppu nii tykkään kyl miltä näyttää se ritarin helmet on oli vaa karseen näkönen. Niit hyvännäköisii armoreita tulee sit ehkä joskus mut itte täs etenen hitaasti nii ei oo fiilistä näyttää pummilta siihen asti et löytää jotain edes ok näköstä.

Mut muuten joo samaa mieltä et olis kivaa jos niitä jotenkin tulis enemmän vastaan et ois kiva kokeilla muutakin kun sitä yhtä. Mullakin jo päälle 20+h peliaikaa. Ite myös olen sillä samalla miekalla huitassut jonka hahmoluonnis saannut, ohan niit kaikkia muitakin vastaan tullut mut tää vaa on tuntunut parhaalta ja väkövämmältä tai sit tullut tunneside siihen. Mut niin kauan kun sil pärjää ni miks vaihtamaan, sitä päivitellyt ja asheja lyönyt kiinni.

Muutenkin mun mielestä näis souls peleis suurin osa armoreista on jotani aivan random rääsyjä, vai onksne tarkotuksel tehty rumiks? Olis kiva et täs ois Monster Hunter tyylisesti et ois kosmetiikka systeemi et voi käyttää mitä tahansa settiä mut näyttää siltä mikä sulle parhaiten sopii ja viel värit voit valita jne.
 
On varmasti, mutta on se nyt aika erikoista, että vain ihan muutamia on tullut vastaan ensimmäisen 25 tunnin aikana. Kyllä muissa Soulsborne peleissä on tullut jo useampi armor settejä tässä kohtaa. Itselleni on näissä peleissä paljonkin merkitystä sillä miltä ukko näyttää, joten olisi kiva kokeilla myös erilaisia armoreita ja jos niitä ei ole 25 tunnin pelaamisen aikana tullut vastaan käytännössä ollenkaan, niin kyllä se itselleni on selkeä miinus.
Hmm, itselläni ainakin on yhdeksän erilaista settiä kertynyt inventoryyn, reilun 30 tunnin peliajalla. Mielestäni ihan ok määrä. Jos ostaisin niitä vielä kauppiailta, niin olisi enemmänkin. Paljonko niitä itse asiassa kaipaisit?
 
Hmm, itselläni ainakin on yhdeksän erilaista settiä kertynyt inventoryyn, reilun 30 tunnin peliajalla. Mielestäni ihan ok määrä. Jos ostaisin niitä vielä kauppiailta, niin olisi enemmänkin. Paljonko niitä itse asiassa kaipaisit?

Mä kaipaisin ainaski miljuuna! Ja mielellää sillai et ne ei olis mitään spurgu rääsyi. Fashion is important!

:p
 
Ylös Bottom