Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Noniin... nyt on saatavilla asiantuntijan mielipidettä elokuvasta Tenet (2020). Onko kyse 2/5 elokuvasta vai mestariteoksesta. Mielipiteet ovat vaihdelleet rajusti puolesta ja vastaan.

 
Tulipa katsastettua Hobbs & Shaw.

Pidän Fast & Furious elokuvista, taso vaihtelee keskinkertaisesta loistavaan mutta jokainen niistä kyllä on kestänyt useamman katselukerran. Tämä oli korkeintaan heikko esitys, pari hyvää action kohtausta ja muutama hyvä vitsi ja kaikki muu oli silkkaa roskaa. Alkoi todella puuduttamaan näiden kahden kinastelu suurimmaksi osaksi toiminta oli todella heikkoa, ei mielenkiintoisia pahiksia tai mitään twistejä lopussa. Jos tälle jatko suunnittelevat niin en tiedä haluanko edes nähdä sitä, arvosanaksi 1.5/5
 
Hyvin samoilla linjoilla mitä ylläolevassa videossa sanotaan. Selkeästi Nolanin huonoin elokuva.

Pitää kyllä lisätä vielä se että ainakin salissa missä itse olin, tuli korvatulpat käyttöön mitä finnkinon toimesta jaettiin. Ikinä ennen ei ole tämmöiseen ollut tarvetta. Myös joka kohtuksessa jatkuva basson pörinä alkoi ottamaan aivoon. Vai oliko se nyt tämä kehuttu soundtrack?
 
Itsekin pistin heti ensi-illan jälkeen Finnkinolle viestiä, että tarkistavat uudelleen Tenetin äänevoimakkuuden, sillä olihan tossa korvat koetuksella. Siinä mielessä poikkeuksellista, että minä, joka olen koko elämäni aikana kuunellut mm. metallia ja muuta musiikkia kovalla, on joutunut valittamaan äänenvoimakuudesta.
 
Piti tulla Tenetin jälkeen kirjoittamaan mietteitä tänne, mutta aika äkkiä tajusin ettei oikein jäänyt mitään mieleen ja / tai en ymmärtänyt näkemääni. Joskus pitää kyllä katsoa uusiksi, josko se aukeaisi paremmin. Itse kyllä kovasti tykännyt esim. Inceptionista ja Interstellarista, jotka molemmat aukesivat ihan hyvin ensimmäiselläkin katselukerralla. Että ainakin vaikeaselkoisin elokuva Nolanilta, jos ei muuta.
 
Sanon Nolanin ja muun tiimin puolustukseksi sen että elokuvan kuvaukset keskeytettiin 3 kertaa. Korona. Kyllä. Mutta eihän tuo täysin selitä jotain tässä on mennyt totaalisesti pieleen. Aion kyllä hankkia 4K version aikanaan.
 
Saapa nähdä millainen vaikutus näillä keskeytyksillä on itse leffan lopputulokseen. Nolanin Tenet keskeytettiin 3 kertaa. The Batman seuraa perässä. Homma ei vaan toimi ja saamme jatkossa entistä sekavempia leffoja :/

Hiljaiseksi vetää. Tässä voi mennä nyt kuukausia ennen kuin mies takaisin kameran eteen, mutta millainen mies... tuollainen tauti pistää pään sekaisin ja vaikuttaa roolisuoritukseen.

Oikeastaan alan nyt epäilemään että raskaat kuvaukset, Tenet (2020) johtivat siihen että näyttelijöiden välillä ei ole lainkaan kemiaa. Ihan kuin he eivät jaksaisi lainkaan toisiaan. Ehkä kuvauksissa oli kireä ja raskas tunnelma epävarmuuden vuoksi.
 
Vihdoinkin uskaltautui katsomaan parin suosikki elokuva saagan uusimmat osat, Terminator Dark Fate ja Rambo Last Blood.


Terminaattori oli hyvin keskinkertainen action pläjäys joka ei oikeen tiennyt mitä se halusi olla, joku vaihtoehtoinen universumi missä 2 jälkeen tulleet muut elokuvat on pyyhitty pois ? Ainut ongelma on se että jokainen niistä on parempi kuin Dark Fate, ei mitään mestariteoksia mutta pidin kaikista. Linda Hamilton ja Arnold nyt hoitavat roolinsa loistavasti, varsinkin Linda ei ole menettänyt tippaakaan sitä badass asennetta joka teki hahmosta alunperin niin loistavan. Muut näyttelijät aika mitäänsanomattomia ja tämä uusi terminaattori oli aika naurettava ja huono versio T1000 jolla on pari uutta kikkaa. Elokuvassa on myös järjetön määrä käytetty tietokone tehosteita ja jälki on lähinnä surkuhupaisaa, todella heikkoa ja vei paljon uskottavuutta kun jo T2 oli paremmat efektit. Oli ihan kiva nähdä vanha kaksikko takaisin luomiensa hahmojen pariin mutta aika turha elokuva lopulta. 2.5/5

