Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Messmer meni läpi. Vihdoinkin. Jessus mikä bossi. Tää oli se kerta kun oikeasti pohdin että eikö reaktiot enää kerkeä mukaan tässä iässä. Ensimmäinen vaihe meni hyvin ja sain sen läpi säännöllisesti. Mutta se toinen vaihe. Huh huh. Kaaos lienee hyvä sana kuvaamaan sitä. Liekkejä, Joka suuntaan viuhuvia käärmeitä, hysteerisenä riehuva bossi siellä kaiken tulen ja savun keskellä. Kamera tietenkin aivan hukassa :D (<-kaikki tuo edellä tietenkin vain omaa näkemystä)

Ensimmäinen kerta kun käytin mimiciä. Tämähän ei tykkää kylmästä, eli vaihdoin sauvan Carian Regal Scepter +10 ja loitsuksi Ranni's dark moon. Päähän Rannin lierihattu koska boost. Mimic paiskoi kaikkea mahdollista minkä kerkesi, siis silloin milloin ei makoillut maassa vetämässä henkeä. Ihme kyllä selvisi hengissä läpi tämän viimeisen.

Jaa niin Scadu taso on 14 ja Revered 7

Kädet vapisee vieläkin ja Garminin mukaan pulssi painoi siellä sadan paremmalla puolen.

Huh. No tästä on sitten hyvä jatkaa kohti vielä kovempia pettymyksiä :D
 
Paljonko sulla oli nuo blessingit tuossa kohtaa? Ite mietin ihan tosissaan, että ettis kaikki blessingit jonkun guiden avulla, että olisi mahdollisimman vähän hermoja kiristävä kokemus. En oikeen välitä siitä, että joutuu monta tuntia hakkaamaan yhtä bossia. Rakastan aivan valtavasti tätä maailmaa, tuota BOTW tyylistä tutkimisen ja löytämisen iloa ja noiden rivivihujen kanssa taistelua mutta heti, kun mennään pomolle niin lähinnä rupeaa vituttamaan ja tekee mieli jättää peli siihen. Siksi kaikki avut mitä vaan saa on tervetulleita.
Jännästi mulla on päinvastoin, pomoja odotan aina enemmän. Pidän niitä eräänlaisena palkintona rivivihujen kurmottamisen jälkeen. Eipä silti, on niiltä kasuaaleiltakin tullut välillä kyytiä. Pahimpina pidän erittäin kestäviä ritareita, jotka rynnivät höökivaunun tavoin päälle, vetävät käsittämättömän pitkiä iskusarjoja ja saattavatpa vielä loitsiakin siihen päälle. Monesti näillä on vielä spellejä hyvin torjuvat kilvet.

Ennen yön viimeisiä yrityksiä löysin vielä yhden scadutree blessingin palasen ja päivitysmateriaaleja myös spirittiin, joiden myötä molemmat nousivat tasoille 14 ja 9. Kiitokset Ippenatorille, jonka kanssa coopattiin hieman, ja sen myötä löytyi uusi alue, missä en ollut käynyt. Alla kuva hahmoni statseista.

Olisi tuo voinut olla helpompikin, mutta dlc on syönyt kaikki rune arcit, joita oli lähtiessä liki 100 kappaletta. Tavallisimmin käytin Malenian Great Runea, kun sillä saa reippaasti boostia helapisteisiin.

Talismanit: Crimson tear talisman (enemmän parannuspisteitä per pullo), Pearldrake Talisman +3 (vähentää ei-fyysisen vahingon negaation vaikutuksia eniten), Erdtree's Favor+2 (korottaa hp:ta, staminaa ja equip loadia), ja Graven-Mass Talisman (boostaa suuresti loitsujen tehoa). Aseena käytin Carian Scepter +10:ntä ja kilpenä Fingerprint Stone Shield.

Oli mulla tuolla myös Golden Vow loitsupankissa, mutta jossain kohtaa kyllästyin laittamaan sitä päälle, vaikka siitä olisi ollut taatusti apua. Turhautti kiskoa kaikki esineet naamariin, kun pahimmillaan taistelu saattoi niistä huolimatta päättyä hyvinkin nopeasti.

