Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tuon leffan ois kyllä mielellään kattonu 10x mutts olin pikkusen liian junnu vielä tuohon aikaanLisätään tänne omakin ennätys saman leffan katsomisessa leffateatterissa: 10x Terminator 2.
Itsekin kävin eilen katsomassa ja allekirjoitan tuon.Kävin katsomassa Deadpool & Wolverinen ja huh huh mikä elokuva. Siis nyt oli niin kovaa kamaa Marvelilta ei voi muuta sanoa. Onhan aiemmat Deadpoolitkin olleet hyviä ja tämä lupasi jo etukäteen hyvää, kun vielä Hugh Jackmanin Wolverine otettu mukaan, mutta en kyllä ihan tätä osannut odottaa. Monesta elokuvasta ei voi sanoa samaa, mutta tekisi mieli mennä heti uudestaan katsomaan tämä.
Jos nyt ihan objektiivisesti leffaa arvostelisi kriitikon lasit silmillä, niin leffa on ehkä joku 7-8/10, mutta jos on yhtään sarjakuva/Marvel-nörtti, niin tämä leffa on helppo 10/10. Viitaten tuohon @janneus kommenttiin, tämä elokuva on sellainen keskivertoa huomattavasti parempi supersankarielokuva, mutta kun siihen yhdistetään kaikki viittaukset ja silmäniskut mitä elokuva pitää sisällään, niin elokuva nousee helposti sinne täyteen kymppiin ja papukaijamerkkiin. Tässä on kuitenkin juuri se puoli, että jos ei ole niin sisällä tässä "kulttuurissa", niin moni asia menee helposti ohi, ja se tietysti vaikuttaa siihen miten paljon elokuva iskee. En kuitenkaan tarkoita, että pitäisi nyt katsoa kaikki elokuvat uudestaan ennen tämän katsomista, vaan sitä, että tämä elokuva on 100 % fan-servicea ja tehty vahvasti sellaiset katsojat mielessä, jotka rakastavat sarjakuvia, supersankareita ja Marvelia.
Tässä on niin paljon asioita tehty oikein, että leffan jälkeen on vaikea edes muistaa niitä kaikkia mahtavia hetkiä elokuvan aikana. Suosittelen ehdottomasti, että pyrkii välttelemään spoilereita tästä elokuvasta ja mennä katsomaan se mahdollisimman nopeasti, jos on yhtään kiinnostusta, sillä itselleni ne hetket teatterissa olivat todella onnistuneita juuri siksi, että en osannut yhtään odottaa niitä.
Erinomainen elokuva, joka lupaa todella hyvää MCU:n tulevaisuudelle. Kaikille Marvel-nörteille tämä on must-see, mitä nopeammin sen parempi.
Ymmärrän että jos kokemuspohja viimeisen kymmenen vuoden ajalta on Yösyötön varassa niin leffat mielummin katsoo kotisohvaltaKymmenen kertaa sama leffa kattomassa, huhhuh. Ite olen käyny leffateatterissa koko elämäni aikana korkeintaan yhden käden sormien verran. 2017 viimeksi kun oli pakko erään ryhmän kanssa käydä kattomassa Yösyöttö. Sitä edellinen kerta oli 2000-luvun alussa Taru Sormusten Herrasta leffatKaton leffat paljon mieluummin kotisohvalta.
Se on itsellä ainakin vain se vaiva ja mukavuus mikä hinnan lisäksi merkkaa. Sohvalla katselussa on vähemmän vaivaa ja se on myös mukavampaa monellakin tapaa. Vaikka teattereissa sitä "premiumiakin" nykyään on niin silti ne penkit on aina jotenkin "ahdistavia". Siihen päälle muut ihmiset niin mieluummin olen kotona kuin kuuntelemassa muiden häiriöitä.Juu lippujen hinnat on karannut aivan käsistä kyllä, sitä ei voi kieltää. Mutta on tuo kuitenkin kokemuksena omasta mielestä hienompi, kun omalta sohvalta missä istuu muutenkin melkeen 24/7 vaikka itelläkin on vimpan päälle töllöt, kotiteatterivehkeet tai vastaavasti hyvät kuulokkeet.
