Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Electronic Arts, Microsoft ja Xbox Live-sopimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Corca

KonsoliFIN Alumni
Tässä jo tovin ollaan odoteltu uutisia näiden kahden tahon yhteistyöstä Xbox Liven tiimoilta, vaan toistaiseksi tuloksetta.
Toivon mukaan EA ja Microsoft tosiaan pääsisivät Live-konseptista yhteisymmärrykseen, mutta toistaiseksi molemmilta on mennyt ohi simppelit faktat:

---------
Live-tuki EA:lle = EA-pelien kiinnostavuus lisääntyy Live-pelaajien silmissä eli EA hyötyy.

Live-tuellinen EA-pelit Microsoftille = NHL / FIFA / NBA / Madden -sporttisarjat jo itsessään sekä lukuisat muut EA-julkaisut tuovat hurjasti lisää uusia Live-pelaajia eli Microsoft hyötyy.

EA+Microsoft Live-sopimus pelaajille = Sanomattakin selvää...
----------

Kun kaikki hyötyvät, on merkillistä miten sopimusta ei suorastaan jyrätä läpi nopeutetulla aikataululla. Ja mikäli tänä vuonna ei päästä asiasta molempia tyydyttävään ratkaisuun, peukut isosti alaspäin molemmille.

Kuinka moni odottaa sopimusta ja mitä EA-pelejä toivoisi pelaavansa Livessä?

Minä en odota sopimusta. Vaikka Live sinäänsä kiinnostaakin, uskon pitäväni enemmän räiskintä- ja tiimitaktiikkapeleistä. Urheilupelit eivät oikein iske, autopelit ehkä vähän enemmän.

Liveä ei kuitenkaan nykyisellä nettiliittymällä hommata, joten turha tässä on mitään sopimuksia odotella.

Toki muille se olisi erittäin mukavaa, suorastaan suotavaa.

EA alkaa tukemaan liveä tasan silloin kun se huomee live-tuen puuttumisen vaikuttavan merkittävän negatiivisesti pelien myynteihin. Näillä näkymin siis ei aivan heti.

Ei kai siitä haittaakaan olisi jos urheilupelejä voisi hakata netissä. Tietty itse en tätä harrastaisi.

Kovasti olisi kiva saada Medal of Honoriin Live-tuki, kun ei oikein muita sota-FPS:iä (siis sellaisia, joiden aikakausi olisi 1900-1990) Xboxille löydy. Wolfenstein täytti tuon paikan, mutta nyt kaipaisi jo jotain uutta. Enpä nyt oikein keksi muita EA:n pelejä, joihin kaipaisin itse Live-tukea, mutta MoH -sarja on jo itsessään tarpeeksi.

EA:lta Call of Duty:n tyylinen realistinen WWII-räiskintä liveen (tuskin uskon kun otetaan huomioon EA:n arcade/mainstream-hakuisuus).

Toiseksi hauska SSX snoukka kaikilla herkuilla liveen. Omaperäisiä pelimuotoja (ei pelkkää nopeutta/pisteitä).

EA:n FIFA ja NHL -sarjat ei kiinnostais edes livessä.

Joo, pitää muistaa että EA tekee myös muita kuin urheilupelejä. Joten tuo sopimuksen vaikutus ei jäisi vain niihin peleihin. Ja kuten tällä viikolla (tai viikonloppuna) uutisoitiin, EA hankki Burnout 3:n oikeudet, joten näillä näkymin senkin nettipeli jäisi ps2-konsolin käyttäjien iloksi.

No itseasiassa tätä aihetta on käsitelty jo tuolla eräässä aiheessa: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=17617

Tosin "Spong.com raportoi--" tarkoittaa suomeksi, että asialla ei ole virallista totuuspohjaa. Toki neuvotteluja käydään, mutta en nyt menisi takuuseen EA:n Live-peleistä ellei kyseinen pelijätti anna periksi omissa vaatimuksissaan. Microsoft tuskin joustaa, koska tällöin muutkin pelitalot alkaisivat vaatia erityisoikeuksia.

[EDIT: Ketjut yhdistetty!]

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
No itseasiassa tätä aihetta on käsitelty jo tuolla eräässä aiheessa: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=17617

Tosin "Spong.com raportoi--" tarkoittaa suomeksi, että asialla ei ole virallista totuuspohjaa. Toki neuvotteluja käydään, mutta en nyt menisi takuuseen EA:n Live-peleistä ellei kyseinen pelijätti anna periksi omissa vaatimuksissaan. Microsoft tuskin joustaa, koska tällöin muutkin pelitalot alkaisivat vaatia erityisoikeuksia.