Elden Ring statsit.jpg
 
Jännästi mulla on päinvastoin, pomoja odotan aina enemmän. Pidän niitä eräänlaisena palkintona rivivihujen kurmottamisen jälkeen. Eipä silti, on niiltä kasuaaleiltakin tullut välillä kyytiä. Pahimpina pidän erittäin kestäviä ritareita, jotka rynnivät höökivaunun tavoin päälle, vetävät käsittämättömän pitkiä iskusarjoja ja saattavatpa vielä loitsiakin siihen päälle. Monesti näillä on vielä spellejä hyvin torjuvat kilvet.

Ennen yön viimeisiä yrityksiä löysin vielä yhden scadutree blessingin palasen ja päivitysmateriaaleja myös spirittiin, joiden myötä molemmat nousivat tasoille 14 ja 9. Kiitokset Ippenatorille, jonka kanssa coopattiin hieman, ja sen myötä löytyi uusi alue, missä en ollut käynyt. Alla kuva hahmoni statseista.

Olisi tuo voinut olla helpompikin, mutta dlc on syönyt kaikki rune arcit, joita oli lähtiessä liki 100 kappaletta. Tavallisimmin käytin Malenian Great Runea, kun sillä saa reippaasti boostia helapisteisiin.

Talismanit: Crimson tear talisman (enemmän parannuspisteitä per pullo), Pearldrake Talisman +3 (vähentää ei-fyysisen vahingon negaation vaikutuksia eniten), Erdtree's Favor+2 (korottaa hp:ta, staminaa ja equip loadia), ja Graven-Mass Talisman (boostaa suuresti loitsujen tehoa). Aseena käytin Carian Scepter +10:ntä ja kilpenä Fingerprint Stone Shield.

Oli mulla tuolla myös Golden Vow loitsupankissa, mutta jossain kohtaa kyllästyin laittamaan sitä päälle, vaikka siitä olisi ollut taatusti apua. Turhautti kiskoa kaikki esineet naamariin, kun pahimmillaan taistelu saattoi niistä huolimatta päättyä hyvinkin nopeasti.

Joo varmaan kuulun vähemmistöön siinä, kun sanon, että pidän Elden Ringissä kaikesta muusta paitsi bosseista. En tosiaan tykkää yhtään siitä, että jään tunneiksi jumiin yhteen kohtaan eikä mitään etenemistä synny. Monet myös sanoo, että kun sen vaikean bossin saa hengiltä niin se saavutuksen tunne on mahtavaa. Itse taas koen lähinnä helpotusta, että saan jatkaa taas itse peliä. Emopelikin minulla oli noin vuoden verran vikalla pomolla, kun loppui vain mielenkiinto yrittää sitä enää. Ymmärrän toki miksi jengi noista tykkää eikä tämä varsinaisesti ole mitään kritiikkiä itse peliä kohtaan.
 
Emopelikin minulla oli noin vuoden verran vikalla pomolla, kun loppui vain mielenkiinto yrittää sitä enää. Ymmärrän toki miksi jengi noista tykkää eikä tämä varsinaisesti ole mitään kritiikkiä itse peliä kohtaan.
Tuli tästä mieleen että toi viimeisin päivitys joka tuli just ennen lisäriä antaa mahdollisuuden käyttää Torrentia siinä finaalissa. Kuinkahan paljon tuo muuttaa ton bossin kanssa vääntämisen dynamiikkaa?
 
Edellee koitan Gaiusta, on muute aivan totaalisen rikki toi bossi. Löysin jo taktiikan jolla saan aina spiritit mestoille ja itteni hepan päälle et pääsee agrois karkuu.

Ton äijän targetti on tyylii sen kypäräs niin mun loitsuist menee joku 70% ohi ku heiluu nii perkeleesti.
 
Edellee koitan Gaiusta, on muute aivan totaalisen rikki toi bossi. Löysin jo taktiikan jolla saan aina spiritit mestoille ja itteni hepan päälle et pääsee agrois karkuu.

Ton äijän targetti on tyylii sen kypäräs niin mun loitsuist menee joku 70% ohi ku heiluu nii perkeleesti.
Vaihda loitsuja tai asetta sellaisiin joilla osuu varmemmin. Swarm of Flies tai Ancient Death Rancor (hakeutuvat kohteeseen yleensä aika varmasti)? Ja mahdollisesti myrkkytikareilla pikainen myrkytys Gaiukselle samalla, kun staggeroituu hetkeksi noista edellisistä? En ole toki tuota bossia edes nähnyt vielä, joten ihan vaan mutuilen täältä taustalta! :D
 
