Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Beetlejuice
Ollaan katsottu joka halloweenina tämä lasten kanssa. No, nykyään heitä ei oikein meillä näy kun aikuisena sotkevat menemään omilla teillään - mutta me vaimon kanssa ollaan jatkettu traditiota. :) Tim Burtonia parhaillaan

Ihan vinkkinä nuoremmille sukupolville ja miksei muistutuksena em. elokuvan olemassaolosta vanhemmillekin :)

Trailer:


p.s. mielestäni Michael Keaton olisi ansainnut parhaimman sivuosan/sivuroolin Oscarin tuosta roolistaan :D heh
 
Viimeksi muokattu:
Beetlejuice
Ollaan katsottu joka halloweenina tämä lasten kanssa. No, nykyään heitä ei oikein meillä näy kun aikuisena sotkevat menemään omilla teillään - mutta me vaimon kanssa ollaan jatkettu traditiota. :) Tim Burtonia parhaillaan

Ihan vinkkinä nuoremmille sukupolville ja miksei muistutuksena em. elokuvan olemassaolosta vanhemmillekin :)

Trailer:


p.s. mielestäni Michael Keaton olisi ansainnut parhaimman sivuosan/sivuroolin Oscarin tuosta roolistaan :D heh

Keaton on kyllä ihan paras tossa leffassa ja vaikka tuon leffan on nähnyt monta kertaa, niin ei tuohon suoritukseen vaan kyllästy.
 
Amazon Primesta tosiaan itse katsoin Event Horizonin. Siellä se on osana ihan sitä perustilauspalvelua ja oli ihan hyvällä laadulla myös. Pandorum löytyy täältä(kin) blu-ray levynä.
Kumpi on muuten parempi mielestäsi Event Horizon vai Pandorum? Itse olen noista nähnyt vain Event Horizonin, ja oli kyllä niin jäätävän kovaa sci-fi-kauhua, että olihan se pakko hommata blurayna omaankin elokuvahyllyyn. Pandorum näyttää olevan niin vaikeaa löytää ainakin tällä hetkellä fyysisenä kappaleena, että ostin sen sitten kympillä digitaalisena Viaplaylta. Täytyypä katsoa tuo lähiaikoina siis.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpi on muuten parempi mielestäsi Event Horizon vai Pandorum?
Aika paha kysymys. Event Horizon on moderni klassikko, mutta muistan tykänneeni Pandorumista silloin aikoinaan tosi paljon. Viime katselukerrasta on aikaa, kun taas Event Horizon on katsottu juuri äsken, joten vertailu ei ole täysin reilu.

Sen mitä Pandorumista muistan, niin aikalailla samoilla vahvuuksilla se menee kuin Event Horizon. Hyvät näyttelijävalinnat (varsinkin pääosakaksikko), komea lavastus, onnistuneet efektit ja shokeeraava juoni. Kyseiset elokuvat ovat lopulta hyvin erilaisia, vaikka samantyylinen "iso autio avaruusalus tutkittavaksi" -lähtökohta molemmissa onkin.

Kuten sanottu, pitää kyllä Pandorum katsoa ihan tässä lähipäivinä uudelleen.
 
Mietin että mistä tuo Pandorum kuulostaa niin tutulta, niin piti ihan tarkistaa oma leffahylly. Ja siellähän se blu-ray majailee, ja on tilaustietojen perusteella majaillut jopa vuodesta 2010 saakka. En kuitenkaan ole vieläkään katsonut kyseistä teosta, mutta pitäisikö se sitten lähiaikoina laittaa soittimeen näiden hehkutuspuheiden perusteella. On tässä ainakin kohtalainen harkinta-aika ollut. :D
 
Tulipa nyt Event Horizon katsottua ja ei kyllä ollut mitään muistikuvaa koko elokuvasta. Joko sekoitin sen johonkin toiseen tai sitten olen katsonut sen unissani.