[EDIT: Ketjut yhdistetty!]

huh, mä jo luulin että oon , menehtäny muistin

Tuohan olisi mahtavaa, mikäli Battlefield 1942 tulisi Xboxille. :o Saisi Xboxikin uuden moninpeli-sotapelien kuninkaan. BF vie Wolfensteinia 10-0, vaikka ovatkin melko lailla erityylisiä pelejä. Toivottavasti vaan uutinen pitää paikkansa ja peli saadaan käännettyä kunnolla, unohtamatta mitään pc-version ominaisuutta.

EA vs. MS

Muistaakseni syy miksi EA ei tue liveä on MS:n politiikka live-servereiden suhteen. EA ei ole ainakaan aikasemmin hyväksynyt näin sujettua systeemia vaan olisi halunnut enemmän PS2 tyylisen online tuen, ja tästä syystä ei ole lähtenyt Liveen mukaan.

Saa nähdä mitä tapahtuu, itse toivon että EA vetää pitemmän korren ja saa Live tuen omilla ehdoillaan, eikä MS:n.

Re: EA vs. MS

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan redcougar
Muistaakseni syy miksi EA ei tue liveä on MS:n politiikka live-servereiden suhteen. EA ei ole ainakaan aikasemmin hyväksynyt näin sujettua systeemia vaan olisi halunnut enemmän PS2 tyylisen online tuen, ja tästä syystä ei ole lähtenyt Liveen mukaan.

Saa nähdä mitä tapahtuu, itse toivon että EA vetää pitemmän korren ja saa Live tuen omilla ehdoillaan, eikä MS:n.

Jos kertoisit noista politiikoista hieman lisää, niin muutkin osais sanoa jotain. :) Mikä siinä Liven suljetussa niin kauhean vastenmielistä EA:lle oikein on?

Ja mitä eroa tuolla suljetulla ja PS2:n tuella on? Hostaaminen ainakin onnistuu Livessä. Onko se sitten niin, että PS2 Online:ssa voit itse tehdä oman pelipalvelimen?

Xbox-live tuki EA:N peleihin !!

No niin vihdoinkin saadaan xboxille EA:n pelejä live tuella, kylläpä se kestikin...

yeah!

Etusivu-uutinen:
Peliteollisuuden kaksi mammuttia Electronic Arts sekä Microsoft ovat vihdoin päässeet sopimukseen Xbox Live -verkkopelipalvelusta. "EA-Microsoft-Live" -sopimus toimii nimellä EA Online ja kattaa kaikki Xbox Live -perustoiminnot, kuten Quickmatch/Optimatch-optiot, Gamertagit, äänikommunikaation sekä ystävälistat.

Electronic Arts ei tehnyt sopimusta Microsoftin kanssa takki auki, vaan tarjoaa yhteensä huimat 15 Live-peliä tänä vuonna. Peleihin kuuluu:

NCAA Football 2005
Madden NFL 2005
NHL 2005
NBA Live 2005
NCAA March Madness 2005
Tiger Woods PGA Tour 2005
FIFA Soccer 2005
NASCAR Thunder 2005
MVP Baseball 2005
GoldenEye: Rogue Agent
Need For Speed Underground 2
Battlefield: Modern Combat
MVP Baseball 2005
TimeSplitters 3: Future Perfect
Burnout 3

Pelaajalle täysin ilmaisesta ilouutisesta ei kuitenkaan ole kyse, mikäli vaihtoehtoisesti ladattava "Premium"-sisältö on maksullinen, johon EA:n toimitusjohtaja Larry Probst viittaa:

"Microsoft on aina ollut yksiä parhaita liikekumppaneita, mutta tämä sopimus vei aikaa, koska halusimme tehdä sen oikein. Sopimus mahdollistaa EA:n laajentavan Xbox Live -yhteisöä sekä rakentavan liiketoimintaa premium-sisällön ympärille. vahvistunut yhteistyö on hyvä Microsoftille, hyvä EA:lle sekä ennenkaikkea, hyvä pelaajille"

"Miksi sopimus tehtiin? Koska sen aika on tullut."
Xbox Live -vastaava Cameron Ferroni

Tähän lienee helppo yhtyä. Hieno päivä Xbox-pelaajille.
Nyt on yksi iso jarru pois EA-pelien potentiaalista moninpelipuolella. Päivän paras uutinen, ehdottomasti.

Jo pelkän Burnout 3:sen, Timesplitters 3:n ja Battlefield: Modern Combatin tuleminen moninpelillä Xboxille on enemmän kuin moni julkaisija saa vuodessa aikaan. Siihen vielä Underground 2, joka on toivottavasti parempi kuin edeltäjänsä ja Fifa 2005, joka olisi varmasti ilman nettipeliä jäänyt Pro Evon jalkoihin. Samoin NHL 2005:n hankinta alkaa kiinnostaa enemmän, nyt kun siinä on SM-liiga ja moninpeli.

