Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Kanankoipiresepti jäi mullakin alussa huomaamatta, mutta sitten jollakin nuohousreissulla osui oikea luola silmään. Aika olennainen esine pelissä, mikäli haluaa enemmänkin metsästää runeja. Katsoin huvikseen samaisella lintualueella runemääriä, pelkkä lintu tuottaa runeja seuraavasti:

11 038 - ilman esineitä
13 245 - kultaisen skarabeen kanssa
17 216 - kultainan skarabee + kultainen kanankoipi

Esineiden vaikutus siis noin +56%. Alkaa olla melkoisen merkittävä lukema, kun hahmon tasojen nostoon vaaditaan lähemmäksi 500k runea.
 
Kanankoipiresepti jäi mullakin alussa huomaamatta, mutta sitten jollakin nuohousreissulla osui oikea luola silmään. Aika olennainen esine pelissä, mikäli haluaa enemmänkin metsästää runeja. Katsoin huvikseen samaisella lintualueella runemääriä, pelkkä lintu tuottaa runeja seuraavasti:

11 038 - ilman esineitä
13 245 - kultaisen skarabeen kanssa
17 216 - kultainan skarabee + kultainen kanankoipi

Esineiden vaikutus siis noin +56%. Alkaa olla melkoisen merkittävä lukema, kun hahmon tasojen nostoon vaaditaan lähemmäksi 500k runea.
NG+:ssa tuo on sitten noni tuplasti, joten myöhempien levelien grindailut kannattanee jättää sinne jos mahdollista. Heti alussa on heppa käytössä ja tuonne pääsee suht vauhdikkaasti kyllä. Yksi great rune riittää, ja Godrickin luo pääsee nopsaan suoraan pääportin kautta.
 
Mitä nyt pikasee googletin nii ilmeisesti se mun "virhetuhopoltto" ei ollutkaa mikä 100% no point of return, eli vielä pääsee tekee ainakin joitakin asioita kuten optional bosseja, jotkut kerättävät kuulemma lukittuu koska alueet muuttuu tai jotain, eikä edes loppubossin murhattua ole vielä asiat menetetty ilmeisesti ellei sit sen jälkee "triggeröi" sitä loppua jonka jälkee kai ei oo muuta kun ng+ mut bossin jälkeenkin voi vielä touhuta juttuja. Mä jo säikähin että nyt lukittui koko mappi sen tuhopolton jälkeen.
 
Kanankoipiresepti jäi mullakin alussa huomaamatta, mutta sitten jollakin nuohousreissulla osui oikea luola silmään. Aika olennainen esine pelissä, mikäli haluaa enemmänkin metsästää runeja. Katsoin huvikseen samaisella lintualueella runemääriä, pelkkä lintu tuottaa runeja seuraavasti:

11 038 - ilman esineitä
13 245 - kultaisen skarabeen kanssa
17 216 - kultainan skarabee + kultainen kanankoipi

Esineiden vaikutus siis noin +56%. Alkaa olla melkoisen merkittävä lukema, kun hahmon tasojen nostoon vaaditaan lähemmäksi 500k runea.
Ei tuosta kanankoipireseptistä ainakaan minulle juurikaan hyötyä ollut. Niiden reseptissä olevien ainesosien farmaaminen taas erikseen kun on aivan liian työlästä ja aikaavievää. Ennemmin käytän sen sijasta ajan suoraan tuolla farmauspaikalla sen ison linnun kuiluun häristämiseen. Toki golden scarab on syytä olla puettuna, jotta saa laakista sen yli 13000 runea.

En myöskään käyttäisi aikaa niiden farmausalueen muiden vihujen tappamiseen vaan keskittyisin vaan mahdollisimman nopeasti jouskalla tuon linnun häristämiseen rince and repeat-meiningillä. Toki, jos haluaa jotain uusia buildeja kokeilla, niin sitten suosittelen siinä kyllä juuri samalla farmaamaan niitä tuon paikan kuulapäitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuosta kanankoipireseptistä ainakaan minulle juurikaan hyötyä ollut. Niiden reseptissä olevien ainesosien farmaaminen taas erikseen kun on aivan liian työlästä ja aikaavievää. Ennemmin käytän sen ajan sijasta ajan suoraan tuolla farmauspaikalla sen ison linnun kuiluun häristämiseen. Toki golden scarab on syytä olla puettuna, jotta saa laakista sen yli 13000 runea.

