Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elite: Dangerous

Vastaus: Elite: Dangerous

Oonko mä ymmärtäny jotain väärin?
Eli vaikka pelaat soolona nii se vaikuttaa kumminkin muihin online pelaajiin ja factioneihin eiks je ?
Jos nyt oon ymmärtänyt oikein mitä äskön sanoin nii oisko vähän piipillä päähän jos vois vaikka sen lastin tallentaa ja koittaa uudestaan jos kuolema korjaa?
eihän siinä ois mitään järkeä


No nyt alkaa selvitä Eliten talletus logiikka, pelissähän ei siis näytä olevan mitään oikeaa yksipeli moodia vaan tehty "always online" siitäkin :eek: Onpa huonosti suunniteltu peli, alussahan sitä kai lupailtiin että olisi ihan oikea offline soolo moodi mutta näin sitten kävi.
Pakko online onkin sitten toinen turnoffi peleissä..
 
Vastaus: Elite: Dangerous

No nyt alkaa selvitä Eliten talletus logiikka, pelissähän ei siis näytä olevan mitään oikeaa yksipeli moodia vaan tehty "always online" siitäkin :eek: Onpa huonosti suunniteltu peli, alussahan sitä kai lupailtiin että olisi ihan oikea offline soolo moodi mutta näin sitten kävi.
Pakko online onkin sitten toinen turnoffi peleissä..
Pelihän on julkaistu ööö 2014?.
Mut joo ei oo huonosti suuniteltu.
Jos toi pitää nyt paikkaa nii miten sun mielestä massiivinen moninpeli pitää suunitella?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Pelihän on julkaistu ööö 2014?.
Mut joo ei oo huonosti suuniteltu.
Jos toi pitää nyt paikkaa nii miten sun mielestä massiivinen moninpeli pitää suunitella?

Ei tuossa yksipelissä pitäisi olla mitään sidosta onlineen, ei yksinpeli tarvitse mitään MMO ominaisuuksia, on ne ennenkin simuloineet pelin kaupankäynti muutokset yms ihan ilman "oikeiden ihmisten tekemisiä".
Ja sitten kun servereistä katkeaa piuha lopulta niin ovat luvanneet että jokainen saa ladattua sen "maailman tilan" peliinsä -> offline pelinä jatkuu joten miksi ei tarjota sitä jo alkuun?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Ei tuossa yksipelissä pitäisi olla mitään sidosta onlineen, ei yksinpeli tarvitse mitään MMO ominaisuuksia, on ne ennenkin simuloineet pelin kaupankäynti muutokset yms ihan ilman "oikeiden ihmisten tekemisiä".
Ja sitten kun servereistä katkeaa piuha lopulta niin ovat luvanneet että jokainen saa ladattua sen "maailman tilan" peliinsä -> offline pelinä jatkuu joten miksi ei tarjota sitä jo alkuun?

Eli nyt tuut mollaamaan MMO peliä huonoksi koska siitä ei saa MMO ominaisuuksia pois [emoji15]
No jokainen tyylillään
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Eli nyt tuut mollaamaan MMO peliä huonoksi koska siitä ei saa MMO ominaisuuksia pois [emoji15]
No jokainen tyylillään

En ole mollannut MMO pelinä, pointti vaan siinä että ei ole mitään syytä miksei yksinpeli toimisi ilman online härdelliä (ja sitämyöden vapaa tallennus). Et sinä yksinpelissä kuitenkaan tiedä onko se simuloitu maailman talous vai simuloitu osin ihmisten tekemisillä.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Elite: Dangerous on MMO. Jos joku on luullut jotain muuta, niin olisi kannattanut varmaan perehtyä asiaan hiukan paremmin. Solo-pelikin tapahtuu serverillä, ei vain ole muita pelaajia mukana. Ja kaikki mitä teet, vaikuttaa kaikkeen, vaikkakin pienissä määrin. Menkääpä pelaamaan jotain toista MMO:ta ja kokeilkaa pelata sitä offline tai tallentaa peli ja ladata uudestaan kustuasi jonkun asian. :D
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Elite: Dangerous on MMO. Jos joku on luullut jotain muuta, niin olisi kannattanut varmaan perehtyä asiaan hiukan paremmin. Solo-pelikin tapahtuu serverillä, ei vain ole muita pelaajia mukana. Ja kaikki mitä teet, vaikuttaa kaikkeen, vaikkakin pienissä määrin. Menkääpä pelaamaan jotain toista MMO:ta ja kokeilkaa pelata sitä offline tai tallentaa peli ja ladata uudestaan kustuasi jonkun asian. :D

