Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään Twich streamaajat XQC ja Disguisedtoast ovat päässyt aloittamaan jo streamaamisen, XQC:lla ainakin tuo PS5 versio pelistä, eiköhän hänellä ole tuo 1.02 versio 109k katsojia jo tällä hetkellä pelillä twichissä :), joten eiköhän tänään mene twichissä miljoona rikki :) kun Cohh ja Asmongold ja kumppanit aloittavat myöskin streamaamisen, tai jos pitäisi veikata niin voi olla hyvin lähellä jopa, että 1,5 miljoonaa menee rikki, eli Lost Arkin lukemien ohi joka oli 1.27 miljoonaa

Viimeksi muokattu:
Eiköhän sieltä tule tänään ruudunpäivitys testiä etteriin kun päivityskin on julkaistu. Toivottavasti olisi lähes lukittu 60 PS5 niin voisi ostaa suoraan sen version. Satunnaiset dippailut ei itseä haittaa, mutta jos ruudunpäivitys seilaa koko ajan 50-60 välillä niin se alkaa jo häiritsemään.

50-60fps tökkii samaan tyyliin kuin sub30fps peli.
Tiedän että oon ite niin älytön puusilmä mut onko toi oikeesti joku iso ongelma jos se dippailu on sitä et mennää 50-60 välillä? Itse varmaan en edes huomaa eroa.

Tiedän että oon ite niin älytön puusilmä mut onko toi oikeesti joku iso ongelma jos se dippailu on sitä et mennää 50-60 välillä? Itse varmaan en edes huomaa eroa.

Riippuu henkilöstä, jotkut on allergisia kaikelle alle 60 FPS dippailulle. Itsellä tuntuu et riippuu pelistä miten paljon sitä huomaa.

Katsoin vielä tuon Skillupin arvostelun niin on kyllä massiivinen peli kyseessä. Skillupilla pelitunteja 60 kellossa ja kuulemma noin puolessa välissä peliä. Toisella arvostelijalla kello näytti 80 tuntia viimeisen bossin kaatuessa. Mielenkiintoista myös, että kuulemma suurin osa pomoista on kaatunut ensimmäisellä yrittämällä juuri siitä syystä, että on seikkaillut ja kehittänyt ukkoa niin paljon. Pelissä myös uutena elementtinä on se, että juuri mistään pomosta ei muodosta ns. pullonkaulaa. Tämä liittyy vahvasti myös vaikeusasteeseen, eli aiemmissa Soulsborne peleissä usein on se 1-2 pomoa minkä välillä voit tietyssä kohtaa peliä valita. Elden Ringissä näitä saattaa olla 10. Eli jos joku/jotkut pomot tuntuu vaikeilta, niin voit kaataa ne 8 muuta ensin ja sitten overpoweredina kävellä niiden 2 vaikeamman yli :D.

Skillup myös kehui maailmaa ja sitä miten peli ei todellakaan heitä mysteerejä päin näköä, vaan sen sijaan pikemminkin yrittää piilottaa salaisuuksia. Monet dungeonit ovat varsin huomaamattomia ja ne saattaa helposti jäädä huomaamatta jos painaa menemään laput silmillä. Voi sitä löytämisen riemua, kun kartan reunalta löydät pienen onkalon, josta aukenee massiivinen luolasto.

Pelissä on myös selkeästi aiempaa suurempi painotus magic/summoneissa ja Skillup harmittelikin sitä, että ei juuri niitä omalla hahmollaan päässyt käyttämään. Itse olen yleensä Soulsborne peleissä sellainen, että etsin isoimman mahdollisen miekan ja isken kaikki pisteet strenghtiin :D. Nyt kuitenkin joudun puntaroimaan, että pitäisikö sitä kuitenkin lähteä rakentamaan paladin tyyppistä hybridiä, jolla on miekka mutta kuitenkin myös mahdollisuus taikoa. Vai jättäisikö sen toiselle läpipeluulle. Tässä pelissä on muuten Berserkin luojan Kentaro Miuran poismenon muistoksi uudistettu The Greatsword.