Rambo olikin sitten ihan iloinen ylläri, joo se alkoi vähän verkkaisesti ja tämän naikkosen touhuihin keskityttiin vähän liikaa ehkä elokuvan keskivaiheella mutta kun sitten käännettiin Rambo vaihde päälle niin kyllä oli brutaali elokuva, en muista oliko Rambo 4 edes näin brutaali. Hyvä ja koskettava tarina Rambon viimeisestä retkestä, se tarjosi juuri sitä mitä toivoinkin ja vaikka onkin Rambo 3 kanssa sarjan huonoin elokuva kyllä se silti on katsomisen arvoinen varsinkin niille jotka ovat kasvaneet hahmon kanssa sieltä 80-90 luvulta lähtien. Rambo teki uskomattoman paluun valkokankaalle 2008 ja nouse yhdeksi suosikki action elokuvista koskaan, tämä on hieno finaali saagalle ja nyt on ehkä aika jättää se veitsi viimein koteloonsa ja jäädä eläkkeelle. Kyllä 5 elokuvaa riittää ja tämä jää Stallonen parhaaksi elokuva sarjaksi, 3.5/5
 
Olen joskus säätänyt ääniä leffateatterissa ja joissakin elokuvissa on sellaiset äänet, että jos hiljaisissa kohdissa haluaa kuulla jotain, kovimmissa kohtauksissa sattuu korviin. Matalat äänet, kuten vaikka moottorin pörinä, ovat pahimpia. Silloin, jos leffassa on vain yksittäisiä kovaäänisiä kohtauksia, ajattelen, että kyllä ne kestää. Elokuvien julkaisijat suosittelevat äänten pitämistä kovalla jostain syystä. Joissakin leffoissa äänet on vain miksattu päin persettä eikä nykyään ole edes erillistä operaattoria leffoissa säätämässä ääniä, kun leffat tulee digitaalisina ja yksi jannu voi pyörittää koko teatterin kaikkia saleja. Noista Nolanin leffoista vielä sen verran, että Dunkirk sai Oscarin miksauksesta ja sekin on ihan helvetillistä kidutusta korville, eli sellaisesta asiantuntijat pitävät sitten.
 
Viimeksi muokattu:


Ai että kun tuo Dune näyttää hyvältä. ehdottomasti pakko käydä tsekkaa sitten leffateatterissa, kun sinne asti saapuu. Yksi odotetuimpia leffoja itselleni, kun kuulin leffasta ja sen castistä ja leffahan on siis Sequal ei remake 1984 vuoden Dunelle.
 
Kuinka moni teistä aikoo kokeilla Disney+ ? Tai ylipäätään omistaa Netflix tai vastaavan tilauksen?

"Netflixiä käytti viime syksynä runsaat 60 % suomalaisista."


Kiinnostavaa luettavaa. Itse aion kokeilla: Star Wars (iTunes/HD) verrattuna (Disney+/4K)
 
Tuli eilen katsottua kiitos Suomen TV ensi-illan tuo Fast And Furious 8. Lyhyesti sanottuna viihdyin hyvin sen parissa ja pidin siitä elokuvana, mutta aika kauaksihan nuo pari viimeisintä osaa ovat tulleet siitä, mitä nuo elokuvat olivat alunperin. Viimeisimmät versiot tuovat enemmänkin mieleen jotkut 007-elokuvien auto- ja vastaavat överit toimintakohtaukset, joissa autoilla tehdään kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin jutut. Ihan viihdyttävää toimintaa noin yleisellä tasolla, mutta ei minusta enää sitä 'oikeaa Hurjapäät-meininkiä'.

Juonellisestihan tuo ei perus toimintapläjäystä kummempi mielestäni ollut, mutta kyllä minä silti pariin otteeseen huomasin jännittäväni, että mitähän meidän tutuille sankareille oikein lopulta tapahtuukaan. Juoni hoiti tehtävänsä, vaikka ehkä aavistuksen liikaa elokuva hieroikin naamaani "The enemy of my enemy is my friend!"-kliseetä.

Viihdyttävä pakettihan tuo oli, siitä ei kahta sanaa. Kova kaarti näyttelijöitä myös mukana, jotka tekivät ihan laadukasta työtä. Kyllähän Dieseliä, Stathamia, The Rockia, Michelle Rodriguezia, Charlize Theronia ja Nathalie Emmanuelia katselee ihan mielellään.

Vahvat 3/5 tälle!
 


Täällä yritetään saada 600 tilaajan raja rikki, saa auttaa.

...

Alla sitten itse pää SHOW - elikkä suomalainen elokuva keskustelu SHOW



Tässä jaksossa käydään myös ARCADE-pelejä läpi.
 
Oletko siis itse mukana näiden videoiden/kanavien tekemisessä?

Siis olen vain tilaaja. Autan kehittämään kanavaa antamalla palautetta. Haaveenani on että saataisiin Suomeen yksi suuri elokuva aiheinen TALK-SHOW. Olisi kiinnostava kuulla ja jutella leffoista suomeksi. Varsinkin nuo LIVE-illat parhaita kun lähetyksessä CHAT mukana.

Terminator-viikko oli hieno ja on tuolla useita muitakin lähetyksiä, klassikoita. Tehdään leffaruokaa ja käydään katsomassa fanien leffakokoelmia ihan paikan päällä. Keräilyä ja leffateatterissa käyntiä, festareita, vaikka mitä. Jopa ARCADE pelaamista tarjolla. Ainakin 4 suomalaista jotka tietävät valtavasti leffoista.
 
Ylös Bottom