Vähän vaikea tuota IMAXia on Suomessa kokea jos ei asu Helsingissä, joten käytännössä olisi jopa järkevintä jättää se vertailuistakin käytännön syistä pois. Tai sitten täytyy laskea lipunhinnaksi vielä melko korkeampi summa jos joutuu satoja kilometrejä matkustamaan IMAXiin3D leffoista en välitä itsekkään enkä voi ymmärtää miten niitä vielä näytetään ja miksi se ei jo kuole pois. Vastaavasti IMAXia ei kannata arvostella ”paperilla” vaan käydä kokemassa itse. Se on elokuvateatterikokemus parhaimmillaan. Tuli käytyä aikanaan katsomassa Hobbs and Shaw Lontoon leffateatterissa IMAX salissa ja on yksi huikeimmista leffakokemuksista ikinä.
On se vain huono kun homma perustuu sille samalla kuin monessa vastaavassa: halvin on ylihinnoiteltu tarkoituksella, jotta ne "vaihtoehdot" tuntuisivat enemmän hintansa arvoisilta.Tavallaan ymmärrän tuo normi vs premium salien hinnoittelu pointin ja ongelman mutta tuossahan ei kuitenkaan ole ihan noin, että noista yksittäisistä asioista pitäisi kaikista erikseen maksaa extraa vaan vaihtoehto on normi sali tai premium sali ja premium sisältää yleensä kaikki noi mainitsemasi asiat lisähintaan. Eihän tuo toisaalta huono asia ole tarjota vaihtoehtoja asiakkaille. Kuitenkin tuo tavallinenkin sali on kokemuksena (ainakin Oulussa) parempi, kun mitä se kotona on.
Eli toisin sanoen laiskuus. Vähän sama kun se miksi jengiä ei saa nykyään käymään toimistolla töissä, kun kotona on niin paljon mukavampaa. Kohta ei tarvi ihmisiä nähdä ollenkaan kun ollaan niin antisosiaalisia ja kotona on mukava istua 24/7.Se on itsellä ainakin vain se vaiva ja mukavuus mikä hinnan lisäksi merkkaa. Sohvalla katselussa on vähemmän vaivaa ja se on myös mukavampaa monellakin tapaa. Vaikka teattereissa sitä "premiumiakin" nykyään on niin silti ne penkit on aina jotenkin "ahdistavia". Siihen päälle muut ihmiset niin mieluummin olen kotona kuin kuuntelemassa muiden häiriöitä.
Ihan vähän ontuva vertaus kyllä.Vähän vaikea tuota IMAXia on Suomessa kokea jos ei asu Helsingissä, joten käytännössä olisi jopa järkevintä jättää se vertailuistakin käytännön syistä pois. Tai sitten täytyy laskea lipunhinnaksi vielä melko korkeampi summa jos joutuu satoja kilometrejä matkustamaan IMAXiin
Sama kuin kritisoisi suomalaisia oluita ja joku kertoo että Ruotsista saa parempaa. Ehkä niin mutta jos käytännössä saatavuus on nolla niin eipä sitä kannata siihen verrata. Huono vertailu tosin koska oluitahan nyt tuo vähän helpommin saataville kuin IMAXia mutta ehkä idea kuitenkin välittyy.
Itse en usko, että leffalippujen hinnat on noussut premium salien takia. Kaiken hinta on noussut, miksi ei myös leffalippujen? Miksi paikkakunta/teatteri, jolla ei ole premiumsalia nostaisi lippujen hintoja niiden takia? Eihän tuossa ole mitään järkeä.On se vain huono kun homma perustuu sille samalla kuin monessa vastaavassa: halvin on ylihinnoiteltu tarkoituksella, jotta ne "vaihtoehdot" tuntuisivat enemmän hintansa arvoisilta.
