Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

^juu, en ottanut ollenkaan minään ”haasteena” ja hyvää triviaa elokuvan taustalle itse kullekin, lähinnä vaan täydensin omaa aiemmin sanomaani. Eli että sinänsä kiinnostavan aihepiirin (syrjähyppy) käsittelyssä Kubrick oli mielestäni kaikkea muuta kuin taidokas, saati edellä aikaansa.

The Killing kyllä erittäin veikeä rikosleffa ja taisipa siitä ”Kubrickiksi kaipaava” C. Nolankin tykätä kovasti, kun aloitti Dark Knight -elokuvansa viittaamalla kyseiseen elokuvaan :p
Mä jo ajattelin että sä luulit mun olevan täällä sormi pystyssä, kuin paraskin mikki hiiri, neuvomassa sua elokuvantaiteen syvällisyyksiä. Ajattelin että luulit että ajattelin jne. Nää nettihöpinät menee välillä mielenkiintoiseksi. :)
 
Juu pakko tarkentaa tähän yleistasolla väliin, että itse tykkään höpistä leffoista, peleistä, kirjoista jne. oltiin kanssani samaa tai eri mieltä. Toki jos joku on eri mieltä niin kerron siihen omia näkemyksiäni perään, mutta toivottavasti kukaan ei ota näitä liiaksi suorana haastamisena. Tai no, olen varmaan aika suoraan jotain mielestäni täysin typeriä/raflaavia töräytyksiä haastanut, mutta niissä on ollut kyse hiukan muusta kuin siitä, onko joku peli hyvä vai huono.
Mutta yleisesti on aina mukava kuulla erilaisia näkemyksiä asioista, mitenkäs muuten sitä omia ajatuksiaan joutuisi peilaamaan mihinkään.

Se tästä offtopicista :)
 
Eilen tuli katsottua Guy Ritchien uusin Operation Fortune: Ruse de guerre, jossa pitkästä aikaa on mukana aiempi luottonäyttelijä Jason Statham, joka tosin vetää jo tutuksi tulleen kovanaama actionsankari -roolin toisin kun aiemmissa Ritchien kanssa tekemissään elokuvissa. Muutoinkin näyttelijäkaarti on mainio, romcom-tähtenä tunnettu Hugh Grant tekee mainion roolin kansainvälisenä asekauppiaana ja ihana Aubrey Plaza taas rääväsuisena hakkerina, ja ketjussa jo viitattu Cary "Sankarit sukkahousuissa" Elwes mainio arkkityyppi perienglantilaisesta stiff upper lip -tyypistä.

Kaiken kaikkiaan viihdyttävä "veijaritoimintakomedia". Elokuva, jossa käytetään AGM-65 Maverick -ohjuksia koska miksipä ei, on aina viihdyttävä :D
 
Viimeksi muokattu:
Knock at the cabin oli kyllä uskomattoman tylsä. Ihmettelen miten Shyamalan vieläkin saa tehdä leffoja o_O
Samaa ihmettelyä luin vähän aikaa sitten jostain somen syövereistä ja syy taitaapi olla se, että kaverin elokuvat tuottavat budjetteihinsa nähden mukavasti rahaa. En tästä uusimmasta tiedä yhtään mitään, mutta silti kiinnostaa nähdä, koska ohjaaja teki joskus muinoin muutamat oivat yllättävät elokuvat. Siinä ne kaksi hyvää syytä taitaa olla. :D
 
Samaa ihmettelyä luin vähän aikaa sitten jostain somen syövereistä ja syy taitaapi olla se, että kaverin elokuvat tuottavat budjetteihinsa nähden mukavasti rahaa. En tästä uusimmasta tiedä yhtään mitään, mutta silti kiinnostaa nähdä, koska ohjaaja teki joskus muinoin muutamat oivat yllättävät elokuvat. Siinä ne kaksi hyvää syytä taitaa olla. :D
Shyamalan on nykyään sellainen nimi jonka elokuvilta kukaan ei odota mitään mutta siinä saattaa jotain kiinnostavaa olla. Katsoin juuri The Signs elokuvan. Yhtä surkea se oli kuin ennenkin mutta kyllä sen puoleenväliin katsoi melko vaivattomasti. Sitten lopetinkin katsomisen. Sain siis n. tunniksi jotain tekemistä kun oli tylsää. Kai tämä on se syy miksi sen elokuvat edelleen tuottaa jotain. Ne saattaa tarjota sen pari mielenkiintoista kohtausta ja se riittää. Paremman puutteessa. :)
 