En myöskään käyttäisi aikaa niiden farmausalueen muiden vihujen tappamiseen vaan keskittyisin vaan mahdollisimman nopeasti jouskalla tuon linnun häristämiseen rince and repeat-meiningillä. Toki, jos haluaa jotain uusia buildeja kokeilla, niin sitten suosittelen siinä kyllä juuri samalla farmaamaan niitä tuon paikan kuulapäitä.

Tuossa taisi aiemmin käyttäjä @OMI3R mainita, että tilanteen resetointi tapahtuu lopulta aina vaan hitaammin, niin sen vuoksi kannattaa välillä ehkä myös tuo kuulapäiden jengi niittää. Itsekin huomasin kyseisen ilmiön kun nopeasti pudottelin lintua alas. Mitä kanankoipireseptiin tulee, niin ainoa tuskallinen ainesosa siinä tuntuu olevan niiden pingviinien jalkojen metsästys. Ne kun ovat sattumanvaraisia droppeja, muut ainesosat nopeasti kerättäviä.
 
Osaa muuten olla ärsyttävä kaksikko näin apurin kannalta katsottuna. Eka bossi on ihan hauskaa hyppelyväistelyä, mutta osaapa olla puuduttava tuo muumin ja dinosauruksen ristisiitos. Liikkuu aktiivisesti pitkin isoa areenaa, joka tekee taistelusta todella pitkäveteisen ja pitkän. Ei millään tasolla hauskaa. Vielä kun osa hyökkäyksistä todella rajuja ja vie hengen hostilta/itseltä yhdellä virhearviolla...
 
Tuossa taisi aiemmin käyttäjä @OMI3R mainita, että tilanteen resetointi tapahtuu lopulta aina vaan hitaammin, niin sen vuoksi kannattaa välillä ehkä myös tuo kuulapäiden jengi niittää. Itsekin huomasin kyseisen ilmiön kun nopeasti pudottelin lintua alas. Mitä kanankoipireseptiin tulee, niin ainoa tuskallinen ainesosa siinä tuntuu olevan niiden pingviinien jalkojen metsästys. Ne kun ovat sattumanvaraisia droppeja, muut ainesosat nopeasti kerättäviä.

Myös pätsin jälkeen, se mesta mistä farmasin niitä pingviinin jalkoja ne vaa möllötti paikallaa ku niitä ampui, nyt ku ampuu yhen jos ne on läjäs nii muut lähtee lentää, joten sen farmaus on entistä hitaampaa, muut ainekset löytää kyl helposti. Ohan toi vähä kakspiippunen juttu et siinä toisaalta tuhlaa aikaa niiden farmaamiseen kun siinä ajassa tekis jo runei, mut itte tavallaan pidän kanakoipi farmaamista ns "taukona" siitä rince and repeat jutusta ja sit saa maximaalisen runemäärän, farmaan yleensä 100kpl niitä kanankoipia nii niillä vetää jo melko pitkän grindin.
 
Mitä nyt pikasee googletin nii ilmeisesti se mun "virhetuhopoltto" ei ollutkaa mikä 100% no point of return, eli vielä pääsee tekee ainakin joitakin asioita kuten optional bosseja, jotkut kerättävät kuulemma lukittuu koska alueet muuttuu tai jotain, eikä edes loppubossin murhattua ole vielä asiat menetetty ilmeisesti ellei sit sen jälkee "triggeröi" sitä loppua jonka jälkee kai ei oo muuta kun ng+ mut bossin jälkeenkin voi vielä touhuta juttuja. Mä jo säikähin että nyt lukittui koko mappi sen tuhopolton jälkeen.
Mun tietääkseni vain se pääkaupunki muuttuu tuossa Maliketh-bossmatsin jälkeen. Siellä on ainakin pari kerättävää, jotka pitää kerätä silloin kun se on vielä ehjä, jos ne haluaa. Yksi on Legendary Weapon, trophyn/achievementin osa. Nyt NG+:ssa lopun aktivoimisen jälkeen olen tehnyt vielä vaikka mitä. Avannut uusia paikkoja yms.
 
