Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Puhdas loitsija mullakin ja vasta eilen tajusin night cometin hienouden, oli mulla se ollu jo pitkään mutta en ollu kokeillu. Täytyypi ottaa tolle toi staff of loss kans, löytyy päivittämättömänä. Lusatin tikku muute käytös. Bossintappotaikana se spiral taika, kaks hitaasti liikkuvaa tuikkupalloa.

Ja kilpikaverit, iha hemmetin kovat spiritit. Jumalaut viis äijää isojen kilpien kans. Gankkäsivät yhen pikkubossin nurkkaan tossa päivällä :D

En oo Ippenator pitäny kirjaa että missä ja milloin niitä voi kutsua, huomannu vaan että usein. Kaikissa bosseissa paitti yhes tähä mennes ainaki ollu mahdollisuus siihe.

En montaa bossia viel oo nirhannu, mul on tapana tutkia karttaa auki ja sitte jälkikätee tutkia löydetyt luolat. Oon eksyny iha jonneki helvetin kauas alotuksest ja vissii jossain Messmerin linnas täl hetkel ni aattelin mennä vähä taaksepäin :D 8 scabadabaduu siunaust ostanu ja helpottunu paljonkin.
 
No niin ensimmäinen legend bossi kaatui hetki sitten ja otti yrityksiä ehkä jotain ~10 tienoilla. Oma damage oli vähintäänkin riittävää, mutta hetken kesti opetella pysyyn hengissä :D Black Knife Tiche oli kaverina.

Puhtaalla int buildilla pelaan myös ja rivivihut ovat tosiaan alusta asti kaatuneet tyyliin 1-2 perus cometilla. Toki muitakin taikoja käytössä, mutta samaan hengen vetoon täytyy mainita, että omassa pelaamisessa isoin heikkous on varmaan monien taikojen hyödyntämättä jättäminen.
 
Milady-niminen light greatsword (taitaa olla uusi asetyyppi DLC:ssä?) tuli otettua käyttöön ihan vain nimensä takia ja säädettyä buildi sen ympärille. Ihan mukava käyttää tuollainen pitkä miekka, joka on kuitenkin nopea ja R2-spämmillä saa erittäinkin nopeita peräkkäisiä kahden iskun sarjoja. Siihen vielä talismaani, joka nostaa damagea peräkkäisissä iskuissa, niin on toiminut kyllä erittäin hyvin.

Todella pitkään on näitä pelejä tullut vedettyä ilman kilpeä ja kahden käden ungabungalla mutta nyt otin Miladyn kaveriksi kilven ja aika paljon välillä yksinkertaistaa ja helpottaa, kun voi laittaa kilven ylös ottamaan vastaan joitakin pomojen tai vihollisten hulluja 7 iskun sarjoja.
 
Pärjään tosi hyvin kaikille perusvihuille ja minibosseille, mutta nuo isot bossit ovat kyllä järjettömän kovia. Siis edelleen ongelmana, että niillä on ihan helevetisti healthia ja tuntuu, että pitäisi parikymmentä minuuttia niitä hakata, että saisi hengiltä. Iteltä lähtee henki parin kolmen osuman jälkeen. Oiskohan tämä sitten siitä, että on noita blessingejä vasta kolme? Vai onko teille muillekin niin vaikeita isot bossit olleet, kuin edellä kuvasin. Ei minulla ennen Elden Ringissä ole noin helvetisti bossit damaa kestäneet. Jos se on tämän lisärin juttu, että noilla on vaan paljon enemmän healthia kuin pääpelissä, niin voipi mielenkiinto peliin kyllä loppua.
 
Viimeksi muokattu:
Pärjään tosi hyvin kaikille perusvihuille ja minibosseille, mutta nuo isot bossit ovat kyllä järjettömän kovia. Siis edelleen ongelmana, että niillä on ihan helevetisti healthia ja tuntuu, että pitäisi parikymmentä minuuttia niitä hakata, että saisi hengiltä. Iteltä lähtee henki parin kolmen osuman jälkeen. Oiskohan tämä sitten siitä, että on noita blessingejä vasta kolme? Vai onko teille muillekin niin vaikeita isot bossit olleet, kuin edellä kuvasin. Ei minulla ennen Elden Ringissä ole noin helvetisti bossit damaa kestäneet. Jos se on tämän lisärin juttu, että noilla on vaan paljon enemmän healthia kuin pääpelissä, niin voipi mielenkiinto peliin kyllä loppua.

