Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo toi on hyvä. Mä oon mun lv105 maagilla tuolla ja hetken miettisin meenkö farmaa muutamat levut viel mut eiköhä toi tosta. Tutkimaan vaan!
Tuo tutkiminen on juurikin mukavaa. Ajattelin, että menen suosiolla vähän eri suuntia tutkimaan vielä, ennen kuin jatkan pidemmälle tuossa yhdessä kohdassa, johon viimeksi jäin. Nyt toki menee ilta juhannuskuvioissa, EM-futista katsellessa ja grillatessa, joten varmaan huomenna vasta jatkuu pelaaminen jossain vaiheessa.

Ihan hyvä sinänsä kyllä, jos hahmon kehittäminen tapahtuu erityisesti nimenomaan löytämällä tutkiessa materiaaleja, joilla sitten varusteita tai taikoja saa kehitettyä. Pidän varsin mielekkäänä hahmon kehittämisysteeminä tuollaista. Toki ihan ok on siinä sivussa expallakin edes jonkin verran hahmoa kehittää.
 
Tuo tutkiminen on juurikin mukavaa. Ajattelin, että menen suosiolla vähän eri suuntia tutkimaan vielä, ennen kuin jatkan pidemmälle tuossa yhdessä kohdassa, johon viimeksi jäin. Nyt toki menee ilta juhannuskuvioissa, EM-futista katsellessa ja grillatessa, joten varmaan huomenna vasta jatkuu pelaaminen jossain vaiheessa.

Ihan hyvä sinänsä kyllä, jos hahmon kehittäminen tapahtuu erityisesti nimenomaan löytämällä tutkiessa materiaaleja, joilla sitten varusteita tai taikoja saa kehitettyä. Pidän varsin mielekkäänä hahmon kehittämisysteeminä tuollaista. Toki ihan ok on siinä sivussa expallakin edes jonkin verran hahmoa kehittää.
Mä en oikein ole päässy vielä perille, että miten toi materiaali kehittää sun hahmoa. Niillä voi ostaa blessingiä mut se taitaa buffaa sun kaikkia arvoja jotenkin.
 
Nimenomaan se haaste siinä kiehtoo, enkä rupea kritisoimaan ketään liiallisen vaikeustason ärsyttävyydestä, koska itselläni on juuri se masokistinen luonne, joka ei anna periksi. Yritysten määrällä ei ole mulle mitään väliä, odotan vain sitä yhtä onnistumista ja sen tuomaa fiilistä. Pidän itse asiassa mitä tahansa bossia jokseenkin epäonnistuneena jos se ei aiheuta tarpeeksi kuolemia.

Kiehtovinta näissä on löytää se optimaalinen tapa hoitaa vaikeat kohdat. Talismaneja vaihdan erittäin tiuhaan, vertailen eri armoreita erilaisten uhkien aiheuttaman vahingon neutraloimiseksi, lasken pomojen iskusarjojen pituuksia, opettelen oikeita ajoituksia, vaihtelen parannus- ja manapullojen määrää sekä puntaroin käytettäviä loitsuja (casterilla kun pelaan). Jos taidot eivät riitä, pitää koettaa minimoida virheiden haittavaikutukset.

Jälkikäteen ajateltuna bossikuolemissa on sen verran "ilmaa", että joskus sitä on vain silmät punaisina tullut väännettyä liian väsyneenä "vielä ne 10 yritystä", vaikka ei ole enää ollut lähelläkään onnistumista. Kun taas pirteänä ja hyvien yöunien jälkeen onnistuminen voi tulla nopeastikin. Mainittakoon myös, että periaatteesta en käytä ensimmäisellä läpipeluukerralla valmiiksi tarjottua summonia, ihmisapuria tai esimerkiksi Mimic Tearia apurina. Näiden avulla peli on luonnollisesti helpompaa, mutta koen saavani niistä apua liiaksi.

Jokainen helpottakoon peliä niin kuin parhaaksi näkee, keinoja on. Kun ärsyttävyyskynnys kasvaa liikaa, se on ihan sallittua, jotta peli-ilo säilyy. Ei tarvitse olla yhtä kahjo kuin minä :).
 