Tunteiden vuoristorataa voi halutessaan jatkaa lukemalla lisää siitä, miksi käsikirjoittaja-ohjaaja päätyi tekemään leffan juuri pääosan esittäjän kanssa. Täällä ei ole emojia jolla on kyynel silmäkulmassa, niin en pääse laittamaan sellaista.
Joo, mä ehdinkin jo vähän siitä lukea. Pitää vielä lukea lisää. Hyvä elokuva tosiaan. Alku oli hauska mutta jossain vaiheessa elokuva meni niin ahdistavaksi että mun piti melkein lopettaa kesken. Loppu oli taas niin kaunis että eihän siinä pystynyt kyyneltä pidättämään.
Vahva suositus tälle elokuvalle.
 
Knock at the Cabin ei ollut yhtä hyvä kuin kirja, johon se perustuu, mutta silti sitä parempaa Shyamalania, mitä on vuosiin nähty. Dave Bautista jatkaa erinomaisten luonneroolien sarjaa ja pienimuotoinen maailmanlopun kuvaus on piinaavaa katsottavaa.

Harmillisesti Shyamalan ei enää tunnu uskaltavan kokeilla rajoja kerronnassa samalla tavalla kuin vaikka Villagen aikoihin. Kaikki on tosi varman päälle pelattua, mikä on tietty perusturvallinen ratkaisu, mutta olisin toivonut ehkä enemmän revittelyä. Ainakin voi huokaista helpotuksesta, että hahmot kuulostavat ja käyttäytyvät kuin normaalit ihmiset, toisin kuin esimerkiksi surkeassa Old-leffassa.
 
Töistä lähtö vähän aikaisemmin että kerkeää kotipizzan lounastarjoukseen. Siellä joku harjoittelija tiskillä, kyselee apua, homma etenee hitaasti, ei siinä. Kaikki alottaa jostain. Pizza tulee sitten aikanaan, ja siinä on vähän hassu lommo. Pizzalapiol painettu tavallaann lyttyyn. Ennen kuin kerkeän mitään sanomaan, niin harjoittelija ilmoittaa että mun uus paremmin onnistuva pizza on jo uunissa ja kävelee pois. Okei... meinasin huutaa perään että kyllä tää kelpaa, mutta kaveri painelee jo pitkällä. Noh, pyörällä liikkeellä eikä sitä reppuun viitsi tunkea joten syötiin sitten 2 lättyä ja hanasta lounastarjoukseen kuuluen toki limpparia reilusti. Ai että kun on maha täynnä ja päivä vasta alussa, mitäköhän sitä keksisi? Tuliskohan leffasta mitää siistii rainaa tällee päivällä:

BABYLON

Joo, elikkäs. Wow. En edes muista milloin olisin ollut näin liekeissä jostain elokuvasta. Salissa oli lisäkseni yksi pariskunta, ja piti ihan jäädä leffan jälkeen teatterin ulkopuolelle jutulle että oliko tää oikeesti ihan vitun jees, vai oonko vielä jossain pizzakoomassa vai mikä juttu? Aivan täydellinen just tähän hetkeen. Tultiin siihen tulokseen että siinä oli vähän Wolf of Wallstreettiä, Once Upon Time In Hollywoodia, Great Gatcbya ja Tarantinomaista dialogia. Punainen lanka kyllä välillä vähän ehkä "katoaa" ja loppua kohden ehkä hiukan junnasi paikoillaan, ettei ihan niin hyvin koostettu mitä just vaikka Tarantinon 3h leffat. Leffastahan en tiennyt muuta kuin että "draama, komedia", kesto 3h ja Bradi komeili julisteessa. Hyvät perusteet siis lähteä matkalle cinemaan. Käsittämättömät visuaalit, huikeita näyttelijäsuorituksia, hyvää musiikkia, huumoria, menoo ja meininkiä! I loved it! Margot Robbie aivan käsittämättömässä iskussa! Harleyn roolista itselle lähinnä tuttu ja siinä... ihan jees? Mutta tässä oli niinku sitä näyttelemistä tässä leffassa. Harvemmin tulee mitään katsoessa mieleen että "wow, nyt on siis vaa niinku oikeesti hyvää näyttelemistä", mutta tässä tuli pariinkin otteeseen ja nimenomaan kyseisen naikkosen toimesta. Täytyy melkee katsella muitaki pätkiä missä hän on isommin esille. Mut joo ihq fanitus sikseen, takaisin leffaan: Yllätyksekseni imdb scorekin vain 7 tuntumassa, ja ilmeisesti ollut floppi myyntienkin osalta. Iso sääli kyllä, viihdytti paljon enemmän kuin esim. uusin Avatar. Vähän ehkä sellaista kulttiklassikko ainesta. Rakkauskirje elokuville ja niiden tekemiselle.