Vaihda loitsuja tai asetta sellaisiin joilla osuu varmemmin. Swarm of Flies tai Ancient Death Rancor (hakeutuvat kohteeseen yleensä aika varmasti)? Ja mahdollisesti myrkkytikareilla pikainen myrkytys Gaiukselle samalla, kun staggeroituu hetkeksi noista edellisistä? En ole toki tuota bossia edes nähnyt vielä, joten ihan vaan mutuilen täältä taustalta! :D
Sehä se on ku ei tota vastaa ehi :D jos et juustoa bossin tekoälyä et ehi ees hepan selkää tai kutsua spirittejä ku oot jo kuollu. Jos JOOOOOS ehdit hepan selkää, et ehi tekee muuta ku laukkaamaan, pomon possu juoksee sun heppaa nopeemmin ja jos osuu suhun stunnaat ja kuolet seuraavasta joka osuu aina.

Have fun!! :D Toi vartioi hyvää palkintoa ni haluun sen hengilt.
 
Tänään tuli maailmaa kartoitusmielessä samoillessa lopulta vastaan Bayle. Ensimmäisellä yrityksellä sain siltä about kolmanneksen pois näkemättä edes erityisemmin vaivaa, kunnes kuolin perisyntiini eli hätäilyyn. Hetken ehdin kuvitella, että eihän tämä ole lainkaan paha. Vaan muutamat seuraavat yritykset päättyivätkin suurinpiirtein sekunneissa.

Ekan vedon hyvyys selittynee sillä, että ehdin rauhassa kutsua mimicin kaveriksi. Seuraavilla kerroilla pomo on valmiina heti sumuovesta astuttua. Eikä siinä ehdi juuri kissanpissaa sanoa, kun ensimmäinen kaukoröyhtäys iskee.

Päätin, että annanpa kyseisen pomon olla omissa oloissaan. Tulen sitten joskus kovempana ja paremmin varustautuneena takaisin.
 
Oletteko DLC:n myötä muuten rikkoneet ennätyksiä hukatuissa runeissa? Oma hahmo on levelillä 138 niin hieman laiskasti olen pelannut ja pari kertaa on kadonnut jo 100 000 runea.

Koetan jättää hahmon tuonne 150 hujakoille niin ei niin harmita menetetyt runet. Ei se sinänsä suuri vahinko ole, vaikka menee taso 150 yli, mutta tässä nyt on vielä hieman matkaa tuohon.

Kirsikkana pohjalla, en muistanut että invaderina kuoltua pitää hakea ne runet kuolinpaikalta, vaan reippaasti kuolin uudestaan hakematta välillä runeja. No siinä katosi vain reipas 60k runea.
 
Oletteko DLC:n myötä muuten rikkoneet ennätyksiä hukatuissa runeissa? Oma hahmo on levelillä 138 niin hieman laiskasti olen pelannut ja pari kertaa on kadonnut jo 100 000 runea.

Koetan jättää hahmon tuonne 150 hujakoille niin ei niin harmita menetetyt runet. Ei se sinänsä suuri vahinko ole, vaikka menee taso 150 yli, mutta tässä nyt on vielä hieman matkaa tuohon.

Kirsikkana pohjalla, en muistanut että invaderina kuoltua pitää hakea ne runet kuolinpaikalta, vaan reippaasti kuolin uudestaan hakematta välillä runeja. No siinä katosi vain reipas 60k runea.
Joo, tainnut mennä joku 300 000 runea kankkulan kaivoon parikin kertaa. Tosin olen lopettanut noista murehtimisen, kun tuon saa kasaan muutamassa minuutissa tuolla emopelin lintufarmausmestassa. Tosin sitä lintua en enää ammu, vaan tapan ne kaikki rinteessä olevat sammakkomiehet Sacred Relic Swordin Golden Wave-skillillä. Menee varmaan n. minuutti runiin, ja siinä ajassa saa jo 60 000 runea kerättyä, joten se on joku 5 minuutin homma kerätä tuollaiset 300 000 runea. Tarvitsen nyt leveliin jotain 900 000 runea, joten yleensä alan varovaiseksi, kun runeja on normaalisti pelatessa jossain 400 000 - 500 000 runen paikkeilla. Silloin menen tuonne emopelin farmialueelle ja hoidan tuon levelin täyteen, ja sitten jatkan taas normaaliin tapaan pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko DLC:n myötä muuten rikkoneet ennätyksiä hukatuissa runeissa? Oma hahmo on levelillä 138 niin hieman laiskasti olen pelannut ja pari kertaa on kadonnut jo 100 000 runea.
Muutaman kerran on yli 100 kiloa riimuja menetetty pysyvästi. Isoin satsi oli n. 220 000. Se olisi riittänyt jo seuraavaan leveliin. Kuitenkin sen sijaan, että olisin suosiolla mennyt lähimmälle "nuotiolle", päätin vielä vähän tutkailla maailmaa. Ja huonostihan siinä kävi. Ensinnäkin riimut jäivät hemmetin kauas sellaiseen maailmankolkkaan, josta en ollut karttaakaan saanut vielä avattua. Toisekseen jäin aivan turhaan tappelemaan matkalla rivivihujen kanssa, joiden ohi olisin voinut ratsastaakin. Ja tuolla kertaa lauma onnistui yllättämään, ja "You died" -teksti lävähti ruutuun.
 