Se toinen niistä nostaa vissiin sun tekemää damagea ihan yleisesti kokonaisuudessaan ja toinen oli niitä summoneita varten
Joo mut lähinnä haluaisin nähä sen eron jotenkin, pystyis helpommin arvioimaan et ok tää bossi tappaa mut yhellä. Voisin tarvita pari blessingiä lisää jne
 
Redditissäki ihmetellää et mitä noi blessingit tekee ku on jo useampi ostettu ja ei tunnu erilaiselt.

Tullu tutkittua paljon ja löytyny vaikka mitä luolaa, mut jokaisen bossi one shottaa ja on armottomasti iholla :D tää on just tätä bullshit vaikeusastet mitä en kaivannu yhtää.
 
4h tätä lisäriä pelailtu ja ensimmäinen main boss kaadettu, eikä ainakaan tässä vaiheessa vaikeustaso ole kovin vaativa ollut. Kuolemia ei vielä ole tullut yhtään mutta ehkä peli tästä vielä vaikeutuisi. Hahmon lvl 190 ja perus strength buildilla mennään.
 
Redditissäki ihmetellää et mitä noi blessingit tekee ku on jo useampi ostettu ja ei tunnu erilaiselt.

Tullu tutkittua paljon ja löytyny vaikka mitä luolaa, mut jokaisen bossi one shottaa ja on armottomasti iholla :D tää on just tätä bullshit vaikeusastet mitä en kaivannu yhtää.
No toi sun lvl 105 on kyllä todella paljon suositeltua tasoa alapuolella. Suurin osa pelailee tätä jollain 150 levelin hahmolla. Se selittää "bullshit"-vaikeusasteesta suurimman osan.
 
No toi sun lvl 105 on kyllä todella paljon suositeltua tasoa alapuolella. Suurin osa pelailee tätä jollain 150 levelin hahmolla. Se selittää "bullshit"-vaikeusasteesta suurimman osan.
Voipi olla juu. Täytynee mennä tonne sammakkomestaan ampuu se lintu alas muutaman kerran. Onko se vielä se -the- paikka?

Tuli eka oikea bossi vastaan, en tie mis järjestykses noit pitäs mennä mut erään linnan huipulla, varsin akrobaattinen lohikäärme tai mikä lie.

NPC summonin kanssa kolmannes helaa saadaa lähtemään. Täytyy harjotella tota enemmän mut enne sitä parit levut alle.
 
Jesss!! Toi edellä mainittu eka pääbossi voitettu! Hahmon leveli 112 :) Tolla levulla oo mitää väliä, noi blessingit auttaa ja vaan niillä on merkitystä.
 
Jesss!! Toi edellä mainittu eka pääbossi voitettu! Hahmon leveli 112 :) Tolla levulla oo mitää väliä, noi blessingit auttaa ja vaan niillä on merkitystä.
Joo, luin kanssa tarkempia ohjeita tuohon lisäriin eilen, ja kyllä sen tosiaan niin pitäisi olla, että nuo blessingit ovat kaikki kaikessa hahmon kehittämiseen DLC:ssä. Niiden pitäisi parantaa kumpaakin, damaa vihuihin, sekä oman hahmon daman sietokykyä. Se on hyvä sitten tiedostaa, että toimii vain tuossa lisärissä. Jos menee pääpeliin, niin noilla ei sitten kai siellä ole mitään vaikutusta. Ohjeissa korostettiin, että levutuksesta voi toki olla joissain asioissa hyötyä myös lisärissä, mutta daman antamiseen ja kestämiseen liittyen blessingit ovat pääroolissa lisärissä. Tänään voisi viimeistään illalla päästä jatkamaan pelin parissa.
Voipi olla juu. Täytynee mennä tonne sammakkomestaan ampuu se lintu alas muutaman kerran. Onko se vielä se -the- paikka?

Tuli eka oikea bossi vastaan, en tie mis järjestykses noit pitäs mennä mut erään linnan huipulla, varsin akrobaattinen lohikäärme tai mikä lie.