Isommista mulla on kokemusta vain leijonabossista, mut en kokenut et sillä olis mitenkään liikaa helaa ollut omaan damageen suhteutettuna. Kolme blessingiä itsellä ja viisi muistaakseni asheilla. Ja ash oli siis apuna. Darkmoon Greatswordin spessulyönti oikeilla talismaneilla tekee toki aika hyvät lämät, mut en osaa sitä mitenkään muihin buildeihin verrata.

Se tuliheppu siinä niityllä oletettavasti vaatii jotain kikkakolmosta taskuun ennen kuin kaatuu, tuskin edes max blesseillä se damage ero on niin iso, mut paha sanoo ennen kun näkee.
 
Mulla on hippo, leijona ja rellana kaadettuna ja liuta pienempiä pomoja siinä sivussa. Pari lohikäärmettä myös. Muuten olen pääasiassa vasta kiertänyt ja tunkenut nokkani joka paikkaan (aina ei olisi kannattanut) ja mikään noista ei ole vaikuttanut ollenkaan pahalta. Ne pätsipäät, jos Ippe niitä esim meinaat? Ne on sitten ihan eri asia. Kierrän ne suosiolla toistaiseksi. Ei mitään hinkua edes yrittää vielä. Niitä on muuten useampi tuolla ;)

Kannattaa tosiaan etsiä niitä blessingejä. Mulla on nyt scadutree tasolla 11 ja se toinen tasolla 6. Täytyy kyllä sanoa että tää mailma on NIIN rikkonainen ja haarautuu miljoonaan eri suuntaan että melkonen etsiminen on kyllä jos meinaa päästä tasolle 20. Näähän menee niin että aluksi yksi nostaa tason, sitten pitää olla kaksi, ja sitten kolme per taso...

Semmonen vinkki että tuolla mailmassa kun palloilee noita mustia "haamuja" niin tsekkaa tyyppejä jotka kantaa pataa päänsä päällä. Jos siinä ympärillä kimmeltää niinkuin pieniä tähtiä tms, niin kun niittat sellaisen ensimmäisen kerran niin ne yleensä pudottaa jompaakumpa blessingiä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos siis olen oikein ymmärtänyt, vain niillä kahdella eri blessings tyypillä voi helpottaa shadow of the erdtreetä.

Tämähän on aika nerokas kompromissi, jossa yhdistyy skaalaus peruspelin pelanneille, motivaatio nuohota dlc:tä läpi ja pitää dlc haasteellisena.

Alkua ehdin kokeilla, ihan mielenkiintoinen uusi alue, mutta tauon jälkeen meni oikeastaan enemmän aikaa opetella taas kaikki niksit peruspelistä.
 
Eli jos siis olen oikein ymmärtänyt, vain niillä kahdella eri blessings tyypillä voi helpottaa shadow of the erdtreetä.

Tämähän on aika nerokas kompromissi, jossa yhdistyy skaalaus peruspelin pelanneille, motivaatio nuohota dlc:tä läpi ja pitää dlc haasteellisena.

Alkua ehdin kokeilla, ihan mielenkiintoinen uusi alue, mutta tauon jälkeen meni oikeastaan enemmän aikaa opetella taas kaikki niksit peruspelistä.
Jep itekin pidän ratkaisua onnistuneena. Ihan eri motivaatiolla sitä tsekkaa joka nurkan, kun se aina voi olla se elintärkeä damagea nostava esine.
 