Olen jollain levelillä 145 ja oikein hyvin saa apuja tai tulee pyydetyksi apuun, ja olen siis vaiheessa jossa voisin aloittaa toisen kierroksen.

Eipä tuohon grindaukseen ole mulla tarvetta. Kun aloitan toisen kierroksen saan toisaalta leveleitä helpommin kun aloitankin alempaa.

Ihan hauska on kokeilla itsekkin noita eri aseita ja mitkä talismanit niitä tukee. Ainoa vaan että kovin tehokastahan se ei ole, kun netistä saisi optimoidun ohjeen sekunneissa.

Varsin suosittu tuntuu olevan talisman optimoitu ja molempiin käsiin laitettava blood ase. En tiedä miten peli laskee damaget per ase kun apureita, mutta useammassa boss taistelussa olen tehnyt enemmän damagea blasphemous swordin skillillä mitä apurit. Poikkeuksena jotkut todella tehokkaat taiat.
 
Viimeksi muokattu:
Millä perusteella noita Talismanien "upgradeja" tulee vastaan?

Esim toi Winged Sword Insignia, sain sen jostain alku dungeonista Liurniassa mutta siitä ilmeisesti on +1 ja +2 kuten muistakin. Mutta onko nämä sitten random droppeja vai onko esim vain NG+ itemeitä?
 
Sain käyttööni vihdoin Comet Azurin pitkähkön etsimisen jälkeen. Olinkin jo ehtinyt ihmetellä useaan otteeseen, että mikä tuo loitsu suoraan Dragonballista on, joka leikkaa pomoja kuin voita. No tuohan se oli. Vaatii intin käymistä aina pisteisiin 60 saakka, johon nyt pääsin muuan kilkuttimen kanssa. Alunperin hahmosta oli tarkoitus tehdä VIT/STR-mörssäri, mutta moni sivujuonne on tehnyt nyt hahmostani joka paikan höylän. Tässä joutuu nyt vakavasti harkitsemaan tasopisteiden sijoittelua uudelleen, että voi keskittää kykypisteitä paremmin. Tiedän missä pisteet voi nollata, mutta mitä siinä tarkalleen tapahtuu, kun valitsen uudelleensyntymän?
 
Olen jollain levelillä 145 ja oikein hyvin saa apuja tai tulee pyydetyksi apuun, ja olen siis vaiheessa jossa voisin aloittaa toisen kierroksen.

Eipä tuohon grindaukseen ole mulla tarvetta. Kun aloitan toisen kierroksen saan toisaalta leveleitä helpommin kun aloitankin alempaa.

Ihan hauska on kokeilla itsekkin noita eri aseita ja mitkä talismanit niitä tukee. Ainoa vaan että kovin tehokastahan se ei ole, kun netistä saisi optimoidun ohjeen sekunneissa.

Varsin suosittu tuntuu olevan talisman optimoitu ja molempiin käsiin laitettava blood ase. En tiedä miten peli laskee damaget per ase kun apureita, mutta useammassa boss taistelussa olen tehnyt enemmän damagea blasphemous swordin skillillä mitä apurit. Poikkeuksena jotkut todella tehokkaat taiat.

Kyl mä vähän ihmettelin ku level 207
Maleinan tappelussa
tuli apuja pilvin pimein vastaan kun pyysin, toki alkaa varmaa täs vaihees aikaa olemaan jo toin 200+ leveli melko "normaalia" ennen tota bossia en saanut apua enkä pystynyt antamaan apuja vaik kuin kauan odottelin. Tosin ei ollut tarvettakaan mut toi bossi oli jotain nii käsittämättömän suolasta ettei mittää järkee nii oli pakko turvautua apuihin, silloinkin sai yrittää kymmeniä kertoja.
 