NPC summonin kanssa kolmannes helaa saadaa lähtemään. Täytyy harjotella tota enemmän mut enne sitä parit levut alle.
Muuten taitaa tuolla sammakkomestassa olla jopa parempi tapa levuttaa se, että jos pääpeli on jo läpi, niin sitten pelin läpäisystä saatavan Sacred Relic Swordin kanssa menee heti siitä gracelta niitä sammakkomiehiä listimään tuon miekan taian kanssa. Sammakkomiehet lakoavat aina iskusta ja kantomatka tuolla Golden Wake-taialla on melkoisen pitkä. Tulee joku 50 000 runea kierroksesta, eikä tuohon aikaa kauan suttaannu.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, luin kanssa tarkempia ohjeita tuohon lisäriin eilen, ja kyllä sen tosiaan niin pitäisi olla, että nuo blessingit ovat kaikki kaikessa hahmon kehittämiseen DLC:ssä. Niiden pitäisi parantaa kumpaakin, damaa vihuihin, sekä oman hahmon daman sietokykyä. Se on hyvä sitten tiedostaa, että toimii vain tuossa lisärissä. Jos menee pääpeliin, niin noilla ei sitten kai siellä ole mitään vaikutusta. Ohjeissa korostettiin, että levutuksesta voi toki olla joissain asioissa hyötyä myös lisärissä, mutta daman antamiseen ja kestämiseen liittyen blessingit ovat pääroolissa lisärissä. Tänään voisi viimeistään illalla päästä jatkamaan pelin parissa.

Muuten taitaa tuolla sammakkomestassa olla jopa parempi tapa levuttaa se, että jos pääpeli on jo läpi, niin sitten pelin läpäisystä saatavan Sacred Relic Swordin kanssa menee heti siitä Gracelta niitä sammakkomiehinä listimään tuon miekan taian kanssa. Sammakkomiehet lakoavat aina iskusta ja kantomatka tuolla Golden Wake-taialla on melkoisen pitkä. Tulee joku 50 000 runea kierroksesta, eikä tuohon aikaa kauan suttaannu.
Kyllä juu toimii vain lisärin alueella. Tää muuten tuntuu siltä että peli ois aikalail tasapainotettu noiden sun spirit summonien suhteen. Kaikki on iholla niin ärhäkkäästi ettei ole juurikaan tilaa tehdä mitään. Ja noita saa kutsua lähes kaikkialla.

Toho bossiin käytin noita ku kerta se symboli siellä oli niin sai välillä vähä liikkumavaraa kun pomon agro muualla ajoittain.

Ja enne ku joku tulee sanoo et tosipelaajat ei niitä käytä.. kyllä, ne osa pelin mekaaniikoita ja et ole yhtää huonompi pelaaja vaikka niitä kutsuukin.
 
Kyllä mä ainakin käytän todellakin summoneita, varsinkin spiritejä. Ihan vapaasti saa kuka tahansa niitä olla käyttämättä, mutta älkää ny muille alkako paasaamaan asiasta :D

Kyllä levuttamalla edelleen saat lisää HP:ta, FP:tä, staminaa yms. ettei voi sanoa etteikö sillä mitään merkitystä olisi.
 
Kyllä mä ainakin käytän todellakin summoneita, varsinkin spiritejä. Ihan vapaasti saa kuka tahansa niitä olla käyttämättä, mutta älkää ny muille alkako paasaamaan asiasta :D

Kyllä levuttamalla edelleen saat lisää HP:ta, FP:tä, staminaa yms. ettei voi sanoa etteikö sillä mitään merkitystä olisi.
Toki toki. Kommentti oli enemmän suunnattu tähän ajatukseen että tätä dlc:tä varten pitäis mukamas valmistautua viikko tolkulla ja olla joku optimi metabuildi jotta edes veteraanit pärjää ;)
 
Toki toki. Kommentti oli enemmän suunnattu tähän ajatukseen että tätä dlc:tä varten pitäis mukamas valmistautua viikko tolkulla ja olla joku optimi metabuildi jotta edes veteraanit pärjää ;)
Juu ei tarvii kyllä tuollaisia miettiä ollenkaan. Ihan samaan tapaan on voinut pelata kuin pääpeliä. Tänään jatkoin jo pari tuntia, ja tuntuu, että rivivihut ja minibossit ovat välillä jopa helpompia kuin pääpelissä. Varsinaiset bossit ovat kyllä toistaiseksi olleet varsin vittumaisia, mutta ikävä kyllä väärästä syystä. Eli aivan jumalattomat healthpoolit niillä. Ja ainakin toistaiseksi aseeni hädin tuskin naarmuttavat niitä. Tulee sitten tällä sapluunalla ihan helvetillisen pitkiä bossitaisteluita, mikä ei kyllä tämänkaltaisessa muutenkin vaikeassa pelissä ole hyvä juttu. Ehkä pitää vaan kulkea tuolla pelimaailmassa etsimässä niitä blessingejä, ja saada sitä kautta hahmoa vahvemmaksi hyökkäysvoimassa.