No kuitenkin elokuva oli ihan hyvä. Tunnelmallinen scifi jännäri jossa ei kauheasti kauhua ole mutta muutama jumpscare kylläkin. Näyttelijkaarti on vahva vaikka mr Morpheus ei aivan yllä samalle tasolle kuin esim. Matrix trilogiassa. Elokuva lainaa myös todella paljon Alienistä, ihan suoraan kohtauksia jopa. Kuitenkin tuoden oman tyylinsä siihen mukaan.

Ei nyt mitään järjettömän isoa kritiikkiä ole vaikka ei elokuva parhaimmille pärjääkkään. Paul Andersonin yksi parhaimmista ensimmäisen Resident Evilin, Death Racen ja Mortal Kombatin kanssa. Ei mies mitään mestariteoksia ohjaa mutta hyviä elokuvia kyllä parhaimmillaan.

4/5
 
Ilmeisesti tuo Pandorum ja Event Horizon pitää katsoa jossain vaiheessa scifikauhun ystävänä, hienosti leffat nostettu esille myös Kallistus Protokolan ketjussa :D sitten iloisempiin uutisiin:




Disneyllä on ilmeisesti tullut se seinä vastaan että kaikki leffat ei tuotakkaan sitä rahaa ja tavaraa pusketaan liukuhihnalla.
 

Toivon mukaan tämä ei pidä paikkansa itselleni ei toimisi tämä kaveri bondina yhtään, Tom Hardy, Richard Madden, tai Henry Cavill olisi sen sijaan paljon parempia vaihtoehtoja. Henkalla varmaan tosin kiire nyt Teriksen kanssa, mutta mistäpä sitä koskaan tietää.
Varmasti vaikuttaa ikä aika paljon Bondin näyttelijän valinnassa myös. Luulen, että ainakin Cavill ja Hardy on jo liian vanhoja tuohon rooliin.
 
Varmasti vaikuttaa ikä aika paljon Bondin näyttelijän valinnassa myös. Luulen, että ainakin Cavill ja Hardy on jo liian vanhoja tuohon rooliin.
Näin varmasti. Käsittääkseni Graig oli 36-37v ensimmäistä Bondia alettaessa kuvaamaan, joten Cavill noihin kenkiin Superman saappaista pystyisi vielä hyppäämään.

Tosin henk.koht vaikea uskoa että kumpikaan haluaa Bondin statusta, on se niin leimaava. Cavillilla on superman leima jo niin vahvasti otsassa... siis rinnassa ja nyt kun Teräsmiehen jatkokin varmistunut niin tuskin kahta noin suurta franchisea pystyy samaan aikaan tekemään.

Hardy taas on jo 45v ja Bondista haluttanee 10-15v pesti samalla näyttelijällä. Hardy tykkää myös tehdä pienemmän budjetin leffoja ja Bond rooli voisi rajoittaa tätä
 
Aika monta sivua sitten sanoin, että seuraavan Bondin arvuuttelu ykkösrivin näyttelijänimistä on turhaa, koska ei suuri yleisö ole tuntenut edellisiäkään Bond-näyttelijöitä ennen siihen legendaariseen rooliin hyppäämistä. Ja nyt sitten spekuloidaan, tuleeko Teräsmiehestä James Bond.

Mutta kun tarkemmin mietin, niin ehkä elokuva/tv-sarja/muu viihdemaailma ja fanituskulttuuri ovat somenkin myötä muuttuneet sen verran, etten enää tiedä. Tv-sarjatopikissa kaivattiin Witcheristä näyttelijää heppua House of Dragonsiin, koska ööö ööö joku syy? En itse hahmota tätä ja joudun siten ehkä myöntämään, etten yritäkään arvailla että millä perusteella joku uusi Bond-näyttelijä valitaan. Vaikka yleisesti leffasarja onkin aika hyvin hallussa.
 
Aika monta sivua sitten sanoin, että seuraavan Bondin arvuuttelu ykkösrivin näyttelijänimistä on turhaa, koska ei suuri yleisö ole tuntenut edellisiäkään Bond-näyttelijöitä ennen siihen legendaariseen rooliin hyppäämistä. Ja nyt sitten spekuloidaan, tuleeko Teräsmiehestä James Bond.