Vastaus: Electronic Arts, Microsoft ja Xbox Live-sopimus

Itse odotan eniten NHL 2005, ja sen LIVE -tukea, jäkis fani kun olen. Mutta en vielä laittaisi päätäni pantiksi siitä, että NHL 2005:n Eurooppa -versioon tulisi LIVE -tuki, mutta pitää toivoo parasta.
ESPN Nhl 2k5 tulee kuitenkin olemaan mun ykköslätkäpeli.

Pasi85 sanoi:
Itse odotan eniten NHL 2005, ja sen LIVE -tukea, jäkis fani kun olen. Mutta en vielä laittaisi päätäni pantiksi siitä, että NHL 2005:n Eurooppa -versioon tulisi LIVE -tuki, mutta pitää toivoo parasta.
ESPN Nhl 2k5 tulee kuitenkin olemaan mun ykköslätkäpeli.

Live ei ole mikään PS2-online purkkasäätö joka poistetaan PAL-versiosta. Mutta kuitenkin, enpä odota oikeastaan mitään EA:n "Live-peliä" - Burnout 3 ja TimeSplitters 3 on asia erikseen - jopa köykänen NHL 2004 todisti minulle, että EA:n lätkät menevät koko ajan huonompaan suuntaan. ESPN on se tosimiesten jääkiekko, vaikka kyllä sekin on vielä matkan päässä täydellisyydestä.

Burnoutissa on kuulemman ollut mielenkiintoinen feature viime yönä. Live oli ilmeisesti kaatunut yöllä, mutta Burnout 3n pelaajilla online sessiot oli jatkunu ilman ongelmia. Ainoastaan frendilistaa ei ollut nähnyt ja sitten kun sen oli nähnyt niin kaikki muut paitsi Burnout3n pelaajat olivat offline.

Onko todellakin niin, että EAn live peleissä Liveä käytetään vain yhteyden ottamiseen EAn omille palvelimille? Tältä tuo puolivahingossa paljastunut systeemi vaikuttaisi. Aika mielenkiintoisen sopimuksen EA ja MS ovat varmaan saaneet aikaiseksi EAn Live tuesta...

dasb00t sanoi:
Burnoutissa on kuulemman ollut mielenkiintoinen feature viime yönä. Live oli ilmeisesti kaatunut yöllä, mutta Burnout 3n pelaajilla online sessiot oli jatkunu ilman ongelmia. Ainoastaan frendilistaa ei ollut nähnyt ja sitten kun sen oli nähnyt niin kaikki muut paitsi Burnout3n pelaajat olivat offline.

Onko todellakin niin, että EAn live peleissä Liveä käytetään vain yhteyden ottamiseen EAn omille palvelimille? Tältä tuo puolivahingossa paljastunut systeemi vaikuttaisi. Aika mielenkiintoisen sopimuksen EA ja MS ovat varmaan saaneet aikaiseksi EAn Live tuesta...

Kyllä, kyllä. EA on alusta alkaen halunnut pitää yllä omaa verkkosysteemiään, mihin Microsoft ei ollut aiemmin suostuvainen. Molemmilla jäteillä on tavallaan kilpaileva systeemi hieman samankaltaisilla ominaisuuksilla. Mutta ilmeisesti Microsoft taipui EA:n vankan pelitarjonnan alla, ja täten EA sai erityisoikeuden ylläpitää omaa verkkopalveluaan "Xbox Live -naamion" alla. Tästä on kyllä seurannut enemmän haittoja kuin etuja, vaikka Xboxille onkin tärkeää saada EA:n pelit nettiin. Monien epäkäytännöllisten ominaisuuksien lisäksi EA:n verkkosysteemi nähtävästi ei selviä ruuhkista yhtä hyvin kuin Microsoftin Live, mistä kertoo kaikissa EA:n Live-peleissä esiintyvä hidastuminen Suomen aikaa yöllä, Pohjois-Amerikassa päivällä. Tästä puhuttiin jo silloin, kun ensimmäinen Liveä tukeva EA:n peli julkaistiin Amerikassa (olisiko ollut uusi Madden?) ja Burnout 3 näyttää toistavan ilmiön myös Euroopassa. Kaiken kukkuraksi EA repii kuulemma Live-tuen pois muutamien pelien PAL-versioista aivan kuten se teki PS2:lla viime vuonna. "Te olette eurooppalaisia, teillä ei ole oikeutta tulla lagaamaan amerikkalaisten pelipalvelua." Älytöntä.

Ylös Bottom