Katsoin vielä tuon Skillupin arvostelun niin on kyllä
massiivinen peli kyseessä. Skillupilla pelitunteja 60 kellossa ja kuulemma noin puolessa välissä peliä. Toisella arvostelijalla kello näytti 80 tuntia viimeisen bossin kaatuessa. Mielenkiintoista myös, että kuulemma suurin osa pomoista on kaatunut ensimmäisellä yrittämällä juuri siitä syystä, että on seikkaillut ja kehittänyt ukkoa niin paljon. Pelissä myös uutena elementtinä on se, että juuri mistään pomosta ei muodosta ns. pullonkaulaa. Tämä liittyy vahvasti myös vaikeusasteeseen, eli aiemmissa Soulsborne peleissä usein on se 1-2 pomoa minkä välillä voit tietyssä kohtaa peliä valita. Elden Ringissä näitä saattaa olla 10. Eli jos joku/jotkut pomot tuntuu vaikeilta, niin voit kaataa ne 8 muuta ensin ja sitten overpoweredina kävellä niiden 2 vaikeamman yli

.
Skillup myös kehui maailmaa ja sitä miten peli ei todellakaan heitä mysteerejä päin näköä, vaan sen sijaan pikemminkin yrittää piilottaa salaisuuksia. Monet dungeonit ovat varsin huomaamattomia ja ne saattaa helposti jäädä huomaamatta jos painaa menemään laput silmillä. Voi sitä löytämisen riemua, kun kartan reunalta löydät pienen onkalon, josta aukenee massiivinen luolasto.
Pelissä on myös selkeästi aiempaa suurempi painotus magic/summoneissa ja Skillup harmittelikin sitä, että ei juuri niitä omalla hahmollaan päässyt käyttämään. Itse olen yleensä Soulsborne peleissä sellainen, että etsin isoimman mahdollisen miekan ja isken kaikki pisteet strenghtiin

. Nyt kuitenkin joudun puntaroimaan, että pitäisikö sitä kuitenkin lähteä rakentamaan paladin tyyppistä hybridiä, jolla on miekka mutta kuitenkin myös mahdollisuus taikoa. Vai jättäisikö sen toiselle läpipeluulle. Tässä pelissä on muuten Berserkin luojan Kentaro Miuran poismenon muistoksi uudistettu
The Greatsword.