Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Heheh tuli katottua Rambot 1 ja 3 ku tuli TV:stä..

Ihan jees leffoja,mut huvittuku yks mies kaataa 200 henkilön armeijan ;)
 
Otin riskin ja katsoin The Gray Manin. Saattoihan sitä odottaa, että nyt on luvassa enemmän sarjakuvamaista menoa kuin Bournea, mutta voi jumalauta mitä h*lvetin skeidaa. Pari hyvää juttua hukkui kaiken alle. Minä en vain ole tällaisia elokuvia varten, tai siis ne eivät ole minua varten.
En sano muuta kuin sen, että voidaanko vihdoin kieltää kohtaukset, joissa soi todella nokkelasti ja hauskasti joku vanha musiikkikappale samalla kun katsojille vyörytetään jotain toimintakohtausta, joskus vielä hidastettuna? Siis hemmetti, mä en katso tällaisia leffoja ja sarjoja kuin satunnaisesti sivusilmällä ja olen jo aivan täynnä näitä. Miten muut jaksaa? Saako yritykset jotain verohelpotuksia Jenkeissä, jos tunkevat näitä jokaiseen leffaan ja sarjaan?

Mainittu megabudjetin epäleffa sai arvostamaan vihdoin nähtyä Worst Person in the Worldiä. Ei tämä mikään viime vuosien paras pohjoismainen elokuvatapaus ollut, mutta erittäin, erittäin hyvä ja eritoten viisas elokuva tunteista ja elämästä.
 
Viimeksi muokattu:
Mites noi Jurassic Parkin jatko-osat on menestyneet?

Ekahan oli valtava kohu 1993 ja todella katsottu...mutta eipä trilogia enää juuri mitään tunteita herätä..
 


Itse odottelen tätä vaikuttaa kaikinpuolin ainakin hyvältä viihteeltä :), ja Pitt on omasta mielestäni suht kova näyttelijä :), ja onhan siellä muitakin tuttuja :)
 
Viimeksi muokattu:
Taas saa ruksia yhden pitkään katsomislistalla olleen elokuvan pois. 10 Cloverfield Lane tuli katsottua eilen.

Elokuva yllätti positiivisesti. Olin lykännyt katsomista varmaan alitajuntaisesti siksi, että ensimmäinen Cloverfield ei ollut ihan niin omaan makuun. Konsepti oli siinäkin hyvä, mutta "found footage" -kuvaustyyli ei vaan täysin iskenyt. Tiesin että tämä sijoittuu samaan maailmaan, mutta on täysin eri tyylinen elokuva, niin kuvaustyyliltään kuin tunnelmaltaan, joten otin itseäni niskasta kiinni ja katsoin vihdoin.

Tykkäsin tästä selvästi enemmän kuin Cloverfieldistä. Elokuva sotkee onnistuneesti perinteisempää maailmanlopun jälkeistä bunkkerijännäriä ja scifiä. Kovin paljon ei uskalla sanoa, ettei spoilaa, mutta tähän kun menee avoimin mielen juurikaan välittämättä ensimmäisestä Cloverfieldistä niin hyvä tulee. Tämä toimii täysin itsenäisenä elokuvana, mutta ei siitä haittaa ole tietää mitä suurinpiirtein ensimmäisessä Cloverfieldissä tapahtui, että on kärryillä kokonaiskuvasta.
 
Viime viikon leffakäyntinä Hyvä pomo. Ei kai tästä sen syvempää analyysia jaksa kirjoittaa. Oikein viihdyttävä paketti, Bardem on jälleen kerran erittäin hyvä ja käsikirjoituksessa on riittävän monta (jopa pari aivan herkullista) koukkua pitämään mielenkiinnon yllä, vaikka tällainen "kulissit vaarassa romahtaa"-kuvio onkin monilta osin tuttu. Just sellainen elokuva, joka viihdyttää ja pitää otteessaan sen pari tuntia, jos nyt ei jääkään sen suuremmiksi ajoiksi mieleen. Jos trailerin tai etukäteistietojen perusteella kiinnostaa niin suosittelen katsomaan, tuskin tähän voi pahasti pettyä.

Niin ja vähän muita leffajuttuja vastapainoksi. Jos AAA-studioiden työntekijöiden surkea kohtelu ja loputtomat ylityötunnit tuntuvat liian huonolta toimintamallilta, niin vaihtelua ei pääse hakemaan suurten elokuvateatterien saleistakaan / Disney+:sta:

https://www.vulture.com/article/a-vfx-artist-on-what-its-like-working-for-marvel.html

"I’m a VFX Artist, and I’m Tired of Getting ‘Pixel-F–ked’ by Marvel"

 
Viimeksi muokattu:
Tuli katsottua Ghostbusters Alfterlife uudestaan, elokuva rokkaa toisellakin kerralla ihan kympillä. Mutta en voi uskoa että missasin ekalla kerralla lopputeksteissä kaksi todella tärkeää kohtausta. Arvostan tätä nyt vielä enemmän ja sarjan tulevaisuus näyttää mielenkiintoiselta.
 
Paljon voi tapahtua ja toivottavasti tapahtuukin, mutta jos näen tänä vuonna paremman elokuvan kuin Drive My Car oli niin olen todella positiivisesti yllättynyt. Heittämällä paras tänä vuonna ensi-iltaan tulleista elokuvista, jonka olen nähnyt.
 
En sano muuta kuin sen, että voidaanko vihdoin kieltää kohtaukset, joissa soi todella nokkelasti ja hauskasti joku vanha musiikkikappale samalla kun katsojille vyörytetään jotain toimintakohtausta, joskus vielä hidastettuna? Siis hemmetti, mä en katso tällaisia leffoja ja sarjoja kuin satunnaisesti sivusilmällä ja olen jo aivan täynnä näitä. Miten muut jaksaa? Saako yritykset jotain verohelpotuksia Jenkeissä, jos tunkevat näitä jokaiseen leffaan ja sarjaan?
Bullet Train -elokuvan arviosta (Hs.fi):
”Huumoria elokuvaan yritetään hakea myös soittamalla tapahtumien aikana milloin mitäkin vanhaa kappaletta, jolla halutaan ironisoida tai korostaa niitä. Se ei oikein toimi.”
Elokuva- ja sarjateollisuus: Voitteko keksiä jonkun uuden jutun, pliis?
 
Huomenna sitten Predatoria. Täytyy lauantaina katsoo millanen on. Odotukset ei kyllä ole kuin siellä ihan jees toiminta pläjäys, ainakaan jos kattoo elokuvan saamia arvioita.
 
Ylös Bottom