Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Nyt tuli sitten tämä hommattua ja alkoi heti ärsyttää tämä sama juttu mikä toistuu itellä kaikissa peleissä missä on hahmon luonti. Eli en osaa päättää menenkö dex/int spellswordilla vai ihan perus strength warriorilla.

Puhumattakaan minkä näköisen hahmon teet, vaikka sillä nyt ei tässä pelissä hirveästi ole merkitystä varmaan... Jopa hahmon nimi tuottaa vaikeuksia xD

Tosin en ekan Dark Soulsin jälkeen ole soulsborne pelejä pelannut niin en oikein tiedä millä buildilla lähtis... Jotenkin kyllä tykkään enempi nopeasta dex buildista mutta eikö se liene vaikeampi tälläiselle melkein souls neitsyelle.
Elden Ring on ehkä vähän Soulsbornea armollisempi tässä suhteessa, hieman heikommallakin buildilla pärjää.
itse lähdin STR/FTH buildilla ja olen ollut tyytyväinen, huvittuneena luen kun DEX/INT buildilaiset valittelevat aseiden puutetta, ja minusta siellä puolella on kaikkea hyvää. Nurmi on näköjään aina vihreämpää aidan toisella puolella.

Tänään kukistui Radahn, lopulta. Tein sen kaikkien Souls oppien vastaisesti, ja kutsuin kaksi apuria, mutta itse en tainnut edes lyödä kertaakaan. :D Huomasin taistelun alussa että nyt tuli osaavia apureita, joten keskityin antamaan muille boostia faith taioilla ja pysyttelemään hengissä tappavan meteorihyökkäyksen ja parin kovemman rynnistyksen ajan.

Ihan hauskaa on auttaa muitakin, ja kävin auttelemassa Rennalan taisteluissa puolestani muita. Sellaiset 10k runea ja rune arch tuli palkkiota per kerta.
 
Nyt tuli sitten tämä hommattua ja alkoi heti ärsyttää tämä sama juttu mikä toistuu itellä kaikissa peleissä missä on hahmon luonti. Eli en osaa päättää menenkö dex/int spellswordilla vai ihan perus strength warriorilla.

Puhumattakaan minkä näköisen hahmon teet, vaikka sillä nyt ei tässä pelissä hirveästi ole merkitystä varmaan... Jopa hahmon nimi tuottaa vaikeuksia xD

Tosin en ekan Dark Soulsin jälkeen ole soulsborne pelejä pelannut niin en oikein tiedä millä buildilla lähtis... Jotenkin kyllä tykkään enempi nopeasta dex buildista mutta eikö se liene vaikeampi tälläiselle melkein souls neitsyelle.

Peli jossa luodaan hahmo, näkee sen naamaa tai ei ja varsinkin jos nimikin viel pitää keksiä ja jos on viel vaikka mitä mahdollisuuksia muokata, mul voi mennä useampi tunti helposti siinä muokates ja väänteles ja ihmetelles. Statseista en niinkää ressaa kun kyl niitä pisteitä täs saa ja tehää siit hahmost sit just sellaisen ku haluu.
 
Onx siit peeveepeest mittää hyötyä/saako siitä mittää muuta ku että kummalla pelaajalla on isompi muna ja kuka voittaa kenetkin? Mut onx siitä mitää muuta konkreettista hyötyä, aattelin vaa et se ison levelin kasvattaminen olis sit mulle just hyvä ku ei tartte huolehtia invadereista ym.
En tiedä vastasiko tähän jo joku, mutta niitä Rune Arceja saa käsittääkseni aina kun voitat PvPssä.
 
Nii no niitä saa myös auttamalla muita pelaajia. Eli ei siitä saa mittää erikoista muutaku jos haluu tapella, ite taijan olla nyt ainakin täs vaihees ylilevutettu iveidaa ketään, ainakin mitä kokeilin niin ei löytänyt sit millään, tai sit muuten vaa ei toiminut? en mielestäni nyt kuitenkaa nii levutettu oo, muutenkin tää peli on niin laaja ja grindaamal saa miljoonia nii en usko et tyypit jää täs pelis sinne 150 paikkeille. Eikä se haittaa, ei se pvp oo täs pelis se juttu mulle, muiden auttaminen ja coop enemmän mun juttu.
 