Jos nyt ajatellaan että menen Ps4 storeen ja katson että kappas vaan, Elite, niin missä siellä sanotaan että online on pakollinen?

1 player
Network Players 2-99 - Full game requires PlayStation®Plus membership to access online multiplayer
15GB minimum save size
DUALSHOCK®4 Vibration Function
Remote Play Supported
HD Video Output 720p,1080i,1080p

Sitten siellä on pienen pieni PEGI Online Gameplay ikoni mutta sen jos googlettaa niin "Online gameplay: Game can be played online " Eli missään ei mainita että on online PAKKO. Aika erikoista että jos pitäisi ymmärtää että on _vain_ MMO niin miksi sitä ei mainita?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Sitten siellä on pienen pieni PEGI Online Gameplay ikoni mutta sen jos googlettaa niin "Online gameplay: Game can be played online " Eli missään ei mainita että on online PAKKO. Aika erikoista että jos pitäisi ymmärtää että on _vain_ MMO niin miksi sitä ei mainita?

Yup:
Will this require PlayStation®Plus membership to play?
Solo Play will not require PlayStation®Plus. Anything that requires direct multi-player interaction, such as Open Play, CQC, Private Groups will require PlayStation®Plus.
( https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=365 )

Ei solo peli, vaikka pelit tallennettaisiin serverille ja/tai sieltä haetaan jotain dataa (oli se sitten uutiset/hinnat rahdille, tms), tarkoita että se on MMO solo tilassa...
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Ainoa oikea tapa toteuttaa tällainen peli, missä ei ole lineaarista etenemistä tai edes varsinaisia tavoitteita. Juuri se epäonnistumisen mahdollisuus ja harkitsevaan tekemiseen kannustava mekaniikka on tällaisen pelin pihvi, suola sekä pippuri. Ei siinä olisi mitään järkeä, että voisit vain sohottaa arvalla menemään, miten lystää ja kun meneekin pieleen, niin ottaa viisi minuuttia sitten tehty pikatallennus.

Paska peli, kun siinä voi kokea aidon epäonnistumisen eikä joka asiasta saa virtuaaliporkkanaa. Hohhoijaa näitä nyky(nuoria) pelaajia.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Kannattaa varmaan pelata peliä ennen kuin kritisoi mekaniikkaa. Ja jos ei kiinnosta ennakkoasenteiden takia, voi pelata jotain muuta ja mennä sen ketjuun jutustelemaan.

Frontier eli pelin devit ei seuraa tätä ketjua niin turha täällä marmattaa offlinesta. Ei meillä ole vastauksia asiaan.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tuli nyt sitten testattua tämä tekele ihan seikkailumielessä ja, koska HZD oli niin positiivinen sokko-ostos, niin tuli kokeiltua jospa tämäkin olisi positiivinen hankinta.
Noh...ei se kyllä ollut.
Pari iltaa seilasin asemien välillä ja oikeasti nauroin ääneen kuinka tylsäksi peli kävi. Voihan se toki olla, että pidemmälle jos pelais joku juju sieltä löytyisi, mutta kyllä tän pelaaminen on yhtä siisiä ku emännän hiivasieni.

:D
 
Tuli nyt sitten testattua tämä tekele ihan seikkailumielessä ja, koska HZD oli niin positiivinen sokko-ostos, niin tuli kokeiltua jospa tämäkin olisi positiivinen hankinta.
Noh...ei se kyllä ollut.
Pari iltaa seilasin asemien välillä ja oikeasti nauroin ääneen kuinka tylsäksi peli kävi. Voihan se toki olla, että pidemmälle jos pelais joku juju sieltä löytyisi, mutta kyllä tän pelaaminen on yhtä siisiä ku emännän hiivasieni.

