Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkä ku nälkävuosi on. Ei muuta kuin sormi tilausnapille siellä! Itse juuri teinkin tilauksen, joten perjantaina jatkuu sitten suuri seikkailu…

Mun tyylillä tästä varmaa saa helposti 100h dlc.n :D Ikävä kyllä rahapäivä on vasta heinäkuun alussa joten ihan julkkaris en pääse ostaa, stars bonuspisteitä ja jotain ylijäämiä vielä storessa yhteensä 8e, nii siitä tulee jo ihan mukava alennus. Pitää sit alkaa varoo spoilereita kun punkkeja lapin metsässä. Hienoa taas päästä ehkä parhaimpien pelien pariin kohti uusia seikkailuja!
 
Kuuntelin youtubesta joitain arvosteluja ja luin kommentteja sieltä täältä, spoileri vapaasti tietty.

Erityisen kiinnostava pomoihin liittyvä kommentti on esim. eräältä Souls influensserilta: "The bosses: All of them were super unique and fun to fight-and there are a lot of them. Each fight was extremely challenging but fair. It felt like they went back to the more methodical combat of Dark Souls 1, which I really enjoyed!"

Maailmaa luonnehdittu myös huomattavasti intensiivisemmäksi ja enemmän Dark Souls tyyppiseksi, ei niinkään vain pelkkä uusi iso open world alue. Kokoluokassa mainittu vertaukseksi Dark Souls 3 ja "kuin 5 Limgrave aluetta olisi lyöty päällekkäin". Eli vertikaalisuutta löytyy.

Tiedä sitten paljonko on liioittelua ja perus hypeä mukana mutta tämän perusteella ainakin itse innostuin huomattavasti enemmän että kyse ei ole vain avoimen maailman laajennuksesta samoilla kirkoilla, raunioilla, catacombeilla, gaoleilla, campeilla jne. mitä peruspeli on pullollaan. Kuulostaa erittäin hyvältä!

Juhannus menee onneksi perhearkena kotona niin saattaa olla hieman aikaa pelatakin eikä tartte juhlia!
 
se on muuten jännä että kerranki Lisärin pc versio julkaistaan konsoli versiota aiemmin, steamin mukaan siis pc julkaistaisiin jo huomenna 19.00-20.00 aikaan illalla, oma ps5 aussi versio sen sijaan aukeaa huomenna 17.00 et ehtii ehkä semmoisen 5-6 tuntia peliä pelamaan, ennenkö lähtee reissuun, päätin kumminkin ostaa pelin ihan sen takia että ei tarvitse reissun jälkeen huolehtia siitä enää sitten. Sen verran taidot ruosteessa kun en ole peliä 2 vuoteen pelannut, että saa nähdä pärjäänkö edes ensimmäisellä dlc bosseille, toisaalta nautin itse siitä että heitän itseni suoraan syvään päätyyn.

Tämän mukaan siis steam versio julkaistaisiin jo huomenna

julkaisu.png
 
Viimeksi muokattu:
kuulostaa kyllä ihanalta, kyseessä siis Extreme hard dlc, kun souls veteraaneiltakin joilla on peliä takana +1000h niin menee 25 tuntia ja 50 yrityksen boss fightteja tiedossa, veikkaan että moni tulee tippumaan kyydistä kesken matkan voi olla jo alkumetreillä, parastahan tässä on se että vaikka sinulla olisi level 500 hahmo niin se on yhtä tyhjän kanssa ja vastaa lähinnä 150 tason levelin hahmoa, kiitos tuon uuden dlc scaling systeemin joten sitä kauttakaan ei saa dlc:n helpostusta.

tsehän tosiaan lähden huomenna Himokselle paljuilemaan ja rentoutumaan niin pääsee sitten "Freshinä" DLC aloittamaan kunnolla sunnuntaina. tänään vaan lähinnä testaillaan.

It took me about 25 hours or so to beat the final boss of Shadow of the Erdtree,

This expansion isn’t going to be for casual players at all. On one hand, I can respect making ultra-hard content for players who crave that extra level of punishment

There are a half-dozen bosses in this expansion that was like hitting a wall for me, taking at least 50 tries to finally overcome.
 
kuulostaa kyllä ihanalta, kyseessä siis Extreme hard dlc, kun souls veteraaneiltakin joilla on peliä takana +1000h niin menee 25 tuntia ja 50 yrityksen boss fightteja tiedossa, veikkaan että moni tulee tippumaan kyydistä kesken matkan voi olla jo alkumetreillä, parastahan tässä on se että vaikka sinulla olisi level 500 hahmo niin se on yhtä tyhjän kanssa ja vastaa lähinnä 150 tason levelin hahmoa, kiitos tuon uuden dlc scaling systeemin joten sitä kauttakaan ei saa dlc:n helpostusta.

tsehän tosiaan lähden huomenna Himokselle paljuilemaan ja rentoutumaan niin pääsee sitten "Freshinä" DLC aloittamaan kunnolla sunnuntaina. tänään vaan lähinnä testaillaan.