Peli jossa luodaan hahmo, näkee sen naamaa tai ei ja varsinkin jos nimikin viel pitää keksiä ja jos on viel vaikka mitä mahdollisuuksia muokata, mul voi mennä useampi tunti helposti siinä muokates ja väänteles ja ihmetelles. Statseista en niinkää ressaa kun kyl niitä pisteitä täs saa ja tehää siit hahmost sit just sellaisen ku haluu.
Kaveri totesikin että eka iso paha boss selätetty kun oli hahmon luonnista päässyt ohi. Itse yleensä löydän noista vakiohahmoista sopivan, ehkä pientä säätöä. Vähän enemmän meni aikaa aloitusluokan valitsemiseen, lähinnä aloituskamat sitten vaikutti.
 
Nyt tuli viimein Prisonerilla lähettyä matkaan. Tykkään tosta Estocista tosi paljon ja tosiaan toivon, että tässä pystyy tekemään jokaisesta aseesta ns endgame aseen upgradeemalla.

Kyllähän tuo heti tuntuu haastavalta lähteä tuolla buildilla kun ei ole haarniskaa tai kunnon kilpeä, mutta toisaalta on sitten vikkelyyttä ja magic staffi.
 
Täällä SL148 ja veikkaanpa, että loppupuolella ollaan. Ollenkaan ei ole tarvinnut grindata ja sieluja on mennyt myös paljon ostoksiin ja hukkaan.

Vähän epäilen, että eniten coop ja pvp mahdollisuuksia on siellä SL120 kieppeillä, mutta toisaalta tarkoitus on pelata läpi soolona eikä ole inveidaus mielessä tällä hahmolla. Omaan peliinhän voi kuitenkin tulla inveidaajia pienemmällä SL tasolla, näin se on aiemmin ollut. Tässä kun saa noita ashes apureita pomoissa avuksi niin nyt viimeiset pomot ollut ihan coopia vastaavaa kun löytyi yksi jäätävän hyvä henki.

Vähän myös epäilen, että Elden Ringissä tulee ainakin tämän vuoden olemaan riittävästi pelaajia yli SL120, koska pelaajia on ylipäätään niin paljon nyt liikenteessä. Toki tulee todennäköisesti tehtyä joku SL120 ja vielä joku SL1 pvp ukko jokatapauksessa erikseen joku päivä.
 
Jos nyt olisin peeveepee miehii nii kyl olis hienompaa vetää sitä isolla levulla ja max aseilla ja kaikilla end game herkku kamoilla. Mut sit pitää just jäädä tietylle levulle koska nyt muutkin että elä herra jumala levuta lisää, tai muuten et pääse pvpeehen ja sit pitää tehää just jotain level 2 pummeja ja tapella puukepeillä.

Et mitää järkee sit ees tehää peliin mahdollisuus vetää johonki level 700 jos ei sitä pääsee "näyttää" muille pelaajille. Tietenkin siinä on sit vahva soolo hahmo mut en tiie, jotenkin oudosti tää pvp suunniteltu näis souls peleis.

Mut näillä rune farmaamisil mitä tässäki näytetty on vaan ajan kysymys koska tyypit alkaa olee 200+ päälle levusii.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä vaan levuttaa niin paljon kun haluaa jos yksinpeliä pelailee. Uuden hahmon voi aina tehdä jos pelkkä pvp kiinnostaa. Tässä tuskin tulee lvl 120 olemaan pvp leveli. Uskoisin 150. Softcapit myös osissa taitoja on korkeammalla kun edellisissä peleissä. Mutta tosiaan turha alkaa omaan yksinpeliään pilaamaan sillä että ajattelee että nyt ois vielä läjä alueita koluamatta ja bossit tiputtelee 200,000 niin empä käytä näitä nyt tähän hahmon kehittämiseen mikä kuuluu peliin. Sielä tyypit tekee esim lowlevel hahmoja joilla parhaita mahdollisia aseita ja taikoja. Otetaan niitä sitten käyttöön vaikka talismoilla jotka nostaa statsejä niin ei tartte levelöittää hahmoa. Hupinsa kullakin. Ite ainakin vetelen hyvillä mielin sinne asti minne menee. Jossain vaiheessa se maksaa jo niin paljon ettei sitä tarvitse miettiä ja peliä kuitenkin pelataan eteenpäin lopulta eikä grindata loputtomiin
 