Ne pätsipäät, jos Ippe niitä esim meinaat? Ne on sitten ihan eri asia. Kierrän ne suosiolla toistaiseksi. Ei mitään hinkua edes yrittää vielä. Niitä on muuten useampi tuolla ;)
Niitä pitää hakata jalkoihin jotta kaatuvat ja sitte voi antaa kriittisen iskun päähän. Kerran saanu yhen alas mut en sen enempää, kierretää siis kaukaa :D
 
Tässä yön aikana tuli edettyä tarinan oletettavasti viimeiselle pomolle. Arvosteluissa on mainittu sen olevan todella epäreilu, ja sen voi alleviivata paksulla punakynällä. Kokeilin yksin parikymmentä kertaa, ei mitään jakoja. Olisinko kolmanneksen saanut pomon mittarista parhaimmillaan pois. Mimic Tear +10:ntä kehiin, hieman parempaa tulosta. Ovella on myös summon-apu, kokeilin sitäkin ja molempia summoneita yhtäaikaa. Eteni jonkin verran, mutta sitten taistelu muuttuu niin järjettömäksi, etten tiedä mitä oikein tekisin.

Jo tuota ennen oli varsin haastava mittelö, mutta sitä voi sanoa hyttysen ininäksi äskeiseen kokemukseen verrattuna. Olen umpiväsynyt, mutta olisiko tässä haaste, jonka yli ei vain voi päästä. Saapa nähdä.

Se mikälie ylempi blessing on tasolla 13 ja alempi näyttää lukemaa 8.
 
Mulla on hippo, leijona ja rellana kaadettuna ja liuta pienempiä pomoja siinä sivussa. Pari lohikäärmettä myös. Muuten olen pääasiassa vasta kiertänyt ja tunkenut nokkani joka paikkaan (aina ei olisi kannattanut) ja mikään noista ei ole vaikuttanut ollenkaan pahalta. Ne pätsipäät, jos Ippe niitä esim meinaat? Ne on sitten ihan eri asia. Kierrän ne suosiolla toistaiseksi. Ei mitään hinkua edes yrittää vielä. Niitä on muuten useampi tuolla ;)

Kannattaa tosiaan etsiä niitä blessingejä. Mulla on nyt scadutree tasolla 11 ja se toinen tasolla 6. Täytyy kyllä sanoa että tää mailma on NIIN rikkonainen ja haarautuu miljoonaan eri suuntaan että melkonen etsiminen on kyllä jos meinaa päästä tasolle 20. Näähän menee niin että aluksi yksi nostaa tason, sitten pitää olla kaksi, ja sitten kolme per taso...

Semmonen vinkki että tuolla mailmassa kun palloilee noita mustia "haamuja" niin tsekkaa tyyppejä jotka kantaa pataa päänsä päällä. Jos siinä ympärillä kimmeltää niinkuin pieniä tähtiä tms, niin kun niittat sellaisen ensimmäisen kerran niin ne yleensä pudottaa jompaakumpa blessingiä.
No nyt on itsellänikin leijona, Rellana ja hippo kaadettuina. Leijonan kävin lisäksi kaatamassa parin muun pelaajan pelissä, kun tykkään hakea expaa auttelemalla toisia. Samalla saa hyvää treeniä ennen kuin sitten vedän bossin omassa pelissäni. Kyllä noilla bosseilla varsin paljon healthia on, mutta kun käytin Mimic Tearia, niin homma alkoi sujua paremmin. Nyt scadutree on minulla tasolla 5.
 
Rellanan kanssa oli vähän ongelmia, mutta pari scadutreetä isompana menikin jo ekalla yrityksellä. 7 ja 5 on tällä hetkellä ne. Tuosta Hiposta ei ole tietoa, mutta eiköhän se vastaan vielä tule :D Vähän tässä jo odottelen milloin tulisi vastaan jotain uutta tälle pure int buildille.
 
hyvä että viimeinen bossi on pelissä maineensa veroinen eli juuri se tulikoe bossi varsinkin niille jotka haluaa sen soolota, ja muutenkin bossien vaikeusaste vaikuttaisi olevan kohdallaan, kattoo nyt millon itse aloitan pelin ku sen verran komeita ilmoja luvannut nytten. et todennäköisesti vasta sittten kun ilmat vähän viilenee, et tuskin tällä viikolla. no eihän tässä mikään kiire ole sen kanssa. aloittaa sitten kun ehtii.
 