Katsoin vielä tuon Skillupin arvostelun niin on kyllä massiivinen peli kyseessä. Skillupilla pelitunteja 60 kellossa ja kuulemma noin puolessa välissä peliä. Toisella arvostelijalla kello näytti 80 tuntia viimeisen bossin kaatuessa. Mielenkiintoista myös, että kuulemma suurin osa pomoista on kaatunut ensimmäisellä yrittämällä juuri siitä syystä, että on seikkaillut ja kehittänyt ukkoa niin paljon. Pelissä myös uutena elementtinä on se, että juuri mistään pomosta ei muodosta ns. pullonkaulaa. Tämä liittyy vahvasti myös vaikeusasteeseen, eli aiemmissa Soulsborne peleissä usein on se 1-2 pomoa minkä välillä voit tietyssä kohtaa peliä valita. Elden Ringissä näitä saattaa olla 10. Eli jos joku/jotkut pomot tuntuu vaikeilta, niin voit kaataa ne 8 muuta ensin ja sitten overpoweredina kävellä niiden 2 vaikeamman yli :D.

Skillup myös kehui maailmaa ja sitä miten peli ei todellakaan heitä mysteerejä päin näköä, vaan sen sijaan pikemminkin yrittää piilottaa salaisuuksia. Monet dungeonit ovat varsin huomaamattomia ja ne saattaa helposti jäädä huomaamatta jos painaa menemään laput silmillä. Voi sitä löytämisen riemua, kun kartan reunalta löydät pienen onkalon, josta aukenee massiivinen luolasto.

Pelissä on myös selkeästi aiempaa suurempi painotus magic/summoneissa ja Skillup harmittelikin sitä, että ei juuri niitä omalla hahmollaan päässyt käyttämään. Itse olen yleensä Soulsborne peleissä sellainen, että etsin isoimman mahdollisen miekan ja isken kaikki pisteet strenghtiin :D. Nyt kuitenkin joudun puntaroimaan, että pitäisikö sitä kuitenkin lähteä rakentamaan paladin tyyppistä hybridiä, jolla on miekka mutta kuitenkin myös mahdollisuus taikoa. Vai jättäisikö sen toiselle läpipeluulle. Tässä pelissä on muuten Berserkin luojan Kentaro Miuran poismenon muistoksi uudistettu The Greatsword.
Itse olen käytännössä aina ollut Soulsborne-peleissä paladin, battlemage tai joku vastaavan tyyppinen hahmo. Pidän monipuolisuudesta ja valinnanvapaudesta peleissä, joten siksi olen hahmotkin yleensä rakentanut monipuolisuusperiaatteella.

Just katsoin twitchin striimiä missä otettiin nätisti pataan eräältä bossilta. Näytti olevan ”nuotio” ihan sumun vieressä. Eipä tuo nyt ihan läpihuudolta näyttänyt xD, mutta ehkä vähemmän kuolemia tiedossa mitä Soulsbornessa per tunti. Toki sekin vaikuttaa että moni on Soulsbornensa jo pelannut, sen ohella että vaikeutta helpotettu.

Viimeksi muokattu:
Tässä näyttää kyllä videoiden ja arvostelujen perusteella olevan ensimmäistä kertaa BotW:n jälkeen sellaista aitoa seikkailun ja ihmettelyn tuntua, monilta osin vielä eteenpäin vietynä. Jos Breath of the Wild oli Polygonin mukaan "Skyrim...but make it Zelda", niin ehkä tämä on "Breath of the Wild...but make it Dark Souls" :cool: Ei pöllömpi saavutus, pakko ihailla että korkeisiin tavoitteisiin on pystytty ainakin hyvin pitkälti vastaamaan.

Hienoa, jospa tämä + mahdollisesti vielä tämän vuoden puolella ulos tuleva uusi Zelda nostaisivat riittävästi rimaa ja saataisiin muutenkin open worldeihin uutta henkeä.

Tässä näyttää kyllä videoiden ja arvostelujen perusteella olevan ensimmäistä kertaa BotW:n jälkeen sellaista aitoa seikkailun ja ihmettelyn tuntua, monilta osin vielä eteenpäin vietynä. Jos Breath of the Wild oli Polygonin mukaan "Skyrim...but make it Zelda", niin ehkä tämä on "Breath of the Wild...but make it Dark Souls" :cool: Ei pöllömpi saavutus, pakko ihailla että korkeisiin tavoitteisiin on pystytty ainakin hyvin pitkälti vastaamaan.