:D

Paljon aukes pp puolella pelistä [emoji23]
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Itsekkin aluksi manasin tuota laskeutumista mutta tarpeeksi hinkkasin tutoriaalia niin alkoi se jotenkin onnistumaan.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tuli nyt sitten testattua tämä tekele ihan seikkailumielessä ja, koska HZD oli niin positiivinen sokko-ostos, niin tuli kokeiltua jospa tämäkin olisi positiivinen hankinta.
Noh...ei se kyllä ollut.
Pari iltaa seilasin asemien välillä ja oikeasti nauroin ääneen kuinka tylsäksi peli kävi. Voihan se toki olla, että pidemmälle jos pelais joku juju sieltä löytyisi, mutta kyllä tän pelaaminen on yhtä siisiä ku emännän hiivasieni.

:D

No joo, onhan tuo ihan totta että peli käy äkkiä tylsäksi, ja tämä on ihan yleinen mielipide myös hc-elitepelaajien joukossa. Itse olen yrittänyt tehdä vähän kaikkea, mutta kun osa tehtävätyypeistä bugittaa tai on vain muuten uskomattoman hankalasti selitetty, olen enimmäkseen päätynyt tekemään bounteja ja kuljetustehtäviä. Niissä ei ole mitää variaatiota, ja kun on sen sadannen kahvipaketin kuljettanut lähes identtisille asemille ympäri asuttua galaksia niin vähän se puuduttaa.

Lähin nyt taas reissuun kohti galaksin keskustaa, viimeksi tein kepeen 6000ly:n matkan ja tuossa kohtaa aivot sanoi poks, en jaksanut enää yhtään samanlaista tähtisysteemiä :D Mutta olisi se kiva kyllä keskellä käydä, jos vaikka sen trophyn takia. Saahan siitä reissusta myös hitosti rahaa, tuosta edellisestä 6000ly matkasta tuli lähelle 35miljoonaa tilille, mutta mitä sillä rahalla lopulta tekee? Ostaa parempi alus jooooooo, mutta mutta.. Mitä sillä sitten? Nyttenkin taistelu tuntuu kohtuu helpolta bountyhuntingin merkeissä Vulturella, istuskelen nav beaconilla ja ammun aluksia alas federaation alusten avustamana. Kai sen voisi tehdä tehokkaammin sitten vaikka Anacondan tai Pythonin puikoissa.

Tää peli kaipais kyllä jonkun kunnon kampanjan, nyt tuntuu siltä että tää on ihan piukassa mitättömiä sivutehtäviä, just sellaisia joista yleensä MMO:t saa kritiikkia niskaan ja joilla ei ole vaikutusta yhtään mihinkään. Kuvitelkaa vaikka WoW tai FF14 mutta ilman päätarinaa, tarjolla on vain niitä tehtäviä joissa viedään joku siemenpussi kylän toisesta laidasta toiseen laitaan.

Ainut pieni vaikutus on PowerPlay:lla jolla voi tukea jotain vaikutusvaltaista henkilö laajentamaan omaa alueettaan galaksissa. Mutta lopultakin tuossakin, ei ole mitään väliä kuka omistaa minkäkin siivun, koska voit silti mennä minne tahansa ja tehdä mitä vain. Ehkä joskus joku npc voi yrittää sua pysäyttää. Mutta muuten voit olla henkeen ja vereen Federaation tyyppi, ja silti juoda iltapäiväteetä Keisarinnan kanssa ja pelata korttia Allianssin kaverien kanssa.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

No joo, onhan tuo ihan totta että peli käy äkkiä tylsäksi, ja tämä on ihan yleinen mielipide myös hc-elitepelaajien joukossa. Itse olen yrittänyt tehdä vähän kaikkea, mutta kun osa tehtävätyypeistä bugittaa tai on vain muuten uskomattoman hankalasti selitetty, olen enimmäkseen päätynyt tekemään bounteja ja kuljetustehtäviä. Niissä ei ole mitää variaatiota, ja kun on sen sadannen kahvipaketin kuljettanut lähes identtisille asemille ympäri asuttua galaksia niin vähän se puuduttaa.