Rellanan kanssa oli vähän ongelmia, mutta pari scadutreetä isompana menikin jo ekalla yrityksellä. 7 ja 5 on tällä hetkellä ne. Tuosta Hiposta ei ole tietoa, mutta eiköhän se vastaan vielä tule :D Vähän tässä jo odottelen milloin tulisi vastaan jotain uutta tälle pure int buildille.
Joo tuo Rellana oli kyllä pahin bossi tähän mennessä ainakin minulle. Tuntui, että ei vaan saanut siihen oikein kunnolla damaa. Muutaman kerran jälkeen kuitenkin kaatui, kun apuna oli tuo Mimic Tear. Käytän pelin vahvinta haarniskaa, mikä tekee myös tuosta Mimicistä ihan hemmetin hyvin iskua kestävän, joten Mimic on kyllä ainakin minulla se ainoa oikea spirit ash.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuo Rellana oli kyllä pahin bossi tähän mennessä ainakin minulle. Tuntui, että ei vaan saanut siihen oikein kunnolla damaa. Muutaman kerran kuitenkin kaatui, kun apuna oli tuo Mimic Tear. Käytän pelin vahvinta haarniskaa, mikä tekee myös tuosta Mimicistä ihan hemmetin hyvin iskua kestävän, joten Mimic on kyllä ainakin minulla se ainoa oikea spirit ash.
Joo Rellana oli paha kyllä. Se superisku yllätti ihan täysin. Ootko koittanu niitä great shield hemmoja? Ne on korvannu mimicin mulla, sen verra hyvät.
 
Joo tuo Rellana oli kyllä pahin bossi tähän mennessä ainakin minulle.
Tuttuun tyyliin jotkut pomot ovat joillekin pelaajille tosi pahoja ja toisille taas jotkin muut pomot tuntuvat kamalan vaikeilta. Mie rallattelin Rellanan kumoon ihan helposti toisella yrityksellä. Olisi mennyt jo ekallakin, mutta hätiköin, kun pomolla oli jäljellä enää pieni pätkä omasta HP-palkistaan.

Enkä siis todellakaan luokittele itseäni mitenkään hyväksi pelaajaksi, enkä ymmärrä buildien päälle senkään vertaa. Ihan omien mieltymyksien mukaisesti päälle on valikoitunut mahdollisimman järeää panssaria, vasempaan käteen Fingerprint Shield (tms), ja oikeassa kädessä läpsyä viholliselle jakaa täyteen viritetty Golden Halberd. Mimiciä käytän kaikissa pomoissa apuna ihan sumeilematta.
 
Joo Rellana oli paha kyllä. Se superisku yllätti ihan täysin. Ootko koittanu niitä great shield hemmoja? Ne on korvannu mimicin mulla, sen verra hyvät.
Kokeilin kyllä noita shield hemmoja, mutta eivät ne mulla ihan mimicin veroisia olleet. Tosin saattaa johtua siitäkin, että Mimic on tappiinsa viritetty, ja taas nuo shield hemmot ovat kahden tai kolmen päässä täydestä forssista. En nyt tiedä mistä saisin noita materiaaleja, joilla nuo saisin täpöille kehitettyä, kun ne siskoksetkaan ei niitä loppupään materiaaleja noissa minulla myy.
 
Ne shieldihemmot on itselläkin pitkälti syrjäyttänyt Mimicin ja Black Knife Tichen, joita aikaisemmin käytin noin 50/50. Pitää aggronkin huomattavasti paremmin.
 
Kokeilin kyllä noita shield hemmoja, mutta eivät ne mulla ihan mimicin veroisia olleet. Tosin saattaa johtua siitäkin, että Mimic on tappiinsa viritetty, ja taas nuo shield hemmot ovat kahden tai kolmen päässä täydestä forssista. En nyt tiedä mistä saisin noita materiaaleja, joilla nuo saisin täpöille kehitettyä, kun ne siskoksetkaan ei niitä loppupään materiaaleja noissa minulla myy.
Jostain mausoleumeista niit vissii sai. Ja on niit tullu tuol lisärialueillakin. Noi kilpijannut ei damagea tee yhtä lailla ku mimic mut niit on viisi ja niide kilpi blokkaa lähes kaiken. Ottavat aggron itteensä helposti ja todnäk joku niistä pitää sen vaikka tekisit mitä.
 
Ylös Bottom