Miten ihmeessä teille on tullut mahdollisuuksia käyttää niitä spirittejä? Itselläni on melkein aina tuo sellaisena harmaana, kun tulee kunnon mähinät
 
Juu ei tarvii kyllä tuollaisia miettiä ollenkaan. Ihan samaan tapaan on voinut pelata kuin pääpeliä. Tänään jatkoin jo pari tuntia, ja tuntuu, että rivivihut ja minibossit ovat välillä jopa helpompia kuin pääpelissä. Varsinaiset bossit ovat kyllä toistaiseksi olleet varsin vittumaisia, mutta ikävä kyllä väärästä syystä. Eli aivan jumalattomat healthpoolit niillä. Ja ainakin toistaiseksi aseeni hädin tuskin naarmuttavat niitä. Tulee sitten tällä sapluunalla ihan helvetillisen pitkiä bossitaisteluita, mikä ei kyllä tämänkaltaisessa muutenkin vaikeassa pelissä ole hyvä juttu. Ehkä pitää vaan kulkea tuolla pelimaailmassa etsimässä niitä blessingejä, ja saada sitä kautta hahmoa vahvemmaksi hyökkäysvoimassa.

Miten ihmeessä teille on tullut mahdollisuuksia käyttää niitä spirittejä? Itselläni on melkein aina tuo sellaisena harmaana, kun tulee kunnon mähinät
Jos se hautakivi-symboli on näkyvis ni sillon voi kutsua. Jos silti on harmaana niin jotkut ehdot ei ole silloin täyttyneet. Jotkut maksaa healthia tai fp:tä jos ne aikoo kutsua.

Ja tietty joissaki paikoissa tai pomoissa ei vaan oo mahdollista.
 
Pari ajatusta nyt kun kartaa on auki jo reilusti.

Taas tullut todistettua että 100% maagilla pelaaminen on se easy mode. En siis käytä rautaa lainkaan. Ainoa "terä-ase" on Carian Slicer taika. Lähtiessä lisäriin mulla oli INT 80 ja tappiin viritetyy Lusats ja Azur glintstone sauvat ja vasemmassa kädessä samoin tappiin viritetty Staff of Lost buustaamassa suosikki loitsuani, Night Cometia. Näillä eväillä ja tällä hetkellä hahmon ollessa scadutree tasolla kymmenen, tää käytännössä one shottaa kaikki rivi-vihut ja vähän isommatkin. Pomot joihin tähän mennessä olen törmännyt ovat kaatuneet ensimmäisellä yrityksellä. Siis paitsi se yksi joka tykkää muuttua kärmekseksi. Siihen jäin tänään jumiin kun tuli muuta puuhaa. Eli kyllä toi hirmuinen hehkutus vaikeudesta ei ihan kyllä omalla kohdalla ole toistaiseksi toteutunut.

Ai niin ne ashit. Ihan takuulla käytän niitä vaikka olisi kuinka harha-oppista. Jos From on antanut työkaluja käyttöön pilvin pimein, miksi en niitä käyttäisi? Oma suosikkini on muuten ns "unsung hero" eli greatshield soldiers. Jessus. Tappiin kehitettynä nää on aivan hirmuisia. Mä en edes muista kuinka monta pomoa oli jo emopelissä näitten kanssa helisemässä. Tässä lisärissä vieläkin nauratta se yhden emopelin hahmon systeri, jonka nää ahdisti nurkaan heti alussa eikä se raasu päässy kertaakaan sieltä liikkumaan kun kokoajan tuli greatshieldiä niskaan ja kaupanpäälle jotain purnukoita mitää nää paiskoi. Siinä sitten seisoin paikoillani ja paiskoin loitsua niskaan pikku hetken ja se oli sitten siinä.