9/10 "ALWAYS MAKE A SCENE"
 


The Flash sai trailerin ja vaikka kaikki onkin ollut yhtä sekamelskaa tämän leffan tiimoilta, sai tuo traileri itseni innostumaan kyseisestä elokuvasta. Lähinnä koska
KEATON!
 
Sweet baby jeesus joko saa mennä teatterille odottaan! Aikamoista nannaa luvassa Batman faneille! :eek:o_O
Rehellisesti sanottuna en tiedä tuleeko kylmät väreet vai puistatus.

Toivon ehdottomasti parasta, koska DCn leffat olleet aikamoista CGI sekametelisoppaa vailla juonen häivää ("mun äidin nimi on Martha! -MUNPAS! -Mut mun äiti on parempi ja se pitää pelastaa!") viimeiset kymmenen vuotta, joten olisi ihan mahtavaa, jos nykyinen DCU saisi arvoisensa päätöksen James Gunnin hypätessä puikkoihin ja aloittaessa uuden kymmenvuotissuunnitelman.

Samaan aikaan näyttää ihan yhtä sotkulle kun aiemmatkin leffat, jossa ei riitä juonella aikaa kaikelta CGI toiminnalta

Löytyy myös uutta traileria julisteen kylkiäiseksi
 


The Flash sai trailerin ja vaikka kaikki onkin ollut yhtä sekamelskaa tämän leffan tiimoilta, sai tuo traileri itseni innostumaan kyseisestä elokuvasta. Lähinnä koska ---spoiler---

Itseä leffa myös kiinnostaa lähinnä vain, koska katsoin vihdoinkin Justice Leaguen Snyder's cutin. Muutoinhan Flash/Batman-kikkailu tuntuu leffamaailmoissa vain Spiderman/Ironman-kopiolta. Oman muistikuvan mukaan Flash ei ollut tuollainen hönttiteinipoika, tosin hahmo onkin jäänyt hieman etäiseksi. Lisäksi Marvelin multiverse-juonikuviot näemmä levisivät samaan aikaan myös DC Universumiin.

Kyseisestä leffasta myös, että leffahan on ollut jo parisen vuotta(?) valmiina, mutta odottanut vain, että Flashin näyttelijän oma elämä menisi taas raiteilleen. Hienoa, että nyt hänen elämä on näemmä mallillaan.

Tulen tämän katsomaan, mutta en silti leffassa.
 
Rehellisesti sanottuna en tiedä tuleeko kylmät väreet vai puistatus.

Toivon ehdottomasti parasta, koska DCn leffat olleet aikamoista CGI sekametelisoppaa vailla juonen häivää ("mun äidin nimi on Martha! -MUNPAS! -Mut mun äiti on parempi ja se pitää pelastaa!") viimeiset kymmenen vuotta, joten olisi ihan mahtavaa, jos nykyinen DCU saisi arvoisensa päätöksen James Gunnin hypätessä puikkoihin ja aloittaessa uuden kymmenvuotissuunnitelman.

Samaan aikaan näyttää ihan yhtä sotkulle kun aiemmatkin leffat, jossa ei riitä juonella aikaa kaikelta CGI toiminnalta

Löytyy myös uutta traileria julisteen kylkiäiseksi



Joo just huomasin railerin. Kesän kuumin elokuva itselle Guardians 3.
 
Ylös Bottom