It took me about 25 hours or so to beat the final boss of Shadow of the Erdtree,

This expansion isn’t going to be for casual players at all. On one hand, I can respect making ultra-hard content for players who crave that extra level of punishment

There are a half-dozen bosses in this expansion that was like hitting a wall for me, taking at least 50 tries to finally overcome.
Jos tuo DLC scaling tosiaan tarkoittaa että bossit mukautuvat hahmon leveliin, on se kyllä perseestä. Toisaalta, onhan tässä aina easy mode kun kutsuu apuja muilta pelaajilta.

Aikoinaan Elder Scrolls Oblivion aiheutti kiroilua kun joka dungeonin rottakin oli tappamassa sun megahahmoa, kiitos skaalauksen. Pienimuotosempi skaalaus on ok, mutta ei Oblivionin tapainen täys skaalaus.
 
Jos tuo DLC scaling tosiaan tarkoittaa että bossit mukautuvat hahmon leveliin, on se kyllä perseestä. Toisaalta, onhan tässä aina easy mode kun kutsuu apuja muilta pelaajilta.

Aikoinaan Elder Scrolls Oblivion aiheutti kiroilua kun joka dungeonin rottakin oli tappamassa sun megahahmoa, kiitos skaalauksen. Pienimuotosempi skaalaus on ok, mutta ei Oblivionin tapainen täys skaalaus.
Juuri samat fiilikset. Ei se ole kiinnostavaa, että peli tehdään niin vaikeaksi, että se on enää harvojen juttu. Tai ettei pysty pelimaailmaa hyödyntämällä saamaan aikaan kuitenkin helpotuksia. Haastava peli saa toki olla, mutta ei siitä tuollaista elitistipelaajille suunnattua inhovaikeaa kuitenkaan kannata tehdä.

Onneksi tässä pystyy kuitenkin turvautumaan co-op-apuun, joten eiköhän kaikki bossit vähintäänkin sitä kautta sitten kaadu. Osaan varmaan löytyy muutenkin ihan omat systeemit, joilla bossit sitten kaatuvat. Ainakin näin on tähän mennessä mennyt soulsborne-peleissä. Sinänsä kuitenkin erittäin tökeröä, jos levuttamisen merkitys on poistettu. Mitäs helvettiä pelistä tehdään levelöintiin perustuva ARPG, jos sitten kuitenkin pitää levuttamisen merkitys muka sitten kuitenkin poistaa?
 
Viimeksi muokattu:
tottakai siis DLC:ssä itsessään pystyy vahvistumaan, mutta itse tarkoitin lähinnä sitä että kun aloittaa sen dlc:n niin sillä ei ole hirveästi eroa että onko sinulla 150 levelin hahmo vai 500 levelin hahmo, koska dlc:n on tuotu uusi levelaus/upgrade systeemi ja sitä kautta hahmon damage ja reduction, scailaa erinlailla, mikä on ainakin itsestäni loistava juttu, tuo systeemi vaikuttaisi olevan enemmän exploring painotteinen kun souls grindaus painotteinen, joka on myös hyvä juttu.

laitetaan nyt varmuuden vuoksi tämä spoilereihin

A big part of this is Shadow of the Erdtree’s new leveling system. Scattered across the Land of Shadow are two resources you can collect, Scadutree Fragments and Revered Spirit Ashes. Both of these can be used at a Site of Grace to boost certain parameters. Fragments boost the damage you cause and your damage mitigation, while ashes boost the strength of your Spirit Ash summons.
 
Viimeksi muokattu:
tottakai siis DLC:ssä itsessään pystyy vahvistumaan, mutta itse tarkoitin lähinnä sitä että kun aloittaa sen dlc:n niin sillä ei ole hirveästi eroa että onko sinulla 150 levelin hahmo vai 500 levelin hahmo, koska dlc:n on tuotu uusi levelaus/upgrade systeemi ja sitä kautta hahmon damage ja reduction, scailaa erinlailla, mikä on ainakin itsestäni loistava juttu, tuo systeemi vaikuttaisi olevan enemmän exploring painotteinen kun souls grindaus painotteinen, joka on myös hyvä juttu.

laitetaan nyt varmuuden vuoksi tämä spoilereihin

A big part of this is Shadow of the Erdtree’s new leveling system. Scattered across the Land of Shadow are two resources you can collect, Scadutree Fragments and Revered Spirit Ashes. Both of these can be used at a Site of Grace to boost certain parameters. Fragments boost the damage you cause and your damage mitigation, while ashes boost the strength of your Spirit Ash summons.
Joo muistelinki et tähän dlc:hen oli tulossa joku tommonen systeemi, et ihan puskista ei itselle tullu tämä. Ei siinä, hyvää seikkailua tiedossa varmasti :)
 
Näin minäkin käsitin että ei täs mitään suoraan vihollisten skaalaus systeemiä ole, onneksi! 150 lv alkaa oleen sellanen että perus statsit (vähän buildista riippuen) alkaa oleen jo soft capissa, jolloin levelien kasvattamisen merkitys ylipäänsä vähenee jo peruspelissäkin. Tämä DLCn systeemi kuulostaa vähän samanlaiselta kuin esim mmo peleissä käytetään, että lv cap on jo tapissa mutta hahmoa kehitetään sen sijaan item levelillä tms. muilla tavaroilla.

Yhtä kaikki, jos helpomman tien haluaa niin parhaiten se on aina onnistunut Soulsseissa co-opin kautta, tai just Elden Ringin tapauksessa Asheilla. Varmaan sama pätee myös DLC:ssä.

Itellä ainaki muutamassa bossissa Elden Ringissä tuli ekalla pelikerralla taistelu väsymys ja oli pakko käyttää co-oppia että hommat vaan etenis. Mun mielestä ER on joko helpoin tai vaikein Souls peli, riippuen mitä keinoja haluaa hyödyntää ja kuinka paljon.
 
Elden Ring on helpoin Souls -peli mitä olen pelannut. Se on sitä pelin mahdollistamien erilaisten lähestymistapojen takia. Apurit, avoimen maailman tarjoamat etenemismahdollisuudet ja tosi hyvät hahmon tasojen grindauspaikat.

Pelin pääsi tällainen Souls -peleihin turhautujakin läpi, kun jaksoi vaan levelöidä hahmoaan tarpeeksi.

Jos lisäri muuttaa tämän konseptin jälleen lähemmäksi aikaisempia Soulseja, niin täytyy kyllä sanoa, ettei välttämättä kiinnosta lähteä Erdtreen varjoon hakkaamaan päätä seinään. Täytyy varmaan ensin lueskella kuinka helposti tuossa saa hahmon tarpeeksi "ylileveliseksi" ennenkuin lisäri lähtee ostoskoriin.
 
Se on totta, että Elden Ring tarjoaa aiempaa laajemman työkalupakin alueiden ja pomojen selvittämiseen mutta jos noin puhtaasti miettii esim. pomojen liikesarjoja, niin ovathan ne Elden Ringissä huomattavasti monimutkaisempia ja vaikeampia väistettäviä kuin etenkin varhaisemmissa Soulseissa (Demon's-DS2). Pelasin ER:n jälkeen Dark Souls 1:sen, niin silloin vaikeinakin pidettyjen pomojen liikesarjat olivat jopa absurdin hitaita ja yksinkertaisia sen jälkeen, kun oli tottunut ER:n jatkuvaan hyökkäyspommitukseen ja 15 iskun sarjoihin.

Tietenkin paljon riippuu aina pelityylistä.
 
Elden Ring on helpoin Souls -peli mitä olen pelannut. Se on sitä pelin mahdollistamien erilaisten lähestymistapojen takia. Apurit, avoimen maailman tarjoamat etenemismahdollisuudet ja tosi hyvät hahmon tasojen grindauspaikat.

Pelin pääsi tällainen Souls -peleihin turhautujakin läpi, kun jaksoi vaan levelöidä hahmoaan tarpeeksi.

Jos lisäri muuttaa tämän konseptin jälleen lähemmäksi aikaisempia Soulseja, niin täytyy kyllä sanoa, ettei välttämättä kiinnosta lähteä Erdtreen varjoon hakkaamaan päätä seinään. Täytyy varmaan ensin lueskella kuinka helposti tuossa saa hahmon tarpeeksi "ylileveliseksi" ennenkuin lisäri lähtee ostoskoriin.
Tuli juuri katseltua tässä pätkä Iron Pineapplen arvostelua youtubessa, ja hän sanoo lisärin olevan "notably harder than the base game".
 
ensimmäiset fiilikset DLC:stä, its insanely hard, katellaan sitten juhannuksen jälkeen lisää, focus jossain ihan muualla kun tuossa DLC:ssä niin eipä sitä viitti tänään sen enempää hakata päätä seinään. osin buildikin on kaikkea muuta kun optimoitu, koska en juuri käyttänyt yhtään aikaa hahmon optimointiin. olikohan se juuri tuossa artikkelissa rewikassa sanottiin että pitää niin sanotusti kaikki kivet kääntää eli fully optimoida buildi ja masteroida mekaniikat jos meinaa dlc:ssä pärjätä, eli se on vähä ku tulikoe/ultimate test Elden ring veteraaneille.

jos tuosta pelin vaikeudesta haluaa lukea siinä niin tässä on aika hyvä artikkeli siitä, oikeastaan juuri tuon vaikeuden takia eivät antaneet täysiä pisteitä.

 
Viimeksi muokattu:
Jos se todella on niin vaikea kuin mitä nyt eri lähteistä sanotaan niin nerffiä varmaan vihuille tulossa kyllä ennen pitkää. Noo huomenna aamusta tai viimeistään viikonlopun aikana sen sit itse näkee.
 
ensimmäiset fiilikset DLC:stä, its insanely hard, katellaan sitten juhannuksen jälkeen lisää, focus jossain ihan muualla kun tuossa DLC:ssä niin eipä sitä viitti tänään sen enempää hakata päätä seinään. osin buildikin on kaikkea muuta kun optimoitu, koska en juuri käyttänyt yhtään aikaa hahmon optimointiin. olikohan se juuri tuossa artikkelissa rewikassa sanottiin että pitää niin sanotusti kaikki kivet kääntää eli fully optimoida buildi ja masteroida mekaniikat jos meinaa dlc:ssä pärjätä, eli se on vähä ku tulikoe/ultimate test Elden ring veteraaneille.

jos tuosta pelin vaikeudesta haluaa lukea siinä niin tässä on aika hyvä artikkeli siitä, oikeastaan juuri tuon vaikeuden takia eivät antaneet täysiä pisteitä.

No joo, mä en usko tähä yhtää että pitäis jotain buildia masteroida. Eiköhä tässä mehusteta nyt vahvasti sillä, että pitää niitä uusia päivitysmateriaaleja hakea ja luonnollisesti alussa kun niitä ei ole, niin kaikki on haastavampaa. Heti kun niitä alkaa löytymään niin eiköhän se peli ala soljumaan ihan eri tavalla. Eihän tässä ole oikeastaan mitään eroa siihen että aloitat uutta peliä Elden Ringissä ja koska sun hahmolla ei vielä ole leveliä alla niin kaikki voi tuntua vaikeammalta.

DLC:ssä on uusi hahmonkehitysysteemi -> aloitat käytännössä nollista ja kaikki on luonnollisesti haastavampaa. Tästä johtuu se tunne että kaikki on ihan helvetin vaikeeta kun yhtäkkiä tuleeki sillä sun lv400 mimax optimoidulla jumalalla turpaan ja tämä on vain ja ainoastaan veteraaneille. Elitismiä pikkaisen havaittavissa.

Tästä huokuu se että pelijournalismi on nykyään ihan paskaa ja siellä on sellasia uunoja kirjoittamassa artikkeleita että oksat pois.
 
No joo, mä en usko tähä yhtää että pitäis jotain buildia masteroida. Eiköhä tässä mehusteta nyt vahvasti sillä, että pitää niitä uusia päivitysmateriaaleja hakea ja luonnollisesti alussa kun niitä ei ole, niin kaikki on haastavampaa. Heti kun niitä alkaa löytymään niin eiköhän se peli ala soljumaan ihan eri tavalla. Eihän tässä ole oikeastaan mitään eroa siihen että aloitat uutta peliä Elden Ringissä ja koska sun hahmolla ei vielä ole leveliä alla niin kaikki voi tuntua vaikeammalta.

DLC:ssä on uusi hahmonkehitysysteemi -> aloitat käytännössä nollista ja kaikki on luonnollisesti haastavampaa. Tästä johtuu se tunne että kaikki on ihan helvetin vaikeeta kun yhtäkkiä tuleeki sillä sun lv400 mimax optimoidulla jumalalla turpaan ja tämä on vain ja ainoastaan veteraaneille. Elitismiä pikkaisen havaittavissa.