Lähin nyt taas reissuun kohti galaksin keskustaa, viimeksi tein kepeen 6000ly:n matkan ja tuossa kohtaa aivot sanoi poks, en jaksanut enää yhtään samanlaista tähtisysteemiä :D Mutta olisi se kiva kyllä keskellä käydä, jos vaikka sen trophyn takia. Saahan siitä reissusta myös hitosti rahaa, tuosta edellisestä 6000ly matkasta tuli lähelle 35miljoonaa tilille, mutta mitä sillä rahalla lopulta tekee? Ostaa parempi alus jooooooo, mutta mutta.. Mitä sillä sitten? Nyttenkin taistelu tuntuu kohtuu helpolta bountyhuntingin merkeissä Vulturella, istuskelen nav beaconilla ja ammun aluksia alas federaation alusten avustamana. Kai sen voisi tehdä tehokkaammin sitten vaikka Anacondan tai Pythonin puikoissa.

Tää peli kaipais kyllä jonkun kunnon kampanjan, nyt tuntuu siltä että tää on ihan piukassa mitättömiä sivutehtäviä, just sellaisia joista yleensä MMO:t saa kritiikkia niskaan ja joilla ei ole vaikutusta yhtään mihinkään. Kuvitelkaa vaikka WoW tai FF14 mutta ilman päätarinaa, tarjolla on vain niitä tehtäviä joissa viedään joku siemenpussi kylän toisesta laidasta toiseen laitaan.

Ainut pieni vaikutus on PowerPlay:lla jolla voi tukea jotain vaikutusvaltaista henkilö laajentamaan omaa alueettaan galaksissa. Mutta lopultakin tuossakin, ei ole mitään väliä kuka omistaa minkäkin siivun, koska voit silti mennä minne tahansa ja tehdä mitä vain. Ehkä joskus joku npc voi yrittää sua pysäyttää. Mutta muuten voit olla henkeen ja vereen Federaation tyyppi, ja silti juoda iltapäiväteetä Keisarinnan kanssa ja pelata korttia Allianssin kaverien kanssa.
Tuota viimeistä kappaletta komppaan. Pitäisi saada enemmän merkitystä PowerPlaylle. Mitään kampanjaa en kaipaa, minusta tämä on enemmän simulaatio; ei elämässäkään ole mitään kampanjaa.
Tottakai peli saisi kehittyä nopeammin mutta suurin osa foorumien valituksen aiheista johtuu siitä, että ihmiset pelaavat tätäkin aivan liikaa. Joillain on aikaa pelata peli hetkessä "läpi" ja sitten valitetaan että tässäkö tämä. Sama juttu joka pelin kanssa. Pitäisi tajuta siirtyä vaikka muihin peleihin, ainakin välillä.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tuota viimeistä kappaletta komppaan. Pitäisi saada enemmän merkitystä PowerPlaylle. Mitään kampanjaa en kaipaa, minusta tämä on enemmän simulaatio; ei elämässäkään ole mitään kampanjaa.
Tottakai peli saisi kehittyä nopeammin mutta suurin osa foorumien valituksen aiheista johtuu siitä, että ihmiset pelaavat tätäkin aivan liikaa. Joillain on aikaa pelata peli hetkessä "läpi" ja sitten valitetaan että tässäkö tämä. Sama juttu joka pelin kanssa. Pitäisi tajuta siirtyä vaikka muihin peleihin, ainakin välillä.

Oletko itse asiassa aivan varma, ettei oikea elämä ainakin joltain osin muistuta nimenomaan kampanjaakin? Ainakin minun mielestäni yhtäläisyyksiä on siinä mielessä, että voit oikeassa elämässä asettaa itsellesi tavoitteita eri elämän osa alueilla, ja kun lähdet niissä tavoittelemaan jotakin, voi kaikenlaisen vuorovaikutuksen kautta muodostua tavallaan myös tarinoita.