Graafisesti miellyttää enemmän kuin emopeli. Todella, todella huikean näköistä maisemaa on. Pyörii myöskin ihan ok plesen performance tilassa. Musiikit ovat edelleen todella miellyttävää kuunneltavaa. Selvästi synkempää, mutta niinhän tässä muukin on.

Todella paljon olen toistaiseksi tykännyt. Kokonaisuutena henk.koht mielipiteenä, aivan huikea saavutus kyllä taas Fromilta. Bravo!!!
 
Viimeksi muokattu:
Jos se hautakivi-symboli on näkyvis ni sillon voi kutsua. Jos silti on harmaana niin jotkut ehdot ei ole silloin täyttyneet. Jotkut maksaa healthia tai fp:tä jos ne aikoo kutsua.

Ja tietty joissaki paikoissa tai pomoissa ei vaan oo mahdollista.
Juu kyllä tuo hautakivisymboli on sinänsä tiedossa. Mutta kun se ei oikein missään ole aktiivisena. Toki joissain paikoissa, mutta todella harvoin. Ihmettelin vaan, kun sinä taisit todeta, että olisi lähes koko ajan käytettävissä. Minulla ei ole kyllä noin ollut. Ollaan sitten ehkä vaan liikuttu kovin eri nurkilla?
 
Alla videot bossitaisteluista Messmeriä ja Bayle the Dreadia vastaan, jotka ovat olleet toistaiseksi ne pahimmat pomovastukset.

Hieman särähti korvaan, kun ylempänä 01101010 sanoi maagilla pelaamisen olevan easy mode, mutta on siitä osa tottakin.

Maagilla pelatessa joutuu kuitenkin tulemaan toimeen huomattavasti pienemmällä parannuspullomäärällä, koska manapullot vievät niiltä tilaa, ja pulloja joutuu kittaamaan useammin. Samaten, mikäli pomon eniten tuhoa tekevät hyökkäykset ovat juuri kaukohyökkäyksiä, ei virheille jää niin paljoa tilaa.

Vastapainona oikeilla loitsuvalinnoilla ei tarvitse hirveästi miettiä, milloin hyökkää. Täppä kiinni kohteeseen ja oikeilla hetkillä loitsuryöppyjä pomon suuntaan. Eikä tarvitse välittää etäisyydestäkään tai loitsujen kantamasta niin paljoa, kun on olemassa pitkään vaeltavia ja hitaasti eteneviä + vahvasti vihollisen suuntaan hakeutuvia loitsuja. Puhumattakaan loitsuista, jotka osuvat niin monta kertaa yhdellä ainoalla loitsimiskerralla, että ne stunnaavat kohtalaisen helposti.

Viivästetyt loitsut ovat etenkin sellaisten vihollisten surma, jotka väistävät tehokkaasti nopeita loitsuhyökkäyksiä, sillä ne tekevät väistön loitsimishetkellä. Ei tietokonevihu ymmärrä, että loitsu tulee silti kohti, vaikka se lähtisikin parin sekunnin viiveellä tai hakeutuisi hitaammin kohteeseen.

Varoitus: molempien videoiden lopussa on silmitöntä kiroilua, sillä molemmat aiheuttivat sen verran paljon tuskaa ennen onnistumista.



 
Sen verran tuohon vielä palaan, että aikoinaan kokeilin kyllä muitakin buildeja mutta vakiimnuin kyllä ihan omista kokemuksista tuohon puhtaasti taikaan luottavaan pelityyliin. Korjataan siis että minulle siis easy mode. Jopa niin että ainoana From pelinä innostuin vetämään Elden Ringin NG kierrokselle ja läpi.

Pullot on mulla 4 ja 10. Kannattaa muistaa että noi juomathan palautuu myös kentällä ja noita graceja on kyllä niin tiuhaan että ei ole kertaakaan ollut tilannetta että haahuilisi ilman litkuja. Pomotaitelut on tietenkin eri asia ja tosiaan. Virheisiin ei ole varaa. Mutta eihän niihin näissä peleissä muutenkaan ole :D

Mulle tää on just passeli systeemi. Mulle easy mode.

Tykkään pitää asiat simppelinä. Tällä arsenaalilla hyppäsin emopelistä lisäriin ja näillä mennään. Ashit vaihtuu. Satunnaisesti.

1000030391.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom