Remeded
Well-Known Member
Pitkä ku nälkävuosi on. Ei muuta kuin sormi tilausnapille siellä! Itse juuri teinkin tilauksen, joten perjantaina jatkuu sitten suuri seikkailu…
Mun tyylillä tästä varmaa saa helposti 100h dlc.n

Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pitkä ku nälkävuosi on. Ei muuta kuin sormi tilausnapille siellä! Itse juuri teinkin tilauksen, joten perjantaina jatkuu sitten suuri seikkailu…
Jos tuo DLC scaling tosiaan tarkoittaa että bossit mukautuvat hahmon leveliin, on se kyllä perseestä. Toisaalta, onhan tässä aina easy mode kun kutsuu apuja muilta pelaajilta.kuulostaa kyllä ihanalta, kyseessä siis Extreme hard dlc, kun souls veteraaneiltakin joilla on peliä takana +1000h niin menee 25 tuntia ja 50 yrityksen boss fightteja tiedossa, veikkaan että moni tulee tippumaan kyydistä kesken matkan voi olla jo alkumetreillä, parastahan tässä on se että vaikka sinulla olisi level 500 hahmo niin se on yhtä tyhjän kanssa ja vastaa lähinnä 150 tason levelin hahmoa, kiitos tuon uuden dlc scaling systeemin joten sitä kauttakaan ei saa dlc:n helpostusta.
tsehän tosiaan lähden huomenna Himokselle paljuilemaan ja rentoutumaan niin pääsee sitten "Freshinä" DLC aloittamaan kunnolla sunnuntaina. tänään vaan lähinnä testaillaan.
It took me about 25 hours or so to beat the final boss of Shadow of the Erdtree,
This expansion isn’t going to be for casual players at all. On one hand, I can respect making ultra-hard content for players who crave that extra level of punishment
There are a half-dozen bosses in this expansion that was like hitting a wall for me, taking at least 50 tries to finally overcome.
Juuri samat fiilikset. Ei se ole kiinnostavaa, että peli tehdään niin vaikeaksi, että se on enää harvojen juttu. Tai ettei pysty pelimaailmaa hyödyntämällä saamaan aikaan kuitenkin helpotuksia. Haastava peli saa toki olla, mutta ei siitä tuollaista elitistipelaajille suunnattua inhovaikeaa kuitenkaan kannata tehdä.Jos tuo DLC scaling tosiaan tarkoittaa että bossit mukautuvat hahmon leveliin, on se kyllä perseestä. Toisaalta, onhan tässä aina easy mode kun kutsuu apuja muilta pelaajilta.
Aikoinaan Elder Scrolls Oblivion aiheutti kiroilua kun joka dungeonin rottakin oli tappamassa sun megahahmoa, kiitos skaalauksen. Pienimuotosempi skaalaus on ok, mutta ei Oblivionin tapainen täys skaalaus.
Joo muistelinki et tähän dlc:hen oli tulossa joku tommonen systeemi, et ihan puskista ei itselle tullu tämä. Ei siinä, hyvää seikkailua tiedossa varmastitottakai siis DLC:ssä itsessään pystyy vahvistumaan, mutta itse tarkoitin lähinnä sitä että kun aloittaa sen dlc:n niin sillä ei ole hirveästi eroa että onko sinulla 150 levelin hahmo vai 500 levelin hahmo, koska dlc:n on tuotu uusi levelaus/upgrade systeemi ja sitä kautta hahmon damage ja reduction, scailaa erinlailla, mikä on ainakin itsestäni loistava juttu, tuo systeemi vaikuttaisi olevan enemmän exploring painotteinen kun souls grindaus painotteinen, joka on myös hyvä juttu.
laitetaan nyt varmuuden vuoksi tämä spoilereihin
A big part of this is Shadow of the Erdtree’s new leveling system. Scattered across the Land of Shadow are two resources you can collect, Scadutree Fragments and Revered Spirit Ashes. Both of these can be used at a Site of Grace to boost certain parameters. Fragments boost the damage you cause and your damage mitigation, while ashes boost the strength of your Spirit Ash summons.
Tuli juuri katseltua tässä pätkä Iron Pineapplen arvostelua youtubessa, ja hän sanoo lisärin olevan "notably harder than the base game".Elden Ring on helpoin Souls -peli mitä olen pelannut. Se on sitä pelin mahdollistamien erilaisten lähestymistapojen takia. Apurit, avoimen maailman tarjoamat etenemismahdollisuudet ja tosi hyvät hahmon tasojen grindauspaikat.
Pelin pääsi tällainen Souls -peleihin turhautujakin läpi, kun jaksoi vaan levelöidä hahmoaan tarpeeksi.
Jos lisäri muuttaa tämän konseptin jälleen lähemmäksi aikaisempia Soulseja, niin täytyy kyllä sanoa, ettei välttämättä kiinnosta lähteä Erdtreen varjoon hakkaamaan päätä seinään. Täytyy varmaan ensin lueskella kuinka helposti tuossa saa hahmon tarpeeksi "ylileveliseksi" ennenkuin lisäri lähtee ostoskoriin.
No joo, mä en usko tähä yhtää että pitäis jotain buildia masteroida. Eiköhä tässä mehusteta nyt vahvasti sillä, että pitää niitä uusia päivitysmateriaaleja hakea ja luonnollisesti alussa kun niitä ei ole, niin kaikki on haastavampaa. Heti kun niitä alkaa löytymään niin eiköhän se peli ala soljumaan ihan eri tavalla. Eihän tässä ole oikeastaan mitään eroa siihen että aloitat uutta peliä Elden Ringissä ja koska sun hahmolla ei vielä ole leveliä alla niin kaikki voi tuntua vaikeammalta.ensimmäiset fiilikset DLC:stä, its insanely hard, katellaan sitten juhannuksen jälkeen lisää, focus jossain ihan muualla kun tuossa DLC:ssä niin eipä sitä viitti tänään sen enempää hakata päätä seinään. osin buildikin on kaikkea muuta kun optimoitu, koska en juuri käyttänyt yhtään aikaa hahmon optimointiin. olikohan se juuri tuossa artikkelissa rewikassa sanottiin että pitää niin sanotusti kaikki kivet kääntää eli fully optimoida buildi ja masteroida mekaniikat jos meinaa dlc:ssä pärjätä, eli se on vähä ku tulikoe/ultimate test Elden ring veteraaneille.
jos tuosta pelin vaikeudesta haluaa lukea siinä niin tässä on aika hyvä artikkeli siitä, oikeastaan juuri tuon vaikeuden takia eivät antaneet täysiä pisteitä.
![]()
Shadow of the Erdtree Review: 'Elden Ring' at its Finest and Most Frustrating
'Elden Ring's 'Shadow of the Erdtree' DLC is a massive and bold expansion, with the best world design in the entire game, even if the difficulty can be daunting.www.inverse.com
Juuri tämä! Hyvä teksti, jonka allekirjoitan 100%:sti!No joo, mä en usko tähä yhtää että pitäis jotain buildia masteroida. Eiköhä tässä mehusteta nyt vahvasti sillä, että pitää niitä uusia päivitysmateriaaleja hakea ja luonnollisesti alussa kun niitä ei ole, niin kaikki on haastavampaa. Heti kun niitä alkaa löytymään niin eiköhän se peli ala soljumaan ihan eri tavalla. Eihän tässä ole oikeastaan mitään eroa siihen että aloitat uutta peliä Elden Ringissä ja koska sun hahmolla ei vielä ole leveliä alla niin kaikki voi tuntua vaikeammalta.
DLC:ssä on uusi hahmonkehitysysteemi -> aloitat käytännössä nollista ja kaikki on luonnollisesti haastavampaa. Tästä johtuu se tunne että kaikki on ihan helvetin vaikeeta kun yhtäkkiä tuleeki sillä sun lv400 mimax optimoidulla jumalalla turpaan ja tämä on vain ja ainoastaan veteraaneille. Elitismiä pikkaisen havaittavissa.
Tästä huokuu se että pelijournalismi on nykyään ihan paskaa ja siellä on sellasia uunoja kirjoittamassa artikkeleita että oksat pois.
Itseäni tuppaa harmittamaan juuri se, kun pelaamisesta tehdään tuollaista hillittömän totista hommaa. Että on mukamas pakko pilkulleen tehdä jotkut säädöt ja buildit, että muka pärjäisi. Ja valmistautumista päiväkaupalla jonkun pelin pelaamiseen.niinku subi sanoi tuossa et jokainen sitten näkee itse miten vaikea se peli lopulta on, mielenkiinnolla odotan kommentteja, ja niinku sanoin itse en ole juuri valmistanut millään tavalla DLC:n, 35 leveliä otin mutta sen ihmempiä muutoksia en tehnyt.
se mitä itse ehkä suosittelen jos tuo vaikeus arvelluttaa, eikä luota noihin artikkeleihin niin lukemaan vaikka huomen illalla steamin kommentteja ja user rewikoita dlc:stä, se todennäköisesti antaa hyvän kokonaisukuvan, siellä nimittäin ainakin yleensä tulee myös jollain tasolla negatiivista palautetta jos peli on liian vaikea, streamaajat sen sijaan ovat yli viikon jo valmistautuneet DLC:n joten heillä suurimalla osalla onkin fully optimized buildit, cohhcarnage ja kumppanit kahlanneet siis lähes koko pelin contentin läpi ennen DLC:stä julkaisua uusilla hahmoilla. eli he ovat tosissaan valmistautuneet