Sain käyttööni vihdoin Comet Azurin pitkähkön etsimisen jälkeen. Olinkin jo ehtinyt ihmetellä useaan otteeseen, että mikä tuo loitsu suoraan Dragonballista on, joka leikkaa pomoja kuin voita. No tuohan se oli. Vaatii intin käymistä aina pisteisiin 60 saakka, johon nyt pääsin muuan kilkuttimen kanssa. Alunperin hahmosta oli tarkoitus tehdä VIT/STR-mörssäri, mutta moni sivujuonne on tehnyt nyt hahmostani joka paikan höylän. Tässä joutuu nyt vakavasti harkitsemaan tasopisteiden sijoittelua uudelleen, että voi keskittää kykypisteitä paremmin. Tiedän missä pisteet voi nollata, mutta mitä siinä tarkalleen tapahtuu, kun valitsen uudelleensyntymän?
Kaikki sun levelit palautuu hahmon alkustatseihin ja saat uudelleensijoittaa niin monta leveliä kun olet kokonaisuudessaan nostanut hahmoa. Kannattaa miettiä miten tuon tekee, koska hyväksytty muutos kuluttaa "rajallista resurssia".
 
Viimeksi muokattu:
Millä perusteella noita Talismanien "upgradeja" tulee vastaan?

Esim toi Winged Sword Insignia, sain sen jostain alku dungeonista Liurniassa mutta siitä ilmeisesti on +1 ja +2 kuten muistakin. Mutta onko nämä sitten random droppeja vai onko esim vain NG+ itemeitä?
Parempia tulee vastaan myöhemmillä alueilla. NG+ (ja myöhemmät), eivät tarjoa yhtään parempia kamoja. Samat +0, +1 ja +2 löytyy samoista paikoista. Osasta on 'parempi' versio, kuten tuosta WSI:stä Rotten Winged Sword Insignia, joistakin on +1 ja +2.
 
Viimeksi muokattu:
Itse suosittelen Haligtreen kirkonpihaa (lähden yleensä drainage channel -gracelta), jossa on nämä centipede vai mitkä vikkelät hyönteiset ovatkaan. Golden scarab ja koipi asennettuna niin tuon pihan siivoamiseen menee viitisen minuuttia ja kun on lanannut kymmenkunta niin kierrokselta saa ~120k runea.

Niin ja jos ne vikkelät hyönteiset pelottaa niin kilpi väliin ja guard counter, niin saa heti staggerin.
 
Nyt tuli vähän hölmö olo kun olen vältellyt noita Ashes Of Wareja sen pelossa, että en voi enään käyttää Scholars Armamenttia.

No nyt sitten kokeilin laittaa Estociin ton Raptor of the mistin joka parantaa scalingia ja pystyn silti käyttämään tota Scholaria. Kaiken kukkuraks toi Raptorin skilli on ihan huikee =)
 
Tuossa taisi aiemmin käyttäjä @OMI3R mainita, että tilanteen resetointi tapahtuu lopulta aina vaan hitaammin, niin sen vuoksi kannattaa välillä ehkä myös tuo kuulapäiden jengi niittää. Itsekin huomasin kyseisen ilmiön kun nopeasti pudottelin lintua alas. Mitä kanankoipireseptiin tulee, niin ainoa tuskallinen ainesosa siinä tuntuu olevan niiden pingviinien jalkojen metsästys. Ne kun ovat sattumanvaraisia droppeja, muut ainesosat nopeasti kerättäviä.
Juu, ne linnunjalat se ainesosa on, jonka takia en itse farmaa noita kanankoipia ollenkaan. Välillä saa jopa 5-10 lintua listiä, ennen kuin saa sen jalan. Ei todellakaan maksa vaivaa tuollaisia noin satunnaisella meiningillä metsästellä.
 
Käynnistelin kakkosrundia. Varasin helppohan tuo alku on mutta kun vitality on alle 40 niin tarkkana saa olla. Ajattelin ainakin Margittiin ja Godrickkiin pelata, jään sitten odottelemaan kenties DLC:tä.

Jotenkin tää tarina kiinnostaa enemmän kakkosrundilla kun on kokenut jo ykkösrundin tapahtumat ja pysyy ehkä vähän paremmin kärryillä mihin mikin liittyy.
 
level 216->277 vajas illas, eiköhän nyt taas riitä grindit hetkeks aikaa. Vai riittääkö...

:rolleyes:
Ite grindaan jossain random paikas huonoilla runemäärillä ihan vaan että saan yhen spellin käyttöön.

Pitäs varmaan vaan edetä pelissä, että pääsis paremmille paikoille. Nää on näitä.
 
Ylös Bottom