Tästä huokuu se että pelijournalismi on nykyään ihan paskaa ja siellä on sellasia uunoja kirjoittamassa artikkeleita että oksat pois.
Juuri tämä! Hyvä teksti, jonka allekirjoitan 100%:sti!
 
niinku subi sanoi tuossa et jokainen sitten näkee itse miten vaikea se peli lopulta on, mielenkiinnolla odotan kommentteja, ja niinku sanoin itse en ole juuri valmistanut millään tavalla DLC:n, 35 leveliä otin mutta sen ihmempiä muutoksia en tehnyt.

se mitä itse ehkä suosittelen jos tuo vaikeus arvelluttaa, eikä luota noihin artikkeleihin niin lukemaan vaikka huomen illalla steamin kommentteja ja user rewikoita dlc:stä, se todennäköisesti antaa hyvän kokonaisukuvan, siellä nimittäin ainakin yleensä tulee myös jollain tasolla negatiivista palautetta jos peli on liian vaikea, streamaajat sen sijaan ovat yli viikon jo valmistautuneet DLC:n joten heillä suurimalla osalla onkin fully optimized buildit, cohhcarnage ja kumppanit kahlanneet siis lähes koko pelin contentin läpi ennen DLC:stä julkaisua uusilla hahmoilla. eli he ovat tosissaan valmistautuneet
 
Viimeksi muokattu:
niinku subi sanoi tuossa et jokainen sitten näkee itse miten vaikea se peli lopulta on, mielenkiinnolla odotan kommentteja, ja niinku sanoin itse en ole juuri valmistanut millään tavalla DLC:n, 35 leveliä otin mutta sen ihmempiä muutoksia en tehnyt.

se mitä itse ehkä suosittelen jos tuo vaikeus arvelluttaa, eikä luota noihin artikkeleihin niin lukemaan vaikka huomen illalla steamin kommentteja ja user rewikoita dlc:stä, se todennäköisesti antaa hyvän kokonaisukuvan, siellä nimittäin ainakin yleensä tulee myös jollain tasolla negatiivista palautetta jos peli on liian vaikea, streamaajat sen sijaan ovat yli viikon jo valmistautuneet DLC:n joten heillä suurimalla osalla onkin fully optimized buildit, cohhcarnage ja kumppanit kahlanneet siis lähes koko pelin contentin läpi ennen DLC:stä julkaisua uusilla hahmoilla. eli he ovat tosissaan valmistautuneet
Itseäni tuppaa harmittamaan juuri se, kun pelaamisesta tehdään tuollaista hillittömän totista hommaa. Että on mukamas pakko pilkulleen tehdä jotkut säädöt ja buildit, että muka pärjäisi. Ja valmistautumista päiväkaupalla jonkun pelin pelaamiseen.

Vaikka nautin tietyistä haasteista peleissä, ja olen pitänyt valtavasti kaikista soulsborne-peleistä (Sekiroa lukuunottamatta), niin juuri tuollainen pilkulleen ehdottomuus ja haikailu jonkun supervaikeuden perään, jossa sitten vain harvat ja valitut pääsevät pelin ylipäätään läpi, haiskahtaa itselleni tunkkaiselta elitismiltä. Ennemmin se todellinen supervaikeus sitten jonkun hardcore-moden kautta. En tosin edelleenkään usko Elden Ringin DLC:ssäkään ihan sellaista vaikeutta olevan. Tai ainakaan niin, etteikö pelimaailmasta apuja voisi löytää eri muodoissa. Viimeistään co-opin kautta sitten, jos ei muuten.

Onneksi kaikki soulsborne-pelit ovat menneet läpi (Sekiro kahta bossia vaille, kunnes loppui kiinnostus lopullisesti) ihan omalla luovuudella ja sitten tarpeen tullen co-op apuja käyttäen, en epäile hetkeäkään, etteikö sama tule onnistumaan Elden Ringin DLC:nkin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Soulsbornen DLC:t ovat järjestään olleet emopeliä haastavammat (ehkä DS1 poikkeus) ainakin omasta mielestäni. Jos tälläkin kertaa vaikeusastetta on hieman nostettu ja siihen vielä lisätään pelaajien tottuminen helpompaan menoon emopelin korkeammilla levuilla niin jo pelkästään sillä voi olla vaikutus ensireaktioihin vaikeusasteesta. En usko hetkeäkään että jotenkin pitäisi osata min maxata buildia.
 
Ylös Bottom