Kampanjatkin ovat omalla tavallaan yleensä tarinoita, joissa on myös tavoitteita ja hyvissä kampanjoissa myös erilaisia polkuja tarinoille, jotka sitten vievät yhteen tai vaikka useampaan tavoitteeseen. Voihan pelimaailma kuitenkin olla myös hyvin vapaa monella tapaa, vaikka siihen olisi kampanja monipuolisilla etenemismuodoillakin sisällytetty. Näin ainakin itse koen.

Toki kyseessä on pelimaailma, joten onhan tietenkin päivänselvää, että elämä lähes rajattomine mahdollisuuksineen on aivan eri tasolla monipuolisuuden ja muuttujien suhteen. Mutta eihän pelien kai ainakaan yleensä ole tarkoitus olla muuta kuin elämää keventäviä tai virkistäviä kokemuksia, joissa mielellään saisi sopivasti haasteita, mutta myös onnistumisen tunteita. Minun mielestäni kampanjat kyllä olisivat siis lähes aina tervetullut lisä tämän tyylisiinkin peleihin.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Oletko itse asiassa aivan varma, ettei oikea elämä ainakin joltain osin muistuta nimenomaan kampanjaakin? Ainakin minun mielestäni yhtäläisyyksiä on siinä mielessä, että voit oikeassa elämässä asettaa itsellesi tavoitteita eri elämän osa alueilla, ja kun lähdet niissä tavoittelemaan jotakin, voi kaikenlaisen vuorovaikutuksen kautta muodostua tavallaan myös tarinoita.

Kampanjatkin ovat omalla tavallaan yleensä tarinoita, joissa on myös tavoitteita ja hyvissä kampanjoissa myös erilaisia polkuja tarinoille, jotka sitten vievät yhteen tai vaikka useampaan tavoitteeseen. Voihan pelimaailma kuitenkin olla myös hyvin vapaa monella tapaa, vaikka siihen olisi kampanja monipuolisilla etenemismuodoillakin sisällytetty. Näin ainakin itse koen.

Toki kyseessä on pelimaailma, joten onhan tietenkin päivänselvää, että elämä lähes rajattomine mahdollisuuksineen on aivan eri tasolla monipuolisuuden ja muuttujien suhteen. Mutta eihän pelien kai ainakaan yleensä ole tarkoitus olla muuta kuin elämää keventäviä tai virkistäviä kokemuksia, joissa mielellään saisi sopivasti haasteita, mutta myös onnistumisen tunteita. Minun mielestäni kampanjat kyllä olisivat siis lähes aina tervetullut lisä tämän tyylisiinkin peleihin.
En saa nyt lainattua oikein kun tämä Tapatalk taas päivittyi entistä paskempaan suuntaan, mutta:

"Ainakin minun mielestäni yhtäläisyyksiä on siinä mielessä, että voit oikeassa elämässä asettaa itsellesi tavoitteita"

Tuossa se avain, tässä pelissäkin voi itse asettaa itselleen tavoitteita. Ja jos ei aseta niitä niin voi käydä aika pitkäksi. Kuten joku kuvasi että kuskasi rojua paikasta A paikkaan B ja kyllästyi heti. Kuulostaa siltä kuin oikeassa elämässä tekisi pelkkää aivotonta työtä kaiken aikaa, ilman mitään tavoitteita tai muuta toimintaa. Tässä pitää itse keksiä tavoitteensa, kukaan ei tule kampanjan muodossa niitä tuputtamaan. Siitä tykkään. Oli mahtava tunne kun pelin aloitin ja -> ei mitään. Edes ensimmäinen aloitustehtävä ei pompannut ruudulle, tämä on kuulemma nyt korjattu, mutta itse sain vahvan kokemuksen kun kökötin aluksessa ja mitään ei tapahdu ennen kuin itse alan tutkia konetta ja maailmaa ja keksiä mitä tekisin.

Ei mahdollisia tavoitteita ole vielä ainakaan tarpeeksi laajasti mutta ainakin nyt ensimmäiselle sadalle tunnille tuntuu löytyvän mielekästä puuhaa monellakin tasolla.
 
Ylös Bottom