Meni se Gaius ja pari muutakin bossia eilen illalla sit lopulta läpi. Tuunasin vähän sitä physik-pulloa että sai damagen sietoa lisää ja se autto tosi paljon. Täytyy myöntää etten edes muistanu sen pullon olemassa oloa, en ollu koko dlc:n aikana sitä muistanu käyttää.

Mulla on myös valunut joku 200k viemäriin kun olen lähtenyt vähän ahnehtimaan ja tutkimaan. Mut äkkiäkös noita lisää tulee.
 
No tuossa hetki sitten meni 177K ja vähän päälle. Olen eräässä katakombissa ja tää on kyllä sitten... Ensimmäinen kerta kun törmään puhtaaseen bullshittiin. Taas on Fromin kahvihuoneessa mennyt kampaviinerin murut väärään kurkkuun kun ollaan räkäisesti nauraen tätäkin tiettyä ratkaisua sorvattu. No joo. Nää katakombit on ollut mun ykkösinhokkeja emopelistä asti.
 
Parhaimmillaan on tainnut pudota 1,2 miljoonaa runea, jotka menivät sen sileän tien. Aikaisempi ennätys oli noin 900 000. DLC:ssä saa kyllä paljon "tiliä" tehdyksi, koska viholliset pudottavat niin paljon runeja ihan peruspelaamisella. Leveliin tarvitaan kuitenkin jo niin paljon keräämistä, etten ole välittänyt edes satojen tuhansien menetyksistä. Tutussa grindauspaikassa käyn kuitenkin hakemassa ne puuttuvat sadat tuhannet jos se ei vie liikaa aikaa.

Ippenatorin mainitsemaan grindauspaikkaan, eli Moghwyn Palacen graceen vinkki: Golden Scarab -talismani päälle ja kultainen kananjalka (toimii 3 minuuttia) siihen kylkeen. Tulee kiva boosti rune-farmaukseen.

Eilen rupesin täydentämään kartalta puuttuvia osia ja etsimään lisää bosseja. Mainittu Gaius oli kyllä harvinaisen raastava tapaus, ennen kuin opin tarpeeksi sen muuveja. Tappelussa tuli paljon osumia, mutta pari tiettyä hyökkäystä kun onnistui väistämään, pääsi rankomaan useilla loitsuilla otuksen selkäpuolelta. Fingerprint Shield oli käytössä torjunnan tehostustearin kanssa, siitä oli paljon apua.
 
No tuossa hetki sitten meni 177K ja vähän päälle. Olen eräässä katakombissa ja tää on kyllä sitten... Ensimmäinen kerta kun törmään puhtaaseen bullshittiin. Taas on Fromin kahvihuoneessa mennyt kampaviinerin murut väärään kurkkuun kun ollaan räkäisesti nauraen tätäkin tiettyä ratkaisua sorvattu. No joo. Nää katakombit on ollut mun ykkösinhokkeja emopelistä asti.
Kenties se pilkkopimeä mesta?
 
Joo se on kohtuu nalju mesta mutta!

Sielt löytyy valovipuja joilla saa sinne valot ja sit siit tuleekin ihan läpijuoksu

Toi on kyl hyvä dunkkis mennä läpi ;)

Joo menin jo läpi. Valot kyl löytyi, mutta ne pari isoa....no tiedät kyllä. Niitten ristituleen kun joutui. Siinä pyöriessä sinne tänne, täysin suuntavaiston menettäneenä, ensin meni henki, sitten se meni toisen kerran ennenkuin ehdin hakea sielut tai mitä ne nyt on takaisin :D

Ei se oikastaan kai niin paha kohta ole. Omaa hätäilyä varmaan enemmän.
 
Ylös Bottom