Longlegsin arvostelu on livenä: linkki omille sivuilleOnko mitään arvosteluntapaista tulossa - tai edes tynkää mikä aiheutti paniikin tunnetta? Longlegs kiinnostaa tietysti suunnattomasti mutta elokuvateatterit on minulle vähän no-go niin pitää odotella että tulee myyntiin/suoratoistopalveluihin.
Jep, ja vielä kun se leffa ei aiheeltaan ole mitenkään ajankohtainen kun lapsia on vaikea yksin tehdä niin ei se kohota mielenkiintoa leffateattereihin ainakaan. Muutamana jouluna saanut leffalipun joululahjaksi ja käyttämättä jäi. Jouluna tulee mieleen. että toivottavasti kukaan ei ole leffalippua ostanut. Ens viikolla kun tulee veronpalautukset niin ajatuksena ostaa uusi projektori kun moottoroitu valkokangas kyllä löytyy mutta projektori hajosi jo aikaa sitten. Syksyllä/talvella saa kämpän pimeäksi niin vois kattella leffoja 100'' kankaalta.Ymmärrän että jos kokemuspohja viimeisen kymmenen vuoden ajalta on Yösyötön varassa niin leffat mielummin katsoo kotisohvaltaNiin hyvä näyttelijä kun Petteri Summanen onkin.
Mikäli vain tuohon osaan täytyy tarttua niin mukavuudenhalu olisi parempi termi. Mutta isoin merkitys on oikeasti se että ne istuimet vain on niin ahdistavat teattereissa ja siitä pitäisi vielä maksaa sekä rahallisesti että ajallisesti.Eli toisin sanoen laiskuus.
Olen kyllä hyvin introvertti-ihminen, joten sillä on iso merkitys varmasti mutta ei se ole silti päällimmäinen tekijä kuten yllä jo kirjoitin.Vähän sama kun se miksi jengiä ei saa nykyään käymään toimistolla töissä, kun kotona on niin paljon mukavampaa. Kohta ei tarvi ihmisiä nähdä ollenkaan kun ollaan niin antisosiaalisia ja kotona on mukava istua 24/7.Tulee myös käytyä lähes viikottain leffassa ja en edes muista millon toiset ihmiset olisivat olleet millään tapaa häiriöksi siellä.
Irrallisena asiana toki olet täysin oikeassa mutta kun elokuvateatterikokemusta kritisoi käytännön tasolla niin onhan sillä merkitystä että mitä oikeasti saa. Ei se IMAX lämmitä jos sitä ei itsellä ole edes vaihtoehtona, ihan sama kuinka hieno ja hintansa arvoinen se ehkä olisikin.Ihan vähän ontuva vertaus kyllä.Itse puhuin IMAXistä yleisesti kokemuksena, kun itse vähättelit sitä, että ei se paperilla ainakaan ole kummoinen. Ei sillä taas ole mitään tekemistä sen kanssa millainen se on kokemuksena vaikka joku ei sitä pääsisikään kokemaan omalla paikkakunnalla. Todella kummallinen ajatus minusta. Se on silti upea kokemus, sama missä se on mahdollista. Se on ihan toinen juttu pääseekö sitä joku itse kokemaan vai ei.
Itse vastasit tässä jo itsellesi, sillä eihän ne liput varmaan nousekaan jos ei ole niitä kalliimpia vaihtoehtoja, joiden avulla hintaa ylös hivuttaa.Itse en usko, että leffalippujen hinnat on noussut premium salien takia. Kaiken hinta on noussut, miksi ei myös leffalippujen? Miksi paikkakunta/teatteri, jolla ei ole premiumsalia nostaisi lippujen hintoja niiden takia? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Lapsena oli kyllä hauska käydä perheen kanssa katsomassa leffoja teatterissa, mutta näin aikuisena, en näe kyllä teatterikokemuksessa yhtään mitään houkuttelevaa.