Siitä vaan levuttaa niin paljon kun haluaa jos yksinpeliä pelailee. Uuden hahmon voi aina tehdä jos pelkkä pvp kiinnostaa. Tässä tuskin tulee lvl 120 olemaan pvp leveli. Uskoisin 150. Softcapit myös osissa taitoja on korkeammalla kun edellisissä peleissä. Mutta tosiaan turha alkaa omaan yksinpeliään pilaamaan sillä että ajattelee että nyt ois vielä läjä alueita koluamatta ja bossit tiputtelee 200,000 niin empä käytä näitä nyt tähän hahmon kehittämiseen mikä kuuluu peliin. Sielä tyypit tekee esim lowlevel hahmoja joilla parhaita mahdollisia aseita ja taikoja. Otetaan niitä sitten käyttöön vaikka talismoilla jotka nostaa statsejä niin ei tartte levelöittää hahmoa. Hupinsa kullakin. Ite ainakin vetelen hyvillä mielin sinne asti minne menee. Jossain vaiheessa se maksaa jo niin paljon ettei sitä tarvitse miettiä ja peliä kuitenkin pelataan eteenpäin lopulta eikä grindata loputtomiin

Just näin, veit varpaat suustani.
 
Joo-o, siis oliko tän Ranni/Blaidd tehtävän tarkoitus olla "sivutehtävä"? huh huh mitä menoo, tehtävän kesto jotain tyyliin kun joku kokonainen pienempi peli tai miksei isompikin, aluks luulin et no tää on varmaa tämmönen "haen jonkun kilkkeen ja murhaan jonkun" joo moro tää avas jotain ihan uusia kokonaisia hemmetin kaupunkeja vaa lisää ja luolia ja ties mitä. Jos tämmösii viel on lisää tulossa niin kai mä tän joskus vuonna 2035 saan ekan kerran läpi, ja edelleen pohjoinen täysin käymättä ja mappia avaamatta ja miten hiton paljon täs on tätä maanalaista maailma, miten hemmetin iso tää peli voi olla? Mä oon 2 kokonaista viikkoa joka päivä tätä pelannut ja vieläkin saan vaa ihmetellä miten tää kaikki on saatu tehtyä ilman että sen alkuinnostuksen jälkeen pelaajalle käy hyvin selväksi mikä on pelin juju ja käydään sit vaan se peli läpi.

Toki oon siis ottanut todella iisisti ja kolunnut vanhoja paikkoja pariinkin otteeseen läpi, esim se alku linna kävin uudestaan ku aluks luulin et joo oha täs käyty niin perkele sielt löytyy vaikka ja mitä reittejä viel. Tämä on oikeesti aivan uskomaton eepos enkä usko että mikään peli tulee ylittämään tätä ihan lähiaikoina tämän laajuuden ja mysteerien ja uuden löytämisen suhteen. Ei se tarkoita sitä että muut pelit tämän jälkeen ovat pelkkää paskaa, kaikkeen väsyy tietenkin mut tämä nousi ylivoimasesti mun kaikkien aikojen pelien top listaan ja tulee pysymään vielä pitkään tai sanotaan että ikuisesti.

Pelottaa jo valmiiks ajatella jos/kun? tähää peliin tulee joskus viel dlceetä. Tästä (onko isompi aina parempi) ketju joka aikoinaan luotiin että onko se hyvä asia, se niin riippuu mistä roikkuu, jos peli tehää niiku Elden Ring, kyllä! isompi on parempi!
 
No niin nyt löysin itsekin sen Radahnin mistä täällä on ollut puhetta jo. Ihan mielenkiintoinen tapaus tuntuu olevan :D Ei mitään hajua mikä triggeröi sen teleportin yhtäkkiä toimimaan sillan edessä, monesti aikaisemmin jo kävi siinä eikä ollut käytössä.
 
Sanottu jo monta kertaa, mutta tämä peli on aivan valtava. Siis oikeasti koko Limgraven alue on vasta tutoriaalia tälle pelille. Nyt on reilut 65 tuntia pelattu, enkä uskalla sanoa kuinka lähellä olen loppua. Voin sanoa varmaksi, että vielä ainakin 20 tuntia on jäljellä, kun katsoo karttaa ja vähän tiedän mitä tuleman pitää.