Hienoa, jospa tämä + mahdollisesti vielä tämän vuoden puolella ulos tuleva uusi Zelda nostaisivat riittävästi rimaa ja saataisiin muutenkin open worldeihin uutta henkeä.
Joku puhui aika osuvasti Twitterissä checklist open world -peleistä, johon suurin osa uusista avoimen maailman peleistä lukeutuu. Kartta on täynnä markereita, joita yksi kerrallaan tehdään. Suoritetaan sitä open worldia tyhjäksi tehtävistä. Siihen sitten jatkoi, että Elden Ring muokkaa tämän kaavan täysin uusiksi. Se on open world, mutta Souls-peli. Juuri vähän niinkuin BOTW on open world, mutta Zelda. Harmi kun en ottanut viestiä talteen.

Alan tästä lähtien kutsumaan näitä perinteisiä avoimen maailman pelejä "checklist open worldeiksi". Mielestäni äärimmäisen osuva määrittely.

Aseisiin korjaamismahdiloisuus ja niiden kestoaika ylipäätään moninkertaiseksi BotW:iin nähden, niin voin antaa Zeldallekin vielä uuden mahdollisuuden. Muussa tapauksessa mennään Eldenringin ja Starfieldin johdolla avoimen maailman pelaaminen tänä vuonna. Iso ehkä kuitenkin Starfieldinkin osalta, koska en suoraan sanoen usko, että se tai uusi BotW:kaan julkaistaisiin vielä tänä vuonna.

Digital Foundrylla kestää 1.02 patchin kanssa videon tekeminen joten kyhäsivät nopean artikkelin.

Kaikki on juuri kuten odoteltiinkin, kumpikaan tehokonsoli ei yllä tasaiseen 60 FPS vaan pyörii 45-60 riippuen mitä ja missä tekee. Xboxilla tässä auttaa VRR ja pleikalla voi pelata PS4 versiota jos sulavuus on tärkeää.

Digital Foundrylla kestää 1.02 patchin kanssa videon tekeminen joten kyhäsivät nopean artikkelin.

Kaikki on juuri kuten odoteltiinkin, kumpikaan tehokonsoli ei yllä tasaiseen 60 FPS vaan pyörii 45-60 riippuen mitä ja missä tekee. Xboxilla tässä auttaa VRR ja pleikalla voi pelata PS4 versiota jos sulavuus on tärkeää.

Xbox Series X:llakin peliä voi pelata tietääkseni Xbox One -versiolla jos pelin asentaa ulkoiselle kovalevylle. Näin minä ainakin aion toimia, koska VRR-tukeva laite ei ole tällä hetkellä toiminnassa. Grafiikka ei ole minulle niin tärkeä kuin sulava framerate.

Xbox Series X:llakin peliä voi pelata tietääkseni Xbox One -versiolla jos pelin asentaa ulkoiselle kovalevylle. Näin minä ainakin aion toimia, koska VRR-tukeva laite ei ole tällä hetkellä toiminnassa. Grafiikka ei ole minulle niin tärkeä kuin sulava framerate.

Tätä en tiennytkään. o_O

Onko kukaan sattumoisin bongaillut tätä vielä missään kaupoissa? Eihän tätä huomiseen asti jaksa vartoilla...

Eipä tee kyllä itsellä tiukkaa valita tuota PS4 Pro versiota PS5 niin saa kunnollisen suorituskyvyn. Eiköhän tässä ole cross-save niin voi sitten siirtyä PS5 versioon jos saavat sen joskus kuntoon.

Tarkkaavaiset huomasivat jo, että arvosteluun on tehty päivitys.

Tänään päästiin käsiksi uuteen päivitykseen, joka saapui lehdistöllekin vasta näin myöhään. Alkujaan luultiin, että se sisältäisi vain korjauksia ruudunpäivitykseen. Mutta todellisuus on ihan toinen. Päivitys kohdistuu myös vahvasti kontrolleihin ja kameraan, eri kahteen osa-alueeseen, joista arvostelussakin kommentoitiin negatiivisesti.

Ne eivät muuta Elden Ringiä täydelliseksi, mutta ne ovat merkittäviä parannuksia tästä huolimatta. Neljän tunnin testauksen perusteella koin tärkeäksi päivittää myös tekstiä tätä vastaamaan. Näin myös peli ansaitsi yhden tähden lisää.

Ylös Bottom