Mutta kun tarkemmin mietin, niin ehkä elokuva/tv-sarja/muu viihdemaailma ja fanituskulttuuri ovat somenkin myötä muuttuneet sen verran, etten enää tiedä. Tv-sarjatopikissa kaivattiin Witcheristä näyttelijää heppua House of Dragonsiin, koska ööö ööö joku syy? En itse hahmota tätä ja joudun siten ehkä myöntämään, etten yritäkään arvailla että millä perusteella joku uusi Bond-näyttelijä valitaan. Vaikka yleisesti leffasarja onkin aika hyvin hallussa.
Itse taas näen niin että aika on muuttunut aika paljon vuodesta 2006 jolloin suurelle yleisölle tuntematon Daniel Craig hyppäs "double noll seven" suoriin housuihin.

Nykypäivän mittarilla Bond on hahmona aika vanhentunut ja seksistinenkin. Mielestäni Craig, nimenomaan piti pystyssä Bond brändiä tunnettuna tähtenä, joten en ihmettele jos menestyksen takaamiseksi pääosaan kiinnitetään joku megalomaaninen Harry Styles, jota teinit ihannoi ja vanhempi polvi haluaa nähdä totuttua actionia ja gadgetteja
 
Itse taas näen niin että aika on muuttunut aika paljon vuodesta 2006 jolloin suurelle yleisölle tuntematon Daniel Craig hyppäs "double noll seven" suoriin housuihin.

Nykypäivän mittarilla Bond on hahmona aika vanhentunut ja seksistinenkin. Mielestäni Craig, nimenomaan piti pystyssä Bond brändiä tunnettuna tähtenä, joten en ihmettele jos menestyksen takaamiseksi pääosaan kiinnitetään joku megalomaaninen Harry Styles, jota teinit ihannoi ja vanhempi polvi haluaa nähdä totuttua actionia ja gadgetteja
Juu, jos unohtaakin keskustelun siitä tarvitseeko Bondia uudistaa, niin ehkä pari sivua sitten parjaamani viihdeteollisuuden lopullisesti valoittanut tuttuuteen turvautuminen vaikuttaa myös uuden Bondin valintaan. Vuonna 2006 meillä ei ollut SomeRandomTwat83:n ”MY REACTION to the new James Bond actor” -videoita, vaan typerät ”liian blondi”-jutut jäivät muutaman brittiroskalehden vitsailuiksi.

Itse ajattelen, että jos kerta pitää olla tuttuutta ja easter eggiä ja mitä ikinä, niin maailman pisimpään pyörinyt megaleffasarja voisi tarjota sitä jo itsessään tarpeeksi, ilman että meidän tarvitsee tuntea pääosan esittäjän nimi ja naama etukäteen. Mutta mistäs minä tiedän.
 
Uutta traileria vaikuttaa kyllä aivan helvetin hyvältä, huomaa että leffa tosiaan revittelee kaiken maailman easter eggeillä ja niitähän tuntuu riittävän.


Näytti ja kuulosti kyllä vaan aivan jäätävän hyvältä! Tässähän meinas vanha mies ihan herkistyä. Ja voidaanko viimeistään nyt unohtaa nillitys Chris Prattistä Mariona? Kaveri sopii aivan loistavasti tuohon rooliin.
 
"Variety-lehden mukaan Easy Riderin tarinasta aiotaan tehdä uusi tulkinta uudelle sukupolvelle. Projekti on vielä alkukuopissaan, joten mitään varmuutta uuden Easy Riderin toteutumisesta ei ole."

Mikähän tämä uusi tulkinta uudelle sukupolvelle voisi olla? ES-Jonnet pärisemässä ihmisten parvekkeiden alla viritetyillä mopoillaan vai eksistentiaalinen tuska pronominivaihtoehtojen edessä?

 
Ylös Bottom