Tuli viimeisimpänä Leyndell putsattua ja paikan pääpomo kaatui suhteellisen vaivatta. Tuo alue oli aika läpihuutojuttu, koska olin seikkaillut niin paljon muualla, että olin hyvin ylilevelattu. Varoituksen sanana, että Leyndellissa saattaa lukita itsensä yhteen endingiin jos ei ole varovainen. En tarkoita, että peli siis loppuu, mutta kun pelissä on useampi ending, niin jos menet tuolla tiettyyn paikkaan niin et voi saada muuta kuin yhden (huonohkon) lopetuksen. Tajusin tämän onneksi juuri kun olin matkalla kyseiseen paikkaan. Peli kyllä tavallaan varoittaa siitä mutta "varoitus" saattaa helposti jäädä huomaamatta. Sanotaan näin kryptisesti, että jos menet viemäreissä liian pitkälle, niin lukittaudut tuohon endingiin. Sen kyllä varmasti tajuaa sitten, jos on menossa liian pitkälle, mutta voin vielä spoilereissa antaa hieman tarkemman varoituksen jos joku haluaa ehdottomasti välttää sen. Viemäreissä Mohg the Omen pomon jälkeen huoneen perältä löytyy illusionary wall. Tätä pidemmälle ei kannata mennä.
 
Menihän se
Malenia, Blade of Miguella

Harvinaisen mukavia komboja teki ja söi about kaiken HP kunnolla osuessaan. Ja ettei muuten menis vaikeaksi niin osuessaan saa HP takaisin.
 
Menihän se
Malenia, Blade of Miguella

Harvinaisen mukavia komboja teki ja söi about kaiken HP kunnolla osuessaan. Ja ettei muuten menis vaikeaksi niin osuessaan saa HP takaisin.
Tätä taistelua odotan innolla ja kauhulla. Kauanko sulla meni aikaa tuohon ja mikä buildi/level on?
 
Melkosta seikkailua ollut. 95 tuntia jo mittarissa ja ehkä loppukin kohta häämöttää. Tai en varma ole. Väitän suht liki kaiken extra-sisällön käyneeni tähän saakka läpi. Oon tällä hetkellä lumisilla alueilla ja äsken kaatui
Fire Giant, joka oli muuten helppo, mutta onneton kamera haittasi tuossa ihan hemmetisti.

Joitain quest-lineja vielä käymättä ja toi Capitalin alla oleva viemäri on kans kohtaamatta.
 
Tätä taistelua odotan innolla ja kauhulla. Kauanko sulla meni aikaa tuohon ja mikä buildi/level on?
Taitaa olla jossain 130 hujakoilla. Pelailen bleed/arcane buildillä mikä kyllä oli täysin osuva tähän. Mietin että mitähän tästä tulis jollain raskaalla miekalla yms. Ei tohon nyt kauaa mennyt jokunen yritys. Ja jostain syystä pomo teki joitakin kertoja sellasia ilmahyökkäyksiä missä se selvästi olisi ollut menossa summonin kimppuun mutta naps tulikin omaan niskaan. Näihin kuolin jokusen kerran. Kannattaa vaan olla hyvä ashen remains, tai oikeastaan se paras omasta mielestä. Kun sen löysin niin muita en ole edes kokeillut vaikka niitä on löytynyt vaikka ja mitä. Eli
Mimic Tear Ashen
 
Joo-o, siis oliko tän Ranni/Blaidd tehtävän tarkoitus olla "sivutehtävä"?
Mulla jotenki jumittaa se, seluvis sanoo et hoida task. Sit pitäs blaidd nähä tietys paikas, kolusin enkä löytäny, googletin ja kappas se ei ole siellä missä pitäs, joku hiertää nyt.
 
Yllättävän helpolla tuo Radahn meni lopulta alun kaaoksien jälkeen. Aika varovainen täyty olla, kun melkein kaikella se oneshottas mut.
 
Radahn on kyllä loistava pomotappelu. Kaverihan oli jopa hyväkin hahmo siinä mielessä, että gravitaatiotaioillaan piti tähtiä hallinnassaan estäen niiden laskun maahan. Myös tämän remembrance-runessa mainitaan kuinka tämä alunperin opetteli gravitaation voiman jotta hän kasvaessaankin isommaksi pystyisi edelleen ratsastamaan uskollisella hevosellaan. Kaikin puolin hieno mies siis. :D
 
Ylös Bottom